20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 826438 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3435 på: 18. Nov. 2010, 15:53 »
Avenged Sevenfold er jo faktisk tøffe, de! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3436 på: 18. Nov. 2010, 20:03 »
Tenkte faktisk jeg skulle nevne at Avenged Sevenfold heller ikke sees på som spesielt tøffe, men de ble jo også sett på som ganske kule etter å ha gitt ut Waking the Fallen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3437 på: 18. Nov. 2010, 21:06 »
Kommer litt an på hvem du spør. Jeg har aldri sett på de som tøffe. Jeg kan være ærlig å si at jeg lo av Avenged Sevenfold i 01 da de ga ut Sounding the Seventh Trumpet, og jeg ler av de i dag. Hater virkelig den moderne Metalcore-greia de kjøte for 10 år siden. Og hater den moderne Rock-greia de kjører på med i dag.
For meg blir det bare jævlig påtatt og liksom-tøft. "Oh, vi spiller hard musikk. GRAAAWRRR!!!!". Og det funker aldri for meg ass. Men har selvfølgelig forståelse for at folk liker utvannet Metalcore-band som Avenged Sevenfold, Bullet For My Valentine, Atreyu osv. Fult forstålig, selv om jeg virkelig misliker alle de bandene selv.

;)
« Siste redigering: 18. Nov. 2010, 22:55 av boris. »
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3438 på: 19. Nov. 2010, 01:21 »
Utrolig mange bra nyheter om det nye REM-albumet som kommer tidlig neste år. Det jeg har hørt og lest så langt:

- Produsert av Jacknife Lee
- Gjesteartister som Eddie Vedder og Patti Smith
- Likner visstnok på Automatic For The People

Forventningene bør vel egentlig være lave til et band som tilsynelatende er godt over middagshøyden, men dette høres jo absolutt veldig spennende ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3439 på: 19. Nov. 2010, 01:55 »
Oioi - Eddie Vedder er en jævla bra fyr! Jacknife Lee har også produsert en hel del gode album tidligere!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3440 på: 19. Nov. 2010, 09:06 »
Ja, er vel han som har "reddet" gamlingene U2 og REM de to siste rundene, så vidt jeg har forstått. Han produserte den herlige How To Dismantle an Atomic Bomb, mens REM slet litt med Around The Sun, og Accelerate mens U2 ga ut en ganske dårlig plate nå sist. Min mening selvsagt, men tror det var det generelle bildet anmeldelsene ga også.

Ser forresten at også Peaches skal delta på REM-albumet. Kan på ingen måte se for meg henne bidra på en REM-låt, blir spennende det også. :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3441 på: 19. Nov. 2010, 10:38 »
Jeg vil vel si at Accelerate er et godt bevis på at de fremdeles holder koken.
Around the Sun var ille, men Accelerate er absolutt et meget bra album, selv etter REMs standard.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3442 på: 19. Nov. 2010, 12:14 »
Accelerate var absolutt godkjent, ja! Nå syns jeg jo HTDAAB ikke var like bra som NLOTH heller da. Men den ble jo generelt lunkent mottatt i Norge da, i motsetning til førstnevnte ja.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3443 på: 19. Nov. 2010, 20:20 »
Johnossi-konsert i morgen. Satan for et rått band!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3444 på: 19. Nov. 2010, 20:33 »
Ser at det forrige innlegget mitt sikkert kan misforstås. Mener at Accelerate og HTDAAB var strålende plater, i motsetning til de to andre jeg nevnte. Og det er disse to albumene Jacknife Lee har produsert. :)

Uansett blir det nok aldri laget noe Boy eller Murmur fra U2 eller REM igjen, så grenser for hvor entusiastisk jeg gidder å være. Men blir spennende å høre resultatet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3445 på: 19. Nov. 2010, 22:46 »
http://tommylife.blogg.no/1289898332_put_your_lipgloss_on_.html

Er så sykt hekta på den låta der om dagen. Vært det i ei snau uke nå. Brutalt knall låt! Fy søren! Klasse! ;D
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3446 på: 19. Nov. 2010, 23:14 »
Det er jo ganske usannsynlig å tro på noe nytt Boy eller Murmur også! Gutta har spilt sammen i en mannsalder nå - og behersker jo antakeligvis instrumentene sine 10 ganger bedre! I tillegg er de, takk og pris, ikke slike band som forblir det samme hele veien :P
Men Accelerate og HTDAAB var samtidig litt back to basic for begge banda da! Og det likte jeg, spesielt for REM sin del! U2 hadde jo forsåvidt allerede gått "tilbake" plata før, selv om HTDAAB var enda mer nedstrippa og garage-aktig. NLOTH minner meg litt om Unforgettable Fire - en slags overgangsplate med mye spennende, og mye uforløst. Både producerne Lanois og Lillywhite har innrømmet at platen ikke ble fullt så bra som forventa, og det mangla en virkelig stor hit.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3447 på: 20. Nov. 2010, 01:53 »
Det er jo ganske usannsynlig å tro på noe nytt Boy eller Murmur også! Gutta har spilt sammen i en mannsalder nå - og behersker jo antakeligvis instrumentene sine 10 ganger bedre! I tillegg er de, takk og pris, ikke slike band som forblir det samme hele veien :P
Men Accelerate og HTDAAB var samtidig litt back to basic for begge banda da! Og det likte jeg, spesielt for REM sin del! U2 hadde jo forsåvidt allerede gått "tilbake" plata før, selv om HTDAAB var enda mer nedstrippa og garage-aktig. NLOTH minner meg litt om Unforgettable Fire - en slags overgangsplate med mye spennende, og mye uforløst. Både producerne Lanois og Lillywhite har innrømmet at platen ikke ble fullt så bra som forventa, og det mangla en virkelig stor hit.

De er sikkert blitt "flinkere" artister ja, men de har jo alltid vært ekstremt talentfulle. Både Buck og Edge er jo verdensklasse-gitarister, selv om de sjelden briefer med gitarsoloer og raske super-riff. Bono og Stipe er også blant verdens desidert beste vokalister. Ta låten Losing My Religion for eksempel. Hvilket annet band i verden kunne laget en av tidenes største verdens-hiter ut av en låt uten refreng? Hadde ikke funket uten Stipes fantastiske stemme og Bucks fantastiske mandolin-spilling. Jeg har sikkert nevnt det før en gang, men det er sykt imponerende.

Accelerate og HTDAAB var kanskje litt back to basic, ja, men helt tydelig mer kommersielle og oppusset enn de tidligste albumene. Og det kommer jo garantert alle nye album fra den kanten til å være også. Det med at band fornyer seg er det visst mange som mener er viktig, men jeg synes egentlig ikke det er noe stort poeng i seg selv så lenge man digger musikken de har gitt ut før. Hadde glatt takket ja til 12 nye sanger som kunne glidd rett inn på Boy, War eller Achtung Baby, jeg. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3448 på: 20. Nov. 2010, 14:51 »
Det er sant - men Bono har jo blant annet utviklet seg enormt som vokalist. Den gang gikk det veldig mye i ungdommelig entusiamse - nå er han jo en klassevokalist som behersker mange ulike sjangre. Føler Stipe i utgangspunktet har vært et naturtalent med en genial stemme hele veien! Uansett lærer man vel med årene hvordan en bruker et slikt instrument bedre.

Både R.E.M. og U2 høres jo, stort sett, ut som seg selv uansett hvordan plate - men tror det kanskje hadde blitt litt for kjedelig om de skulle kjørt på i samme sporet hele veien. Hadde jo blitt litt "utvanna". AC/DC kunne rett og slett kokt ned sitt materiale til en best of, alt annet hadde jo vært totalt unødvendig :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3449 på: 20. Nov. 2010, 17:25 »
Tja, jeg mener nå helt seriøst at både Bono og Stipe sang kulere før, jeg da, men ellers er jeg enig i alt du sier. :P