20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear  (Lest 51299 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear
« Svar #150 på: 19. Juni 2013, 09:34 »
Det er greit at man føler man ikke vil legge igjen noen av sine kroner i lomma til Mike Ashley. Samtidig er det viktig å se forskjell på Mike Ashley og Newcastle United. Som Daniel sier, spillere, trenere, eiere kommer og går. Det som alltid består er supporterne. De som gjør Newcastle United til det denne klubben er.

Jeg er tilhenger av å finne en måte å "ramme" Ashley på, slik at han merker det. Men det er viktig at det ikke går ut over klubben som helhet. Klubben vi har forelsket oss i er så mye, mye, mye mer enn lekegrinda til en slu forretningsmann fra London. Denne klubben har vært gjennom store prøvelser mange ganger før. Klubben har vært på randen av konkurs. På randen av nedrykk ned i det dypeste, dypeste mørket.

Jeg anbefaler alle å ta en titt på klubbens historie, hvis man i sinne og skuffelse tror at Mike Ashley ER Newcastle United. Jeg tør garantere at det store flertall av de som interesserer seg for fotball i verden aldri har hørt om herr Ashley, og ikke har peiling på at han eier klubben. Det de ser er de svarte og hvite draktene, de særdeles ustabile resultatene og de største stjernespillerne.

Dette er bare sånn for å tegne et litt større bilde. For å vise at verden ikke går under, og at klubben sannsynligvis overlever. Bare vi skiller mellom Klubben (med stor K) Newcastle United og eieren Mike Ashley. Hvis vi retter fokus mot Ashley, og ikke klubben, så tror jeg vi skal komme oss helskinnet gjennom dette også.

Supporterne har stor makt. Også i en så udemokratisk klubb som denne. Hvis den makten brukes riktig, kan vi bli kvitt udyret Ashley, samtidig som klubben kommer styrket ut. Brukes makten feil, så risikerer vi at Mike Ashley går ned, og drar med seg klubben i fallet. Jeg er redd det er noen som tror det er det som må til. Og det er den tankegangen jeg vil til livs. Klubben kan greit komme relativt uskadet ut av det, selv om Mike Ashley blir felt. Men vi må passe på så vi ikke får straffe imot og rødt kort. Da kan situasjonen bli enda verre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 19. Juni 2013, 10:08 »
Men så er det faktisk noe i dette at trenere, spillere og eiere kommer og går, mens klubben består. Jeg elsker klubben Newcastle, ikke Mike Ashley, ikke Alan Pardew, ikke Andy Woodman. Selvfølgelig får man elsk for enkelte spillere, men også disse kommer og går. Jeg kommer til å vurdere hva jeg legger igjen av penger i klubbshoppen osv, men jeg kommer til å reise over på like mange kamper denne sesongen og jeg kommer til å se alle de andre kampene direkte på TV eller en dårlig stream. Jeg elsker Newcastle United uansett hva som skjer.

Enig!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 19. Juni 2013, 11:56 »
Men så er det faktisk noe i dette at trenere, spillere og eiere kommer og går, mens klubben består. Jeg elsker klubben Newcastle, ikke Mike Ashley, ikke Alan Pardew, ikke Andy Woodman. Selvfølgelig får man elsk for enkelte spillere, men også disse kommer og går. Jeg kommer til å vurdere hva jeg legger igjen av penger i klubbshoppen osv, men jeg kommer til å reise over på like mange kamper denne sesongen og jeg kommer til å se alle de andre kampene direkte på TV eller en dårlig stream. Jeg elsker Newcastle United uansett hva som skjer.

Enig!
Er ikkje uenig altså.

Men sei t.d mannen bak cardiffcity.no er han er han ein "dårleg" supporter i dykker auger? Han er ein som har stått opp i mot Cardiff/mr Tan.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #154 på: 19. Juni 2013, 12:06 »
Men jeg syns ikke at han sier feil navn er noen krise. Jeg regner med at folk har såpass selvironi at de tåler at noen kaller de kebab eller ben afri ol. Er jo bare gøy!

At du regner med det hjelper desverre svært lite.  Kinnear gjorde det samme mot N'Zogbia da de to kom litt på kanten, og etter det nektet han å spille mer for klubben.  Med så mange historier om at Kinnear er en person som regjerer med frykt, kombinert med at han tråkker så mange rundt seg på tærne samt er steingal, så frykter jeg at vi kommer til å se flere spillere som vil reagere negativt med å måtte jobbe for ham.

Eller syns du en spøk som blir gjort på din bekostning Toon er like morsom hvis den kommer fra din nemesis, som fra din beste venn?
Genius by birth. Slacker by choice.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #155 på: 19. Juni 2013, 12:07 »
Nei, absolutt ikke Christian. Men poenget er at man kan vise misnøye og opposisjon uten å boikotte klubben per se. Selv om Ashley er eier, blir også klubben skadelidende hvis supporterne skal sette i gang ymse boikotter.

Jeg er for alt av motstand mot styre og stell i klubben, men tror ikke økonomisk boikott er veien å gå.

thmmzz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #156 på: 19. Juni 2013, 20:20 »
Kinnear igjen..FY FAEN!!!!!!!!!!..... Sølte jeg masse Brown ale utover skjerm\anlegg..
ja drit i douglas.. ... MM ..........................

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 20. Juni 2013, 09:30 »

Enig!
Er ikkje uenig altså.

Men sei t.d mannen bak cardiffcity.no er han er han ein "dårleg" supporter i dykker auger? Han er ein som har stått opp i mot Cardiff/mr Tan.
Jeg vil nødig sammenligne situasjonen. Cardiff City er ikke den samme klubben lenger. Det er ikke lenger The Bluebirds, selv om kallenavnet forsåvidt henger fast og den blå fuglen fremdeles er en del av klubbens logo. Cardiff City har blitt en helt annen klubb, bare med samme navn. Jeg forstår godt at han bryter med klubben, da det ikke er "hans" klubb lenger.

Newcastle United vil jeg påstå lever i - om ikke beste velgående - så ser jeg ikke klubbens død komme i særlig nær fremtid. Man vet aldri med Mike Ashley, men det vil sjokkere meg om han plutselig skal gjøre The Magpies om til noe helt, helt, helt annet, slik Mr. Tan gjorde med Cardiff.  Men hvis det skulle skje, så vil jeg forstå veldig godt de som bryter med klubben. Men vi har fremdeles en sjanse til å redde klubben vår. Men vi redder ikke klubben vår ved å forlate den. Hvis supporterne slutter å bry seg, blir den Mike Ashleys til odel og eie.

Cardiff City er død. Newcastle United lever.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 20. Juni 2013, 09:51 »
Når sa eg noko om at Newcastle var Cardiff? Det var eit spørsmål til dei som er kritisk til ein økonmisk boikott. Om mannen bak cardiffcity.no er ein "dårleg" supporter fordi han har snudd ryggen til klubben/mr.Tan.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 20. Juni 2013, 10:14 »
Poenget mitt er at det ikke er feil å vende ryggen til en klubb som ikke lenger eksisterer. Det gjør deg ikke til en dårlig supporter. Kanskje gjør det deg heller til en god en?

Men Newcastle er ikke død. Vi må fortsette å kjempe for klubben. Vi må kjempe for å ta kontroll over klubben. Om ikke økonomisk, så på annen måte. Økonomisk boikott kan være vel og bra, men det kan ikke gå for langt. Da svikter vi klubben, når den trenger oss som mest.

For meg er det viktig å vise at Newcastle består, selv om Mike Ashley gjør sitt beste for å ødelegge. Jeg forstår ønsket om å ramme Mike Ashley der det gjør vondt. Men det er ikke sikkert det er den beste strategien. Det er viktig at fansen viser at man aldri svikter klubben. At man aldri svikter sine helter.

Man kan hate Mike Ashley, men elske klubben.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 20. Juni 2013, 11:44 »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 20. Juni 2013, 11:48 »
Big Al = Alan Shearer
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 20. Juni 2013, 12:05 »
Big Al = Alan Shearer

Så ikke posten over meg jeg ;)

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #164 på: 20. Juni 2013, 14:35 »
Noen litt andre synspunkter på saken, bare sånn for at det ikke skal bli for ensidig her:
Why Newcastle United Fans Should Work WITH Joe Kinnear
Harper positive about Kinnear

PS: For å ungå en digital henging her inne vil jeg si at jeg ikke nødvendigvis er enig i det som står i disse artikklene og at jeg poster dem *kun* for å belyse at det finnes de som ikke ser fullt så mørkt på verden i et fåfengt håp om å skape en noe mer nyansert debatt.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!