20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 188759 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #105 på: 16. Nov. 2013, 17:37 »
Etter litt research: 23 kamper og 6 mål forrige sesong. Et selvmål.

Denne sesongen har han ikke fått starte en eneste kamp for Gladbach til nå og er derfor tilgjengelig på lån for å få spilletid. Sikkert bedre enn Shola, men virker ikke som han vil forsterke oss noe særlig.

TommyWee

• Gjest
« Svar #106 på: 16. Nov. 2013, 19:12 »
Siem > Luuk

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #107 på: 17. Nov. 2013, 00:12 »
Luuk De Jong synes jeg personlig er et meget spennende navn! Glem tallene dere vifter med nå for her må vi se på spilleren og talentet. Han er fortsatt bare 23 og jeg tror han kan gi oss noe vi absolutt trenger. Vi skal ikke langt tilbake i tid før han ble hauset av MANGE og gutten har fortsatt et solid navn i Nederland. Gutten har utvilsomt kvaliteter , men har kommet skeivt ut i Gladbach. Han er fks en mye bedre allrounder enn Gomis er. Han virker dessuten som en "smartere" fotballspiller. Får vi han på lån med opsjon på rimelig kjøp synes jeg vi skal si oss meget fornøyde. Kanskje kan det være en smart greie for å skaffe oss brodern seiner også? ;)

Ellers synes jeg vi skal et våkent øye med på situasjonen til denne spilleren. http://www.transfermarkt.co.uk/en/juan-iturbe/profil/spieler_81455.html Har vært meget god etter at han ankom Verona. Kjempetalent som kan være tilgjengelig for en billig penge!

Peter

• Gjest
« Svar #108 på: 17. Nov. 2013, 00:13 »
Luuk De Jong ville gått rett inn på laget vårt, uten problemer. Milevis bedre enn både Shola og ikke minst Cisse, som har vært vår desidert svakeste spiller denne sesongen. Luuk De Jong med tilitt og støtte, er jeg helt overbevist om at kunne gjort en dundranes god jobb på topp. Give it a try: lån med opsjon! 100% vinn-vinn situasjon.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 17. Nov. 2013, 19:27 »
Siem > Luuk

Pr nå tror jeg vi har mer bruk for en spiss ala Luuk de Jong enn en offensiv midtbanespiller som hans bror Siem de Jong er. I den posisjonen synes jeg NUFC for øyeblikket er godt skodd med Cabaye, Sissoko og også Ben Arfa som man ikke helt finner den riktige posisjonen til, noen nevner også Marveaux som i mine øyne er altfor svak. Om Siem de Jong er bedre enn disse og vil  heve laget mer enn noen av de vi har i denne posisjonen fra før gjør kan man alltid diskutere.

Nå har ikke jeg sett veldig mye av noen av de to brødrene, men litt har det blitt. Jeg synes derfor at NUFC er så svake på spissplassen, med kun Remy som foreløpig er den eneste som leverer godt nok der, at jeg ville foretrukket Luuk de Jong pr nå. Det er selvfølgelig andre og bedre alternativer, men med Ashley som styrer alt i klubben må vi nok se etter det rimeligste alternativet, og da ser jeg en låneavtale med opsjon på kjøp for en rimelig sum som et godt alternativ. Andre gode spillere er jo Finnbogason og Toivonen som vi også er blitt koblet til.

Cabaye er jo linket til mange storklubber i hvert eneste transfervindu. Arsenal var ute etter han i sommer, ManU har vært linket, PSG har vært nevnt og nå sist er LFC også kommet på banen. Han har vist en helt annen form denne sesongen, på høyde med hans første sesong i klubben. Fortsetter han i samme spor ett par mnd til kan han bli vanskelig å holde på i januar. Da synes jeg Siem de Jong vil være et godt alternativ som erstatter.

Andre posisjoner Pardew og co så absolutt trenger bedre spillere i er på kanten/vingene. Jeg synes veldig få av vingene våre leverer stabilt og godt nok jevnt over. Obertan, Marveaux, Amalfitano, Ferguson og Gosling bare er å få solgt. Alle disse er ikke rene vinger, men er allikevel ikke gode nok i mine øyne. Angående Jonas vil jeg heller ikke se han på vingen, men jeg tror at han kan ha mye å bidra med mer sentralt i banen i en defensiv midtbanerolle.

