20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3795 på: 29. Juni 2011, 13:55 »
Haha, auch plebUTG! Der landa den "god-musikkpraten" godt gitt...
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3796 på: 29. Juni 2011, 14:36 »
 ;D

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3797 på: 29. Juni 2011, 18:11 »

Frå ein av mine favoritt Giallos, herleg stemning!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3798 på: 29. Juni 2011, 18:35 »
Yes! Den er herlig, Bad Religion.

Herregud så fantastisk! Kommer aldri til å bli lei gamle soundtracks.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3799 på: 30. Juni 2011, 00:04 »

Feil å gå mainstream ,altså?

Skjønner at jeg ikke kan hoppe inn som sommervikar i jobben som plateanmelder i VG, men er faktisk jævlig glad for at jeg digger erik&kriss og alt annet "radiovennlig" fremfor folk som lager musikk i svarte klær og stygge frisyrer

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3800 på: 30. Juni 2011, 00:10 »
Hehe - fins vel noe for alle. Selv syns jeg dødsralling er jævla kjipt, men Erik&Kriss er også elendighet. Karpe Diem kan jeg derimot nyte :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3801 på: 30. Juni 2011, 00:13 »
Ja, er det jeg mener, Kristoffer. Må være lov å digge noe selv om det for enkelte kanskje er litt for "gay","mainstream" og kjedelig. :P

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3802 på: 30. Juni 2011, 00:36 »

Frå ein av mine favoritt Giallos, herleg stemning!

Goblin er råskap! De franske hipsterduoene Daft Punk og Justice har bøffa nok fra denne
- Dr. Emmet Brown.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3803 på: 30. Juni 2011, 00:41 »

Feil å gå mainstream ,altså?

Skjønner at jeg ikke kan hoppe inn som sommervikar i jobben som plateanmelder i VG, men er faktisk jævlig glad for at jeg digger erik&kriss og alt annet "radiovennlig" fremfor folk som lager musikk i svarte klær og stygge frisyrer

Hehe, har altså null problem med mainstream eller ikke-mainstream. Snarere et problem med ræva musikk...men ræva er jo som kjent stykkevis og delt, så skal ikke kritisere smak.
- Dr. Emmet Brown.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3804 på: 30. Juni 2011, 00:59 »
Musikksnobberi har jeg egentlig aldri skjønt noe av. Har aldri fått det for meg hvorfor folk skal være så opptatt av hva andre liker eller ikke liker. Det finnes vel knapt noe mer subjektivt enn musikk. Likevel har en del folk en trang til å rakke ned på andres smak. Må være kjipt å være bitter fordi andre ikke liker det du selv liker. :P

Har forøvrig hørt en del av katalogen til Green Day som jeg ikke har hørt gjennom før i det siste. De gutta har virkelig fått et ufortjent rykte på seg siden American Idiot som lette pop/rock-artister. Sannheten er jo at de er helt geniale, både lyrikk- og melodi-messig. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3805 på: 30. Juni 2011, 01:11 »
Green Day kommer ALLTID smygende når sommeren er tilstede! Og ja - de er et fantastisk band - pre- og post-American Idiot :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3806 på: 30. Juni 2011, 01:25 »
Ja, helt enig. American Idiot var spekkfullt av hit'er som setter seg på hjernen, og 21st Century Breakdown er rett og slett et mesterverk på alle måter. Skjønner ikke hvor de får inspirasjonen fra til å lage så mange catchy gitar-riff. Armstrong har jo i tillegg en skamkul whiskystemme. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3807 på: 30. Juni 2011, 01:30 »
Han er dessuten en helt sjukt bra entertainer - finnes få som passer så bra fremfor et publikum som han!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3808 på: 30. Juni 2011, 01:41 »
Tviler ikke på det. Har aldri sett dem live dessverre, men har sett youtube-videoer og noen få intervjuer med dem. I tillegg er vel live-albumet de ga ut etter American Idiot (som jeg av en eller annen grunn ikke husker navnet på) et av de desidert beste live-albumene jeg har hørt. De er virkelig folk som både kan sitt musikkfag til det fulle, og kan nå en stor gruppe mennesker samtidig. Det er ikke vanlig å klare å nå både underground- og mainstream-publikumet, men Green Day er et av få band som definitivt har fått til det.

Passer perfekt for meg med andre ord, som liker det beste fra begge verdener. :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3809 på: 30. Juni 2011, 01:42 »
Musikksnobberi har jeg egentlig aldri skjønt noe av. Har aldri fått det for meg hvorfor folk skal være så opptatt av hva andre liker eller ikke liker. Det finnes vel knapt noe mer subjektivt enn musikk. Likevel har en del folk en trang til å rakke ned på andres smak. Må være kjipt å være bitter fordi andre ikke liker det du selv liker. :P

Ærlig talt. Folk må da vel få lov til å si sine meninger om band/artiser selv om meningene er negative, uten og bli sett på som en "musikksnobb", hva nå enn det er.?

"Hæ, sa du noe negativt om et band jeg liker? Fy faen, du er en musikksnobb ass!"
"Hæ, synes du ikke Avatar var bra? Fy faen, du er en filmsnobb ass!"
"Hæ, liker du ikke spillet jeg spiller? Fy faen, du er en spillsnobb ass!"

Jeez, cum on, lzm. Man er selvfølgelig ikke en "musikksnobb" selv om man ytrer sine meninger om både det man liker og ikke liker.

Og jeg tror ingen som "rakker ned" på andre's musikksmak er bitre fordi andre liker det de ser på som drittmusikk. Det har jeg virkelig ingen tro på.
Men det er ganske flaut med folk som legger seg i fostersilling i dusjen å gråter så fort noen ytrer noe negativt om bandet/artisten de liker. Det er så sinnsykt flaut.
Og jeg har forresten INGEN problemer med at folk rakker ned på ting jeg liker. Det ser jeg bare på som positivt, for da får jeg en bekreftelse på at jeg er dem overlegen. Høhøh! 8) :P

Mvh bitter, hipsteelskende rmusikksnobb som liker Amesoeurs og Alcest så altfor, altfor godt.

2:30-2:38 = tidenes best hyl. Faen så jævlig umenskelig! Frysningmateriale som bare det.

Samme fyr synger forresten her:

For en nydelig sang og ekstremt behagelig stemme.

:-*
Nei.