20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30  (Lest 36421 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #135 på: 11. Aug. 2015, 11:05 »
http://www.tv2.no/2015/08/11/sport/7242859
Jeg så ikke kampen og mye i fotball er subjektivt, men etter å ha lest både her og der, vil jeg si at dette er kontroversielt.

"Litt lengre nord utmerket Jack Colback seg i Newcastles 2-2-kamp mot Southampton.

? Newcastle lignet ikke på fjorårsutgaven i det hele tatt. Colback fikk gjøre det han er aller best til; å gjøre grovjobben sentralt på midtbanen og slå enkle pasninger til de rundt seg. I den rollen er han ekstremt viktig for Newcastle. På tampen kastet han seg inn og blokkerte en avslutning fra Mané. Det var veldig beskrivende for kampen hans."

Deres dom? Om man skulle trekke frem en spiller?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #136 på: 11. Aug. 2015, 11:27 »
Jeg synes Colback var god!

Men vil vel heller trekke frem Gini og Anita, samt en Mbemba som gjorde en god debut. Men nederlenderne var våre to beste i mine øyne!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 11. Aug. 2015, 11:40 »
http://www.tv2.no/2015/08/11/sport/7242859
Jeg så ikke kampen og mye i fotball er subjektivt, men etter å ha lest både her og der, vil jeg si at dette er kontroversielt.

"Litt lengre nord utmerket Jack Colback seg i Newcastles 2-2-kamp mot Southampton.

? Newcastle lignet ikke på fjorårsutgaven i det hele tatt. Colback fikk gjøre det han er aller best til; å gjøre grovjobben sentralt på midtbanen og slå enkle pasninger til de rundt seg. I den rollen er han ekstremt viktig for Newcastle. På tampen kastet han seg inn og blokkerte en avslutning fra Mané. Det var veldig beskrivende for kampen hans."

Deres dom? Om man skulle trekke frem en spiller?

Jeg er uenig, og tv2 dekning av pl har etter mitt skjønn blitt skral. Jeg synes det er greit å slå enkle pasninger når man står lavt og er under press,  men å slå tometerspasniger når man har god tid er mindre akseptabelt. 

Hvis jeg skulle ha trukket frem en spiller fra kampen så er det Anita.  Jeg synes soton kom bedre inn i kampen da han måtte ut
« Siste redigering: 11. Aug. 2015, 17:13 av Thomas »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 11. Aug. 2015, 15:54 »
Anita var uten tvil en av våre beste om kanskje ikke den beste.

Colback er og vil alltid være en mester av støttepasninger.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 11. Aug. 2015, 17:38 »
At enkelte klarer å kritisere Colback etter søndagens kamp mens de la være å nevne horrible prestasjoner som det Tiote hadde vitner mer om en agenda mot enkeltspillere, eller i verste fall mangel på forståelse av spillet.

Om man går inn å ser på forskjellige statistikker til enkeltspillere så finner man kjapt ut Colback ikke kun slo støttepasninger og tometerspasninger.
Colback slo 9 langpasninger, 6 av dem traff en medspiller. Kun Coloccini slo flere med sine 10, også han traff på 6 av dem.
Colback hadde 8 crosses i løpet av kampen, traff kun på 3 av dem. Allikevel er han kun slått av Janmaat her som traff på 1 av 2. Sissoko traff på 1 av 6. Wijnaldum på 0 av 4, til sammenligning.

Anita hadde 40 pasninger i kampen. Ingen crosses, og kun 4 langpasninger der han traff på 2 av dem. Resten var korte pasninger. Pasningsprosenten hans var på 85, rett bak Obertan som hadde 2 pasninger mer og en prosent på 85,7.

Colback var derfor den som varierte spillet mest. Han slo flest crosses, han slo nest flest langpasninger, hadde 2 såkalte key passes og av de som startet kampen var det kun Wijnaldum og Mbemba som hadde bedre treffprosent på pasningene enn Colback. Forskjellen her er at mens Colback og Mbemba hadde henholdsvis 51 og 48 pasninger totalt hadde Wijnaldum kun 22 pasninger. Sterkt uansett av disse 3 på dette området.
Janmaat og Sissoko er klart svakest her med en treffprosent på henholdsvis 66,7% og 61,1%, svakere enn vår keeper Tim Krul.

Når vi ser på målene imot så kommer begge av innlegg fra Haidara sin side. Begge ganger forholdsvis upresset. Samtidig er markeringen i feltet litt for snill. Førstemålet går han opp mellom Janmaat og Mbemba helt upresset. På siste målet ser man jo at Janmaat orienterer seg hvor Long er, men han taper duellen uansett. Gode innlegg på begge målene.

Jeg synes det er mye bra å hente fra kampen og synes vi hadde god kontroll frem til Tiote kom inn for Anita. Er en stund siden Tiote viste seg verdig å spille i en NUFC drakt. Det beviser også at vi trenger 1 sentral midtbanemann til før overgangsvinduet stenger. Colback og Anita trenger konkurranse om plassene og Anita har heller aldri bevist noe over en hel sesong. Håper dette endrer seg i denne sesongen.
« Siste redigering: 11. Aug. 2015, 17:41 av Frode »

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #140 på: 11. Aug. 2015, 17:59 »
Amen Frode. Colback er kanskje den tryggeste ballspilleren vi har i laget, kun utfordret av Coloccini. Og selv om han har hatt mer konstruktive kamper så føler jeg meg alltid trygg når han har ballen i bena. Forresten artig at folk skriker om at vi må slå mindre langt, men når Colback triller ball så er det feil det også.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 11. Aug. 2015, 19:11 »
Veldig godt innlegg Frode! Ganske i tråd med mine egne inntrykk, må si jeg klør meg litt i hodet av det som blir skrevet her og på N-O. Colback er langt ifra like kreativ og god som en Cabaye, men i det laget vi har i dag synes jeg han er den beste i den rollen. Mest trolig hadde han vært best i en venstre indreløperrolle i 4-3-3 der noen andre hadde mer kreativt ansvar, men sammenlignet med Anita, Tioté, Sissoko, Abeid ++ så er han den mest angrepsrettede og pasningssikre midtbanespilleren vi har.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #142 på: 12. Aug. 2015, 00:40 »
Hiver meg på koret: Flott innlegg, Frode. Forfriskende å se et innlegg som baserer seg på harde fakta, og ikke subjektivt "Colback var dårlig"-rols. Det å fremheve Anita som en særlig kreativ spiller har jeg aldri forstått. Han er flink til å flytte ballen sidelengs og til å enhver tid være spillbar, men han slår da ytterst sjelden en utfordrende pasning i lengderetning. Det er det stort sett andre spillere som prøver seg på.

Colback har stor arbeiskapasitet, hjerte, deffensive ferdigheter og spiller mye bra pasninger. Selv om det ikke lukter Cabaye, er det kun Coloccini som på en god dag kan lukte Cabaye i dette laget. Colback er vår mest komplette midtbanespiller uten tvil, og etter alt å dømme selvskrevet i startoppstillingen. Dette er imidlertid sammen med midstopperplass det stedet der vi har dårligst bredde i laget.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 12. Aug. 2015, 03:04 »
Alt i alt fornøyd med poenget i går, men litt skuffa etter å ha leda 2-1.
Duellspelet til våre forsvarsspillere er for dårlig, ja eg ser bort i frå Mbemba for han var vår beste sammen med Winji ! Mbemba tapte vel knapt ein duell, og var rå i løpsdueller.
Ellers var det nok på venstresida vår dei største problema var. Haidara skal ha for å prøva, og innsatsen var god! Obertan vart svakere og meir passiv utover i kampen, men han hadde eit flott innlegg til 2-1 målet. (det var vel frå høyre sida)
Aarons inn for Obertan neste kamp ???
Ellers syntest eg innsatsen til heile laget var MYKJE bedre i denne kampen enn i stOOre deler av forrige sesong!
Så eg ser fram til fortsettelsen, der våre nykjøp ser ut til å ha bra PL nivå !
Satte MITRO rekord i PL på raskeste gule kort i går?  vel ikkje på bana meir enn nokre sekunder!?

Stemmer det. 2,7 sekunder. "Jones? quickest booking was only a pathetic five seconds in comparison."

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 12. Aug. 2015, 05:01 »
Så dere samme kamp som meg? Haidara var fryktelig. Driblet seg selv og fomlet ballen ut sidelinjen vanvittig mange ganger. Hans assist? Haha.. Er jo nok et ræva innlegg som går i leggen på forsvarspilleren og får perfekt bue. Så bare tur..
Obertan er som en hodeløs høne utpå der. Har et kanoninnlegg på scoringen men utenom det var han også fryktelig. Begge målene til Southampton kom fra vår venstre side og hvem spilte der?
Tiote er totalt ute av form. Lignet litt ben arfa i kroppen. Fått litt valpefett mens han har vært skadet.
Colback syns jeg gjorde en oki jobb men dreper overganger og tar mange feilvalg fremover, men gutten løper og jobber noe vanvittig. Helt klart godkjent kamp.
Gini newcastles beste. Tipper han blir 3 bonus på fantasy :)

Cissé var den som endte med 3 i bonus. Haidara (!!) fikk 2 bonuspoeng. Det systemet der er jo helt på jordet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 12. Aug. 2015, 07:35 »
At enkelte klarer å kritisere Colback etter søndagens kamp mens de la være å nevne horrible prestasjoner som det Tiote hadde vitner mer om en agenda mot enkeltspillere, eller i verste fall mangel på forståelse av spillet.

...

Godt innlegg (korta ned sitatet). Einig i det du skriver.

PS. Moro at det er litt liv på forumet att. Førre sesong i 2015 var det ganske daudt her, føler eg ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 12. Aug. 2015, 08:00 »
Hiver meg på koret: Flott innlegg, Frode. Forfriskende å se et innlegg som baserer seg på harde fakta, og ikke subjektivt "Colback var dårlig"-rols. Det å fremheve Anita som en særlig kreativ spiller har jeg aldri forstått. Han er flink til å flytte ballen sidelengs og til å enhver tid være spillbar, men han slår da ytterst sjelden en utfordrende pasning i lengderetning. Det er det stort sett andre spillere som prøver seg på.

Langt på vei enig i det dere sier om Colback. Særdeles viktig spiller for oss. Forøvrig tror jeg svært få anser Anita som en kreativ spillertype, Sigurd. Hans styrker er de du nevner der, og han kan være en viktig spiller i det oppbyggende spillet dersom målet er å spille den type fotball det snakkes om at McClaren ønsker spille.
Igjen er det forbanna elendig og bittert at vi avslo muligheten til å hente Cabaye "hjem" på grunn av en alt for rigid transferpolicy. I tillegg til rutinen og lederegenskapene han ville bidratt med, er han det perfekte kreative senteret der utpå. Han kan jo godt alene være forskjellen på om Crystal Palace ender over eller under oss på tabellen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 12. Aug. 2015, 17:55 »
Anita er en helt ok fotballspiller. Han er flink til å gjøre seg spillbar og gjør enkle valg med ballen. Han er derfor en ganske trygg spiller på det området. Men man ser aldri Anita drible av en mann. Vi ser veldig sjeldent at han trør skikkelig til i duellene og går seirende ut av dem, han er litt for snill. Han går sjeldent på løp og kommer seg i scoringsposisjon. Derfor er han i mine øyne en litt enkel spiller i PL. Han sliter også litt med tempoet. Jeg skulle gjerne sett at det var større konkurranse om den plassen der.

Jeg har sagt det før, det som gjenspeiler Ferguson sine lag, Wenger sine lag når han vant ligaen, Mourinho sine lag, det er at de har spillere som ofrer alt i duellene, som er fysiske, vanskelig å komme forbi og som skaffer seg respekt fra motstanderne.

Wenger sitt beste Arsenal lag med Parlour, Petit, Vieira, Ljungberg på midtbanen. Gode fotballspillere og fryktelige å komme forbi.

Ferguson sitt siste seriemesterskap er i manges øyne kanskje den svakeste troppen han har vunnet med. Cleverley, Fletcher, Kagawa, Scholes, Anderson, Carrick, Giggs var midtbanespillere da. Veldig taklingssterke og fysiske spillere i duellspillet og gode med ball. Young og Valencia er også veldig gode på dette området. Ferguson valgte også den sesongen å bruke Phil Jones på sentral midtbanen ved mange anledninger. Og spesielt mot de beste lagene. Hvorfor kan dere jo tenke dere til selv ...............
ManU vant suverent med 11 poeng den sesongen.

Det å ha ballvinnere og spillere som står på og ofrer alt i hver eneste duell er ekstremt viktig. Hvor ofte har vi ikke sett Scholes alt for sent inn i en duell og pådratt seg et kort? Men hvor ofte har vi ikke sett samme mann vinne ballen og fått laget til å storme i angrep? Der han gjerne avsluttet selv også ...........

Også under Keegan sine såkalte Entertainers hadde vi spillere som ikke la noe imellom. Peacock, Batty, Lee, Ferdinand, Shearer, Warren Barton, Lee Clark, osv.

Ett av Keegan sitt første kjøp var en meget hardttaklende midtstopper ved navn Brian "killer" Kilcline. Av Keegan ansett som sitt viktigste kjøp for Newcastle noensinne og grunnen til at klubben ikke rykket ned til gamle 3. divisjon og mulig konkurs den gang.

Se også på Barca med Busquets, Mascherano, Alves, Alba, Mathieu, Pique, Suarez, osv. Ikke spillere som gjør det lett for motstanderne det. Uansett hvor fintspillende de er med ball i laget.
« Siste redigering: 12. Aug. 2015, 17:57 av Frode »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #148 på: 12. Aug. 2015, 19:16 »
Igjen er det forbanna elendig og bittert at vi avslo muligheten til å hente Cabaye "hjem" på grunn av en alt for rigid transferpolicy. I tillegg til rutinen og lederegenskapene han ville bidratt med, er han det perfekte kreative senteret der utpå.

Uenig. Om det lønnskravet til Cabaye som har versert litt rundt omkring er riktig, så ville han overtatt lønnstoppen frå Coloccini. Det synest eg ikkje det er verdt å punge ut med for ein 29-åring. Ikkje at Coloccini fortener det i noverande forfatning heller, for å ha det sagt.

Det med "lederegenskaper" synest eg heller ikkje bør overdrivast. Eg hugsar godt ein viss derbykamp, og ein Liverpool-karnøfling helga etter, der ein viss franskmann med kapteinsbind kom svært dårleg frå det.

At han hadde og har kvalitetar som vi kunne trengt? Ja, absolutt. Trur likevel vi kan finne noko tilsvarande til ein rimelegare pris, med litt betre "best før"-dato, enn Cabaye.

Eg trur for så vidt også at Wijnaldum kan lette litt av byrdene på Colback når førstnemnde får akklimatisert seg litt meir. Søndagen var eit godt omen, i så måte.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 13. Aug. 2015, 08:03 »
Hva var lønnskravet til Cabaye? Og kom det fra seriøse kilder? Evening Chronicle har jo sagt at vi avslo ham på grunn av alderen, men at Cabaye selv var positiv til retur.
Jeg mener at Cabaye som spillertype bør kunne holde et godt nivå godt ut i 30-årene sine. Og i dagens Newcastle ville han i mine øyne gått rett inn og spilt en nøkkelrolle, så at han hadde vært en av våre absolutt best lønnede syns jeg ikke hadde vært hårreisende.
Jeg har ikke sett i nærheten nok av Wijnaldum, men han slår meg i større grad som en offensiv box-to-box-spiller enn en spillersentral og døråpner - men det er mulig Wijnaldum har fler strenger å spille på en hva jeg tilegner han. Cabaye har også denne aggresjonen i spillestilen sin som Frode så fint etterlyser ovenfor.
Og sant - Cabaye har såvisst feila tidligere som kaptein - men det er lett å minnes tilbake til kollapsen da han forlot oss sist. Spillmessig så vel som innsatsmessig.
« Siste redigering: 13. Aug. 2015, 08:05 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida