20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 188320 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #90 på: 10. Nov. 2013, 16:25 »
Nei, det er det som er problemet. Han er ikke så jævlig dårlig at han skal forsvinne for smårusk..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 10. Nov. 2013, 20:18 »
Problemet er at jeg har vansker med å se at vi fikser Remy permanent. Ideelt sett heller jeg også mot å selge Cisse nå. Alt for lenge siden han har prestert. Men vi er allerede short on spisses.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 10. Nov. 2013, 21:18 »
Guidetti hadde vore topp. Me er linka til ein annan svenske idag, nemleg Ola Toivonen. Sett han på landslaget eit par gonger, men kjenner ikkje skikkeleg til han...

Tar gjerne imot Ola Toivonen. Stor og sterk spiller som trår til i duellene og scorer bra med mål. Kan jo også spille på midtbanen ifølge wiki, men har aldri sett han i den posisjonen.

Tror at en stor og sterk spiller som Ola Toivonen sammen med en ving med en god innleggsfot er noe som vil passe Pardew og hans 4-4-2 system. Forsvarsmessig sitter det for øyblikket veldig godt, akkurat som for 2 sesonger siden. Offensivt er det litt trått. Savner vinger som Solano, Robert, Gillespie, Ginola, vinger som holder bredda, skaper sjanser for lagkameratene og slår fine innlegg.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 10. Nov. 2013, 22:36 »
Veldig godt poeng, Frode.

Eg trur mangelen på klassiske vingar er hovudgrunnen til at vi ofte slit med å stable på plass gode angrep mot etablerte forsvar. Noko som igjen fører til at vi slit med å styre dei kampane der vi er forventa å dominere banespel. Vi er ofte gode til å skape rom sentralt mot lag som spelar med ei høg linje (eksempelvis Spurs i dag i 1. omgang), i alle fall når vi er aggressive i press.

Skal vi bli eit skikkeleg godt lag som kan justere inngang til kampane ut frå kva lag vi møter, så må vi få på plass gode vingar. Vi har vel ikkje hatt ein skikkeleg klassisk ving sidan Routledge blei solgt, og hans spel i Swansea kontra det han viste for oss illustrerer vel at Pardew ikkje legg særleg til rette for den type spelarar.

Er Aaron Lennon ein spelar vi kan lokke til oss? Ser han fekk 0 minutt denne veka her. Ute i kulden? Har ikkje fulgt andre enn Newcastle denne sesongen, men likte i alle fall det han viste under Redknapp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 10. Nov. 2013, 22:46 »
Et annet poeng er at tradisjonelle vinger er på veg til å bli en kuriositet i internasjonal fotball. De som fyller den boksen er ofte ganske begrensede spillere, og vi finner veldig få "innlegg først-vinger" i de beste klubbene. Sliter med å komme på noen jeg virkelig kunne tenkt meg.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #95 på: 11. Nov. 2013, 00:51 »
Mulig jeg bommer nå torfinn, men faller Jesus Navas inn i den typen spillere? I så fall en av få "gammeldagse" vinger jeg kunne tenkt meg.. Men med Remy og Cisse som våre beste spisser, er det ikke spesielt fruktbart med slike vinger.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #96 på: 11. Nov. 2013, 11:43 »
Veldig godt poeng, Frode.

Eg trur mangelen på klassiske vingar er hovudgrunnen til at vi ofte slit med å stable på plass gode angrep mot etablerte forsvar. Noko som igjen fører til at vi slit med å styre dei kampane der vi er forventa å dominere banespel. Vi er ofte gode til å skape rom sentralt mot lag som spelar med ei høg linje (eksempelvis Spurs i dag i 1. omgang), i alle fall når vi er aggressive i press.

Skal vi bli eit skikkeleg godt lag som kan justere inngang til kampane ut frå kva lag vi møter, så må vi få på plass gode vingar. Vi har vel ikkje hatt ein skikkeleg klassisk ving sidan Routledge blei solgt, og hans spel i Swansea kontra det han viste for oss illustrerer vel at Pardew ikkje legg særleg til rette for den type spelarar.

Er Aaron Lennon ein spelar vi kan lokke til oss? Ser han fekk 0 minutt denne veka her. Ute i kulden? Har ikkje fulgt andre enn Newcastle denne sesongen, men likte i alle fall det han viste under Redknapp.

trenger vi flere spillere på skadelisten vår? syns lennon stort sett alltid er skadet..

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #97 på: 11. Nov. 2013, 13:15 »
Et annet poeng er at tradisjonelle vinger er på veg til å bli en kuriositet i internasjonal fotball. De som fyller den boksen er ofte ganske begrensede spillere, og vi finner veldig få "innlegg først-vinger" i de beste klubbene. Sliter med å komme på noen jeg virkelig kunne tenkt meg.

Eg saknar berre å ha den typen spelarar i stallen, slik at vi har eit alternativ dersom der er nødvendig. I og med at vi har ein venstreback som anten a) legg eit dårleg innlegg med feil fot, eller b) går innover i banen og fyrer ein totalt harmlaus daisy cutter frå 20 meter, er innlegg frå breidda noko vi sjeldan kan setja vår lit til. Debuchy er inne i ein aldri så liten Belle Epoque no for tida, men det krevst ikkje særleg mykje taktisk kløkt frå motstandaren sin manager i å finne ut at det er der eventuelt farlege innlegg må komme frå.

I kampar der vi blir stengt av sentralt i banen, har vi veldig sjeldan potente mottrekk å komme med. Det eg ønsker meg er vel kort oppsummert moglegheita til å ha ein Plan B som tilsvarer Allardyce og Pulis sin Plan A. Ein ving og ein tanksenter som vi kan benytte oss av når motstandaren doblar opp på Cabaye. Ein såg jo det i heile fjorårssesongen at vi måtte benytte oss av denne taktikken, då utan å ha spelarmateriell til å kunne utføre det.

mortinho84: Nei, sjølvsagt er Lennon eit alternativ kun dersom han er skadefri. Han var på benken i helga, så då må ein vel rekne med at han er fit for fight p.t.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 11. Nov. 2013, 19:32 »
Navas er absolutt en som faller innenfor denne kategorien ja. Om han er aktuell for oss er muligens en litt mer vrien problemstilling.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #99 på: 11. Nov. 2013, 21:51 »
Aldri si aldri ;)
Neida, skulle bare forsikre meg om at jeg skjønte hva du mente ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 11. Nov. 2013, 22:22 »
Mulig jeg bommer nå torfinn, men faller Jesus Navas inn i den typen spillere? I så fall en av få "gammeldagse" vinger jeg kunne tenkt meg.. Men med Remy og Cisse som våre beste spisser, er det ikke spesielt fruktbart med slike vinger.

Cisse er vel akkurat en slik type spiss som trenger baller inn i boksen for å score, er der han er farlig. Da må han ha "servitører" som kan skape/gi han sjanser, ikke bare sentralt men også fra kant.
Dessuten så finnes det vel ikke en eneste spiss som ikke vil kunne utnytte gode innlegg inn i 16 meteren, eller på returen som evt kan oppstå. Vi har sett at flere av målene til Remy denne sesongen har kommet etter retur fra ca 16 meter.

Jeg synes heller ikke det er så uvanlig å se lag med vinger som holder bredden i spillet og med backer som kommer på overlap. Sagna hadde flere meget gode innlegg mot ManU i helga. ManU er også en klubb som jeg synes bruker vinger som er flinke til å bruke bredden med f.eks. Valencia, Young og Nani. Flinke til å variere.
Swansea med M. Laudrup som sjef spiller også på samme måte med Routledge og Pablo Hernandez på kantene. Det finnes plenty av flere eksempler.

Uansett så er det ikke noe poeng i å enten det ene eller andre. Solano, Robert, Gillespie og Ginola var jo også veldig flinke til å variere spillet. De gikk jo ikke ned lengs kanten å slo ballen inn hver bidige gang, langt derifra. Gode vinger kan spille på flere strenger.

NUFC har i mine øyne kantspillet som det svakeste ledd. Sentralt er det nok av kreativiet, mens det på kantene stopper veldig opp. Er kanskje derfor Pardew og co har et problem med å styre kamper. Alt må skje gjennom midten der Cabaye, Anita og spissene er. Når motstanderne får demmet opp der så stopper det fullstendig for "oss".

Hverken Jonas, Obertan eller Marveaux er gode nok på vingen. Jonas ser jeg gjerne sentralt i banen som f.eks. defensiv midtbane, de 2 andre kan gis bort. Sammy Ameobi er spennende på vingen men foreløpig ikke stabil og god nok. Gouffran er vel den beste kantspilleren vi har pr dags dato. Ben Arfa er den som har mest i seg, men jeg er ikke sikker på om det er på kanten eller i en annen posisjon.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #101 på: 14. Nov. 2013, 10:56 »
Ser at Santon blir linka med AC Milan gjennom tv2 sport ryktene og Daily Express og andre engelske medier.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #102 på: 16. Nov. 2013, 11:51 »
Flere kilder linker oss nå til et lån av Luuk De Jong. Han har havnet i kulden i Gladbach og vi har jo vært meget keen tidligere. Hva synes folket om denne dealen? Muligens tilby Papiss i bytte?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 16. Nov. 2013, 17:19 »
Stemmer det ikke at han har vært møkk i Gladbach da? Synes å ha hørt noe om det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 16. Nov. 2013, 17:27 »
Godt mulig. Men er vel lite å tape på et lån da. Selv om jeg gjerne skulle sett en targetspiss gå rett inn og prestere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida