20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824874 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #750 på: 02. Okt. 2007, 20:48 »
Var til Jokke! Green Day er forøvrig mye mer enn bare gladpunk!
Og Angels and Airwaves er noe helt annet!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #751 på: 02. Okt. 2007, 22:03 »
Det er vel knappest punk i det hele tatt, tenker jeg vi sier...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #752 på: 02. Okt. 2007, 22:13 »
Pop-punk, dog av mye høyere kvalitet enn det meste man liker kalle pop-punk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #753 på: 02. Okt. 2007, 22:56 »
Så du lar deg styre av gammel fordom og velger å totalt overse det, selv om jeg forteller deg at dette er en helt annen musikk en den Blink laget!
Forøvrig har aldri Blink vært noe jeg hører på, men du verden så masse artige tekster og festemusikk det kan være. Ikke noe musikk man tar spesielt seriøst, men feelgoodmusikk.
Vel, Blink har aldri fått meg til å føle meg bra. Og selv om det måtte være annerledes enn Blinks musikk, så er det fremdeles mange av de samme artistene, og det er nok til at jeg skygger banen. Ser ikke for meg at en eneste av Blink-gutta kan være en akseptabel musiker. Artige tekster? Greit nok det, men da kan man utgi tekstene som diktsamlinger, ikke innpakket i elendig musikk, hvis så kan kalles musikk. Det er på grensa til at jeg kaller det ulyd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #754 på: 03. Okt. 2007, 09:19 »
Raga Rockers - Übermencsh. For et album!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #755 på: 03. Okt. 2007, 16:10 »
Jeg har vurdert om jeg skulle investere i Raga-albumet. Jeg har ikke hørt så mye fra det, og jeg er ikke så veldig godt kjent med Raga fra før av.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #756 på: 03. Okt. 2007, 18:12 »
Raga er oppskrytt. Prøvde å høre litt på samleCd'n men ramla av. Det er ikke greit når vokalisten synger "å ha no'n å hate" og det du mest vil er å sove... Vuggesang. (og jeg hører ikke på se veldig hard musikk)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #757 på: 03. Okt. 2007, 18:20 »
Jeg har aldri prøvd å sovne til Raga, og har overhodet ikke tenkt å prøve det. Hvis musikk bare er til for å "vugge" en i søvn, så er vel ikke akkurat Raga Rockers det som er best egnet. Man får ikke sove av energisk rock, får man det da?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #758 på: 03. Okt. 2007, 18:49 »
Raga er litt oppskrytt jo. Nevnte sang ovenfor er bra, pluss noen til (Gutter og Jenter, Hun Er Fri (klart best)).
Men best of'en er ikke veldig my mer enn det.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #759 på: 03. Okt. 2007, 19:46 »
Må bare si at beste albumet noensinne må være Queen medA night at the opera med  :)

På en objektiv liste ligger den nok på topp ti ja.
Her er forøvrig topp-ti av Rolling Stone`s 500 Greatest Albums of all time-liste.

1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, The Beatles

2. Pet Sounds, The Beach Boys

3. Revolver, The Beatles

4. Highway 61 Revisited, Bob Dylan

5. Rubber Soul, The Beatles

6. What's Going On, Marvin Gaye

7. Exile on Main Street, The Rolling Stones

8. London Calling, The Clash

9. Blonde on Blonde, Bob Dylan

10. The Beatles ("The White Album"), The Beatles

Kanskje ikke veldig interessant for de fleste, her er noen andre plasseringer på listen:

17. Nevermind, Nirvana

18. Born to Run, Bruce Springsteen

22. Plastic Ono Band, John Lennon

26. The Joshua Tree, U2

27. King of the Delta Blues Singers, Vol. 1, Robert Johnson

28. Who's Next, The Who

29. Led Zeppelin, Led Zeppelin

Må bare si at det er latterlig at talentløse Nirvana skal ha et album høyere rangert på listen enn The Who, U2, B. Springsteen Led Zeppelin og John Lennon-albumet med Imagine...Pink Floyd`s The Wall og DSotM gadd jeg ikke scrolle lenge nok for å finne. Ganske klart at RS har fokusert på salgstall, pluss selvsagt sine personlige kjæledegger fremfor kvalitet og de mest revolusjonerende platene.
The Who har forøvrig alle platene sine på lista untatt ett, og er tredj best representert (av band) etter RS (bandet) og The Beatles. Problemet er at siden Pete Townshend aldri har slikket bladet i rumpa, kommer ikke platene hans høyt opp...

Her er forøvrig lista: http://www.rollingstone.com/news/story/5938174/the_rs_500_greatest_albums_of_all_time/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 03. Okt. 2007, 19:50 »
Nirvana er jo frøktelig overrated da. Helt forferdelig overrata faktisk.
Selv syns jeg at Q og Mojo er mye bedre musikkmagasiner. Liker spesielt Q.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #761 på: 03. Okt. 2007, 20:01 »
Nirvana er jo frøktelig overrated da. Helt forferdelig overrata faktisk.
Selv syns jeg at Q og Mojo er mye bedre musikkmagasiner. Liker spesielt Q.

Veldig enig i alt du skriver der ja! :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 03. Okt. 2007, 20:03 »
Så skal det nevnes at det merkes lett at Rolling Stone Magazine lett merkes å være amerikansk. Var ikke spesielt fornøyd med deres liste over tidenes 500 beste låter! Hadde blant annet med sikkert over halvparten av hva Nirvana har laget.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #763 på: 03. Okt. 2007, 22:40 »
Jeg har aldri prøvd å sovne til Raga, og har overhodet ikke tenkt å prøve det. Hvis musikk bare er til for å "vugge" en i søvn, så er vel ikke akkurat Raga Rockers det som er best egnet. Man får ikke sove av energisk rock, får man det da?
Jeg uttrykte meg nok klønete... Jeg satte ikke på musikken for å få sove, men ble trøtt av musikken...
Raga kommer aldri opp mot hverken Jokke (nei-ikke du), DumDum eller CCCowboys og en drøss med andre Norske band

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #764 på: 04. Okt. 2007, 23:03 »
Akkurat går Gallows -Orchestra of the wolves i cd-spilleren! Det er hardcore punk, dritfett!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!