20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824884 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #795 på: 14. Nov. 2007, 18:44 »
Noe som husker tittlen på en sang.

Tror refrenge er slik

I want rock`n roll. Eller noe slik.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #796 på: 14. Nov. 2007, 19:13 »
Jeg husker melodien på den, men det er alt.  :P

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #797 på: 14. Nov. 2007, 19:34 »
Det å definere Noregs beste band går jo egentleg ikkje, sidan folk har veldig individuelt syn på det. DDE har hatt stor suksess her til lands, og har hatt ein omsetjing til omtrent ein halv milliard  vist eg ikkje tar feil. Dimmu Borgir har vunnet Grammy, A-ha har blitt nominert til grammy men er også noregs mestselgande gruppe rundt i verda med rundt 75 milliona solgte album. Band som Seigmen, DumDum boys, Raga Rockers, Delillos, Jokke & Valentinerne/tourettes er blant dei største innan sine sjangrar i Noreg, men har forsåelig nok ikkje så høg fanskare i utlandet som til dømes band som Turbonegro, Immortal, Mayhem, Gorgoth og Satyricon til dømes. Ellers så har vi no Madrugada som har gjort det både bra i innland og i utland.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 14. Nov. 2007, 20:26 »

Tror refrenge er slik

Sikker "I Love Rock'n'Roll", men husker ikke bandet. Twisted Sisters elns kanskje? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #799 på: 14. Nov. 2007, 21:15 »
Tror det er Joan Jett som har I Love Rock'n Roll.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #800 på: 15. Nov. 2007, 00:54 »
Twisted Sister har en sang som heter "I wanna rock" som er veldig catchy, hvis det var den han tenkte på.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #801 på: 15. Nov. 2007, 09:36 »
Takker :P

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #802 på: 15. Nov. 2007, 21:06 »

Tror refrenge er slik

Hahahaha, jesuuus
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 15. Nov. 2007, 21:28 »
Og Tommy er her i sitt absolutt rette element. For en skandale, han husker ikke tittelen på en sang, og husker ikke eksakt tekst på refrenget. Sett noe sånt da. Nei, han må vi virkelig drite ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #804 på: 15. Nov. 2007, 21:48 »
Og Tommy er her i sitt absolutt rette element. For en skandale, han husker ikke tittelen på en sang, og husker ikke eksakt tekst på refrenget. Sett noe sånt da. Nei, han må vi virkelig drite ut.

Det KAN hende at han var fortvila over musikksmaken til Tønsberg, ikkje veit eg.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 02. Des. 2007, 14:24 »
*** On the music the band have been writing since visiting Morocco earlier this year.***

"World music this is not," he says, though U2 fans will "feel the difference". Polyrhythmic is the word he chooses with a self-deprecating laugh. "U2 in dancefloor shock. Normally when you play a U2 tune, it clears the dancefloor. And that may not be true of this. There's some trance influences. But there's some very hardcore guitar coming out of The Edge. Real molten metal. It's not like anything we've ever done before, and we don't think it sounds like anything anyone else has done either."

Dette høres bra ut. Meget bra ut. Første skikkelige nyheten på hva U2 driver med på lenge, og for meg som fan av Pop og som gjerne vil se U2 eksperimentere igjen, høres dette svært spennende ut! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #806 på: 02. Jan. 2008, 21:26 »
Noen som har hørt om UNKLE før eller? Fantastisk band.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #807 på: 02. Jan. 2008, 23:51 »

Ååh, herregud... Poenget var at det var et litt rart spørsmål han kom med. Som om jeg skulle sagt "noen som vet hva den sangen heter, tror de sier 'i love you girl' et eller annet sted i låta"
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 03. Jan. 2008, 17:39 »
Dette musikkåret kan bli et sinnsykt bra musikkår.
R.E.M. slipper Acceleration iløpet av våren, en gitarbasert plate der de vistnok skal ha gått tilbake til "basics", forhåpentligvis til gode gamle takter som jeg har savnet lenge.
Videre skal U2 og Coldplay slippe plate, hvor det er ventet at begge to skal eksperimentere. Det er spennende og har ventet på noe helt nytt fra U2 nå etter to plater der de har gått tilbake til mer classic rock.
Så er det ventet en ny Oasis-plate, hvilket betyr at 4 av mine absolutte favoritter antakeligvis slipper plate dette året. Jeg gleder meg!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #809 på: 03. Jan. 2008, 20:37 »
Ja, 2008 ligger an til å bli et veldig godt musikkår. Jeg gleder meg som en unge til U2 kommer med nytt materiale. Er veldig spent på om Bonos ord er overdrevne eller for en gangs skyld sanne (i sistnevnte tilfelle gruer jeg meg mer enn jeg gleder meg, men jeg tror vel mest på det første).

Coldplay ser jeg også frem til. Lenge siden sist nå.

R.E.M. kan også bli spennende, dersom de skal "back to basics".

Synes ikke siste Oasis-plate var nevneverdig mye å snakke om, men jeg må vel høre på hva de splitter pine gale brødrene fra Manchester har greid å komme opp med denne gangen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon