20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824304 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3780 på: 24. Juni 2011, 22:05 »
Ja, faen, de første er grymt fete også. Låtene Black Magic og At Dawn They Sleep er mine kanskje favorittlåter av gutta.
Chuck ja...hvil fred. Så trist han gikk bort altfor tidlig. Enormt geni jeg setter på høyde med Beethoven, om det skulle ha noe for seg...alt han rørte er meislet i gull spørru meg.

Death Breath ja! Det glemte jeg. God gammal dødsmetall moro for unga det! Hehe. Var i hine hårde ekstremt opptatt av svensk dødmetall rundt Sunlight Studios med band som Dismember osv..synes det var mye råere enn black metallen de dreiv med her på berget.
World Downfall er jo tidenes grindcore-skive ved siden av Scum med Napalm Death. Episke høyder fra Jesse Pintado (rip igjen...) og Sandoval!

Spiller gitar selv, så synes det meste fra Morbid er fett når Trey Azagthoth drar på. En av tidenes mest undervurderte gitarist. Intet mindre.
Repulsion er rått som beng! Midt opp min gate. Ellers digger jeg mye tidlig Suffocation, Obituary, Autopsy osv osv..sjekk forøvrig ut venner av meg i norske Obliteration. Deres Nekropsalms er stor høydare alla tidlig svensk DM og gammal Autopsy!

Scum er faen meg bra! Begge de to første Napalm Death-skivene er dritbra. Brutalte,men sykt fete greier! Sjekk ut S.O.B. Japansk hardcore/grindcore band. Lee Dorian (ex-Napalm Death) har alltid vært veldig åpen om forholdet mellom Napalm Death og S.O.B., og det faktusm at Napalm Death stjal SYKT mange riff fra S.O.B. Et av de bandene som betøy mest for Napalm Death i starten.
Stor fan av både gammel Obituary og Autopsy. Knallband, begge to!
Aha, så du kjenner til gutta i Obliteration, ja. Utrolig hyggelige folk. Og ja, Nekropsalms er ei KNALLskive! Helt fantastisk!

Bad Religion: Yeah! To ekstremt catchy låter, uten av man blir fort lei dem. Bra greier!
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3781 på: 24. Juni 2011, 22:19 »
S.O.B. ja, et av mange band jeg har hørt om lenge men ikke fått sjekket grundig. Skal gjørras asap!
Ja, faen, Napalm er jo bare griserått. Barney er tidenes helt på scenen, fantastisk liveband!
Husker jeg sneia innom Lee Dorians andre band Cathedral på tidlig nitti også, uten at jeg kicka helt på det.

Autopsy har forøvrig sluppet ei royal comeback skive i disse dager. Macabre Eternal. Episke greier & første siden Shitfun fra 95.
Ja, Obituary er en av mine alltime favoritter...Slowly We Rot er jo bare tvers igjennom mesterverk. Digger Cause of Death og noe fra End Complete også.
Jævla stas å bli påminnet Death Breath igjen! Tok frem Stinking Up the Night vinylen her nå. Bare gode vibber og rett i fletta oldschool DM detta!
Fet den Let it Stink EP`n også. Giving Head to the Dead-tittelen forsvarer jo kjøp aleine...hehe.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3782 på: 24. Juni 2011, 22:28 »
Forøvrig en fet analyse av låta You Suffer på hele 1.316 sekunder fra Scum. "I love the descending triplets at 0:015638-I love the acoustics thrown in at 0:0034-I love the mini piano solo at 0:0100009-And the outro solo at 0:01.... incredible!-I could go on all day with this; it's a prog metal masterpiece!" Haha!
« Siste redigering: 24. Juni 2011, 22:39 av TegneserieSkjære »
- Dr. Emmet Brown.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3783 på: 26. Juni 2011, 20:52 »
S.O.B. ja, et av mange band jeg har hørt om lenge men ikke fått sjekket grundig. Skal gjørras asap!
Ja, faen, Napalm er jo bare griserått. Barney er tidenes helt på scenen, fantastisk liveband!
Husker jeg sneia innom Lee Dorians andre band Cathedral på tidlig nitti også, uten at jeg kicka helt på det.

Autopsy har forøvrig sluppet ei royal comeback skive i disse dager. Macabre Eternal. Episke greier & første siden Shitfun fra 95.
Ja, Obituary er en av mine alltime favoritter...Slowly We Rot er jo bare tvers igjennom mesterverk. Digger Cause of Death og noe fra End Complete også.
Jævla stas å bli påminnet Death Breath igjen! Tok frem Stinking Up the Night vinylen her nå. Bare gode vibber og rett i fletta oldschool DM detta!
Fet den Let it Stink EP`n også. Giving Head to the Dead-tittelen forsvarer jo kjøp aleine...hehe.

