20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City- Newcastle  (Lest 12466 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Manchester City- Newcastle
« Svar #30 på: 22. Feb. 2015, 10:35 »
Jeg er ikke helt enig Lgrinde. Anita hadde en noen brukbare kamper for oss i begynnelsen av nufckarrieren. Men da hadde han også bedre spillere rundt seg som da gjorde at han hadde gode pasningsalternativ. Vi hadde HBA i form,en BA som kunne brukes som oppspillspunkt og ikke minst en Cabaye som hele tiden ville ha ball og som satte i gang angrep. Alle disse spillerne er nå vekke. For meg blir det derfor uforståelig at NO-folka gir Pardew skylda fordi han ikke er i stand til å utnytte det "fantastiske" spillermaterialet klubben har. Sannheten er derimot at vi ikke har mye kvalitet igjen. Colo har blitt gammel. Tiotes progresjon har stoppet opp, og han er alt for skadeutsatt. Krul har ikke levert på det nivået han presterte da han ble førstevalget. Cisse sliter med en kneskade og nesten et totalt fravær av offensiv hjelp. Cabaye har blitt erstattet med Colback som ikke når førstnevnte opp til ankelen. HBAs fantastiske potensiale ble stoppet av han egne demoner,  og vi har ikke vært i nærheten av å erstatte Ba som etter min mening er den beste spissen vi har hatt siden Shearer.

Jeg er ikke uenig i at Colback har hatt noen brukbare kamper, men disse er i klart fåtall mener jeg. Han står som regel rolig rundt midtbanesirkelen, han møter alt for lite ball og når han får den er pasningsalternativene lite konstruktive. At Colback plutselig skal være vårt "kreative sentrum" (jeg forventer ikke at han skal erstatte Cabaye) er et tegn på den situasjonen klubben er i.  Den går bra økonomisk, men vi opplever nå konsekvensen av MAs rigide politikk: elendig fotball og supportere som gir blaffen fordi den kontinuerlig selger sine stjerner.

Dagens status  har også resultert i lav aktivitet på dette forumet fordi vi på mange måter har gitt opp. For øvrig er det litt ironisk at aktivitetsnivået her var  høyere tidligere da klubben var i en enda verre situasjon (rykter om konkurs og det ultimate nedrykket). Men som en av seniorene på forumet, må jeg få si at kvaliteten på det som legges ut nå jevnt over er mye bedre enn tidligere. Vi kan være uenige, men vi er som oftest saklige. Det skal alle ha skryt for. Kanskje det også har vært med på å redusere antall innlegg, man blir ikke så provosert som tidligere. Vi har hatt noen episke diskusjoner som virkelig var med å skape engasjement, for eksempel Taylor vs Williamson der undertegnede hadde noen bastante utsagn som fikk folk opp av skyttergravene ;)
« Siste redigering: 22. Feb. 2015, 10:37 av Thomas »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 22. Feb. 2015, 11:41 »
Synes du begynner å nærme deg nivået fra storhetstiden med Taylor vs Williamson-diskusjonen nå, Thomas, for jeg tror de aller, aller fleste er av den oppfatningen at Colback tross et noe upassende ansvar har vært en av våre beste spillere denne sesongen, mens Anita har vært uhyre svak i de fleste kampene han har spilt.

;)

bonoloy

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #32 på: 22. Feb. 2015, 13:07 »
Anita har vist tidigere at han faktisk har potensiale mener jeg. Hadde det ikke vært for at Colback er georgie ville han blitt vraket for lenge siden.-

Du kan da umulig være seriøs? Anita > Colback?

Haha, forumet har nådd nye høyder. Skal mye til for å overgå denne!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 22. Feb. 2015, 14:14 »
Sannheten er jo at verken Anita eller Colback er gode nok. Pest eller kolera for min del. Skal vi bli et bedre lag er ingen av disse to løsningen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 22. Feb. 2015, 15:02 »
Sannheten er jo at verken Anita eller Colback er gode nok. Pest eller kolera for min del. Skal vi bli et bedre lag er ingen av disse to løsningen.

Akkurat Daniel. Det er der problemet ligger tenker jeg. At du Torfinn viser til at Colback har vært en av våre beste spillere, viser situasjonen til klubben. I en ideell verden ville ikke Colback vært i nærheten av vår startellever.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 22. Feb. 2015, 15:05 »
Sånn det blir når det frå ledelsen si sia ikkje er ønskelig å bli eit bedre lag...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 22. Feb. 2015, 15:55 »

Akkurat Daniel. Det er der problemet ligger tenker jeg. At du Torfinn viser til at Colback har vært en av våre beste spillere, viser situasjonen til klubben. I en ideell verden ville ikke Colback vært i nærheten av vår startellever.

Det er klart. I en ideell verden hadde han vært langt unna. Men når situasjonen er som den er så mener jeg at det er andre posisjoner som må styrkes først. Colback er god nok for topp 8, i en motorrolle.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 22. Feb. 2015, 17:09 »

Sannheten er vel heller at Colback har vist langt mer enn Anita i PL, ihvertfall for NUFC. Å hevde noe annet er i mine øyne skivebom, faktisk latterlig at denne sammenligningen i det hele tatt blir tatt opp. Viser faktisk hvor subjektive enkelte her inne er.

Nå er det sånn at ingen av dem har skylden alene for kollapsen igår. Den var kollektiv. Anita var riktignok den desidert svakeste, men Coloccini og Williamson var forferdelige de også.

Alt i alt var dette en kamp som Carver får ta på sin kappe. Grusom kamp, elendig gjennomfør,  pinlig og naiv taktikk om det i det hele tatt var noen taktikk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 22. Feb. 2015, 19:19 »

Sannheten er vel heller at Colback har vist langt mer enn Anita i PL, ihvertfall for NUFC. Å hevde noe annet er i mine øyne skivebom, faktisk latterlig at denne sammenligningen i det hele tatt blir tatt opp. Viser faktisk hvor subjektive enkelte her inne er.

Det er jo ikke latterlig eller subjektivt. I begynnelsen av sin NUFC-karriere var ikke Anita dårlig  Hvis du ikke ser det, er du "latterlig subjektiv." Sammenligning av prestasjoner kan være relativ. Hvis vi sammenligner Anita opp mot Colback i år, er ikke jeg uenig i at sistnevnte har vært bedre enn førstnevnte. Men om vi sammenligner opp mot forventinger som man skal ha for en "normalt fungerende" midtbanespiller så holder heller ikke Colback mål. Colback har sammen  med de fleste spillere i NUFC generelt vært svak. Colback har således vært best av de svake.  Kombinert med en dårlig trener har gjort at vi spilt pisselendig i en god stund nå.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 22. Feb. 2015, 19:26 »
Forsåvidt ikke helt uenig i mye av dette, men jeg (og sikkert flere andre) mener at Colback er en brukbar til god PL-spiller som i vårt lag ikke fyller den rollen han er best skikket til, hovedsaklig på grunn av at vi mangler en som kompletterer ham i den rollen som er enda viktigere. Jeg har en følelse av at du ikke er enig i det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 22. Feb. 2015, 19:40 »
Forsåvidt ikke helt uenig i mye av dette, men jeg (og sikkert flere andre) mener at Colback er en brukbar til god PL-spiller som i vårt lag ikke fyller den rollen han er best skikket til, hovedsaklig på grunn av at vi mangler en som kompletterer ham i den rollen som er enda viktigere. Jeg har en følelse av at du ikke er enig i det.

