20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 820720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #4905 på: 27. Okt. 2012, 18:33 »
Har ingenting til overs for 4chan, men jeg har ingenting til overs for såkalte "beliebers" heller, og det der står nok som en av tidenes internett-pranks. JÆVLIG bra!

For et JÆVLIG bra album. Like bra, om ikke enda bedre enn Toxicity. Catchy, dog jævlig variert låtskriving, og fantastisk vokal(er) igjennom hele skiva. Hverken trommer eller bass gjør noe mer ut av seg enn hva de behøver, men det funker som faen. Begge skivene snuser på sekseren.

Jeg tror jeg aldri kommer til å skjønne meg på folk om lumper System of a Down, Dir en grey og ikke minst Slipknot +++ inn i nu metal-sjangeren. Helt håpløst.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4906 på: 27. Okt. 2012, 19:01 »
Er faktisk veldig glad i Hypnotize også! Men Toxicity albumet står som ein klar favoritt.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4907 på: 27. Okt. 2012, 19:09 »
Tilfeldigvis akkurat "gjenoppdaga" SOAD, og enig i at Mezmerize er best av de tre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4908 på: 27. Okt. 2012, 19:12 »
Hypnotize er ganske bra det og, men det er et godt stykke unna Mezmerize, synes jeg. Mye av det samme som Mezmerize, bare litt svakere.

1. Toxicity / Mezmerize
3. System of a Down
4. Hypnotize
4. Steal This Album!

Steal This Album! er ganske svakt, utenom åpningslåten som er ballefet, og bærer helt klart preg av å være et album bestående av låter som ikke var gode nok for Toxicity.
« Siste redigering: 27. Okt. 2012, 19:17 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4909 på: 27. Okt. 2012, 19:14 »
Elskar denne låta frå Mezmerize!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4910 på: 27. Okt. 2012, 20:21 »
Hypnotize er ganske bra det og, men det er et godt stykke unna Mezmerize, synes jeg. Mye av det samme som Mezmerize, bare litt svakere.

1. Toxicity / Mezmerize
3. System of a Down
4. Hypnotize
4. Steal This Album!

Steal This Album! er ganske svakt, utenom åpningslåten som er ballefet, og bærer helt klart preg av å være et album bestående av låter som ikke var gode nok for Toxicity.
Steal This Album! er jo egentlig bare er satt sammen av leftovers fra de to første albumene. :P Synes det er knall uansett. Innervision, I-E-A-I-A-I-O, A.D.D og Chick 'n' Stu er jo herlige!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4911 på: 27. Okt. 2012, 20:26 »
Det er jo det jeg skriver. Mange av låtene var ment for Toxicity (trodde alle ble skrevet rundt den tiden), men ingen var gode nok for skiva, noe som virkelig høres.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #4912 på: 29. Okt. 2012, 23:19 »
Jedi Mind Tricks ahh, helt klasse,rett og slett! Vinnie er jo naturligvis helt king.

Og disse sangene der han synger alene er jo mesterverk. Nesten eneste rappern jeg kommer på atm som ikke er påvirket av plateselskapene og annet skit, men som fortsetter å lage sjuk musikk uten innblanding. Klasse! Rappere som The Game, Eminem og 50 Cent er jo helt ute av det. Etter 2005 er det knapt kommet noe bra fra dem. Og når Biggie Smalls og Nate Dogg er døde, er det godt noen tar ansvar. Vinnie Paz nærmer seg legende status for min del!

Og denne sangen er kunst. "End of days" er rett og slett kunst:

Enjoy!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4913 på: 30. Okt. 2012, 09:15 »
Synes egentlig Jedi Mind Tricks er ganske døllt. De første skivene mangler variasjon, og de to siste låter veldig påtatt sint ala Eminem. "Servants in Heaven, Kings in Hell" derimot er jo et mesterverk.

Kult med alle metal-referansene på albumet og.
« Siste redigering: 30. Okt. 2012, 09:17 av boris. »
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #4914 på: 30. Okt. 2012, 19:28 »
Jeg er som du kanskje skjønner, helt uenig i at JMT er dølt. Ja, det første albumet er varierende, men "Visions of Ghandi", "Legacy of Blood" og "Violence Begets Violence" er også top class!

Men bra du hvertfall synes "Servants in Heaven, Kings in Hell" er fantastisk. Uncommon Valor og Heavy Metal Kings er ubeskrivelig bra.  "Uncommon Valor" er jo en noe av det beste som er laget. Teksten er et mesterverk uten like! Jævlig trist sang..

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4915 på: 30. Okt. 2012, 21:13 »
Helt enig angående Uncommon Valor: A Vietnam Story. Latterlig fet låt, og R.A. the Rugged Man herjer så jævlig i låta.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #4916 på: 30. Okt. 2012, 22:03 »
Faren til R.A var jo faktisk en av de største krigsheltene i Vietnam, hvilket er ganske utrolig!
Er ikke egentlig så fan av R.A i utgangspunktet, men som du sier, han herjer villt i Uncommon Valor!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4917 på: 31. Okt. 2012, 19:53 »
Vet. Har ikke no' forhold til rapperen selv så vidt jeg vet, men han ruler max i den låta. Jævlig bra!

For et jævlig fett band. Som jeg gleder meg til bandets kommende album. 12. november kan ikke komme kjapt nok.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #4918 på: 01. Nov. 2012, 23:31 »
For å spamme en siste gang... fyfaen så bra! Hvem andre enn JMT kan lage en så fantastisk sang om det jævlige slavesystemet i fengslene i USA..? Drøyt bra!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4919 på: 02. Nov. 2012, 00:40 »
Er det der virkelig så fantastisk? Tekstene er jo ikke akkurat sinnsyke, tror nok flere kunne oppramset statistikker og urettferdigheter rytmisk. Null metaforbruk er det jo også.