Ja! Liker du brutal og kjapp hardcore/grindcore, så burde S.O.B. være midt i din gate. VIlt bra band! Ja, eller, det eldre. De siste skivene er makkverk og har ingenting med S.O.B. og gjøre.
Joda, Barney er rå på scena han. Så de på Inferno i år, og det var jo kult nok, men mangla litt, synes jeg. Men liker ikke Napalm Death med Barney. Holder meg til Napalm Death med Lee Dorrian og Phil Vane. Kjipt med Phil Vane som gikk bort litt tidligere i år. Helt sykt rå vokalist, både i Napalm Death og Extreme Noise Terror.

Synes Macabre Eternal er kul, men ikke helt det store. Litt for lang, også mangler den litt. Jeg hører heller på nye death metal band som Krypts, Swallowed of Morbus Chron. Der har vi death metal-bandene sine. Herregud så bra!
Yeah! Slowly We Rot er ei jævlig fet skive. Liker alle de tre første, men det er absolutt ingen tvil om at det er Slowly We Rot som er bandets høydare. For ei skive!
Eyeye, helt enig! Death Breath er dritkult. Groovy, fett og akkurat nok punk i soundet. Rått!
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3784 på: 27. Juni 2011, 18:32 »
 Morbus Chron er råskap! Svenskene kan det. Sjekka Bastard Priest? Grymme saker. Test Van Helgd og Maim også!
- Dr. Emmet Brown.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3785 på: 27. Juni 2011, 19:18 »
Ah! Fant fram to gamle gode skiver i dag av No Fun at all! Deilig svensk skatepønk!
No Straight agnels and Out of bounds er verkeleg fengande kvalitetspønk.  ;D
« Siste redigering: 27. Juni 2011, 19:20 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3786 på: 27. Juni 2011, 19:27 »
Morbus Chron er råskap! Svenskene kan det. Sjekka Bastard Priest? Grymme saker. Test Van Helgd og Maim også!

Bastard Priest er dritkult! Gleder meg til ny skive. Blir nok fett.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3787 på: 27. Juni 2011, 19:30 »
Ah! Fant fram to gamle gode skiver i dag av No Fun at all! Deilig svensk skatepønk!

Du må sjekke ut Masshysteri! Kongepunk fra Sverige.

Ufattelig kult band!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3788 på: 27. Juni 2011, 19:35 »

Du må sjekke ut Masshysteri! Kongepunk fra Sverige.

Ufattelig kult band!

Ahh, dette var midt i blinken for meg. Minner meg litt om Ebba Grön på eit vis.
for a logical solution!

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3789 på: 27. Juni 2011, 19:50 »

NFAA var lenge siden jeg hadde hørt! Gode minner! Topp som beng at folk som elsker verdens beste lag også har rå musikksmak. 8)
« Siste redigering: 27. Juni 2011, 20:11 av TegneserieSkjære »
- Dr. Emmet Brown.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3790 på: 27. Juni 2011, 22:25 »
Det er det! Sjeldent eg møter likesinnede når det gjelder musikk! ;D

Er slik når ein begynner å grave i musikksamlingen så kjem det fram mange godbiter frå dei yngre dager(ikkje at eg er så gammal but still). Blir nok til at eg må høre noko Millencolin, Pulley, Lagwagon, Pennywise, Satanic Surfers og Rancid dei kommande dagane!

Saknar ein av dei verkelege godbitane frå samlinga min, har ikkje anelse kor albumet har blitt av! Dette var eit album der Rancid covra NOFX låte, og visa versa. Herleg skive.
for a logical solution!

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3791 på: 27. Juni 2011, 22:59 »
God gammal skate-punk det ja. Ikke så ekstremt opptatt av dem banda lengre, men tar titt og ofte frem Stengte Dører,  Life...But How to Live it og So Much Hate-vinylen! Du har selvfølgelig sjekka tidlig Refused?
- Dr. Emmet Brown.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3792 på: 27. Juni 2011, 23:03 »
Er det den BYO Split Series Volume III med Rancid og NOFX du tenker på kanskje? Ligger ihvertfall gratis her: http://www.mediafire.com/?yzxydyz4afx  ;D
- Dr. Emmet Brown.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3793 på: 28. Juni 2011, 02:07 »
Plutselig fant jeg ut at Ulver hadde gitt ut et nytt album jeg ikke hadde hørt noe om. Da ble jeg glad. Så hørte jeg på det og så ble jeg enda gladere. Wars of the Roses heter det og er skikkelig kult.

De punk-banda du nevner er forresten gode minner, Bad Religion. ;)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3794 på: 29. Juni 2011, 01:56 »
Den her er jo skambra:

Hørt den før, men er lenge siden. Tror jeg må gå igjennom alle gamle legenders hitlister, for jeg hører jo kun på nrk MP3/nrj og da får jeg aldri med meg hvem som synger.