20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824882 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #765 på: 05. Okt. 2007, 15:22 »
Jeg har aldri prøvd å sovne til Raga, og har overhodet ikke tenkt å prøve det. Hvis musikk bare er til for å "vugge" en i søvn, så er vel ikke akkurat Raga Rockers det som er best egnet. Man får ikke sove av energisk rock, får man det da?
Jeg uttrykte meg nok klønete... Jeg satte ikke på musikken for å få sove, men ble trøtt av musikken...
Raga kommer aldri opp mot hverken Jokke (nei-ikke du), DumDum eller CCCowboys og en drøss med andre Norske band
Ok, da skjønner jeg. Da blir saken en annen.
Selv mener jeg at det må være en grunn til at Raga blir regnet som en av de "fire store" i norsk rock, og dermed har jeg prøvd å sette meg fore å finne ut hva denne grunnen er. Skal si fra dersom jeg finner det ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #766 på: 09. Okt. 2007, 10:53 »
Raga er overhodet ikke overvurdert, og jeg setter de høyest av samtlige norske band. Den nye skiva er et mesterverk, hvor spesielt låtene "aldri mer" og "varulv" skiller seg ut som absolutte klasselåter.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #767 på: 09. Okt. 2007, 17:35 »
Enig! Raga Rockers er og forblir blant dei store innan norsk rock! Har så fantastisk mange bra låter.

Forresten, nokon som har last.fm her? Legg meg til som venn. Nicket mitt er "Hanseco".
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #768 på: 09. Okt. 2007, 23:17 »
Raga når ikke DumDumboys til tennissokkene engang  ;D
Kan kanskje måle seg med Sigvart Dagsland eller Rune Lollipop Larsen ;)

Neida, jeg skal ikke harselere med andre sin smak, jeg sier bare at for meg er Raga temmelig kjedelig. Tekstene er kule, men vokalisten høres ut som Jon Blund

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #769 på: 09. Okt. 2007, 23:40 »
Raga når ikke band som CC Cowboys, Postgirobygget, Zoo, Halvdan Siversten (må ha han med :D), og flere med til knærne, om vi snakker norskspråklige. Er vel få overhodet som måler seg med Madrugada generelt :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #770 på: 09. Okt. 2007, 23:47 »
Raga Rockers er nok blandt dei 4 største. DumDum boys, Delillos, Jokke og Raga.
Ellers så har vi band som Gluecifer, Seigmen og Turboneger som følgje hakk i hæl.
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #771 på: 10. Okt. 2007, 00:51 »
Gluecifer, Seigmen og Trbnrg er da alle bedre band enn Raga, men Madrudaga topper samtlige de igjen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #772 på: 10. Okt. 2007, 01:18 »
Føler J&V går over Madrugada igjen, men hver sin smak.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #773 på: 10. Okt. 2007, 02:01 »
Seff! Jokke er der kanskje ingen om slår overhodet i Norge! Selv er nok for meg Jokke, DumDum og Madrugada de tre største ivaffal.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #774 på: 10. Okt. 2007, 12:43 »
Delte meiningar, slik det skal vere. Finst i alle fall ingen tvil at det er/har vore mange kvalitetband frå Noreg.

No fortida hørar eg på Richochets, eit bohemian rockband frå Noreg. Rett og slett herleg musikk. Dykk bør høre Richochets - Cold Outside, magisk låt!
for a logical solution!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #775 på: 10. Okt. 2007, 13:32 »
Rangeringen min må være noe sånt:

1. Raga Rockers
2. Jokke
3. Dum Dum
4. Turboneger

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #776 på: 10. Okt. 2007, 15:49 »
Skal man dømme etter personlig smak hadde selvsagt ikke Raga Rockers vært blant "de fire store i norsk rock". Men man kan jo også diskutere hvorvidt Ibsen, Bjørnsson, Kielland og Lie er "de fire store" i norsk litteraturhistorie. Kanskje burde vi regnet med Hamsun blant disse, og det er mange andre å velge mellom også.
Man kan jo selvsagt foretrekke Saabye Christensen mer enn Ibsen. Men betyr det Saabye Christensen da er blant "de fire store" i norsk litteratur, mens Ibsen ikke er det?

Jeg prøver å finne ut hvorfor Raga Rockers nevnes som en av de virkelig, virkelig store i norsk rock. At de synger så bra på norsk, er en god begynnelse. At jeg ikke er noen stor personlig fan, og neppe kommer til å bli det er underordnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #777 på: 10. Okt. 2007, 19:10 »
Our friends at zootopia.de are reporting that U2 are working on two albums currently - one a collaborative effort similar to 1995's Passengers and the other a regular U2 release. According to a Q&A with Four5One's Steve Averill, artwork is being delivered next Tuesday (10/16) for The Joshua Tree re-release.

atu2.com som er kilden, troverdig eller ei. Spennende rykte uansett.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #778 på: 10. Okt. 2007, 23:22 »
Hehe. Jo mer, jo bedre, sier jeg.
Tar gjerne imot et nytt Passengers-prosjekt i tillegg til et nytt U2-album.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #779 på: 12. Okt. 2007, 16:05 »
Gå på radiohead.com og last ned det nye albumet deres gratis! Det er et utrolig bra album!