20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no  (Lest 176430 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no
« Svar #855 på: 26. Nov. 2009, 23:08 »
Sendte mail nå. Den samme som jeg sendte en stund tilbake, håper vi blir tatt på alvor denne gangen. Hvis flere her sender mailer står vi sterkere, og vi blir sannsynligvis hørt
Sitat
Hei!

Jeg vet dere har fått mailer tideligere angående klager på den nåværende norske supporterklubben NUSSC.
Jeg vil bare fortelle at jeg selv har sendt mailer til Christian Weiseth, fordi jeg har hatt lyst til å melde meg inn i supporterklubben. Jeg har sendt 3-4 mailer siden April, har ikke fått svar på noen. Det virker som at det ikke går an å melde seg inn, og at Weiseth har gitt opp. Jeg syns dere heller skal vurdere en særiøs supporterklubb som www.newutd.no som blir godt oppdatert, og driver mer særiøst. Blandt annet har ikke Terminlisten til NUSSC blitt oppdatert siden Mai...
De legger ikke engang ut egne nyheter, bare linker. Det står også medlemskontigenten for 2008/09 sesongen, som var forrige sesong.

Du BURDE lese dette: http://fotball.aftenposten.no/england/article91574.ece
Weiseth har svindlet lettlurte Newcastle supportere for massevis av penger.

Jeg og sikkert alle andre Newcastle fans i Norge vil ha en ORDENTLIG side, med ledere man kan stole på. Som du får ved siden: www.newutd.no

Bare se på hvor dårlig oppdatert www.nufc.no er (den nå værende supporterklubben i supporterunionen). Så sjekker du www.newutd.no

Mvh Erik L. :)
« Siste redigering: 26. Nov. 2009, 23:10 av ErikLi »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #856 på: 26. Nov. 2009, 23:15 »
Jeg sender han en mail i morgen om personlige erfaringer og ros til denne siden. Nå har vi faktisk sjansen, føler jeg. Men jeg føler også på meg at denne nye lederen vet at vi har gjort forsøk tidligere.. :)

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #857 på: 26. Nov. 2009, 23:21 »
Hvis vi får medlemskap i SBF er jeg sikker på at vi vil få MYE flere medlemmer her til neste sesong.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #858 på: 27. Nov. 2009, 00:34 »
Det er kanskje ikke så lurt å skryte denne siden opp i skyene da det kan bli tolket som reklame for denne siden, og at man ønsker å rakke ned på NUSSC for egen vinning. Tror kanskje det er smartere å bare peke på hva som er feil med den NUSSC

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #859 på: 27. Nov. 2009, 09:43 »
http://www.supporterunionen.no/images/stories/doc/aars/Referat%202009.pdf

Her er referatet fra årsmøte som ble holdt den 31. oktober. Som dere ser skal hver klubb vurderes, og som dere også ser er det mange klubber som står i fare for å miste plassen, men ikke NUSSC. Et av kravene til medlemskap er at de sender medlemsblader til supporterunionen.

Så det jeg tror Weiseth gjør er å sende blad til supporterunionen, men ingen andre. Kan ikke se hvordan han ellers skal få klubben godkjent.

Synes alle de som fortsatt er medlem i NUSSC (f.eks Peter?) må sende mail å si at de ikke mottar bladene lenger. Tror ikke det nytter å peke på alt ulovelig Weiseth har gjort ellers, det eneste som kan få NUSSC til å miste plassen som medlemsklubb er hvis man bryter vedtektene. Og så lenge han fortsetter å sende ut medlemsblader så kommer NUSSC til å bli godkjent som klubb.

Her er link til vedtektene:
http://www.supporterunionen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=113&Itemid=60
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #860 på: 27. Nov. 2009, 11:01 »
men det står også at nettsiden skal oppdateres, å på nettsiden har det ikke kommet en ny sak siden Mai, så jeg synes det er rart at de ikke eksludere NUSSC også.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #861 på: 27. Nov. 2009, 11:15 »
Sitat fra: SBF
Utgi minst to medlemsblader per sesong og/eller inneha hjemmesider som skal produseres med egenprodusert, redaksjonelt stoff minst en gang per måned i fotballsesongen.
Weiseth har valgt å "utgi" to medlemsblader.
Godsanger?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #862 på: 27. Nov. 2009, 18:35 »
Det er kanskje ikke så lurt å skryte denne siden opp i skyene da det kan bli tolket som reklame for denne siden, og at man ønsker å rakke ned på NUSSC for egen vinning. Tror kanskje det er smartere å bare peke på hva som er feil med den NUSSC

Tok dette til etterretning, og skrev en mail selv. Den første jeg har skrevet til SBF, for har ikke involvert meg i denne saken.

Sitat fra: Mail til SBF
EMNE: Verdig medlem i supporterunionen for britisk fotball?
Hallo.
Jeg vet at dere i supporterunionen for britisk fotball har mottatt utrolig mange henvendelser fra desillusjonerte Newcastle United-fans. Og det med rette, men jeg har et inntrykk av at mange av de snakker mer om hvem som skal erstatte NUSSC, enn hva problemet egentlig er.

Som dere helt sikkert vet, har ikke Christian Herman Weiseth 100% rent mel i posen. Det har vært mange diskusjoner om diverse tiltak vi har vurdert, men det har aldri kommet lenger enn diskusjonene.
Men jeg skriver ikke til deg for å klage over Christian Weiseth som person, men vil gjerne få benytte muligheten til å kaste lys over Weiseth som leder for NUSSC (Newcastle United Scandinavian Supporter Club).
Supporterklubben/lederen har flere ganger fått negativ oppmerksomhet i form av avisoppslag, debattråder på andre klubbers/siders forum. Tilogmed engelske medier har skrevet om lederen av NUSSC, Weiseth.

Sunday Sun har skrevet en artikkel som heter "THAT'S NOR-WAY TO TREAT US", som forteller om hvordan Weiseth gjorde det han kunne for å tyne mest mulig penger ut at godtroende, eller kanskje man skal si naive, Newcastle-fans før, under og etter Intertoto-oppgjøret mot Lillestrøm på Åråsen.
http://www.sundaysun.co.uk/news/uk-world-news/tm_method=full&objectid=19947845&siteid=50081-name_page.html

Weiseth har også vært i søkelyset hos Aftenposten, blant annet for å selge ekstremt dyre cupfinalebilletter, og selge skjerf med logoen til de respektive klubbene uten lov, i 2003.
Men også for det han gjør "for", eller kanskje man skal si mot, medlemmer av NUSSC. Artikkelen "Raser mot Newcastles norske supporterklubb" handler om hvordan han bruker NUSSC som sitt eget lille leketøy. Medlemsklubben var på et tidspunkt registrert som en barnehage(!!), men jeg vet ikke om det fortsatt er det.
http://fotball.aftenposten.no/england/article91574.ece

Og til slutt har man altså den mest alvorlige saken av de alle. Falske aksjer.
Christian Weiseth ga NUSSC-medlemmer en "once in a lifetime opportunity". Å eie en liten del av Newcastle United Football Club for bare 695 kroner! Glimrende tilbud, hadde det bare ikke vært for at aksjene mannen solgte var falske. En alvorlig og kriminell handling, og det i tillegg til angivelig å ha utgitt seg for å være to andre personer, noe som heller ikke er lovlig i Norge (det siste her har aldri vært bekreftet, fordi man ikke har fått tak i "Thomas Berg" og "Lene Jensen").
http://www.norskefans.com/england/artikel.asp?id=9708

Dessuten har man nettsiden, www.newcastle.no.
Den er ikke oppdatert siden mai, og det er bare linker til andre sider. To av de tre spillerne som er på hovedsiden har forsvunnet fra klubben. Link til tabellen fører til årets tabell i Premier League, selv om vi befinner oss på nivå to, i Coca Cola Championship. Inne på spillerprofiler hvor alle spillerne våre skal stå, er det 25 spillere. Men bare 13 av spillerne der, befinner seg i klubben. Noen av spillerne dro for 1,5 år siden. Det er så tydelig at internettsiden gis det blanke i.

Jeg kan ikke på noen som helst måte se hvordan det å ha NUSSC som medlem i SBF kan gagne verken SBF, norske Newcastle-fans eller blivende Newcastle-fans.
Slik jeg har forstått det, må man sende ut minst to medlemsblad i året for å fortsatt være medlem hos dere. Etter det jeg har hørt, kom det siste medlemsbladet fra den kanten i februar. Så det vil si at NUSSC har maks 1mnd til å sende ut et nytt blad, hvis ikke mister de statusen som medlem av SBF?

