20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør mclaren sparkes?

Ja
47 (95.9%)
Nei
1 (2%)
Vet ikie
1 (2%)

Stemmer totalt: 49

Skrevet av Emne: Steve McClaren  (Lest 101342 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #135 på: 31. Des. 2015, 15:44 »
Frode, Newcastle er en av klubbene som har hatt mest kontinuitet de siste årene, se hvor det har bragt oss.

3 forskjellige head coacher/managere på under 1 år vitner om noe helt annet. At så og si alle i trenerteamet også er byttet ut bygger bare opp om det, eller?

Nå gjør du som tabloidpressen, klipper og limer for å få den vinklinga du vil, blir jaggu for dumt! Du kjenner like godt som meg historien til Newcastle de siste årene. Denne klubben har hatt kontinuitet.

« Siste redigering: 31. Des. 2015, 15:46 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 31. Des. 2015, 16:08 »
Frode, Newcastle er en av klubbene som har hatt mest kontinuitet de siste årene, se hvor det har bragt oss.

3 forskjellige head coacher/managere på under 1 år vitner om noe helt annet. At så og si alle i trenerteamet også er byttet ut bygger bare opp om det, eller?

Nå gjør du som tabloidpressen, klipper og limer for å få den vinklinga du vil, blir jaggu for dumt! Du kjenner like godt som meg historien til Newcastle de siste årene. Denne klubben har hatt kontinuitet.

Ikke det siste året. Å hevde noe annet blir for dumt.

Og forresten, hva hjelper det å ha kontinuitet på trenersiden og managersiden når vi hvert eneste overgangsvindu har solgt våre beste formspillere? Uten å erstatte dem!!
Må ha kontinuitet på spillersiden også. Ihvertfall ikke selge våre beste hele tiden.
« Siste redigering: 31. Des. 2015, 16:14 av Frode »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 31. Des. 2015, 17:18 »

Nei, for vi hadde jo aldri problemer før det siste året...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 31. Des. 2015, 17:52 »
Vi hadde kontinuitet over flere sesonger mener jeg på trenersiden med Pardew. Hovedproblemet var at han mistet noen veldig gode spillere uten at at de ble erstattet. Det var først da problemene startet. Da vi kom på femteplass var det så mange marginer som gikk vår vei mener jeg. For det første hadde vi relativt dårlige spillere som spilte over evne, som Simpson, Williamson, Jonas mv. I tillegg slo alle de billige spillerne vi hentet inn til: Ba, Cabaye, Tiote og HBA. I tillegg fungerte naturligvis Cisse (som ble hentet for "utrolige" 10 mill) fordi han hadde kreative spillere rundt seg som gjorde at han kunne konsentrere seg om å  vake inne i boksen. Krul hadde også sin gjennombrudssesong. Ironisk nok var gjennombrudssesongen den beste sesongen han har hatt for oss mener jeg. Sist men ikke minst var vi utrolige heldige med skader. Vi hadde noen småskader her og der, men de virkelige viktige spillerne holdt seg omtrent skadefrie hele sesongen, og når har det skjedd med oss tidligere?

Og her kommer egentlig det som etter min oppfatning er generaltabben over alle generaltabber, altså alle tabbers mor! Ashley, Carr og sikkert litt Pardew, var så høye på seg selv at de trodde de kunne gjenta bedriften neste sesong uten å forsterke nevneverdig.  Igjen trodde de nok at de kunne kjøpe billig og at disse nyervervelsene ville gjøre det like godt som Cabaye og co.  Dermed gikk vi inn i en mye travlere sesong med omtrent samme stall, og naturligvis fikk vi dertil med skader, og de nye kjøpene gikk ikke som forventet. Jeg mener at MA naturligvis skulle tatt et kortsiktig tap, ved å strekke seg veldig langt for at nøkkelspilerne skulle bli, for at klubben på sikt skulle ha gjort det bedre økonomisk og sportslig. Problemet var at klubben og aktørene ikke grep muligheten da den var der, mens vi da faktisk var bedre enn Everton og andre sammenlignbare klubber.  Det kunne gjort at vi på sikt hektet dem av og ble en CL-klubb. På slutten av sesongen da vi kom på femte, var det enkelte eksperter som mente vi, med HBA, Cisse og BA hadde PLs beste angrepstrio, og at HBA var PLs beste spiller. Tenk hvor vi kunne vært i dag om vi hadde beholdt dem tre, og forsterket tilsvarende  (jeg vet det var friksjoner mellom Ba og Cisse, men jeg tror Ba ville lagt det bak seg raskt om han fikk en god nok kontrakt). Nå kommer vi derimot til å rykke ned. Rett og slett tragisk er det.

« Siste redigering: 31. Des. 2015, 17:55 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 31. Des. 2015, 18:01 »

Nei, for vi hadde jo aldri problemer før det siste året...

Som jeg også skrev så hadde vi aldri kontinuitet på spillersiden. Vi har hele tiden solgt de beste spillerne, gjerne midt i sesongen.
Fint at du utelater dette i argumentasjonen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 31. Des. 2015, 18:16 »
Perez ble kåret til "Årets beste offensive midtbanespiller" i Spansk 1.div den sesongen Newcastle hentet han. Så nei, han er ikke noen spiss. Og selv om jeg setter han opp i en kantrolle er det ikke dermed sagt at han må slikke krittet i 90min. Spillere som Perez trenger frihet til å bevege seg og være involvert.

Attacking midfielder og forward er jo så nærme man kommer hverandre i posisjoner.
"The present role of centre-forward is sometimes interchangeable with that of an attacking midfielder".

Uansett så er dette å dra diskusjonen litt videre. Du satt han jo opp på ving. Jeg ser ikke helt at det er noe mindre ute av posisjon enn når Sissoko og Wijnaldum spiller ving.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 01. Jan. 2016, 10:58 »
I mine øyne er det mye mer naturlig å bruke Perez som ving I en 4-3-3 enn det er å bruke Sissoko og Wijnaldum der. Det tror jeg de fleste er enige i. Som bred midtbanespiller I 4-4-2 derimot..

Skulle gjerne sett at vi hadde prøvd Daniels lag, men da med Anita istedenfor Tiote

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 01. Jan. 2016, 11:48 »
Eit spørsmål. Kvifor har ikkje SDJ starta dei 2 siste? Det verte sameleis med Thauvin. Dei må få ein del kampar på seg for å finna formen. Sjølv om SDJ var byta ut då
Me skåra mot Liverpool og Spurs, so verkar det som me drog nytte av han frå start. Og mot Villa skåra dei mot oss rett etter den store sjansen han hadde. No vart han vel bytta ut grunna han var litt småsjuk. Elles ville eg ha latt han fullføra heile kampen. Det er det han trenge. Eg er overbevist om at han i lag med Winjaldum kan verta 2 av våre beste spelara. Han lyte få nok kampar til å finna maksnivået sitt og verta vande med PL. No har me hatt to kampar med same laget der veldig lite fungerar. Og McClaren seier etter kampane at me var uheldige.

Sånn jeg ser det så er det enten SdJ ELLER Ayoze som får spille idag, det ser vanskelig ut å få plass til begge. Og jeg skjønner hvorfor Ayoze ble foretrukket igjen. Men ut ifra det lille jeg har sett av SdJ så virker det som han er flink til å gå litt dypere i banen og møte/ta imot ball og faktisk holde på den. På den måten får vi litt tid til å flytte opp laget og kanskje tilogmed bygge opp litt angrepsspill. Dette syns jeg han gjorde bra i alle tre kampene han startet. Mot Villa ble vi litt hjelpesløse når de Jong gikk ut og bare måkte ballen opp og den kom like fort tilbake hver gang, i form av bølger med Villa angrep.

Kanskje vi skulle prøvd en slags 4-3-3 med de Jong i en indreløper rolle, og Wijnaldum og Sissoko eller Ayoze rundt Mitrovic som midtspiss. 

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #143 på: 01. Jan. 2016, 14:37 »
Jeg har i andre tråder argumentert for et ganske så likt lag som Daniel, kunne imidlertid likt å sett denne bli prøvd:

Elliot

Janmaat - Mbemba - Dummett/Lascelles - Mbabu

Colo

Sissoko/de Jong      Wijnaldum

Perez                                              Thauvin

Mitrovic

Colo er rolig med ball, har en god pasningsfot og kan bringe litt ro foran egen forsvarsrekke, i motsenting til den relativt løse kanonen Tiote kan være. Ayoze har hatt noen kamper ute på høyresiden før, spilte bra da såvidt jeg kan huske. Thauvin må få noen kamper, nesten uansett hvordan han spiller. Trenger antagelig tid for å tilpasse seg.

Vil tro dette kan være et lag som på en god dag kan utfordre de fleste, har løpskraft, noe kreativitet, spillere som kan holde i en ball.
No fate but what you make

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 01. Jan. 2016, 16:17 »
Colo er altfor treg til å kunne håpe på å klare seg på midten dessverre. Ville blitt forbispilt atfor ofte.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 01. Jan. 2016, 16:21 »
Colo er altfor treg til å kunne håpe på å klare seg på midten dessverre. Ville blitt forbispilt atfor ofte.
Jepp, Colo på midten er helt utelukket slik jeg ser det. Vi kan jo rett og slett bare konkludere med at dette laget SKRIKER etter en sjef på midten.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 01. Jan. 2016, 23:32 »
Hvis dette skjer så gråter jeg!

Swansea planlegger samtaler med Ajax-trener Frank De Boer. Det melder The Mirror fredag ettermiddag. 45-åringen nyter stor suksess med Ajax om dagen og ble den første treneren til å vinne fire titler på rad i den hjemlige serien. Nå skal nederlenderen ønske seg til Premier League for nye utfordringer og managerløse Swansea skal være et alternativ.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 02. Jan. 2016, 08:03 »
Hvis dette skjer så gråter jeg!

Swansea planlegger samtaler med Ajax-trener Frank De Boer. Det melder The Mirror fredag ettermiddag. 45-åringen nyter stor suksess med Ajax om dagen og ble den første treneren til å vinne fire titler på rad i den hjemlige serien. Nå skal nederlenderen ønske seg til Premier League for nye utfordringer og managerløse Swansea skal være et alternativ.

Huff ja. Swanseas fotball passer perfekt for De Boer også tror jeg. Forhåpentligvis er han "for stor" for Swansea. Ville vært en drøm om MA nå hev seg i rundt og fikk ansatt ham. Det skjer dessverre ikke. Dessuten tror jeg ikke De Boer er villig til å bli så kneblet som Mclaren er.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 02. Jan. 2016, 10:11 »
Nesten kvalmt når man ser hvilke managere Swansea har hatt (og sparket) de siste sesongene, mens vi har slitt med pur dritt. Hadde tatt hver og en av managerene swansea har hatt, utaknemmlige drittsekker ;)

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #149 på: 02. Jan. 2016, 10:21 »
Joda, men Swansea tar grep når det butter i mot. Swansea under Monk var jo kanonbra, men denne sesongen har det vært patetisk og da var det riktig å søke nye impulser. Vi har en rævva manager med null plan, elendige taktiske disponeringer og spillerne ser ut til å gi faen. Men å endre på dette er jo bare tull, la mannen styre oss inn i år med uføre, også kalt Championship.