20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80094 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Den offisielle Souness-tråden
« på: 19. Juli 2005, 02:11 »
Jeg er klar over at det er noen Souness-tråder fra før av, men jeg våger å tro at det beste ville være samle det meste om Souness i én tråd. De andre har blitt veldig uoversiktelige og avsporede. Derfor har jeg satt denne som prioritert.

At Souness er "svaret" er det få som tror, men undertegnende mener iallefall at vi bør gi ham denne sesongen til å bevise hva kan kan (eller ikke kan). Souness har nå fått en pen slump penger i disposisjon til å handle inn spillere i sin første sommer som manager i klubben. Så langt er Emre og Parker handlet inn, to sentrale midtbanespillere, mens Ambrose, Bellamy, Hughes, O'Brien, Kluivert og Robert har gått motsatt vei. Det er fortsatt en god stund igjen av sommeren, men det må allikevel være lov til å stille seg noen spørsmål;

- Er du fornøyd med kjøpene så langt? Var det riktig å kjøpe to sentrale midtbanespillere for totalt rundt £11 millioner, når han kun for øyeblikket har to friske spisser? Kan Parker finne tilbake til formen han hadde i Charlton?

- Hvis du kunne ha fått valget mellom samtlige managere vi har hatt siden klubben sist rykket opp til PL, hvem ville du valgt? Keegan, Souness, Gullit, Dalglish eller Robson?

- Hvordan reagerer folk på at Souness linkes sterkt til Anelka - et stort problembarn, når en av klubbens desidert beste og viktigste spillere Craig Bellamy, som også var en bråkmaker, forlot klubben grunnet krangel med treneren?

- Kan Souness' store kjærlighet til Dyer være et problem dersom Jenas forlater klubben? Skotten uttalte i et intervju at Shearer kom til å trekke seg mer og mer tilbake kommende sesong, noe som sannsynligvis Dyer blir kaptein. Er han riktig mann til å lede klubben, eller har han for rufsete "rulleblad"? Er Boumsong et bedre alternativ? Hvem tror du Souness velger?
[/b]
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 19. Juli 2005, 10:00 »
Jeg kan starte den diskusjon med å svare med mine meninger til de diverse spørsmålene.

Boumsong - Klasse, men det burde det også være når du kommer for £8m. Et helt ok kjøp av Souness. Kanskje den beste vi kunne fått i januar?

Babayaro - Ikke like kritisk til Baba som Alan Oliver. God back, men sliter diverre med skader. Må bli kvitt skadeproblemene for at vi skal kunne få nyte godt av den nigarianske landslagsspilleren.

Faye - Et katastrofe kjøp fra Portsmouth. Har forferdelige kvaliteter med ballen, men er dog brukbar defensiv med en herlig dos. Holder rett og slett ikke mål på toppnivå. God om laget skal forsvare seg.

De tre spillerne som har vært en stund i Newcastle har tre vidt forskjellige skjebner. Boumsong spiller bedre, og ikke minst flere kamper, enn Woody gjorde på St. James. Baba sliter med skader, men viser at han er en god back. Faye har rett og slett ikke kvaliterer til å hevde seg i Premier Leauge. Med sånne spillere på laget vil vi aldri kunne hevde oss oppover på tabellen.

De to nyinnkjøpte trur jeg også kommer til å få en vidt forskjellig karriere på Tyne-side. Emre blir puplikumsspiller nummer 1. Dette er en klassespiller som kommer til å ta Premier Leauge med storm. Parker blir nok heller et kjøp ala Butt. Hvem som er best av Butt og Parker vet jeg sannelig ikke. V må huske at Butt faktisk leverte en god sesong til han ble skadet i januar.

Det kan diskuteres om vi trenger å hente inn 2 sentrale midtbanespillere når vi fra før har Butt, Bowyer, Jenas, Dyer og ikke minst Faye til å bekled denne posisjonen. Jeg mener at et salg av Faye kan rettferdiggjøres, og jeg mener at midtbane 5`ern vår, med dobbeldekning, er meget sterk. Eneste vi mangler en en kant spiller på venstre.

Dyer, Jenas, Parker, Emre, ???
Milner, Bowyer, Butt, Viana, N`Zogbia

Det er ikke tvil i havet hvem jeg ville at skulle trent Newcastle om jeg fikk velge av alle verdens managere. King Kevin blir alltid den største for meg. Hvem glemmer ikke kampene under gode gammel Keegan!  :cry:  :cry:

Anelka er en mye bedre spiss enn Bellamy. £4m ville vært et kjempekjøp. En spiss med rykk, teknikk, høg toppfart og ikke minst målteft. Anelka har vel forandret seg mye de siste årene, og en Anelka i form er blant verdens aller beste spisser, men det er jo også Kluivert. Skam i utgangspunktet at vi kastet Kluivert på dør. Der har vi en spiller med potensialet til å hjelpe Newcastle oppover på tabellen helt alene.