Dette tviler jeg på at er saker som er nye for deg, men siden du er ny leder i SBF ber jeg deg i det minste se nærmere på saken. Det er ikke flust av Newcastle-supportere i Norge, og jeg vil at alle skal samles et sted. Et sted hvor det er et seriøst tilbud. Et sted hvor de slipper å være redd for å ikke får det de bruker pengene sine på.
Jeg skal ikke komme med hvem jeg synes burde overta plassen til NUSSC i SBF, da jeg lovet dette i starten av mailen. Men du har helt sikkert fått fler mailer ang denne saken, så du vet sikkert hva alternativet er.

Men som sagt, håper du kan se nærmere på saken, da det kan bety mye for nye og gamle Newcastle-supportere å møte sine likesinnede på et debattforum, diskutere opp og i mente det vi alle elsker, uansett hvor vi kommer fra i landet, eller utlandet; Newcastle United.

Mvh
Anders Mork Limmesand,
Lidenskapelig Newcastle-supporter :)
« Siste redigering: 27. Nov. 2009, 18:38 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #863 på: 27. Nov. 2009, 23:04 »
Det var det klart mest reflekterte innlegget i "debatten" jeg har lest på alle de årene som har gått siden vi begynte kampanjen. Hvis ikke den nye lederen tar dette innlegget tilstrekkelig seriøst, så har Supporterunionen bestemt seg for at Weiseth ikke skal røres. Er Weiseth inne i Supporterunionen også?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #864 på: 28. Nov. 2009, 02:11 »
Hmm, kan ikke se Weiseth under "Styret" på SBFs hjemmesider i hvert fall:
http://www.supporterunionen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=53

Sendte selv en mail med litt dårlige personlige erfaringer og nesten identiske linker som anders sin. Fører de fortsatt samme politikk, så blir det ingen endring. Men skal iv ha noen sjanse, så er det nå det må skje.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #865 på: 28. Nov. 2009, 02:11 »
uten tvil.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #866 på: 28. Nov. 2009, 11:40 »
Men hvis SBF skal følge reglene, så tror jeg ikke det er mulighet for å få nedlagt NUSSC før 1. januar 2011. Medlemsklubbene skal inn til vurdering hvert årsmøte, som er i oktober. De klubbene som ikke klarer å oppfylle pliktene, skal overbevise SBF før 1. januar.

Hvis denne nye lederen er litt nytenkende, så er det kanskje mulig å få gjort noe allerede på neste styremøte som er 18. januar 2010. Kanskje vi kunne spørre om vi kan møte opp der for å få presentert saken på en ryddig og fin måte? Hadde jo vært fint hvis hele styret fikk litt informasjon.

Veldig fin mail forøvrig, Anders.
Godsanger?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #867 på: 28. Nov. 2009, 12:58 »
Takk Aslak, og Joakim.

Fikk svar i dag.
Sitat fra: Trond Fuhre
Hei Anders. Tusen takk for mail. Jeg har lenge visst om deres problem. Som leder kan jeg love deg at vi sette oss skikkelig inn i saken og komme ut med handlinger. Jeg er sterk i troen vi skal få på plass den "rette" supporterklubbben til Newcastle U i supporterunionen.

Du skal få tilbakemeldinger om saken!

Mvh
Trond Fuhre
Leder SBF
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #868 på: 28. Nov. 2009, 14:15 »
Dette kan jo love godt, vis de i det hele tatt kommer til å gjøre, noen som jeg håper de kommer til å jøre

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #869 på: 28. Nov. 2009, 14:40 »
Takk Aslak, og Joakim.

Fikk svar i dag.
Sitat fra: Trond Fuhre
Hei Anders. Tusen takk for mail. Jeg har lenge visst om deres problem. Som leder kan jeg love deg at vi sette oss skikkelig inn i saken og komme ut med handlinger. Jeg er sterk i troen vi skal få på plass den "rette" supporterklubbben til Newcastle U i supporterunionen.

Du skal få tilbakemeldinger om saken!

Mvh
Trond Fuhre
Leder SBF

HERILG!  ;D
Jævlig bra jobba, Anders!  :)