Jeg har nevnt tidligere at Colback nå brukes i en rolle som han ikke passer i. Colback bør være en DM. Så der er vi enige Torfinn:)  Dog mener jeg at vi bør være i stand til å finne en enda bedre DM enn Colback.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 22. Feb. 2015, 20:53 »
Jeg er ikke helt enig Lgrinde. Anita hadde en noen brukbare kamper for oss i begynnelsen av nufckarrieren. Men da hadde han også bedre spillere rundt seg som da gjorde at han hadde gode pasningsalternativ. Vi hadde HBA i form,en BA som kunne brukes som oppspillspunkt og ikke minst en Cabaye som hele tiden ville ha ball og som satte i gang angrep. Alle disse spillerne er nå vekke. For meg blir det derfor uforståelig at NO-folka gir Pardew skylda fordi han ikke er i stand til å utnytte det "fantastiske" spillermaterialet klubben har. Sannheten er derimot at vi ikke har mye kvalitet igjen. Colo har blitt gammel. Tiotes progresjon har stoppet opp, og han er alt for skadeutsatt. Krul har ikke levert på det nivået han presterte da han ble førstevalget. Cisse sliter med en kneskade og nesten et totalt fravær av offensiv hjelp. Cabaye har blitt erstattet med Colback som ikke når førstnevnte opp til ankelen. HBAs fantastiske potensiale ble stoppet av han egne demoner,  og vi har ikke vært i nærheten av å erstatte Ba som etter min mening er den beste spissen vi har hatt siden Shearer.

Har vel egentlig begynt å frykte at dette med manglende komplenmentære spillertyper (hvis man kan si det?) vil forbli et evigvarende problem for klubben så lenge han som skal kjøpe inn, først og fremst skal se på alder, potensiale, og videresalgsverdi.

Leste vel et eller annet lengre innlegg i forrige kamptråd som fikk meg til å tenke på akkurat det samme også.

Cisse sliter fordi han blir for isolert på topp, det samme gjelder enda mer for Ayoze, Anita og Colback hadde prestert bedre på midten med andre spillertyper ved siden av seg osv osv.

Veldig synd å se hva Mike (C)Ashley kar klart å redusere denne klubben til. Ingen tvil om at Carr som talentspeider er en enorm ressurs for klubben, men så lenge han skal handle og finne spillere først og fremst ut ifra inntjeningspotensiale så vil nok laget vårt fortsette å fremstå "dårlig komponert" eller ubalansert...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 22. Feb. 2015, 23:01 »
Og so har du ein Head Coach i for eksempel Carver som ikkje har igrunn noko han skulle sagt angåande spelara inn. Og då "må" han skrapa samen det han har. Carver: "Eg vil ha ein midtstoppar av "topp 6 kvalitet" no." Charnley: "Du får ein kantspelar i eit kupp av ein avtale.Poteniselt ei gullgruva om 1 til 2 år." Carver: "ok, eg får heldigvis styra treninga sjølv".

Colback har bevist at han er god nok for PL og Ashley sine ambisjonar. Anita meinar eg er knapt god nok for PL. Han må vertfall spela attmed laaangt betre midtbanespelara og då havnar han plutseleg på benken...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 23. Feb. 2015, 10:42 »
Laget lasagne og hadde brettspillkveld. Viet ikke et minutt til kampen. Triste saker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #44 på: 23. Feb. 2015, 10:52 »
Ang Anita/Colbak diskusjonen, så er jeg enig i at Anita tidligere har vist at har ett høyt toppnivå og topp-potensialet - mye høyere enn Colback, som er en enklere og mer begrenset spiller. Når det er sagt, så syntes jeg det er åpenbart at Colback har vært blant våre bedre (/minst dårlige?) denne sesongen, langt bedre enn Anita, som har vært ganske svak over lang tid. Jeg er generelt fan av å la spennende spillere med høyt potensialet (les Anita, Ben Arfa, Haidara, Mbiwa osv) spille seg gode. Men forskjellen på Anita og de andre er at jeg mener Colback presterer såpass mye bedre enn Anita at det ikke er forsvarlig å spille "potensiale-kortet" denne gangen. I tillegg har han heller ikke plukket opp hansken og vist noe av dette potensialet på en god stund. Så summa summaru, jeg personlig skulle gjerne sett Anita tilbake i godt gammelt slag og foran Colback i køen, men det er dessverre ikke forsvarlig slik de har prestert denne sesongen.