20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Swansea Lørdag 17.11 16.00  (Lest 30506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Swansea Lørdag 17.11 16.00
« Svar #135 på: 17. Nov. 2012, 19:20 »
Det her er Redknapps egne ord:

Sitat
    YOU can argue about formations, tactics and systems forever, but to me football is fundamentally about the players.

Whether it is 4-4-2, 4-2-3-1, 4-3-3, the numbers game is not the beautiful game in my opinion.

It's 10 per cent about the formation and 90 per cent about the players. If you have the best ones and they do their jobs, then they can pretty much play any way you want them to.

England boss Fabio Capello experimented with a new way of playing last night, at least in the first half. Was it 4-5-1? Or 4-3-3? Does it really matter?

Edit: Fra et intervju med van der vaart:

Sitat
"There are no long and boring speeches about tactics, like I was used to at Real Madrid," Van der Vaart starts, showing an admirable ability to both praise and criticise then manager Manuel Pellegrini.

"There is a clipboard in our dressing room but Harry doesn't write anything on it," he continued, before offering perhaps the finest clarifying statement in history:

"It's not that we do nothing - but it's close to that."
Søte, søte blekkspruter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 17. Nov. 2012, 19:23 »
Ja - og poenget er? Har han ikke oppnådd noe med det? Han spiller spillerne der han mener de er best - og lar de i mye større grad utfolde seg fritt. Det er underholdende å se på - og han har lyktes med det.
Brian Clough sa lignende ting. Gjorde det helt okei. Betyr ikke at de er svake taktisk. Var fullt klar over disse uttalelsene, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 17. Nov. 2012, 19:25 »
At vi i det hele tatt snakker om Redknapp finner jeg smått utrolig. Hughes har enda jobben i qpr etter å ha brukt ja tosifret? Pardew skal selvsagt få en god del kamper til før dette er et tema engang. Dessuten Radknapp/Ashely..En mer urealistisk kombinasjon har vel nesten ikke eksistert i pl sin historie. Her snakker man om den som elsker å handle spillere, og på den andre siden sitter den som hater å kjøpe.

Når det er sagt..ja Pardew fortjener press nå. To tap hjemme er ikke bra nok for noen lag i pl.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 17. Nov. 2012, 19:26 »
Hehe. Ironisk nok sa Redknapp nei til Ashley da Keegan gjorde comeback :P

Var forøvrig IKKE ment som om jeg ønsker bytte ut Pardew.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #139 på: 17. Nov. 2012, 19:42 »
Å diskutere Pardews framtid er latterlig. Han ble årets manager sist sesong, og klubben kan virkelig ikke gi fyken til en som nettopp har signert for åtte år. Alle ønsker stabilitet nå. Akkurat denne ballen må legges død.

Nok en kamp der Newcastle kommer fryktelig sent i gang. Første minuttene av andre omgang var sånn vi vil at laget skal fremstå, men som første omgang hintet om at Swansea ville bli farlige på kontringer.

Etter 0-1 er prestasjonen elendig. Store deler av første omgang er også langt under pari, så kampen sett under ett er en enorm skuffelse.

Pardew og resten av klubben vil løfte seg, det er jeg sikker på. Sesongen er mtp topplassering allerede ødelagt, men vi får håpe at vi tar en "Everton" og klarer å karre oss blant de åtte beste når vi er i mai. Da bør resultatene komme en gang på denne siden av nyttår, plutselig er Cabaye, Colo, Tiote og Cisse igang. Dessuten har vi to cuper igjen, en eller annen gang må jo det skje at det kommer et trofé til St.James'.
Black and white since 1996

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 17. Nov. 2012, 22:18 »
Det som er på tryne er at vi ikke forsterker laget. Vi er nære top 4 , men velger å ikke kjøpe spillere for vi tror at alle skal prestere på samme nivå som forrige sesong. Sålangt er de bare ba og ben arfa som har levert.det er faen meg på trynet at vi ikke forsterker for å etablere oss der oppe. Frykter dette blir en down sesong og vi mister vår desidert beste spiller ben arfa. Legg skylden på ashley ene og alene. Forbanna gjerrigknark. Fotballen har blitt så man må bruke penger, desverre
lt;3 Newcastle <3

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #141 på: 17. Nov. 2012, 23:13 »
Pardew - We missed Cisse!?!? Har mannen røyka halvannet tonn med hasj etter kampen? Cisse har vært ræva hele sesongen, og at han ikke spilte i dag har ingenting å si for resultatet. Vi spilte en latterlig dårlig kamp mot et lag som skal være langt svakere enn oss, og mannen må da for faen klare å lage en gameplan som i det minste utfordrer dette walisiske laget som stod med én seier på de siste ti i ligaen.

Det som skremmer meg mest er hvor lite farlige vi er. Mot Hammers tok det 44 minutter før vi skapte noe. I dag hadde Swansea flere sjanser enn oss. Er forbanna over å ha tatt meg fri fra jobb for å bli servert noe så tafatt nok en gang.
« Siste redigering: 17. Nov. 2012, 23:16 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 17. Nov. 2012, 23:38 »
Unnskyldningene blir jo bare dårligere og dårligere.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 17. Nov. 2012, 23:49 »
Enig. Med den Cisse uttalelsen bommer Pardew grovt og det smått provoserende. Pardew har benket Cisse opptil flere ganger denne sesongen til fordel for Shola. At vi manglet både Colo og Jonas er jeg fint med på, men her er han ganske langt ute på jordet.
Ser forøvrig at Cabaye muligens må under kniven. Kun spekulasjoner dog..

Edit. stryk det med ukene for de som las det.
« Siste redigering: 17. Nov. 2012, 23:54 av Fluffy »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 17. Nov. 2012, 23:58 »
Håpløse unnskyldninger, gang etter gang.

Jeg sier absolutt ikke at Pardew ikke klarer å snu dette her, for det tror jeg han kan klare. Dog er det liten tvil om at Pardew har mista kontrollen på det han har drevet med siste par månedene.

Jeg tror det handler litt om at Pardew må gå litt mot sine egne grunnprinsipper for å få den stallen han har til å fungere. Virker nesten som at det må snø oppover før Pardew prøver noe annet enn 442 denne sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 18. Nov. 2012, 02:05 »
Jeg har ikke sett kampen (heldigvis?) og kan således ikke uttale meg om hva som har skjedd og ikke skjedd i denne kampen. Det jeg skal kommentere er diskusjonen rundt Alan Pardew og de grepene han gjør/ikke gjør, og hva han sier i etterkant. Jeg vil også kommentere stallens tilstand per dags dato, og hvorvidt Pardews uttalelser har noe for seg.

Først og fremst, to strake hjemmetap mot to lag vi SKAL slå, det er overhodet ikke godt nok. Det er milevis unna godt nok. Det er totalt uakseptabelt. MEN, det betyr ikke at vi skal sparke Alan Pardew, eller at vi skal vurdere å gjøre det. Det er en tåpelig tanke. Han ble årets manager forrige sesong, og fikk ut makspotensialet i omtrent samtlige spillere. Ben Arfa spilte som en gud, Ba og Cisse scoret på bestilling (riktignok i hver sin periode av sesongen), Cabaye var verdensklasse, Tiote var ekstremt viktig og god. Vi fikk flyten tidlig, og det meste gikk på skinner i starten av sesongen. Jeg liker ikke helt begrepet "overprestere". Det er derfor mer riktig å si at vi fikk ut absolutt maksimalt potensiale i alle våre beste spillere, i tillegg til flere av våre mindre gode spillere. Selv Williamson spilte som en gud forrige sesong, sammenlignet med denne sesongen. Så at det derfor kom til å bli tøffere tider denne sesongen er ikke noe stort sjokk. Men at det skulle bli SÅ tøft hadde jeg ikke ventet.

Ja, det skal være press på Alan Pardew etter to strake tap. Vi skal kunne forvente bedre. Jeg kan si meg enig i at Pardew er naiv og nølende (eller feig, om man synes slike ord er kult å bruke) i sine taktiske disposisjoner denne sesongen. Jeg synes det er rart at han tviholder så til de grader på 4-4-2, selv om vi mangler spillerne som gjør det mulig å spille bra i den formasjonen. Jeg synes Pardew har gjort oss altfor avhengig av enkeltspillere. Og det gjør at vi er ekstremt sårbare når disse ikke spiller.

Samtidig er det ingen tvil om at bredden i stallen er aaaaltfor dårlig. Nivåforskjellen mellom de beste og nest beste er som dag og natt. Coloccini, Santon, Cabaye, Tiote, Ben Arfa, Ba og Cisse er meget, meget, meget gode fotballspillere. Taylor, Anita, Obertan (ja, faktisk) og Shola er gode spillere på sin dag. Men de er ikke de spillerne som hever laget til nye høyder. Derimot er de gode backupspillere og spillere som kan hives innpå i et forsøk på å endre et kambilde, eller holde på et resultat. Derimot er de ikke spillere som skal spille 50 kamper i sesongen. Dessverre ser det ut til at noen av dem må spille litt for ofte (Taylor og Shola).
Bigirimana, Ferguson og Sammy er talentfulle unggutter, men begge de to sistnevnte har fylt 20 år, og er ikke i nærheten av å holde samme nivå som for eskempel Sterling i Liverpool. Forrige sesong hadde Sterling to små innhopp  i ligaen på slutten av sesongen. Denne sesongen har han etablert seg som en soleklar førstelagsspiller, og tvinger mer eller mindre Brendan Rodgers til å bruke han i kamp etter kamp. Enten fra start, eller som første innbytter. Han rakk knapt å debutere for U21-landslaget, før han har blitt kalt opp i de siste troppene til a-landslaget. Før denne sesongen var det omtrent bare Liverpool-fansen som visste om Sterling, nå vet ALLE hvem han er. For våre mest spennende talenter i vannskorpa til førstelaget er 21 år gamle Ferguson og 20 år gamle Sameobi omtrent der de var forrige sesong, med unntak av at de nå får mye mer spilletid i europa, hvor de gjør det brukbart bra. Men på PL-nivå faller de delvis gjennom. De har svært lite å bidra med. 17 år gamle Adam Campbell skal man kanskje ikke forvente for mye av, han er vel kanskje der Sterling var forrige sesong. Spørsmålet er hvor god han er. Det har jeg fremdeles til gode å se. Et høyst usikkert kort. Og jeg synes ikke det er urettferdig å sammenligne med Liverpool. Jeg synes stallene våre er og har vært ganske like en stund. Men de har altså en 17-åring som spiller bortimot fast i Premier League, og som har vært i de tre siste a-landslagstroppene til England. Jeg synes det er litt urovekkende at ingen av våre unggutter er i nærheten av å være der. Sammy er knapt god nok for England U21. Det er nok foreløpig Liverpool som er langt nærmere Rosenborgs slagord "stolt fortid, stor fremtid". Vi ser ut til å være et godt stykke unna den siste delen.

I tillegg har vi altså en gjeng etablerte spillere som bare ikke holder ønskelig nivået. Og det smerter meg å innrømme at vi finner mange favoritter blant disse. Som for eksempel en hardtarbeidende, men falmende superhelt, i Spiderman Jonas. Eller mannen som hadde dobbelt så mange redninger på strek som noen annen spiller i ligaen forrige sesong, Danny Simpson, som for tiden gir oss morsomt lesestoff i tabloidene.
Jeg liker disse spillerne, og jeg ser gjerne at vi beholder dem. Men de spiller en altfor fremtredende rolle. Vi MÅ ha inn en ny høyreback. Og vi må ha inn en i januar. Om vi ikke får Debuchy, så MÅ vi ha et alternativ nr 2. Vi kan ikke basere oss på Simmo lenger. Som jeg sa tidligere, så var han en av de spillerne som fikk ut absolutt maksimalt av sitt potensiale forrige sesong, da han gang etter gang etter gang reddet oss i siste sekund.

Hva vil jeg så frem til? Jeg synes Pardew har et godt poeng når han på pressekonferansen etter dagens kamp fokuserer på at vi mangler mange spillere. Og at han trekker frem Cisse er ikke unaturlig. Okey, Cissés form har vært ræva denne sesongen. Han sliter skikkelig med å score mål. Avlsutningene er langt unna normal standard for den mannen. Men vi vet alle hva han er god for. Han har ikke scoret 20 mål i Bundesliga to sesonger på rad uten å være en god spiller. Og vi så hvordan han bøttet inn med mål for oss i fjor vår. Sannsynligheten for at Cisse skal hjelpe oss til en seier er dobbelt så stor som for Shola. Selv om Cisse er i ræva form. Selvfølgelig savner vi Cissé (ja, jeg vet jeg er inkonsekvent på navnet hans)! Selvfølgelig savner vi Cabaye. Vi har ingen som kan slå de geniale pasningene han slår, utenom Ben Arfa nå og da. Men Ben Arfa spiller i en helt annen rolle enn Cabaye.

Situasjonen nå er svært alvorlig. Det kan ikke taes lett på av noen. Hvis Pardew tenker som så at resultatene tidsnok vil komme, og at det "bare" har vært uflaks at vi ikke har vunnet de to siste, så begår han en STOR, STOR, STOR tabbe. Vi må gjøre grep. Vi må ta tak. Vi MÅ tenke grundig gjennom situasjonen og de siste kampene. Vi må tenke forbi det faktum at vi mangler sentrale spillere. Vi må bare innse at vi har de spillerne vi har, og vi MÅ hente tre poeng mot Southampton. Vi kan ikke fortsette å tape kamper, vi kan ikke bare se på at vi taper kamper vi SKAL vinne. Det er langt unna bra nok å ta null poeng hjemme mot Swansea og West Ham. Og jeg håper virkelig Pardew er klar over alvoret i situasjonen. Og jeg håper han nå endelig tør å forandre på det som ikke funker. Hvis ikke, kan dette bli en forferdelig lang sesong.

Uansett. Pardew er fredet frem til 1. juni 2013. Så får vi se hvor vi er da, og hva som da må gjøres.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 18. Nov. 2012, 02:06 »
Det ble et VELDIG langt innlegg, men jeg håper det står noe fornuftig der, og at det er mulig å lese.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

asim187

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #147 på: 18. Nov. 2012, 02:39 »
Eneste som reddet kvelden var at manu tapte......

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 18. Nov. 2012, 11:15 »
          PARDEW

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #149 på: 18. Nov. 2012, 12:19 »
Jeg så ikke kampen i går. Bare for å få det ut. Men denne tweeten fra Opta forteller meg at noe ikke er som det skal;

OptaJoe ‏@OptaJoe
26 - Newcastle attempted 26 shots at goal today vs Swansea (excl. blocked); the most by a side in a PL game since Jan 1st 2011. Unfortunate.

Tidligere denne sesongen har jeg ofte vært frustrert over manglende evne til å skape reelle målsjanser. Men 26 skudd på mål, og 1 mål er da latterlig til oss å være? Effektivitet har på et vis vært vårt sterkeste side.