20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 267407 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #150 på: 09. April 2014, 23:45 »
Magefølelsen min sier at Richards med det lønningskravet han sikkert har aldri er i nærheten av å være aktuell for Ashley. Helt sikkert Pardiola - men det hjelper ikke.
Så spår jeg her og nå at Richards enten ender opp hos Allardyce eller hos Mark Hughes. Eller hos QPR dersom de rykker opp. Kan man sette penger på det en plass?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #151 på: 17. April 2014, 16:34 »
Det virker som at vi nærmer oss en avtale med Jack Colback fra mackems.. Tanker om dette? Ikke en elendig spiller, men er såklart ikke det vi mangler. Dog er jeg ikke helt i mot det, da det forhåpentligvis bidrar til en fyldigere stall og en engelskmann.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 17. April 2014, 17:35 »
Gjorde en meget bra kamp i går hvertfall!  Om argumentet er at engelskmenn er for dyre, burde vi hvertfall slå til når vi har muligheten på gratis geordie!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 17. April 2014, 18:30 »
Er absolutt for det. En anvendelig spiller med stor motor, og absolutt en oppgradering fra type Gutierrez. Dog bør han ikke være tiltenkt noen rolle i startelleveren.

Er ikke gutten opprinnelig fra Newcastle og Newcastlesupporter?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #154 på: 17. April 2014, 18:30 »
Jeg har sett særdeles lite kamper av mackems i år, selv om jeg egentlig prøver å få med meg det meste av PL-kamper.
Men har fått inntrykket av at han er en spiller vi kanskje kan få brukt for. Han er ikke dårligere enn Gosling f.eks, det nekter jeg å tro.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 17. April 2014, 18:49 »
Når var sist en Sunderland-spiller gikk til Newcastle? Direkte altså. Kommer ikke på noen her og nå.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #156 på: 17. April 2014, 20:00 »
Det har vel ikke skjedd?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #157 på: 18. April 2014, 12:04 »
Jeg har sett mackems endel i år, og han har stort sett vært veldig average, jobber ekstremt godt.
Og jeg mener faktisk vi kan klare oss like godt med Jonas, spesielt ettersom han kommer fra Sunderland, skaper nok litt murring blant fansen, selvom han er Newcastle-supporter

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 19. April 2014, 13:16 »
Jeg har sett mackems endel i år, og han har stort sett vært veldig average, jobber ekstremt godt.
Og jeg mener faktisk vi kan klare oss like godt med Jonas, spesielt ettersom han kommer fra Sunderland, skaper nok litt murring blant fansen, selvom han er Newcastle-supporter

Jeg er uenig i dette. Jonas Gutierrez er en av de spillerne som tjener mest i klubben, han blir 31 år om ikke lenge og har ikke prestert godt nok på noen sesonger nå. Jonas er opprinnelig en ving/kantspiller, men har i mine øyne ingenting å gjøre i en slik posisjon lengre.
Han er en av spillerne NUFC bør få vekk fra lønningslista nå i sommer.

Jack Colback er en av veldig få spillere jeg faktisk kunne tenkt meg fra Sunderland, at han kan komme gratis gjør det jo egentlig bare enda bedre. Her kan NUFC gjøre en god deal, sikre seg et arbeidsjern av en defensiv midtbanespiller med enorm løpskapasitet. Han har god fart i bena også. Teknisk er han derimot ikke noe vidunder, men det er heller ikke det viktigste i hans posisjon.

Det var mange som latterliggjorde LFC når de henta Jordan Henderson for vanvittig mye penger. Vi kan vel egentlig slå fast at med den formen han har vist de siste 2 sesongene, og spesielt denne sesongen, har vært en av LFC sine aller beste spillere og har vist sin verdi og vel så det.

Forrige sommer da jeg nevnte at jeg synes Pardew og co burde gå for James McCarthy var det ikke mange som var enige, og prisen på 13 mill pund ble sett på som den største årsaken og sammenligningen med andre transfers ble da trukket frem. Vi kan vel si at også McCarthy har stilnet kritikerne. Da han for noen kamper siden dominerte midtbanen og kampen mot et vel så dyrt Arsenal mannskap da Everton knuste dem 3-0, var egentlig bare oppsummeringen på hans sesong og betydning han har vært for Everton.

Nå er McCarthy og Henderson både yngre og bedre enn Colback, men om Pardew og co klarer å signere han gratis vil det i mine øyne være en supergod deal og forhåpentlig starten på flere signeringer som jo klubben trenger.

Jeg er vel omtrent den eneste som ønsker at klubben skal ha 2 spisser i en god gammeldags og godt brukt 4-4-2 system. De aller fleste andre ønsker 4-2-3-1 med 2 defensive midtbanespillere som jo Mourinho bruker. Da må jo en defensiv midtbaneduo med Tiotè - Colback friste enormt, og slik jeg ser pr dags dato være noe av det beste (og billigste) som klubben kan få.

For all del, det er fullt mulig å hente bedre defensive midtbanespillere enn Colback, men med de store forandringene stallen står ovenfor og de begrensede transfermidlene klubben får tilgjengelig synes jeg man bør bruke flesteparten av pengene i alle andre posisjoner. Derfor vil jeg påstå at Jack Colback på free transfer ville vært en supergod deal.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 19. April 2014, 14:24 »
Jeg er tilbøyelig til å være fullstendig enig i alle poenger Frode serverer her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #160 på: 19. April 2014, 14:36 »
Jeg også, bortsett fra formasjonen ;) men det er bare tall på et papir, det viktigste er spillere med innsats og guts! Det får vi nok i Colback. Et rivjern defensivt, som kan hjelpe det smått tafatte forsvaret vårt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 19. April 2014, 15:51 »
Men for ikke å bare gå oss fast i Colback, jeg synes Sunderland har noen få andre som er verdt å nevne. Kan begynne med Adam Johnson. Har ikke levert stabilt eller godt nok på en stund, men han viser glimtvis hva han er god for. Om han er villig til å legge vekk festvanene sine og begynne å ta fotballen litt mer seriøst nå som han nærmer seg 30 åra kan han bli meget solid ving som ikke er langt unna landslagsplass.
En annen er Connor Wickham. Ikke fordi han er en fantastisk spiller, enda, men fordi han tidvis viser hva han er god for og har fått masse spilletid selv om han ikke er eldre enn 21 år. Dessuten så tror jeg alle lag kan ha bruk for en stor og sterk targetmann i stallen. Det vil jo alltid finnes kamper og situasjoner der slike spillere ville vært til stor nytte. Vi har jo ingenting å utsette på fysikken til Wickham, han er stor, sterk, passe rask og ikke helt ubrukelig teknisk. I mine øyne en yngre og bedre utgave enn Carroll, selv om sistnevnte nok er sterkere og bedre i luftrommet.

Sunderland har også hentet noen unge spennende spillere som Ba (21 år) og den greske landslagspilleren Mavrias (20 år). Men om disse er gode nok på nåværende tidspunkt er jeg mer usikker på.
Synes de mest aktuelle for NUFC fra Sunderland er Colback, Johnson og Wickham. Disse ser jeg på som ganske "safe" kjøp, og med kontrakter som går ut (Colback) eller 1 år igjen (Wickham). Johnson har vel flere år igjen med vil vel ikke spille i CCC om han har ambisjoner.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 20. April 2014, 08:18 »
Sunderland holder seg oppe så er ikke noe vits å snakke om Sunderlandspillere (selv om jeg hadde tatt Adam Johnson any day of the week, helt siden han var i Mboro)

Greit nok at Henderson har tatt seg opp, men at han forsvarer 22-25 mill pund er jeg langt fra enig i.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 20. April 2014, 13:07 »
Vi blir aldri kvitt Jonas før kontrakten hans går ut uansett, så kan like gjerne fortsette omskoleringa til sentral midtbanespiller og bruke han.

At Wickham er bedre enn Carroll er jeg meget uenig i, bortsett fra i 2-3 gode kamper i PL har han ikke gjort noe annet som skulle tilsi det, har vel også et par utlån til CCC uten suksess.

Adam Johnson vil kun varme benken sammen emd HBA under Pardew, så ser ingen vits å signe han.

OlavE

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #164 på: 20. April 2014, 17:36 »
Sunderland holder seg oppe så er ikke noe vits å snakke om Sunderlandspillere (selv om jeg hadde tatt Adam Johnson any day of the week, helt siden han var i Mboro)

Greit nok at Henderson har tatt seg opp, men at han forsvarer 22-25 mill pund er jeg langt fra enig i.

Henderson kostet strengt tatt £16m, ikke så mye som du hevder. Og han forsvarer definitivt den prisen. En av de 4-5 viktigste spillerne på det laget som fort kan ende som ligavinner i sommer.

Ellers har Frode flere poenger når det gjelder mulige kjøp, dog ikke når det gjelder taktikk. 442 er mer et fortidsminne enn noe som burde prøves i disse dager.

Det hadde absolutt vært en fordel med flere hardtarbeidende og lojale engelskmenn fremfor ustabile humørspillere som Ben Arfa og Cisse. Og i sommer bør det være muligheter for å kunne kjempe om noen av disse. Typer som Steven Caulker, Lewis Holtby, Tom Ince, Jordan Rhodes samt kanskje Jack Rodwell og Ravel Morrison er alle typer som burde være av interesse for Newcastle. Dog litt usikker på de to siste pga skadeproblemer og holdningsproblemer.

En Caulker i midtforsvaret, Holtby på sentral/offensiv midtbane og Ince på kanten kunne vært fine forsterkninger. Kanskje også Rhodes i angrepet.