20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80268 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #15 på: 27. Juli 2005, 14:03 »
Bare Shepherd hadde forstått dette..

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Re: Souness
« Svar #16 på: 27. Juli 2005, 15:54 »
Sitat fra: "Bj10"
Jeg er ingen Newcastle supporter, men tiltrekkes av klubbens potensiale. Det er en klubb som absolutt har potensiale til å kjempe med de tre store pluss liverpool over lengre tid. Men hva søren gjør de med Souness som sjef. Se på hva han gjorde i Blackburn, og se hva han har gjort i Newcastle. Hva kan man forvente i en klubb som Newcastle. Med spillere som Dyer og Jenas bør de kunne etablere seg innen topp seks. Han har hverken fått ut potensialet til spillerne han rår og har ledet. Hans taktiske system er et eneste stort rot, og hva skulle han med kluivert? Taktikken er uklar og det mangler flyt og slagkraft. Og Souness har tydeligvis problem med å kontrollere temperamentet, f.eks. taklingen på Yorke som kunne skadet han kraftig. Newcastle bør ha større ambisjoner enn å ansette en mann som Souness. De bør ha visjoner til å ansette en trener som har store visjoner og autoritet, ta eksempel med Tottenham og Martin Jol. Tror Souness blir den første treneren som går. Håper det for Newcastle. Når det gjelder Anelka og Boumsong ser det lovende ut, begge er enorme kvalitetsspillere. Anelka er en spiller i absolutt verdensklasse, men en idiot i særklasse. Om han har lært av feil, supert! Men uansett er han med teknikk, skudd, fart, hodespill og andre kvaliteter en genial spiller som vil passe godt inn i Newcastle. Lykke til!

enig i mye av det du skriver, men jeg mener at vi bør gi souness en sjangse, ut første halvdel ihvertfall! han er på god vei til å samle sitt eget, gode lag her. selvsagt, han har hatt mye å gjøre med at det laget vi en gang hadde ikke eksisterer mer, men han er på god vei til å fikse det. med gode spillere som parker, emre og muligens spillere som saviola  ( :D  ) tror jeg han kan gjøre det bra! så jeg mener at han bør få en sjangse ut første halvdel, for så å se hva som skjer!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Re: Den offisielle Souness-tråden
« Svar #17 på: 03. Aug. 2005, 01:13 »
- Er du fornøyd med kjøpene så langt? Var det riktig å kjøpe to sentrale midtbanespillere for totalt rundt £11 millioner, når han kun for øyeblikket har to friske spisser? Kan Parker finne tilbake til formen han hadde i Charlton?

svar:jeg er ikke fårnøyd me kjøpene så langt, tull mener jeg at d bli preoritert sentrale midtbanspellera foran spisser og vinger! det er goe kjøp absolutt men når vi vet fra før av at dyer liker seg best sentralt, og vi har bowyer,faye,butt og jenas fra før av, så er vinger og spisser mye viktigere.
men så lenge souness kjøper en spiss og en ving så er jeg fårnøyd:D

- Hvis du kunne ha fått valget mellom samtlige managere vi har hatt siden klubben sist rykket opp til PL, hvem ville du valgt? Keegan, Souness, Gullit, Dalglish eller Robson?

svar: tro d eller ei så hadde jeg valgt souness, jeg håper å mener at han kan føre oss til suksess i serien og cupen. souness er på go vei til å bygge et stor lag og han vet akkurat hvordan han kan få mest ut av DYER. han har også funnet en brukbar taktikk for vi slipper inn lite mål, men jeg har stror på at emre,parker og anelka eller owen(satser på at vi får en av de:D) kan tilføre oss d offesive vi trenger! Men jeg må like vel tilføye at jeg er veldig skeptisk til souness også, men vil heller ha han en de andre!!

- Hvordan reagerer folk på at Souness linkes sterkt til Anelka - et stort problembarn, når en av klubbens desidert beste og viktigste spillere Craig Bellamy, som også var en bråkmaker, forlot klubben grunnet krangel med treneren?

svar: tror ikke d blir et problem fordi anelka har blitt eldre og klokere med åra å jeg tviler sterkt på at han vil by på problemmer.

- Kan Souness' store kjærlighet til Dyer være et problem dersom Jenas forlater klubben? Skotten uttalte i et intervju at Shearer kom til å trekke seg mer og mer tilbake kommende sesong, noe som sannsynligvis Dyer blir kaptein. Er han riktig mann til å lede klubben, eller har han for rufsete "rulleblad"? Er Boumsong et bedre alternativ? Hvem tror du Souness velger?

svar:Dyer vil gjøre en utmerket  jobb som kaptain vis han får muligheten og vil hjelpe oss til suksess dette åre!! boumsong er også et altarnativ men d blir letter me dyer siden han er engelsk og har vært i klubben noen år fra før. jeg håper sounsess velger shearer og gir dyer muligheten i "lette" kamper!