NUFC har vært linket med mange spennende vinger i det siste. Zaha og Ince er to spennende navn, men jeg foretrekker spillere som har levert bedre på ett høyere nivå. Synes de to fort kan bli litt risiko. Noen gode forslag? (ikke sånne CM managerspill spillere, må være noen jeg også har hørt om, hvis ikke er det jo ikke noe gøy)  ;)

Det er også noen norske spillere vi må se litt etter nå synes jeg. Stefan Johansen, Mats Møller Dæhli og Markus Henriksen blir særdeles spennende å følge med på. Wolff Eikrem også. Rosenborg har ett par unge og spennende forsvarspillere, det har også Molde. Danskene har også noen unggutter det er verdt å følge litt med på.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #110 på: 18. Nov. 2013, 08:44 »
Hadde vært konge. Ja takk.
Men pris og lønn hadde jo vært avgjørende for mitt valg.
http://www.express.co.uk/sport/football/443583/Newcastle-and-Aston-Villa-interested-in-wantaway-Tottenham-midfielder-Dembele

http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/10814931._/
Hadde vært spennende. Men liker ikke å låne spillere som ikke enn kan kjøpe.
Men hadde vært positiv til å faktisk bare å  låne han.
« Siste redigering: 18. Nov. 2013, 10:18 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 18. Nov. 2013, 10:51 »
Moussa Dembélé hadde vært fantastisk! Digger han! Akkurat den type spillere vi trenger!

Løp og kjøp!  :D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 18. Nov. 2013, 10:54 »
Enda en midtbanespiller som ikke produserer? Nei takk. Vi trenger en kreativ, offensiv midtbanespiller om vi skulle hente en sentral mann.

TommyWee

• Gjest
« Svar #113 på: 18. Nov. 2013, 10:55 »
Siem > Luuk
Pr nå tror jeg vi har mer bruk for en spiss ala Luuk de Jong enn en offensiv midtbanespiller som hans bror Siem de Jong er.

Siem kan spille spiss, han også. Men ja, jeg er enig at en ren spiss er å foretrekke. Tar gjerne begge to om sjansen byr seg.
« Siste redigering: 18. Nov. 2013, 10:58 av TommyWee »

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 18. Nov. 2013, 23:40 »
Dembele!? Nei takk. Hva er det han skal gi oss som vi ikke har?

http://www1.skysports.com/football/news/12691/9030526/transfer-news-john-guidetti-prepared-to-leave-manchester-city-to-get-games Her kan vi ha en potensiell diamant! Nye Shearer? ;)

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 18. Nov. 2013, 23:59 »
Dembele blir for dyr. Men til tross for god dekning sentralt på midten hadde jeg ikke begynt å grine dersom han kom. Pasningssterk spiller som i tillegg er blant europas beste til å holde på ball. Bortsett fra at han scorer lite mål synes jeg han har det meste.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #116 på: 19. Nov. 2013, 08:14 »
http://www.theguardian.com/football/2013/oct/22/west-bromwich-albion-shane-long-contract

Burde vi kaste oss inn i krigen her. Har alltid hatt "litt" sansen for han.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #117 på: 19. Nov. 2013, 09:17 »
Guidetti har jeg stor tro på. Fått inn han, samtidig som Remy blir permanent, hadde gjort meg svært glad.
Guidetti i tospann med Remy ville vært en dødelig duo  :phui:
« Siste redigering: 19. Nov. 2013, 09:53 av Andreas Thoring »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 19. Nov. 2013, 12:22 »
Guidetti har jeg stor tro på. Fått inn han, samtidig som Remy blir permanent, hadde gjort meg svært glad.
Guidetti i tospann med Remy ville vært en dødelig duo  :phui:

+1

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 19. Nov. 2013, 22:55 »
Hva er det som gjør at folk hauser opp denne Guidetti så veldig? Han har hatt en eller to gode sesonger i NEDERLAND, ellers har han vært sjuk/skada/ikke god nok.