20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 820701 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #4920 på: 02. Nov. 2012, 00:45 »
Regner med at folk har full kontroll, men det er mye gull på P3-listen om dagen.
http://p3.no/abc/

Eva and the heartmaker - Traces Of You

Rihanna ? Diamonds

Swedish House Mafia ? Don?t You Worry Child

Taylor Swift ? We Are Never Ever Getting Back Together

Karpe Diem ? Her
The Killers ? Runaway

______

Karpe diem har virkelig vokst på meg, og nærmer seg erik og kriss i legendestatus.  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4921 på: 02. Nov. 2012, 00:59 »
Karpe Diem er kanskje det beste norske bandet at the moment. Digger dem!

Dette her er så forbanna nydelig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4922 på: 02. Nov. 2012, 01:16 »
amen

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4923 på: 03. Nov. 2012, 08:13 »
Rihanna - Diamonds trur eg må vere den mest irriterande sangen eg har høyrt på lenge!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4924 på: 03. Nov. 2012, 15:22 »
Utan å sparke for hardt etter Beyoncé og Rihanna, så er det litt trist å tenke på at desse blir hylla som gudinner i 2012. Hadde ikkje eit visst småfly styrta på Bahamas i 2001, hadde Aaliyah garantert hatt denne trona med himmelropande margin. Platene "One in a Million" og "Aaliyah" er det beste i sitt segment, IMHO.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #4925 på: 03. Nov. 2012, 15:48 »
Først; er ikke Hans J og Bad Religion samme fyr?  :P men okay.

Rihanna er vel den jeg setter aller høyest i musikkbransjen. En jævlig god stemme og utrolig mange gode hits. Føler aldri at singlene hennes er dårlige. Kan faktisk ikke komme på en dårlig sang som hun synger på... (har vel kanskje ikke hørt alle).

Men selvfølgelig, hver sin smak. Men at hun er talentfull mener jeg da at man kan fastslå?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4926 på: 03. Nov. 2012, 15:59 »
Det er såvisst ikke samme person, nei ;)

Rihanna skriver ikke musikken sin selv engang vel? Og dessuten syns jeg jo det at hun stadig må sjokkere med nakehent og lignende sier en hel del. Talentfull er hun jo selvfølgelig.
Beyonce er for meg mye større som artist da. Aaliyah husker jeg at var knytta enormst store forventninger til. Uansett er jo ikke dette min kopp te da. Da er jeg mer glad i kvinner ala Adele, Amy Whinehouse eller Regina Spektor eksempelvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4927 på: 03. Nov. 2012, 16:36 »
Men selvfølgelig, hver sin smak. Men at hun er talentfull mener jeg da at man kan fastslå?

Absolutt! Både ho og Beynocé er talentfulle. Mitt poeng var at Aaliyah kunne blitt større enn dei begge.

Peter

• Gjest
« Svar #4928 på: 03. Nov. 2012, 18:36 »
I mine øyne er Rihanna musikkverdenens mest komplette artist. Har enda til gode å høre en dårlig sang av henne, og alle låtene stiger jo rett til #1 på alle hitlister. Sangene varierer mellom tøft, sexy, følsomt, angrende og livsgladehet. Komplett artist. Fantastisk!
Mvh, en som helst foretrekker Niggaz wid Attitude ;)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #4929 på: 03. Nov. 2012, 19:12 »

Nei, da så. Trodde det var multikonti på gang hvor den ene backet opp den andre bare.  ;)

@ Peter, fantastisk mann. Helt riktig.

@Hans j: aldri hørt om hun siste dama du snakker om der, men kan se om jeg får hørt et par sanger av henne i morgen.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4930 på: 03. Nov. 2012, 19:16 »

Nei, da så. Trodde det var multikonti på gang hvor den ene backet opp den andre bare.  ;)

Hans J og Hans E, fort gjort å ta feil. ;)
Men er enig med namnebror angåande Aaliyah!  :ler:

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #4931 på: 03. Nov. 2012, 23:21 »
Kaizers Orchestra - Violeta Violeta Volume III kom i posten idag. Bestilte Limited Digipack som ble forsinket, men heldigvis med bare en dag.

Fått hørt igjennom halve albumet og liker det jeg hører. Nå er det bare å sitte seg tilbake og vente på konsert i Bergen den 31 august  ;D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4932 på: 04. Nov. 2012, 14:23 »
Rihanna skriver ikke musikken sin selv engang vel?

Dette stemmer ganske greit. Man betaler en/to/tre personer for å fikse ei låt eller tre for deg, og dette er veldig ofte personer som har spesialisert seg på å finne ut hva som er in akkuratt nå, og vet hva som vil selge godt. Dette er noe som gjelder for populære artister over hele verden. Jeg vet at et par svensker har tjent jævlig godt på å skrive et lass med låter for japanske og koreanske artister.
Rihanna skrev vel ikke en eneste tone på sitt forrige album.

En del av disse tar kredit for å ha skrevet låtene selv, mens en del av folkene er såkalte "ghostwriters" som gir krediten for låta, bøkene, tekstene, alt til artisten/andre folk.
Mozart var en ghostwriter og skrev mye musikk til rike folk uten talent, mot betaling selvfølgelig, så disse rike, talentløse folkene kunne skryte på seg å være dyktige musikere. En annen ghostwriter jo Frank Ocean, som har skrevet hits til blant annet Justin Bieber og John Legend.

Kiss hadde blitt relativt store på slutten av 70-tallet. De var vitne til en Pentagram-konsert og var så fornøyd med det de hørte at de lurte på om de kunne komme på en øving å høre noen Pentagram-låter. Dette var greit for Pentagram, da de var store Kiss-fans og greier. Kiss kom, elska det de hørte og lurte på om de kunne kjøpe et par låter, pluss krediten til låtene selvfølgelig. Pentagram sa nei, Kiss ble butthurt som faen og sutra seg hjem igjen. :ler:
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4933 på: 06. Nov. 2012, 10:42 »
Mumford & sons til norge! Noen som skal?

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4934 på: 06. Nov. 2012, 10:49 »
Seriøst!? Dette har jeg ventet på. Skal selvsagt nedover!