20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Remy Cabella  (Lest 33781 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Remy Cabella
« Svar #90 på: 16. Mai 2015, 22:51 »
Verste kyllingen jeg har sett på lenge. Jeg har troa på han i et fungerende lag, men herregud for en svak spiller. Blir jo pusha bort bare noen løfter lillefingeren.

Pardew fikk så det holdt da han benket Cabella tidligere i sesongen. Jeg kan fint skjønne hvorfor han ble satt på benken.
Husker Scott Parker ble kritisert for å bruke for lang tid med ballen da han var i NUFC, hva da med Cabella? Den "dansingen" og overstegsfintene midt på banen uten at motstandere er i nærheten av som han driver med, ja jeg vet ikke hva jeg skal si.
Er ikke uten grunn at han blir ansett som en av de største floppene i PL denne sesongen. Grusom har han vært. Utrolig nok har Riviere vært hakket verre. Graham Carr har gjort en kjempejobb.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 17. Mai 2015, 02:39 »
Kan nok legge denne karen i flopp boksen ja. En boks som han deler med Riviere, Ferreyra og til dels De Jong. Carr har ikke hatt noe bra overgangsvindu, det må virkelig sies. Er bare Ayoze og Janmaat som har vert godkjent.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 17. Mai 2015, 09:38 »
Verste kyllingen jeg har sett på lenge. Jeg har troa på han i et fungerende lag, men herregud for en svak spiller. Blir jo pusha bort bare noen løfter lillefingeren.

Pardew fikk så det holdt da han benket Cabella tidligere i sesongen. Jeg kan fint skjønne hvorfor han ble satt på benken.
Husker Scott Parker ble kritisert for å bruke for lang tid med ballen da han var i NUFC, hva da med Cabella? Den "dansingen" og overstegsfintene midt på banen uten at motstandere er i nærheten av som han driver med, ja jeg vet ikke hva jeg skal si.
Er ikke uten grunn at han blir ansett som en av de største floppene i PL denne sesongen. Grusom har han vært. Utrolig nok har Riviere vært hakket verre. Graham Carr har gjort en kjempejobb.

Uten sammenligning forøverig, men husker det var sånn med en viss Cristiano Ronaldo de første åra også... ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 17. Mai 2015, 10:27 »
Forskjellene er jo enorme, eller gigantiske! Er jo en fornærmelse mot Ronaldo å bli nevnt i samme setning som Cabella.
Det Cabella har vist i NUFC er bare så altfor svakt. De pengene de betalte for han vil de aldri få igjen på nåværende tidspunkt. Derfor håper jeg de beholder han og gir han skikkelig sjanse under en ny manager. Det kan være noe slikt han trenger.
På en annen side så har NUFC bommet grovt på det franske markedet før. Stor forskjell på ligaene.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 17. Mai 2015, 11:30 »
Jeg merker at jeg har store problemer med å dømme spillere nord og ned etter dårlige debutsesonger i en ny liga. Det er jo ikke akkurat sånn at det er alle som tar nivået i nye ligaer med en gang. Noen briljerer fra første kamp, andre trenger en sesong eller to før de virkelig tar nivået. Sånn er fotball. I tillegg har han spilt under en manager som aldri hadde verken trua eller interesse av å bruke han, og en annen som ikke er skikket til å trene G10 i Stjørdal.

Cabella har ikke levert noe som er i nærheten av hva jeg hadde forventet av han, men han har tidvis glimtet til og gitt oss en smakebit på hva han er i stand til. Har fullt trua på Cabella, og under en positiv manager og i et delvis fungerende fotballag tror jeg han kommer til å briljere i PL.

Må manne seg opp, da.
Nei.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #95 på: 17. Mai 2015, 12:21 »
Litt enig med Boris. Flere spillere vi har hatt siste par sesongene som ikke har slått til. Jeg heller mer mot at vi har hatt en manager i Pardew som ikke aner hvordan disse skal brukes, eller ikke vil bruke de fordi de ikke passer med måten han vil spille, enn at dette er så dårlige spillere. Carver er jo så på jordet som man kan bli. Ingen taktikk, varierer formasjon fra kamp til kamp bare for å prøve (ingen tanker bak hvorfor han gjør det virker det som), bytter spillere hit og dit. Ikke rart mange sliter med å finne formen.

Har ingen problemer med et system med Head Coch som ikke ansvarlig for hvilke spillere som hentes, imidlertid er det viktig at vedkommende har innflytelse på hvilke type spiller som hentes. Er helt forbløffa over hvor rævva denne klubben har vært til å følge sin egen blueprint, hente yngre spillere som kan utvikles og selges. For å utvikle de, må de faktisk være av en type som passer inn i spillestilen, ellers blir det flopper. Beste eksempelet jeg kommer på er hvordan var det mulig å ikke få noe ut av spillere som Mascherano og Tevez? Glimrende spillere, feil manager i vår "kjære" Pardew...

Imidlertid mistenker jeg at Ashley driter i hele blueprinten sin (som jeg for øvrig tror hadde funka med de rette folkene på plass). Han vil ikke bruke penger på å få inn gode managere og støtteapparat. Får inn en desperat klovn og Yes-man av en trener/manager som jobber for peanøtter, og kjøper heller inn noe billig stallfyll med noen u-landslagskamper, statistisk sett er det en og annen som slår til.

Jeg gremmes!!!!  >:(
« Siste redigering: 17. Mai 2015, 12:26 av Geordie »
No fate but what you make

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 17. Mai 2015, 12:55 »
Jeg merker at jeg har store problemer med å dømme spillere nord og ned etter dårlige debutsesonger i en ny liga. Det er jo ikke akkurat sånn at det er alle som tar nivået i nye ligaer med en gang. Noen briljerer fra første kamp, andre trenger en sesong eller to før de virkelig tar nivået. Sånn er fotball. I tillegg har han spilt under en manager som aldri hadde verken trua eller interesse av å bruke han, og en annen som ikke er skikket til å trene G10 i Stjørdal.

Cabella har ikke levert noe som er i nærheten av hva jeg hadde forventet av han, men han har tidvis glimtet til og gitt oss en smakebit på hva han er i stand til. Har fullt trua på Cabella, og under en positiv manager og i et delvis fungerende fotballag tror jeg han kommer til å briljere i PL.

Må manne seg opp, da.

Jeg er helt enig i at Cabella må få en sesong til med flere kamper fra start, men jeg savner innsats, sjeldent han viser litt vilje og guts.
Og spillere som trenger to sesonger på å tilpasse seg en ny liga burde ikke forlate ligaen de er tilpassa!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 17. Mai 2015, 17:04 »
Jeg merker at jeg har store problemer med å dømme spillere nord og ned etter dårlige debutsesonger i en ny liga. Det er jo ikke akkurat sånn at det er alle som tar nivået i nye ligaer med en gang.

Gjelder det alle, også Riviere? Eller bare enkelte tilfeller?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 17. Mai 2015, 17:48 »
Alle. Har ingen problemer med Riviere, jeg, selv om han har hatt en katastrofalt dårlig sesong.
Nei.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 17. Mai 2015, 17:56 »
Enig med både Frode og boris. Kan av en eller annen merkelig grunn også si at jeg har litt tro på Riviere etterhvert også. Rask og sterk. Avslutningene kommer nok muligens med selvtilliten.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #100 på: 17. Mai 2015, 19:25 »
.....og bedre spillere rundt seg :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #101 på: 17. Mai 2015, 21:22 »
Cabella har jo hatt enkeltkamper der han tidvis har vært glimrende og vist at han har god teknikk og god holder nivået. Nå som laget er på et absolutt bunnivå blir det vanskelig for en sånn spillertype å lykkes og veldig enkelt å legge merke til når han mislykkes. Så Cabella har jeg troa på når han får bedre spillere rundt seg som det påpekes her. Riviere har jeg null troa på. Jeg ser ikke potensiale i ham dessverre. I beste fall gi ham en sjanse på utlån i en annen liga. Jeg ønsker ikke at han ska være i troppen neste sesong dersom vi fortsatt spiller i PL.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 18. Mai 2015, 05:59 »
Han har hatt en forferdelig sesong. Sykt irriterende at vi kaster vekk HBA for å spille med alle disse drittspillerne på vingen denne sesongen.
Vil likevel ikke avskrive han helt og tror han kunne passet bra inn i et lag som faktisk trener på angrepspill, noe jeg ikke tror vi gjør. Kan egentlig ikke tro på at vi har trent på noe samspill i det hele tatt i årene med Pardew og Carvar som trenere. Alle perioder hvor vi har gjort det bra har det vært på grunn av at vi enten har vært veldig kyniske og/eller har hatt en spiller i knallform. Kan nesten huske sist vi virkelig knuste et lag (uten å ha et overtall)

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #103 på: 18. Mai 2015, 08:35 »
Cabella har hatt en bedriten sesong, men jeg føler likevel det er en stor forskjell på han og Riviere.
Cabella har faktisk hatt noen bra sjanser, og har uten tvil vist at han har spennende ferdigheter og mye fotball i seg. I mine øyne går det ikke på om han er god nok isolert sett, men det går på om han klarer å få ut potensialet og ferdighetene sine.

Til sammenligning har Riviere hatt en enda mer bedriten sesong. I tillegg til dette, har jeg i løpet av hele sesongen ikke sett noenting som ligner på spennende ferdigheter eller fotball i denne mannen. Det er ingenting der som jeg venter på at skal "løsne". I motsetning til Cabella så ser det for meg ut som om Riviere rett og slett ikke er god nok.

I tillegg så kommer vi jo alltid tilbake til hvordan spillere blir brukt, og jeg tror nok ikke Cabella blir "spilt" god nok i form av arbeidsoppgaver, formasjon osv osv. Men når det er sagt, så må Cabella heve seg mange hakk neste sesong om han skal bli værende - det han har å vise til denne sesongen er ikke bra nok. Spesielt med tanke på innsats og "guts". Så kan vi jo håpe på at dette skjer - at Cabella tar opp hansken og hever innsatsen sin, for da har han absolutt ferdighetene til å lykkes - samtidig som vi får inn en manager som klarer å få ut det beste i han, for da har jeg fortsatt tro på at det kan bli ganske bra.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 18. Mai 2015, 14:23 »
Forskjellene er jo enorme, eller gigantiske! Er jo en fornærmelse mot Ronaldo å bli nevnt i samme setning som Cabella.

Hehe, ser du ikke likhetene altså? ;)

Neia, poenget er bare at Cabella har såpass mye ved seg at jeg syns han bør få minst én sesong til før vi dømmer ham nord og ned og vedtar at han er helt fullstendig ubrukelig. Først og fremst tror jeg et bedre komponert og fungerende lag vil gange alle spillerne våre, inkludert Cabella, og så må han gjerne pumpe litt jern i sommer. Det skader heller ikke at han har fått en sesong på seg til å vende seg til PL.

Riviere er litt mer tapt sak i mine øyne, men kan gjerne få en sesong til, først og fremst fordi det er mye daukjøtt som må fjernes før Riviere, og fordi stallen eventuelt står i fare for å bli faretruende tynn.