20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80275 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #45 på: 19. Sep. 2005, 14:55 »
Nei? Vær litt seriøs da, mann! Hvorfor er landet viktig! Dette nærmer seg gult etter min menig!

Mr. Rasmussen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #46 på: 19. Sep. 2005, 17:06 »
Jeg holder med Chickenman her. Ser hvor han skal med innlegge sitt...

Altså, jeg har ingenting imot, om vi skulle, hentet en manager fra utlandet. Men slik som for eksempel Benitez, henter halve Spania til Looserpool, liker jeg ikke om skulle blitt tilfelle i Newcastle.

Poenget mitt er at jeg om For eksempel Otmar Hitzfield skulle tatt over roret i NUFC, så hadde det blitt ett lag med 7 tyskere og lett blanding av de siste 4 på banen.

Personlig liker jeg å ha mest mulige Engelske spillere på laget. Men for all del, utenladske spillere er hjertelig velkomne om de er gode nok:)
e's black, He's White, He's Uniteds Dynamite!
David Ginola

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #47 på: 19. Sep. 2005, 19:29 »
Sitat fra: "Mr. Rasmussen"

Personlig liker jeg å ha mest mulige Engelske spillere på laget. Men for all del, utenladske spillere er hjertelig velkomne om de er gode nok:)

Norge for nordmenn!!! (måtte bare  :lol:   )
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 20. Sep. 2005, 19:21 »
Jeg er nok delvis enig med chickenman og Mr. Rasmussen. Liker heller ikke tanken på at Newcastle skal bli et lag bestående av nesten ingen briter i startoppstillinga. Syns det er en del av klubbens identitet, det å ha egne landsmenn. Samtidig, trår der ikke i kraft nye regler fra FIFA/UEFA om dette også om et par år?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 20. Sep. 2005, 20:16 »
Tror det kommer en del nye regler ja. Har tro på at lag med masse engelskmenn i utgangspunktet vil være bedre enn et lag fullt av utlendinger... Det spørs selvsagt hvor gode der er da... Lag som Chelsea og Arsenal er jo svingode med masse utlendinger, men det er jo ekstremt gode spillere...

Men står valget mellom jevngode spillere vil jeg foretrekke engelske, og sjansen for det er jo større med en engelsk trener.

Ser jo ut som Souness har tillitt både blant spillerne og fansen, så vi bør gi ham en sjanse...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #50 på: 26. Sep. 2005, 15:47 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Jeg er nok delvis enig med chickenman og Mr. Rasmussen. Liker heller ikke tanken på at Newcastle skal bli et lag bestående av nesten ingen briter i startoppstillinga. Syns det er en del av klubbens identitet, det å ha egne landsmenn. Samtidig, trår der ikke i kraft nye regler fra FIFA/UEFA om dette også om et par år?

De reglene har vel ingenting å si om hvilken nasjonalitet spilleren har?Det har vel seg slik at dersom vi henter inn en ung franskmann så kan han gå under reglene som krever at han skal være trent opp av klubben. Det samme gjelder nasjonalt trente spillere, som også er en kvote som skal fyllest.

Men, jeg er en tilhenger av at vi skal ha en del briter i stallen. En del av disse skal også være frå nærområdet. Kortsiktig sett så tror jeg ikke en stall av stort sett utlendinger har negative konsekvenser(se på Gunners!), men langsiktig sett så tror jeg fansen "krever" at det skal være noen som de kan identifisere seg med, med andre ord en lokal spiller.

Så lenge vi har såpass mange briter som vi har i dag, så har vi ingenting å frykte. To av de siste transferene, Owen og Parker, er jo engelske. Og det er positivt i mine øyne.
Carr har altfor få landskamper for England!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 26. Sep. 2005, 20:40 »
Sitat fra: "Noreng"
Nei? Vær litt seriøs da, mann! Hvorfor er landet viktig! Dette nærmer seg gult etter min menig!

