Siem > Luuk
Pr nå tror jeg vi har mer bruk for en spiss ala Luuk de Jong enn en offensiv midtbanespiller som hans bror Siem de Jong er. I den posisjonen synes jeg NUFC for øyeblikket er godt skodd med Cabaye, Sissoko og også Ben Arfa som man ikke helt finner den riktige posisjonen til, noen nevner også Marveaux som i mine øyne er altfor svak. Om Siem de Jong er bedre enn disse og vil heve laget mer enn noen av de vi har i denne posisjonen fra før gjør kan man alltid diskutere.
Nå har ikke jeg sett veldig mye av noen av de to brødrene, men litt har det blitt. Jeg synes derfor at NUFC er så svake på spissplassen, med kun Remy som foreløpig er den eneste som leverer godt nok der, at jeg ville foretrukket Luuk de Jong pr nå. Det er selvfølgelig andre og bedre alternativer, men med Ashley som styrer alt i klubben må vi nok se etter det rimeligste alternativet, og da ser jeg en låneavtale med opsjon på kjøp for en rimelig sum som et godt alternativ. Andre gode spillere er jo Finnbogason og Toivonen som vi også er blitt koblet til.
Cabaye er jo linket til mange storklubber i hvert eneste transfervindu. Arsenal var ute etter han i sommer, ManU har vært linket, PSG har vært nevnt og nå sist er LFC også kommet på banen. Han har vist en helt annen form denne sesongen, på høyde med hans første sesong i klubben. Fortsetter han i samme spor ett par mnd til kan han bli vanskelig å holde på i januar. Da synes jeg Siem de Jong vil være et godt alternativ som erstatter.
Andre posisjoner Pardew og co så absolutt trenger bedre spillere i er på kanten/vingene. Jeg synes veldig få av vingene våre leverer stabilt og godt nok jevnt over. Obertan, Marveaux, Amalfitano, Ferguson og Gosling bare er å få solgt. Alle disse er ikke rene vinger, men er allikevel ikke gode nok i mine øyne. Angående Jonas vil jeg heller ikke se han på vingen, men jeg tror at han kan ha mye å bidra med mer sentralt i banen i en defensiv midtbanerolle.
NUFC har vært linket med mange spennende vinger i det siste. Zaha og Ince er to spennende navn, men jeg foretrekker spillere som har levert bedre på ett høyere nivå. Synes de to fort kan bli litt risiko. Noen gode forslag? (ikke sånne CM managerspill spillere, må være noen jeg også har hørt om, hvis ikke er det jo ikke noe gøy)

Det er også noen norske spillere vi må se litt etter nå synes jeg. Stefan Johansen, Mats Møller Dæhli og Markus Henriksen blir særdeles spennende å følge med på. Wolff Eikrem også. Rosenborg har ett par unge og spennende forsvarspillere, det har også Molde. Danskene har også noen unggutter det er verdt å følge litt med på.