20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 825416 ganger)

0 medlemmer og 45 gjester leser dette emnet.

Simmio

• Gjest
Sv: Musikktråden
« Svar #3420 på: 16. Nov. 2010, 20:31 »
Husker jeg hørte mye på James Blunt før. Koselig musikk egentlig, men blir fort lei stemmen hans. Han klarer ikke å variere den mye, akkurat :P

Syntes No Tears og Carry You Home er bra, og så likte jeg You're Beautiful før..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3421 på: 17. Nov. 2010, 02:14 »
Syns Maria Menas Home For Christmas er langt bedre av sånn type musikk! Behagelig å høre på - og jeg får sånn god julestemning av det!

Forresten - ja, Black Eyed Peas nye greie er helt for jæævlig! Voldtekt av den store hiten fra Dirty Dancing! Ikke slikt de slo igjennom med, nei!
Andre som har hørt Beady Eye (Oasis minus Noel) sin debutsingel - Bring The Light? Grei den - skamløst Beatles-aktig da! :P
« Siste redigering: 17. Nov. 2010, 02:44 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3422 på: 17. Nov. 2010, 09:39 »
Ja, den nye Black Eyed Peas-singelen er noe innforjævlig STYGG. Black Eyed Peas fungerer egentlig bra på fest og sånn, men denne håper jeg ikke hører så ofte.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3423 på: 17. Nov. 2010, 13:20 »
Nei! Nå er jo denne langt unna deres standard ellers spør du meg! Forferdelig stykke musikk - nesten nede på Crazy Frog-nivå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3424 på: 17. Nov. 2010, 15:55 »
Det var helt jævlig å høre på. Synes black eyed peas har hatt noen fengende sanger som kan tvinge seg inn i hodet på folk. Jeg synes f. eks my hump var fengende, selv om teksten er latterlig. Nå blir de mer og mer talentløse. Boom Boom Boom singelen var også helt jævlig.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3425 på: 17. Nov. 2010, 15:57 »
Går vekk fra det å bruke elementer av rock med skikkelige instrumenter - til å peise på med autotune og sånn faenskap. Ikke rart, men veldig synd.

Simmio

• Gjest
« Svar #3426 på: 17. Nov. 2010, 16:25 »
Syns Maria Menas Home For Christmas er langt bedre av sånn type musikk! Behagelig å høre på - og jeg får sånn god julestemning av det!

Enig der. Å ha det som "bakgrunnsmusikk" på lavt, mens du snakker med familie og venner på en Novemberkveld er meget koselig, og får fram julestemninga  :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3427 på: 17. Nov. 2010, 17:23 »
BEP har alltid vært ekstremt ræva på alle måter, men nye låta inneholder noe fett. Verset er jo dritkult. Refrenget var totalt krise.

Biiiiip BIPBIPBIPBIPBIP! ;D
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3428 på: 17. Nov. 2010, 21:48 »
Black Eyed Peas er helt greit så lenge jeg slipper Fergie. Hun egner seg best uten lyd.

Maria Mena har jeg faktisk sansen for. Behagelig stemme, ikke for insisterende eller irriterende (som James Blunt). Ikke noe å høre veldig mye på, men fin bakgrunnsmusikk. Og ikke bare i jula.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3429 på: 17. Nov. 2010, 23:17 »
Maria Mena er ganske bra, Norge er vel uansett nesten i verdenstoppen når det gjelder "syngedamer," så vidt jeg kan forstå. Bertine Zetlitz, Ingrid Olava, Lise Karlsnes, Annie, osv... Er ikke mange jenter som kan lage musikk, men disse er jo strålende. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3430 på: 18. Nov. 2010, 04:10 »
Fergie er faen meg world class hva rockevokaliser angår. Anbefaler forresten My Chemical Romance (!) - SING og The Wombats - Tokyo!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3431 på: 18. Nov. 2010, 08:12 »
My Chemical Romance må være noe av det kjipeste innen sjangeren. Forferdelig band!
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3432 på: 18. Nov. 2010, 09:30 »
My Chemical Romance var jo ganske annerledes da de ga ut "Three Cheers for Sweet Revenge" og var faktisk ansett som et ganske bra og spennende band. De dro jo på turne med Avenged Sevenfold og greier. Har forandret seg litt etter det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3433 på: 18. Nov. 2010, 12:16 »
Tok en wild chance når jeg nevnte det bandet - men jeg kan til og med stå inne for at mye av deres Queen-inspirerte musikk på The Black Parade er jævla fengende!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3434 på: 18. Nov. 2010, 15:21 »
My Chemical Romance var jo ganske annerledes da de ga ut "Three Cheers for Sweet Revenge" og var faktisk ansett som et ganske bra og spennende band. De dro jo på turne med Avenged Sevenfold og greier. Har forandret seg litt etter det.
Det er jeg fult klar over, men det å turnere med et band som Avenged Sevenfold er ikke akkurat veldig positivt i mine øyne.

Men jeg synes de sugde som et Pop Punk band, og jegh synes de suger som et Alternative Rock/Pop band. Absolutt ingenting som som hjem her i heimen.

Hei og hopp!!
Nei.