20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30  (Lest 36417 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #105 på: 09. Aug. 2015, 17:27 »
Elendig av Colo på siste sjansen til Mane. Sidestiller seg for å tvinge han til siden, men står jo tre meter unna og lar han gå dit han vil. Oppnår kunn og sette seg selv i feilstilling der. En stopper med så nye erfaring SKAL ikke gjøre en slik feil. Der var vi heldige som ikke tapte kampen.

Ellers skriker vi fremdeles etter en Cabaye hos våre to på midten. Anita har ikke det som sin rolle og Colback er bare ikke god nok på det. Ingen raske crossere lengre som vi fikk da vi hadde Cabaye. Her må vi hente inn en spør du meg.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 09. Aug. 2015, 17:28 »
m Leser jeg riktig. Er det noen som mener Anita var SVAK?
Er det en som virkelig ikke var svak i dag, var det Anita. Han var jo konge utpå der. Ingen som la merke til hvordan vi falt sammen som et korthus da Tiote kom inn?
Dette! Anita gjorde jobben sin bra i dag. Colback var også stødig, i alle fall ikke svak.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 09. Aug. 2015, 17:33 »
Seier meg nøgd med 1 poeng slik kampen utvikla seg. Me såg ut til å vera slitne dei siste 20 minutta. Det er jo tross alt eit veldig godt lag me møter. Og det var mange som trudde me kom til å tapa stort i dag.
Det som er litt dumt er at det framleis er altfor lett å skåra mot oss. Janmaat var god, men er skuffande dårleg på 2-2. Colback fungerer ikkje som ein playmaker, usikker på kva han skal vera, men han redda oss åleine frå 2-3 med blokkeringa si. Og me treng slike på laget!
Colo viste svakheitsteikn, ja. Likavel tykkje eg han var ok i forhold til at det er lenge sidan han har spelt kamp. Southampton kom altfor lett til innlegg frå kantane. Fekk god tid til å sikta. Mane var og ekstremt god. Han fekk me aldri taket på. Spesielt på slutten, då herja han.

Uansett verte me aldri einige om 1-2 spelara på laget har vore gode eller ikkje. Her leiar Colback føre Wijnaldum. http://www.nufcblog.com/2015/08/09/who-was-newcastles-best-player-against-southampton-2/
« Siste redigering: 09. Aug. 2015, 17:43 av lgrinde »

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 09. Aug. 2015, 17:53 »
Haidara var fryktelig, store deler av kampen! Cisse bidro heller ikke nevneverdig, selv om han kom seg litt i 2.omg.. Scorte nå!
Var synd at vi ble tvunget til å bytte inn Tiote, for hadde mye heller sett Ayoze/Aarons istedenfor!

Ellers, surt med tap! Elendig å la dem få stå å prikke innlegg slik! Også dårlig forsvar i boksen.. Men Mbemba var rå! Det samme med Gini og Sissoko!
Men 1 poeng er nå bedre enn 0...

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #109 på: 09. Aug. 2015, 18:35 »
Haidara var fryktelig, store deler av kampen! Cisse bidro heller ikke nevneverdig, selv om han kom seg litt i 2.omg.. Scorte nå!
Var synd at vi ble tvunget til å bytte inn Tiote, for hadde mye heller sett Ayoze/Aarons istedenfor!

Ellers, surt med tap! Elendig å la dem få stå å prikke innlegg slik! Også dårlig forsvar i boksen.. Men Mbemba var rå! Det samme med Gini og Sissoko!
Men 1 poeng er nå bedre enn 0...

Fryktelig uenig i mye av det du skriver. Haidara var langt fra dårlig i dag. Ikke noen superkamp av han, men Jaanmat var mye dårligere på andre siden. Burde dekket opp mann på BEGGE scoringene. Haidara bidro mye offensivt også, og sammen med Obertan var han nærmere våre beste enn dårligste.

Tiote er jeg helt enig i, så veldig ute av form ut i dag dessverre. Nesten så han har blitt litt chubby. Satser på at våre fysiske trenere får fart på han igjen.

Mbemba og Gini var veldig bra, og gleder meg til å se resten av sesongen. Vi er faktisk 1 poeng i pluss fra forrige sesong. :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #110 på: 09. Aug. 2015, 19:25 »
Men da får vi bare være enige om at vi er uenige! :P Haidara vil veldig mye, men får det ikke helt til.. Har sett han bedre før! Janmaat var heller ikke overbevisende nei, det skal sies!

Dog bra at vi er enige om det andre da hvertfall ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 09. Aug. 2015, 19:32 »
Haidera gjorde ikke en dårlig kamp,  men han har en del å gå på. Jaanmat må bli bedre på å markere sin mann.  Er ikke første gang han har gjort dette.  Men forsvarsrekka har i det minste potensial denne sesongen.  Håper bare Anita holder seg skadefri fordi vi forsvaret trenger en velfungerende dm foran aeg

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 09. Aug. 2015, 19:52 »
Så dere samme kamp som meg? Haidara var fryktelig. Driblet seg selv og fomlet ballen ut sidelinjen vanvittig mange ganger. Hans assist? Haha.. Er jo nok et ræva innlegg som går i leggen på forsvarspilleren og får perfekt bue. Så bare tur..
Obertan er som en hodeløs høne utpå der. Har et kanoninnlegg på scoringen men utenom det var han også fryktelig. Begge målene til Southampton kom fra vår venstre side og hvem spilte der?
Tiote er totalt ute av form. Lignet litt ben arfa i kroppen. Fått litt valpefett mens han har vært skadet.
Colback syns jeg gjorde en oki jobb men dreper overganger og tar mange feilvalg fremover, men gutten løper og jobber noe vanvittig. Helt klart godkjent kamp.
Gini newcastles beste. Tipper han blir 3 bonus på fantasy :)

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 09. Aug. 2015, 19:55 »
Haidera gjorde ikke en dårlig kamp,  men han har en del å gå på. Jaanmat må bli bedre på å markere sin mann.  Er ikke første gang han har gjort dette.  Men forsvarsrekka har i det minste potensial denne sesongen.  Håper bare Anita holder seg skadefri fordi vi forsvaret trenger en velfungerende dm foran aeg
DM du snakker om er jo colback. Er sentral partner til colback vi mangler så var beste DM (colback ) ikke må spille ballfordeler offensivt. Burde hatt cabaye tilbake :(

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 09. Aug. 2015, 20:03 »
Ingen som la merke til hvordan vi falt sammen som et korthus da Tiote kom inn?

Word! Gikk fra å være avslappet og sikker på 3 poeng til å være godt fornøyd med 1 poeng etter at Tiote kom inn for Anita.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 09. Aug. 2015, 20:37 »
Så dere samme kamp som meg? Haidara var fryktelig. Driblet seg selv og fomlet ballen ut sidelinjen vanvittig mange ganger. Hans assist? Haha.. Er jo nok et ræva innlegg som går i leggen på forsvarspilleren og får perfekt bue. Så bare tur..
Obertan er som en hodeløs høne utpå der. Har et kanoninnlegg på scoringen men utenom det var han også fryktelig. Begge målene til Southampton kom fra vår venstre side og hvem spilte der?
Tiote er totalt ute av form. Lignet litt ben arfa i kroppen. Fått litt valpefett mens han har vært skadet.
Colback syns jeg gjorde en oki jobb men dreper overganger og tar mange feilvalg fremover, men gutten løper og jobber noe vanvittig. Helt klart godkjent kamp.
Gini newcastles beste. Tipper han blir 3 bonus på fantasy :)

Vi har iallfall sett samme kamp, la også merke til at vi fikk begge målene imot etter at Soton kom frem på vår venstre side.

Syns ellers det var mye posetivt, men fortsatt mye og jobbe med. Det er fremdeles litt for enkelt å komme til store sjanser mot oss.

Noen som har lest noe om alvorligheten av Anitas skade?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 09. Aug. 2015, 22:11 »
DM du snakker om er jo colback. Er sentral partner til colback vi mangler så var beste DM (colback ) ikke må spille ballfordeler offensivt. Burde hatt cabaye tilbake :(

Er usikker der. Hvis Colback skal spille dm krever det at han er bedre i oppfattelsen enn det han er i dag.  Anita stopper angrep fordi han beveger seg i de rette rommene til riktig tidspunkt,  og dermed snapper opp pasninger eller støter i rygg.  Fortsetter Anita i samme trend som i de to siste pl kampene,  tror Colback vil slite med å ligge på samme nivå

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 09. Aug. 2015, 22:16 »
Eg skal innrømma at dynamikken i laget endra seg etter at Anita gjekk ut. Likavel, Anita hadde 3-4 feilpasningar der eit par skapte farleg overganger. Eg kan ikkje skjøna korleis Colback er katastrofalt dårleg, eller kva du, Thomas, meinar han var.  Dei fleste vil sei han var ein av våre beste i dag. Tiote er vertfall laaaaaaangt vekke frå kampklar. Då er det vel Anita og Colback me står att med.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 09. Aug. 2015, 23:20 »
Etter det jeg så hadde Anita en skummel pasning som skapte en overgang. Colback hadde en tilsvarende på slutten av kampen som nesten resulterte i mål.  Det jeg liker med Anita er at han tør å ta konstruktive pasningsvalg som dm. Og vi må i dagens fotball hs spillere som tør å spille seg ut under press mener jeg.Han slo flere pasninger gjennom ledd. Jeg mener Colback blir for forsiktig i valgene, og når han i tillegg i hovedsak slår relativt enkle støtte og tversoverpasninger, blir han mer treffsikker enn Anita som tar større risiko..  Hans pasningsvalg sinket dermed vårt angrepsspill mye. Det var mange ganger i dag at Colback hadde anledning til å slå en mer konstruktiv pasning fremover men som endte med en støttepasning fordi han brukte for lang tid. Han slo ikke en fremoverpasning før i det 43. minutt, og det synes jeg er for svakt. I tillegg beveger han seg ikke godt nok uten ball. Derfor mener jeg at han var en av våre svake i dag

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 10. Aug. 2015, 07:37 »
MotD: http://cloudyvideos.com/m1fzm3pgkn3b

Newcastle fra rundt 20 minutter.
Nei.