For Jenas sin del bør han begynne å levere på banen. Mannen har blitt 22 år! Han kan ikke leve på å vare et talent hele livet! Dette gjelder også Viana, Bramble og Dyer. De har blitt voksne og må ta ansvar! Du kan ikke leve hele livet på at du er stort talent!

Dyer syns jeg er et passende kapteinsevne om dette hever spillet hans, men Jenas blir nok arvtageren!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Noreng

• Gjest
« Svar #2 på: 19. Juli 2005, 11:55 »
Er vel fornøyd, med kjøpene så langt ja.. i en fin 4-3-3 eller 4-5-1 kan dette gå bra:

eksempel:
------------Given------
-Carr---Boumsong-Upson-Babayaro-
--------Jenas--Emre--Parker-------
--Dyer---------Shearer/Anelka--Boa Morte-
eller
-------------Given-------------
Carr----Boumsong-Upson----Babayaro
Dyer---Jenas-Emre--Parker--Boa Morte
---------------Shearer/Anelka------
Parker vil nok bli fiasko eller helt...

Min spådom, akkuratt  som Butt kom..

-Keegan, så klart! Souness, Gullit og Daglish var ikke noe gode managere.
Robson og Keegan slåss om første, men pga. Robson`s Alzhaimer det siste året ble det Keegan!

- Anelka vil nok ikke bli noe problembarn, siden Souey selv henter ham..

- For å si mine Kaptein ønsker er de:

Boumsong - en stor og sterk spiller som jeg trenger og gi nærmere forklaring på.
Jenas - Egentlig ikke så for at JJ skal ende opp på kapteinen, men klarer ikke helt og forklare hvorfor.
Dyer - Synes Dyer kan være en bra nok spiller til å bli kaptein. Lell om Dyer f.eks var med i den forferdelige firkanten ( der Lampard var med ) ikke skal ødelegge.
Emre - uten tvil en kadidat. Han bør bli hvis han ikke blir en flopp.
Taylor - om noen år, kanskje..

Om kjøpene til Souey:

Boumsong og Baba var kanonkjøp! veldig bra jobbet og både Souey og Fatty trenger en klapp på skulderen etter de kjøpene.

Faye: intet bomkjøp, men intet kanonkjøp.. Synes Faye bør få en sesong til..

Parker: Som sagt tidligere: flopp eller topp..

Emre: sier meg enig med Vegard: Emre var kanonkjøp!

Salgene til Souey:

Ambrose: Synes det var helt OK og la han gå, for jeg vil ikke ødelegge Darren som har både England A-lag og U21-lag foran seg med og la han sitte på benken..

Bellamy: Hvis vi får en verdig erstatter så er det helt greit.

Robert: --------------||----------------, bare synd han ikke avsluttet med en ordslig applaus..

Hughes: Synes Hughes har vært så potet, at han fortjener og stikke..

O`B:  Kanonsalg.

Neste sesong:

Premier League 9 - 7 plass.

FA-cupen: tidlig exit.

Ligacupen: Kvart eller semi.

UEFA-cupen: det blir ingen UEFA-cup.

IT-cupen: semi ut mot Deportivo

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19. Juli 2005, 12:01 »
Sitat
Dyer - Synes Dyer kan være en bra nok spiller til å bli kaptein. Lell om Dyer f.eks var med i den forferdelige firkanten ( der Lampard var med ) ikke skal ødelegge.

