20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Remy Cabella  (Lest 33833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Remy Cabella
« Svar #60 på: 01. Jan. 2015, 21:55 »
Det er ikke jeg som har dratt opp et argument om at folk ønsker at Cabella skal få en sjanse fordi han har kul hårfrisyre visstnok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 02. Jan. 2015, 12:54 »

Den som har skapt flest sjanser for oss selv med sine begrensende spilleminutter.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 02. Jan. 2015, 14:11 »
Gjelder dette for motstanderne eller nufc?  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 02. Jan. 2015, 14:14 »

Blir vel 23 for og 1-2 i mot da. :) For et idiotisk innlegg..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 02. Jan. 2015, 14:23 »
Gouffran har skapt 11 sjanser? På tide å moderere kritikken litt da. Men nei, denne statistikken har jeg liten tro på, og er veldig skeptisk til hva som regnes som sjanser.

Når det er sagt, jeg vil selvfølgelig se mer til Cabella. Men til nå har han vært dårlig, og ikke gjort seg fortjent til særlig mer spilletid basert kun på prestasjoner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 02. Jan. 2015, 14:29 »
Disse tar selvfølgelig hensyn også til spillere med pasning før assist, ikke bare selve sjansen som fører direkte til mål/sjanse. Gir et jævla tydelig bilde av hvor lite konstruktiv spiller Gouffran er kontra Cabella. Jeg syns det er latterlig at ikke Cabella kan få noe i nærheten av den tilliten Gouffran har fått. Gouffran har 2 simple assist å vise til i hele 2014?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 02. Jan. 2015, 14:34 »
Grunnen til det er jo selvsagt at du som oftest vet at du får god, ærlig arbeidsinnsats fra Gouffran, mens Cabella ikke enda har bevist at han er verdt risikoen det innebærer å vrake nettopp det. I det kan man være så enig eller uenig man vil.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 02. Jan. 2015, 14:37 »
For å vise hvor legitim denne statistikken er, er som oftest Hazard øverst i PL når det gjelder chances created, noe som stemmer ganske greit med virkeligheten. Hazard er veldig ofte tredje sist på ballen og er god på å få ballen høyere på banen med hjelp av fart-, drible- og pasningsferdigheter. Selv om han ikke rager høyest på assist- og topscorerlista.
« Siste redigering: 02. Jan. 2015, 14:46 av Eriksen »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 02. Jan. 2015, 14:41 »
Grunnen til det er jo selvsagt at du som oftest vet at du får god, ærlig arbeidsinnsats fra Gouffran, mens Cabella ikke enda har bevist at han er verdt risikoen det innebærer å vrake nettopp det. I det kan man være så enig eller uenig man vil.

Hvorfor må vi alltid tenke innstats når det kommer til vingene våres? Er vel bare vi i PL som spiller fast med en ving som bare er flink på innsats, men som i år ikke har gitt oss et snev av offensive kvaliteter? Det var først når Pardew ble manager for Newcastle at vingenes deffensive arbeid ble viktigere enn produktiviteten.
« Siste redigering: 02. Jan. 2015, 14:43 av Eriksen »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 02. Jan. 2015, 14:58 »
Som sagt, man kan være så enig eller uenig man vil i den prioriteringen. Noe av tankegangen går sikkert også på at Gouffran har vist at han kan være målfarlig fra vingen i PL, og at han "når som helst" kan finne tilbake til det. Det er også ganske drøyt å melde at ingen andre vinger i PL er like dårlige offensivt. Haugevis av lag som sliter med produksjonen fra kantspillerne. Og til sist, det er ikke så forferdelig stor forskjell på total spilletid for Gouffran og Cabella. 1333 mot 911 minutter. Sannheten er at ingen av dem har prestert godt nok til å utgjøre en forskjell.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 02. Jan. 2015, 17:02 »
Og til sist, det er ikke så forferdelig stor forskjell på total spilletid for Gouffran og Cabella. 1333 mot 911 minutter. Sannheten er at ingen av dem har prestert godt nok til å utgjøre en forskjell.

Jøss, hadde aldri trodd at Cabella sto med så mye spilletid.
Uansett, en sånn statistikk kan være misvisende. Noen av de tar med corner og/eller dødballtakeren i en slik statistikk. Noe som gjør ar en elendig dødballtaker kan toppe en slik statistikk.
Jeg sier ikke at dette er tilfelle med Cabella, men at det ofte er slik.
Husker en av tullingene på N-O postet en lignende statistikk for en stund siden i en førsteomgang for å vise at den spilleren (husker ikke hvem) var best. Problemet var at den omgangen hadde ikke NUFC skapte en eneste sjanse, men kommet til noen cornere og frispark, som vedkommende hadde tatt. Siste gang jeg gadd å titte innom der.

Når dette er sagt så er ikke Gouffran god nok på vingen i mine øyne. Han jobber bra, men er ikke god nok defensivt og heller ikke god nok offensivt fra den posisjonen.
Gouffran kunne hatt Bellamy sin gamle "rolle", en spiss som jobbet og presset motstanderen sine bakre rekker sånn at de slet med å etablere noe spill. Men han måtte hatt en målscorer ved sin side.

Cabella har vist innimellom at han er ganske god, og så har han vist at han også kan gjøre mye rart rett foran motstanderen sin 16 meter eller foran mål.
Er han best på vingen eller som bindeledd mellom midtbanen og spissene? I en offensiv sentral midtbanerolle?

Jeg synes ikke vi skal dømme Cabella allerede, men han har heller ikke vært så fantastisk som enkelte hevder. Det er ihvertfall min mening.

Akkurat som Riviere, altfor tidlig å dømme han. For en kamp siden var det noen tullinger som ikke ville se han i en NUFC drakt igjen. Igår leverte han helt ok+.

Uansett, dette NUFC laget er ikke veldig godt, i mine øyne. Forsvaret er rett og slett meget svakt. Personlige ferdigheter som 1 vs 1, tekniske ferdigheter, osv gjør at de er veldig avhengige av laget for å forsvare seg.
Vinger har vært en mangelvare i flere sesonger. Vi har pr dags dato ikke en eneste ving som har prestert godt nok over tid i PL, i mine øyne.
På topp så mangler vi litt forskjellig som kan gjøre laget vanskeligere å møte. En spisstype som Carroll hadde vært greit å ha, pluss en skikkelig måltyv som gjerne kan sette laget i føringen.

Shearer var fenomenal på det å sette lagene sine i førersetet. Det å lede en kamp gjør det lettere å kontrollere den. Er statistikk på dette som viser at lag som tar ledelsen som oftest vinner den også.
Men da må det også en plan bak dette.

Jeg synes heller ikke NUFC har noen bedre stall spiller for spilker kontra lag som Swansea, West Ham m.fl. kanskje heller svakere. Til og med Stoke vil jeg ta med i sammenligningen. Vi har noen ubeskrevne blad i Cabella, Riviere og De Jong, men inntill de har bevist noe som helst og Song, Bojan, Sakho, Valencia, Moses, osv leverer som de gjør og forsvaret dems er jo milevis foran våres, så setter det NUFC litt i perspektiv. Er ihvertfall min mening.
Hvor hadde NUFC vært uten Ayoze?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 02. Jan. 2015, 18:58 »

Blir vel 23 for og 1-2 i mot da. :) For et idiotisk innlegg..

Hadde dette stemt så hadde han nok spillt meir  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 04. Jan. 2015, 18:13 »
Uansett, en sånn statistikk kan være misvisende. Noen av de tar med corner og/eller dødballtakeren i en slik statistikk. Noe som gjør ar en elendig dødballtaker kan toppe en slik statistikk.
Husker en av tullingene på N-O postet en lignende statistikk for en stund siden i en førsteomgang for å vise at den spilleren (husker ikke hvem) var best. Problemet var at den omgangen hadde ikke NUFC skapte en eneste sjanse, men kommet til noen cornere og frispark, som vedkommende hadde tatt. Siste gang jeg gadd å titte innom der.

Synes du argumenterer litt mot deg selv her. Tidligere har du jo brukt statistikken "key passes" til å argumentere for Colback's bidrag. Her blir noen ganger frispark og cornere også tatt med. Du sa jo selv at også den statistikken toppet Cabella (sammen med Colback), men Cabella har fått mindre spilletid. Colback har garantert slått mange flere frispark og cornere enn Cabella. Innlegget jeg tenkte på var dette:

For å ta noen enkle stats, Colback er jo vår desidert beste spiller når når det kommer til trygghet med ball og avleveringer, både korte og lange. Colback har også best rating når det kommer til det som heter/kalles key passes med 1,5 i snitt. Kun Cabella som matcher han der, og han er langt mer offensiv.

Selvfølgelig har ikke Cabella vært fantastisk. Men han kan bli god for oss, og det skjer ikke ved at han sitter på en benk i 90 minutt hver uke.
« Siste redigering: 04. Jan. 2015, 18:17 av Eriksen »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 04. Jan. 2015, 18:58 »

Synes du argumenterer litt mot deg selv her. Tidligere har du jo brukt statistikken "key passes" til å argumentere for Colback's bidrag. Her blir noen ganger frispark og cornere også tatt med. Du sa jo selv at også den statistikken toppet Cabella (sammen med Colback), men Cabella har fått mindre spilletid. Colback har garantert slått mange flere frispark og cornere enn Cabella. Innlegget jeg tenkte på var dette:

For å ta noen enkle stats, Colback er jo vår desidert beste spiller når når det kommer til trygghet med ball og avleveringer, både korte og lange. Colback har også best rating når det kommer til det som heter/kalles key passes med 1,5 i snitt. Kun Cabella som matcher han der, og han er langt mer offensiv.

Selvfølgelig har ikke Cabella vært fantastisk. Men han kan bli god for oss, og det skjer ikke ved at han sitter på en benk i 90 minutt hver uke.

Nei. Noen deler av statistikken kan man rett og slett bruke som fasit. Som f.eks. pasningsprosent, m.mer.

Når det kommer til sjanser skapt så kan man plusse på mye bare for å bygge opp en god statistikk til en spiller.
Som jeg skriver, en elendig dødballtaker kan toppe en slik statistikk uten å være spesielt god. Det kommer an på hva man regner med.

F.eks. Jonas som veldig ofte skaffet NUFC frispark høyt i banen. Jeg vil ikke si at man skapte en sjanse for det om. Heller ikke den som tok dødballen.

Mange statistikker er enkle å bruke og er bare å lese rett av, mens andre må man bruke hue litt for å lomme til bunns.

PS! Angående statistikken key passes som jeg la ved så er ikke cornere eller andre dødballer medregnet. Colback tar f.eks mer enn 1,4 dødballer og/eller cornere pr kamp. Det samme gjør Cabella når han spiller.

Du får selv velge om du vil tro på dette eller ikke. Ikke min jobb å overbevise deg.
Jeg har heller aldri sagt at Cabella er en dårlig spiller. Jeg har sagt at han har skuffet meg til nå. Kostet tross alt ca 125 millioner kroner. Men jeg har ikke sagt at jeg vil kvitte meg med han enda som enkelte har sagt om Riviere f.eks.
« Siste redigering: 04. Jan. 2015, 19:08 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 05. Jan. 2015, 08:00 »
Lett å se seg blind på pasningsprosent også. Spillere som Tiote og Makelele har vel (i hvert fall Tiote tidligere) alltid hatt høy pasningsprosent. De spiller dog på helt annen risiko enn en offensiv spiller som Cabella eksempelvis. Dette gjelder for Colback også som også spiller i ganske høy grad på det sikre.

Føler Cabella-debatten blir veldig polarisert. Jeg kan vedgå at både han og Riviere sålangt er direkte bomkjøp.
Det jeg allikevel føler er at han ikke har fått tid eller tillit til å prestere - atpåtil fikk han se benken igjen før nyttår da han begynte se ut som en brukbar PL-spiller. Jeg mener ikke det har vært med på å bygge opp hans selvtillit, snarere tvert i mot. Gouffran spaserte rett inn på laget igjen uten at han hadde gjort noe for å fortjene plassen. Det er det som alltid har provosert meg - at enkelte spillere under Pardew har fått lov til å prestere endeløst svakt, uten at de må lide for det. Gouffran med sine 2 assists på et helt kalenderår er en slik spiller (rett meg om jeg tar feil).