Noreng

• Gjest
« Svar #18 på: 04. Aug. 2005, 10:01 »
Nå kan vi begynne og snakke om Soueys avgang vel?
Men vi kommer ve til å sparke han i november!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #19 på: 04. Aug. 2005, 12:48 »
Sitat fra: "Noreng"
Nå kan vi begynne og snakke om Soueys avgang vel?
Men vi kommer ve til å sparke han i november!

Souness kan ikkje lastes for tape igår. Vi har ikkje stor nok breidde i laget, og når først nokon blir skada, kjem inn middelmodige som er knapt gode nok til å være back-up. Deportivo er eit bedre lag pågrunn av breidde på stallen og klassespelarar.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 04. Aug. 2005, 19:30 »
Skulle akkurat til å kritisere Fat Fred, men du kom meg i forveien der.
Ser litt ut som om Graeme Souness begynner å bli litt oppgitt over Fat Fred om dag, ettersom han ved hver eneste anledning nevner nødvendigheten av at the chairman ties up some deals. Er redd Fat Fred tenker alt for mye på å spare inn på lønningslisten, og å hente inn penger på salg fremfor det sportslige. For alle andre, inkludert Souness, er jo desperate etter forsterkninger.
På tide å få ræva i gir, Freddy Sheperd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 05. Aug. 2005, 09:50 »
Souness kan ikke lastes for tapet mot Deportivio, men han er heller ikke helt uskyldig. For det er Souness, i samarbeid med Fat Fred, som har solgt unna i stor stil uten å ha klart å hente forsterkninger. Mange av salgene er riktignok aldeles korrekte, men alikevel, vi har vært litt for harde på gasspedalen med å få spillere ut uten å ha en god nok plan over å hente inn ersattere. Dette har nå ført til at vi, en uke før seriestart, sitter igjen med en syltynn og dårligere stall enn på lenge.

Jeg har ikke vært av de hardeste kritikkerne til Souness tidligere. Jeg har vært villig til å gitt han tid på å bygge opp igjen Newcastle. For alle som har fulgt Newcastle de seneste årene vet at det er mye råttent i klubben som må ryddes opp i før vi blir en toppklubb. Manageren kan ikke lastes alene for de dårlige resultatene, for den ukulturen vi har i klubben må bort før vi kan begynne å tenke på å ta opp kampen med de store. Souness har prøvd å avskaffe de største problemene i spillergruppen noe jeg mener er helt nødvendig. Men samtidig så må jeg innrømme at jeg alikevel mister mer og mer troen på Souness for hver uke som går. Jeg sitter med en uggen følelse på at Souness får fyken og må ta hatten og gå innen få måneder. Jeg håper ikke det skjer, for jeg håper han lykkes i jobben og at Newcastle får suksess, men jeg tror ikke det skjer desverre. Og da har vi samme leksa om igjen, og nok en sesong kan forsvinne ut i elendighet.

Og det største problemet er en stor herremann med nav Freddy Shepherd. Den mannen er en vandrende katastrofe av en styreformann og har ødelagt mang en sesong for Newcastle med sine lederegenskaper. Shepherd MÅ UT hvis Newcastle skal oppnå suksess, det har jeg sagt lenge og blir bare mer og mer overbevist om det som tiden går. Vi blir aldri en ordentlig toppklubb med Fat Fred i sjefsstolen. Han sier en ting og gjør det stikk motsatte. Han blander seg inn i spillerkjøp og sportslige ting som han overhodet ikke har greie på. Han tar feil beslutninger på feil tid. Osv osv.
Shepherd lover gull og grønne skoger, men gjør sjelden særlig for å få det til. Joda, han har hentet mange spillere med sine penger, men han har da som regel solgt et par før den tid og dermed er vi like langt. Denne sommeren har han sittet på gjerde igjen, og nå står vi her da, med en uke igjen til seriestart med en haug solgte spillere som vi ikke har fått særlig mye penger for, og uten å ha hentet inn mange nok og gode nok erstattere. Dermed sitter vi svekket igjen.
Dette kommer til å ende med at Souness får sparken, fordi det er han som blir sittende igjen med skylden av mangel på sportslig suksess. Egentlig burde det være Fat Fred som burde forlate skuta først. Han har minst like stort ansvar og skyld i problemene som noen annen i Newcastles støtteapparat. Shepherd er rett og slett roten av problemene i vår kjære klubb.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 05. Aug. 2005, 10:57 »
Jeg får forsvare Shepard her litt jeg da, ivertfall kaste inn noen motargumenter mot den kritikken som kommer her. Greit, vi har ikke verdens beste manager, ei heller verdens beste styreformann, men det jeg mener er problemet til Newcastle pr i dag, eller, pr i fjor, er at vi er en "storklubb" som havnet på 14. (!!!) plass i serien i fjor, og som stadig vekk var i mediene for alt annet enn sportslige prestasjoner! Det er vel ikke spesielt tiltrekkende for "store stjerner" å komme til en klubb med interne uroligheter og mer dekning i media pga tull enn det sportslige! 14.plassen i serien er vel ikke en gullerot det heller!

Det som kan trekke folk til Newcastle er fansen, fansen stiller opp uansett, med rak rygg å sier "Vi er Newcastle-fans, og stolte av det", de backer opp laget omtrent uansett. Hvilken som helst spiller i verden tror jeg kunne tenke seg å spille foran et slikt publikum hver hjemmekamp, og på en slik stadion! Alan Shearer har også vært et trekkplaster for klubben. Nå begynner han å dra på årene, men det er likevel stort å kunne si at man har spilt sammen med tidenes storscorer i England!

Man skal ikke være for kjappe med å slenge ut misnøye til de høye herrer, man må også se hva de har å jobbe med. Jeg er helt enig i at det er frustrerende å se at den ene spilleren etter den andre glipper, og at vi bare sitter på gjerdet å ser på, eller hva vi enn gjør! Kanskje det er Shepard som er dårlig på overgangsmarkedet, kanskje er det fordi vi har Souness som manager, selvom jeg velger å ikke tro det er derfor, eller så er det rett å slett fordi Newcastle United pr i dag ikke er et godt nok lag til å trekke til seg de store stjernene.?

Det er på en annen side en veldig utfordring for en ny spiller av f.eks. Owen sitt kaliber, å komme til en klubb som vår, være med på å snu en dårlig trend, gjøre oss til en utfordrer igjen, gjeninnta SJP som den festningen det en gang var, og ikke minst, gi supporterne det trofeet de så inderlig fortjener. Er det noen i England som fortjener å vinne noe, så er det oss! Er ikke det en utfordring så vet ikke jeg!

Jeg tror likevel det vil være rett å gi Souness sjansen denne sesongen, gi ham ett år til, jeg tviler på at det vil gå verre enn i fjor uansett, å rive opp rota en mnd eller to inn i serien, å plante en ny manager istedefor syns jeg vi ikke skal gjøre denne sesongen som så ofte før! Da får vi se da, til neste sommer, hvorvidt Souness er rett mann eller ikke for denne klubben! Hvem vet, kanskje han klarer å snu skuta.

Men vi trenger spisser!!

Bjørn - mangler ei tann
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #23 på: 05. Aug. 2005, 11:32 »
Helt riktig det Bjørn, problemet er at vi var for dårlige forrige sesong. Men hvorfor var vi det??
Det var i hvertfall ikke bare uflaks. Klubben har, etter min mening, vært drevet feil i flere år nå. Det begynte med at Fat Fred mistet tillitten til Sir Bobby, og løste det ved å ta over styringen fra Sir Bobby i stedet for å sparke han slik han egentlig ønsket. Dette gjorde at spillergruppen også mistet respekten for Robson og dermed var alt ute av kontroll. Så begynner Shepherd sesongen med å selge vår viktigste spiller (Woodgate) rett før transfer vinduet stengte. Greit nok, dette har vist seg å være klokt i etterpåklokskapen, men alikevel der og da var det feil fordi han ikke han noen plan med å ersattte han. Dette gjorde selvfølgelig Sir Bobby enda mer frustrert. Attpåtil så gir Fat Fred Robson sparken få kamper inn i den nye sesongen uten å være i nærheten av å ha en plan for å erstatte han. Dette må sies å være dårlig lederskap. Vi endte opp med et 5-6 valg som ny manager fordi ingen andre ville eller kunne ta over på det tidspunktet, bare en måned inn i sesongen.

Nå, knapt et år senere, virker det på meg som Fat Fred har begynt å tvile på Souness som vår manager. Shpeherd var som vanlig ute å snakket med store bokstaver foran sommeren, foreløpig sitter vi her med verken fugl eller fisk, som vanlig. Vi er dårligere stilt i år enn på samme tid i fjor.
En annen ting som klubben gjorde feil var at vi sommeren for to år siden, etter å ha kvalifisert oss for retten til å spille kvalikk om champ league, kun henete inn Lee Bowyer på free transfer som forsterkning. Shepherd prøvde å spare seg til suksess når vi virkelig hadde sjansen til å forsterke oss og ta de siste stegene mot toppen. I stedet endte vi med å bli slått ut av champ league i kvalikken av Partizan Beograd. Det var straten på de dårlige tider vi er inne i nå. Og dette mener jeg helt klart Fat fred må ta en stor del av skylda for. Han har ikke gjort jobben sin.

Dette er bare noen av de tingene Shepherd har gjort, eventuelt ikke gjort. Horekjøp, snakke dritt om Newcastle spillere og supportere og byen er andre ting den mannen har prestert i sin tid som styreformann. Dette kan umulig være en styreformann verdig?

Alt bråket i klubben er også en del av ukulturen som er i klubben. Dette kan selvfølgelig ikke Shepherd lastes for, i allefall ikke han alene, men dette viser bare at ting ikke er som de bør være i klubben. I andre klubber ville dette blitt slått hardt ned på, mens i Newcastle har det bare blitt bagalisert og dermed har vi hatt det gående. Det skjer ikke at spillere sloss på banen midt under en hjemekamp, at spillere kaster stoler på trenerne i sinne +++ i andre klubber. Dette skjer bare i Newcastle og da må noe være riv rsukende galt en eller annen plass i organsiasjonen NUFC.
Jeg ville begynt å rensket ugresset fra toppen av og avskaffet Shepherd. Spillergruppen har vært gjennom en opprydding, nå er det på tide at det også renskes opp i toppetasjen på St James`Park.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 05. Aug. 2005, 16:33 »
Du har rett i mye av det du sier her, det er den indre uroen, mistillit til managere, tidvis dårlig spillerpolitikk/behandling, tidvis dårlig tankegang hos dem som styrer som har skyld i mye av problemene til klubben vår.

Et veldig godt poeng du har, er det med at vi nå har ryddet bort det "ugresset" i spillerstallen, kanskje det er på tide å se høyere enn det. At de som styrer spillere, klubben, innkjøp osv, kanskje ser seg selv i speilet å spør om det er noe man kan gjøre annerledes for at det skal lykkes!
Det er jo ikke tvil om at både Shepard og Souness vil klubbens beste, og Shepard har jo åpnet pengesekken mange ganger før, men de siste år på feil tidspunkt, feil spiller osv. Det kan kalles lærdom etter kjøp som Marcellino o.l. som kostet flesk og ikke gav oss en pøkk tilbake, kanskje derfor vi er blitt så statiske, før regnet det jo inn spillere på SJP, den tiden er forbi, heldigvis. Likevel bør det være mulig å hente flere gode spillere når man trenger det. Ikke siden Keegans begynnelse har vel klubben vært i så stor trengsel for nye store navn på SJP, og når det da tydeligvis er styreformannen sin oppgave å se til at forhandlinger og alt slikt går i boks, ja kanskje noe må gjøres helt øverst i klubbens styre.

Akkurat nå er det lite vi kan skylde på Souness for, siden det ikke er han som faktisk kjøper spillerne, får heller vente å se hva han gjør med dem som kommer før vi (ivertfall jeg) begynner å bedømme ham denne sesongen som kommer. I fjor vet vi jo alle hva som skjedde!
Men dersom Jenas selges, er vi på god vei til enda en megabrøler!

Bjørn - spenningsnivå på topp
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Brimi

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 05. Aug. 2005, 17:21 »
Det blir litt sånn som det er i Rosenborg. Media begynner å stille spørsmål om kanskje Bratseth burde ta med seg pikk pakket sitt og forlate skuta.
Det er ingen som frivillig forlater en jobb, for å så ikke ha noe annet å gå til. Eneste måten Newcastle kanskje kunne kvitta seg med Fatty, er ved et oppkjøp. Så er det da om det er kjempe lurt eller ikke. Jeg kunne ikke tenkt med Glazer. Jeg vil se en en Newcastle supporter med en pengebinge, som kunne investert der det trengs uten at det blir helt Roman tendenser.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 05. Aug. 2005, 17:49 »
Meget gode innlegg fra Bjørn og Øystein nå, må nesten applaudere det hele, og si meg enig i det begge har sagt her.
Jeg begynner å bli urolig med tanke på Fat Fred nå. Han har solgt/lånt spillere unna i stor stil i sommer, og han har lovet oss og manageren at han bestandig vil stå tilgjengelig med midlene for å hente de store navnene til SJP. Sålangt har vi gjort to, på forhånd sett på, knallkjøp. Men vi har kvittet oss med 7 stykker. Alle disse salgene/utlånene kan forsåvidt forsvares. Men, da bør man forstå at spillere må hentes inn igjen.

Hva enn man mener om Graeme Souness som manager, han er ikke dum, han vet bedre enn noen av oss andre bedrevitere hva som kreves foran en sesong i Premier League. Han forstår at når man kvitter seg med 7 spillere, må man hente inn nytt blod. Spesielt ettersom man har som mål å heve seg stort etter sesongen som var.
Der er ingen tvil om at Souness over alt i verden ville bli kvitt Bellamy, den er grei. Men hva resten av spillerne som forlot angår, går der an å reise spørsmål. Vi kan jo ta Lee Bowyer, en spiller Souness uten tvil er meget "glad i". Sheperd derimot prøvde å selge ham.
Jeg er redd for at Sheperd er alt for opptatt av kortsiktig økonomi. Vi får en mye lettere lønningsliste, og spillerne, joa, de står i kø uansett mener Sheperd.
Jeg skal være forsiktig med å dele ut skyld her, men jeg liker ikke at Sheperd enda ikke klarer å hanke inn spisser eller forsvarsspillere.  Det at Souness gang på gang oppfordrer Sheperd i media om å ordne spillere er et varselstegn. Han virker til å bli utålmodig som oss andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lazze

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #27 på: 15. Aug. 2005, 17:20 »
Jeg synes souness gjorde feil bytter i går og det er ikke første gangen.

Souness gikk også forresten ut ved sesongslutt at stalenn var for liten osv. Stallen har jo bare minsket.. synes salget av hughes var dumt og at vi heller burde kvittet oss med Elliot
azze Eric - Nufc4ever

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 15. Aug. 2005, 20:08 »
Sitat fra: "Lazze"
Jeg synes souness gjorde feil bytter i går og det er ikke første gangen.

Souness gikk også forresten ut ved sesongslutt at stalenn var for liten osv. Stallen har jo bare minsket.. synes salget av hughes var dumt og at vi heller burde kvittet oss med Elliot

Vel. Hva angår byttene, så synes jeg ikke de var så dumme.

Man kan kanskje stille spørsmålstegn ved hvorfor N'Zogbia ble byttet inn på et tidspunkt hvor vi måtte forsvare oss med nebb og klør og enda litt til. Men Zoggie er en hardtarbeidende ving som er sitt defensive ansvar bevisst. Sånn sett, kan man kanskje forsvare det. Selv om det å kaste en unggutt som Zoggie inn til skrubbsultne løver, i form av Arsenal-spillere, kanskje ikke er det beste.

Parker-Faye har jeg litt problemer med å forstå. Hørte noe om at Parker var skadet, uten at jeg klarte å se noe til det med det blåtte øye. Dessuten hadde han vel heller ikke vært nede for telling tidligere i kampen. Om han gjør det for å spare Parker, så er jeg uenig. Vi ligger under 1-0. Skal vi ha poeng, må vi angripe. I stedet setter vi inn den mest utpregede defensive midtbanespilleren vi har i stallen. Kort tid etter scorer Arsenal mål nr. 2. Hvorvidt det skyldes Faye, skal jeg ikke si noe om. Men alle mål er mulig å avverge.

Å bytte Shearer med Milner var helt korrekt. Shearer har slitt litt med skade og var usikker foran denne kampen. Shearer hadde jobbet som en helt, nå måtte vi forsvare oss, og trengte en rask og kontringssterk mann på topp. Det er Milner. Dessverre bød det seg ikke noen kontringsmuligheter. Dette var helt korrekt av Souness.

Jeg synes også salget av Hughes var dumt, og jeg er ikke imponert over det han har bidratt med på transferfronten heller. Det er bra vi har Elliott i stallen fortsatt. Riktignok er han bare nødløsning, men nødløsninger vil alltid være kjekt å ha, så gode som vi er på skadeforebygging...
Vi har kvittet oss med altfor mange spillere, uten å få særlig mange pund igjen for dem. Hvor mye betalte Blackburn for Bellamy og hvor mye ga Charlton for Ambrose? Noen som vet?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Pris
« Svar #29 på: 15. Aug. 2005, 23:24 »
Bellamy 5$, Ambrose uvisst
Who else...... Alan Shearer