Greitt det, ha en mening du, det har jeg å.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 01. Okt. 2005, 13:25 »
Link

Vil bare trekke frem dette intervjuet av en Bramble som takker Souness for at han er der han er i dag, og som roser hans man-managmentskills.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 02. Okt. 2005, 00:51 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Link

Vil bare trekke frem dette intervjuet av en Bramble som takker Souness for at han er der han er i dag, og som roser hans man-managmentskills.

nå ja. Han har fått litt skikk på dem? Skal det være nok til at Souness er en god nok manager for oss? Slik resultatene er blitt til nå og slik jeg hadde ønsket de skulle være besvarer det spørsmålet med et rungende nei. For guds skyld Bramble, du er en profesjonellt fotballspiller på høyt nivå og i ferd med å bli voksen, grow up man! Er det alt som skal til for at vi skal være fornøyde? Javel, da tar jeg feil....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 02. Okt. 2005, 16:51 »
Det har ikke jeg sagt. Jeg bare poengterer et aspekt av det å være manager, som kalles man-managment. Der har Souness fått en del kjeft for å være nulltolerant ovenfor "sterke personligheter".

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 02. Okt. 2005, 19:21 »
Man management er egentlig en av Souness' aller svakeste sider. Men i Newcastle har han hatt et lite oppsving, i og med at han har fått luket vekk tabbene til Bramble og bidratt til at Taylor har gått fra å være talentfull til å bli en særdeles talentfull klassestopper og en av lagets viktigste brikker. Og N'Zogbia storspiller for tida. Bortsett fra en, etter sigende, svak kamp i går.

Men han har ikke fått frem det beste i Bowyer, Shearer har stagnert, Ameobi har blitt udugelig, og laget er dønn avhengige av enkeltspillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 02. Okt. 2005, 19:49 »
Sitat fra: "Joakim"
Man management er egentlig en av Souness' aller svakeste sider. Men i Newcastle har han hatt et lite oppsving, i og med at han har fått luket vekk tabbene til Bramble og bidratt til at Taylor har gått fra å være talentfull til å bli en særdeles talentfull klassestopper og en av lagets viktigste brikker. Og N'Zogbia storspiller for tida. Bortsett fra en, etter sigende, svak kamp i går.

Men han har ikke fått frem det beste i Bowyer, Shearer har stagnert, Ameobi har blitt udugelig, og laget er dønn avhengige av enkeltspillere.

Skal man kunne vente at en spiller som Shearer skal kunne utvikle seg til det bedre i en alder av 35 år? Når det gjelder Ameobi har han alltid vært udugelig. Bowyer spiller på det jevne som han alltid har gjort i Newcastle drakta.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 02. Okt. 2005, 19:53 »
Bowyer har vært relativt god under Souness, alt hva man kan forvente. Ameobi har vært svak under Souness likesom han var svak under Sir Bobby under hans siste sesong. Hvordan i pokker kan Souness hindre at Shearer blir eldre?
Så har man glemt å nevne det største problembarnet i England omtrent, for et års tid siden, som levde i skam og som alle var 100% sikre på at var ferdig i NUFC, inkludert Dyer selv. Han har Souness takle mesterlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 02. Okt. 2005, 19:58 »
Ameobi har da faen aldri vært udugelig. De to siste sesongene til Robson var Ameobi meget god, med tanke på at han bare var 20 år gammel. Han hadde en fin, stigende kurve under Robsons ledelse, og scoret mange flotte mål. Etter at Souness overtok har han ikke greid å følge opp og får ikke noen verdens ting til lengre. Han ser ut som en hjulbeint idiot som aldri i verden har spilt fotball før. Det er ikke den Shola Ameobi jeg kjenner.

Var kanskje feil ord å bruke om Shearer, men Shearer har over natta blitt til en middelmådig, gammel, "over the hill"-spiss. Over natta!
Blir egentlig en så god spiller som Shearer så mye dårligere sånn over natta?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 02. Okt. 2005, 20:03 »
Det er jo fanken meg ikke over natta at Shearer har blitt den han er i dag. Det så vi tydelige tegn på, allerede mot slutten av 03/04-sesongen. Det er jo i og for seg helt naturlig også.
Ameobi var svak under Robsons siste sesong. Han har stort sett hatt motstandere blant fansen hele tiden, og var svært svak store deler av 03/04-sesongen.