Dyer, Lampard og Kokain-Rio. Herlig trio.. Burde ikke trekke ned noe nevneverdig at guttene liker piker;)
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19. Juli 2005, 15:30 »
Meget gode innlegg her, alle sammen må jeg få si.
Må si meg veldig enig med det meste som Mushans skriver.
Må vel også kommentere et par ting selv da.
Ja, jeg er utrolig fornøyd med kjøpene sålangt. Når en tenker på at Souness skal legge om spillestilen per dags dato til en 4-3-3-formasjon, er de to utespillerkjøpene han har gjort sålangt glimrende.
Parker tror jeg kan bli en stor hit, så lenge han slipper en langtidsskade. Gir absolutt alt i kamp, og har også betraktelig bedre offensive kvaliteter enn Butt og Faye. Samtidig kan da JJ få utfolde seg der han egentlig er best, nemlig offensivt i en plass sentralt sammen med Parker og Emre. Dette avhenger jo såklart i om Fat Fred skulle selge JJ da. Uansett har vi da også Lee Bowyer og Kieron Dyer som også kan passe særdeles bra i høyre indreløper-posisjon.
Emre kan bli en stor hit. Glimrende teknikk og overblikk, med en deilig venstrefot som kan bli meget god fremover. Et lite spørsmålstegn med hvordan han vil takle de fysiske kravene i PL, men jeg har troa på at han vil klare det meget bra. De to spillerne som er nærmest Newcastle-overganger som vi uvitende vet om, er Boa Morte og Anelka. Disse ville også passet perfekt inn, Boa Morte spesielt i denne vingrollen. Anelka kan score mye mål dersom han trives og kan overta en stor del av byrden lagt på aldrende Shearer's skuldre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #5 på: 20. Juli 2005, 13:52 »
Kjøpene til Souness

Boumsong var ett fantastisk kjøp. En real 6er på terningen faktisk. Parker og Emre er jeg også fornøyde med, men liker som sagt ikke denne nye keeperen vår. Når det gjelder spissplassene, burde de fleste forstå at noe skal gjøres. Ameobi og Shearer holder ganske enkelt ikke i lengden. For det første legger Shearer opp etter sesongen. For det andre, så er Ameobi ganske enkelt ikke god nok.
Midtbanen og forsvaret er snekret på plass. Men noe må gjøres i de offensive rekker. Skaff to stjernespekkete spisser til St.James Park! Noe som helt sikkert vil skje.

Hvilken manager ønskes tilbake?

Jeg savner Bobby Robson. Helt klart. Kevin Keegan er sikkert helten i de flestes hjerter, men ikke i mitt. Det var faktisk Sir Bobby som ga meg interessen for Newcastle United. Sammen med Alan Shearer, Laurent Robert, Shay Given, Jermaine Jenas, Kieron Dyer og resten av de godslige karene fra Tyneside.

Hva med Anelka

Fotballen er viktigst, men personlighet spiller også en urovekkende stor rolle. Spillerne skal ha disiplin, de skal oppføre seg og de skal respektere manageren. Så lenge Souness har ett godt forhold til Anelka, så skal man ikke syte over ett slikt kjøp. Men nå holder jo ikke bare Anelka i de offensive rekker.

Hvem skal bli kaptein?

Tror at Graeme Souness gir Boumsong eller Jenas kapteinsrollen. Greit nok at Dyer er en god spiller, men noen leder? Jeg har mine tvil. Kan vel i samme slengen innrømme at jeg syntes at Dyer er en av våre beste spillere. Kanskje blant topp tre?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22. Juli 2005, 01:59 »
La oss ta kjøpene først.
Boumsong - Holder høy klasse. Forsterket forsvaret vårt betraktelig fra dag 1 i vinter. Håper han holder seg mer skadefri enn Woodgate. Da har vi en skikkelig klassestopper i flere år fremover. Inntil Real Madrid har gått lei av Woodgate da, vel og merke.

Babayaro - en god back. Bedre defensivt enn Bernard, men mangler litt offensivt. Vil kunne gjøre en god jobb, om han bare holder seg skadefri over en lengre periode. Vi må kjøpe en konkurrent til Baba.

Faye - en helt grei defensiv midtbanespiller, som gjør det han blir betalt for. Være en ekstra defensiv trygghet og balansere midtbanen vår. Sliter litt med avleveringene, selv om de er hakket hvassere enn Butts. Intet mer enn en backup-spiller. Behold Butt eller kjøp nytt førstevalg i denne posisjonen, om vi trenger det.

Parker - Et av balløyas desidert største midtbanetalenter siden Gazza. Spørsmålet er om han greier å reise seg etter et mislykket år i Chelsea. Kan han finne tilbake til glansdagene fra Charlton-tida?

Emre - spennende spiller. Spent på hva han kan utrette i England. Store forventninger til denne karen. Håper han kan å svømme.

Av alle våre tidligere managere er det to som naturlig nok skiller seg ut. Keegan og Robson. Jeg vil nok helst ha Robson, i og med at han har mer erfaring og sitter inne med mye mer nyttig kunnskap enn Keegan, som spiller på det samme som han gjorde som aktiv. Robson var tvers gjennom snill. Hans hjerte banker for Newcastle, og man kunne se at han led like mye som supporterne når laget slet. En sånn mann vil en supporter ha.

Jeg er litt i tvil angående Anelka. Han lukter trøbbel lang vei. Ja, han er en glimrende spiller, men han er en humørspiller, som så mange andre franskmenn, og jeg er litt i tvil om vi trenger flere humørspillere. Jeg mener vi bør gå for noe tryggere enn Anelka.

Per dags dato ser jeg på Boumsong som den naturlige visekaptein, etter Shearer. Og jeg ser fortsatt på ham som den naturlige etterfølgeren på kort sikt. Dyer er ingen kaptein. Han mangler de nødvendige lederegenskapene. Jenas har disse lederegenskapene, men spørsmålet er om han kan holde et stabilt høyt nivå. Først da kan han være kaptein. På enda lengre sikt ser jeg Taylor som Newcastles kaptein. Han har den rette innstillingen og de rette egenskapene. Men vi må nok vente noen år enda, på at den karen skal bli kaptein.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #7 på: 22. Juli 2005, 10:45 »
Boumsong har vært det klart beste kjøpet til souness og sheperd sist sesong. Eneste jeg er litt redd for angående boumsong er at han virker litt overivrig og urutinert når han blir stressa. Han stikker for ofte ut av posisjonen sin og etterlater midtforsvaret åpent, det har ennå ikke straffa seg ennå men vil gjøre det over tid. Woody har erfaringa Boumsong mangler, ellers er de egentlig ganske like bortsett fra skadene til woody. Når woody er skadefri så er han bedre en Boumsong i mine øyne.

Baba har potensiale til å bli en god back, men han er AAAALT for mye skada desverre. Og han er alt for urutinert, og tar masse dumme sklidetaklinger innenfor egen 16 meter og rundt der som han ikke trenger, ulempen med Afrikanske spillere det. Vi trenger seriøst en erstatter for han.

Faye var en kriseløsning, og jeg skjønner at han ble henta inn når han ble det, men i det lange løp så er han ikke den spillern jeg ville legge troa mi på.

Parker er et talent, som er forfulgt av skade desverre. Greier han å holde seg skadefri så vil han sikkert blomstre å bli en helt i newcastle trøya, men kjenner jeg oss rett og flaksen vår så spiller han vel bare 20 kamper denne sesongen  :?  får bare krysse fingra våre.

Emre er som Jokke sa en spennende spiller som har stor sjangse at han kan floppe for oss, men håper han blir den "nye maradona" som han var spådd til!

Er enig, pr dags dato så ville jeg ha SBR framfor noen anna manager. Men visst jeg skulle velge en tidsperiode, så ville jeg valgt under KK.

Hvorfor kjøpe anelka for 10M når vi bare kunne beholdt Bellamy. Anelka er jo mye mere trøbbel med en Bellers. Vær så snill og dropp anelka :(

Jeg har troa på Parker,emre eller taylor som framtidas kapteiner.  Jenas virker egentlig ikke som en ledertype, han virker mere som en som tenker på seg selv før laget...
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Noreng

• Gjest
« Svar #8 på: 22. Juli 2005, 11:36 »
Se hva Souey har gjort meg sesongkortene!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 22. Juli 2005, 14:17 »
Sitat fra: "Noreng"
Se hva Souey har gjort meg sesongkortene!

Den må du forklare meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 22. Juli 2005, 16:45 »
Jeg er meget fornøyd med kjøpene, og jeg mener det var helt nødvendig å bruke pengene på 2 kreative midtbanespillere. Ikke bare er de kreative, men de gir også 100% noe som er meget viktig for å lykkes i engelsk fotball. Nå har vi riktignok både Butt og Faye som er arbeidshester fra før da, men disse to er jo totalt blottet for offensive kvaliteter. Derfor var det viktig å hente inn Parker og Emre.

Dersom jeg fikk velge hvilken manager av de vi har/hatt ville jeg nok valgt Souness. Souness er den mest fremtidsrettede manageren av alle disse, og har meget gode kontakter. Fatter egentlig ikke at folk begynner å ønske seg Keegan og Robson tilbake. Tror dere det virkelig hjelper å se seg tilbake etter løsninger? Newcastle må se fremvoer! Dessuten begynner Robson å bli for gammel nå, og Keegan virker jo totalt utslitt. Det var jo ikke akkuratt tilfeldig at Man City begynnte å gjøre det knallbra etter at Stuart Pearce overtok.

Synes det er helt greit at Souness ønsker å hente Anelka. Han har jo med årene blitt en meget rolig mann utenfor banen nå. Det har blitt slutt på byturer og slikt, og han tilbringer mye tid med familien. Anelka ville blitt et kjempekjøp for Newcastle, og en kjempeutfordring for Anelka.

Av prinsipp mener jeg at en kaptein skal være en sentral midtbanespiller. En som kan se seg tilbake og fremover. Desverre virker det som om hverken Dyer eller Jenas har det som skal til for å bli kaptein. Kanskje Parker er en fremtidig kaptein? Uansett, så er Shearer fremdeles vår kaptein. Men når Shearer legger opp bør Boumsong overta kapteinsbindet.

Noreng

• Gjest
« Svar #11 på: 22. Juli 2005, 19:20 »
Tror du misforsto litt spørsmålet, Souey... Nordin mente hvem som har vært den beste, ikke hvem vi vil ha nå..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 23. Juli 2005, 15:56 »
Det spørsmålet svarte jeg ikke helt klart på, men skal vi se på rent prestasjonsmessig må det bli Kevin Keegan-eraen, uten tvil.
Dersom jeg, akkurat per dags dato skulle valgt hvilken av de managerene jeg ville hatt, tror jeg nok det ville blitt svært vanskelig. Kevin Keegan har ikke gløden lengre, og har antakeligvis gitt seg for godt. Han har dessuten problemer med det taktiske aspektet av dagens fotball.
Ruud Gullit og Kenny Dalglish tror jeg ikke jeg en gang behøver å si stort om.
Så var det Sir Bobby da. Jeg mener tiden var inne for at han måtte gå. Det gikk stadig nedover med Newcastle mot slutten med Sir Bobby, og selv om han alltid vil være en legende, tror jeg tiden er inne for at han gir seg for godt. Han er gammel, og det syns jeg også vises på måten ting utvikla seg i Newcastle, med tanke på spillerne. Han klarte jo å bli venn med urokråkene, men de presterte ikke bra nok, og laget stadig avisoverskrifter.
Vanskelig å bedømme Graeme Souness helt enda, men jeg liker tingenes utvikling. Han har tatt tak i problemene i laget, og bygger nå sitte eget lag. Spillerne han har kjøpt inn er i mine øyne godt gjennomtenkte kjøp da de ble gjort. I sommer har vi kjøpt to sentrale midtbanespillere med kvaliteter vi ikke har hatt. Dette er i tillegg spillere som vanligvis gir 100%, og det er også dette Graeme Souness krever for at spillerne i det hele tatt skal få lov til å ikle seg drakta og gå ut på SJP.
Så faktisk, av de 5, så tror jeg akkurat NÅ at Graeme Souness er den manageren som kan ta oss lengst. Missforstå meg rett, det betyr ikke at jeg mener at Graeme Souness nødvendigvis er rette mangeren for Newcastle, for det er jeg enda slettes ikke sikker på.

Bj10

• Gjest
Souness
« Svar #13 på: 27. Juli 2005, 12:23 »
Jeg er ingen Newcastle supporter, men tiltrekkes av klubbens potensiale. Det er en klubb som absolutt har potensiale til å kjempe med de tre store pluss liverpool over lengre tid. Men hva søren gjør de med Souness som sjef. Se på hva han gjorde i Blackburn, og se hva han har gjort i Newcastle. Hva kan man forvente i en klubb som Newcastle. Med spillere som Dyer og Jenas bør de kunne etablere seg innen topp seks. Han har hverken fått ut potensialet til spillerne han rår og har ledet. Hans taktiske system er et eneste stort rot, og hva skulle han med kluivert? Taktikken er uklar og det mangler flyt og slagkraft. Og Souness har tydeligvis problem med å kontrollere temperamentet, f.eks. taklingen på Yorke som kunne skadet han kraftig. Newcastle bør ha større ambisjoner enn å ansette en mann som Souness. De bør ha visjoner til å ansette en trener som har store visjoner og autoritet, ta eksempel med Tottenham og Martin Jol. Tror Souness blir den første treneren som går. Håper det for Newcastle. Når det gjelder Anelka og Boumsong ser det lovende ut, begge er enorme kvalitetsspillere. Anelka er en spiller i absolutt verdensklasse, men en idiot i særklasse. Om han har lært av feil, supert! Men uansett er han med teknikk, skudd, fart, hodespill og andre kvaliteter en genial spiller som vil passe godt inn i Newcastle. Lykke til!

Knutta459

• Gjest
« Svar #14 på: 27. Juli 2005, 13:38 »
spark Souness!! Den dårligste manageren i premier league! Hent O'neal eller Harry Redknapp! Hvis han får et problem med en spiller løser han det ikke, han sparker de og henter inn en nye. Noen spillere går ikke an og erstatte: