20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Ham Søn 11 Nov 16:00  (Lest 29652 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Ham Søn 11 Nov 16:00
« Svar #195 på: 12. Nov. 2012, 14:48 »
Gode poenger, veldig enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 12. Nov. 2012, 14:57 »
En annen ting jeg lurer på er hvordan laget ikke følger etter. Ved veldig mange anledninger i går kun hadde to menn i motsatt boks. Er gutta for late til og ta løpene inn i boksen, gir spillerne litt faen eller er det Pardew som er SÅ forbanna defenssivt innstilt? Gang på gang hadde vi to mann inne i boksen. Hvor i alle dager blir det av de andre spillerne? ???
Nei.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #197 på: 12. Nov. 2012, 16:28 »
Skal vi pumpe langballer resten av sesongen, får bare Ameobi starte hver kamp, og vi får fylle på en 2-3 spillere rundt ham hver gang det kommer en lang ball fra Krul eller Willo.

Alternativet må være å få inn noen flere spillere som er ballsikre i de bakre rekker, slik at vi kan spille oss frem gjennom midtbanen. Syns det er trist at Ben Arfa og Cabaye som har så bra driv aldri blir spilt rettvendt og kan avansere mot forsvarsrekken uten å ha gjort en utenomjordig soloprestasjon i forkant. Hent en stopper og en høyreback i vinduet, KTHXBYE.

Jeg stiller meg ganske uforstående til at Man Utd scorer på cornere når vi ikke gjør det. Vil påstå at vi har flere spillere som bør være i stand til å dominere en hodeduell enn hva de har. Noe er jævlig feil der.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 12. Nov. 2012, 17:55 »
Corneren var om ikke annet bedre denne kampen enn tidligere, men fortsatt ikke uttelling. Det som nesten irriterer meg enda mer er frisparkene våre - for Cabaye slår de samme ELENDIGE ballene hver gang. Det er helt håpløst å se på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 12. Nov. 2012, 21:09 »
Å pole cornere på bakre er så latterlig! Og mot Williamson av alle spillere. Cabaye bør ha fot til å slå de hardt inn mot fem meter eller første stolpe.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 12. Nov. 2012, 21:50 »
Cabaye får jo tydeligvis beskjed om å sikte på Williamson på lengste som skal heade den til en annen, noe som sier seg selv at det ikke blir mål av. Nekter å tro at Cabaye slår frisparkene på bakre mot Willy for gøy eller fordi han vil det. De burde slås mot mål og det skal bare trengs en heading/touch for å få en avslutning på mål. Ikke noe avansert heading frem og tilbake uten plan.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 12. Nov. 2012, 22:27 »
Kan jo og nemna Ben Arfa sitt luftige innlegg frå heilt nede ved linja når det einaste rette er enten hardt inn langs bakken eller i det minste treffa slik ca på hovudet til ein medspelar. Er altfor mykje slurv for tida.

11 cornera hadde me. Var vel ein som var god og som Ameobi burde heada i mål på.
« Siste redigering: 12. Nov. 2012, 22:33 av lgrinde »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #202 på: 13. Nov. 2012, 10:34 »

Det er nok formasjonen som er feil. Med en annen formasjon hadde nok Cisse bøttet inn mål, Cabaye vært mye mer venn med ballen og slått bedre dødballer. Williamson hadde nok også truffet med flere av pasningene sine, spesielt de lange opp mot ingenting, det samme kan sies om Simpson. Anita hadde vel også stått frem som det bunnsolide ankeret han ble hentet som. I tillegg hadde nok Ferguson kommet til mange flere innlegg.

Nei, igjen, jeg tviler på at dette har noe med formasjon og gjøre. I en god gammeldags CM verden var det enkelt å bare bytte om på formasjonene, gjerne med litt fancy tall, og plutselig vant man alt. Jeg tviler på at det er så enkelt.
Vi har for mange spillere som roter bort ballen for ofte eller som ikke klarer å slå enkle pasninger slik at vi kan ha ballen i laget, stå høyere med spillerne og sette motstanderne under press. Vi har også noen av de spillerne som skal gjøre absolutt alt på egenhånd men som kun lykkes en sjelden gang.
Jeg savner spillere med tempo sentralt og på topp. Spillere som kunne jage over hele banen og som var gode til både og starte og avslutte angrep. Typer som Dyer og Jenas og Robert Lee i sine glansdager.

Til slutt vil jeg påpeke hvor forferdelig dårlig vi er på dødballer. Med store sterke spillere som S. Taylor, Williamson, Ba, Cisse, Ameobi, burde vi kunne få til mer foran motstanderens mål på dødballer. På dette området er vi nok dårligst i PL.

Jeg er helt enig i det at Pardew ikke kan stilles til ansvar for om spillere har en dårlig dag/periode. Og det er her mye av svakheten til Newcastle ligger per dags dato. Vi har ingen som kan komme inn og erstatte våre viktige spillere dersom de har en dårlig dag. Og akkurat den stall/transfer-diskusjonen tror jeg faktisk ikke at er Pardews feil det heller.
Der jeg derimot er veldig uenig, er at du sier det ikke har noe med formasjonen og gjøre. I mine øyne, har det veldig mye med formasjonen å gjøre. Per dags dato klarer ikke Pardew å få ut det beste av våre spillere. Dette går på tildeling av roller, spillestil og taktiske disposisjoner. Jeg er faktisk hundre prosent overbevist om at dersom vi hadde valgt en annen formasjon, holdning og tilnærming til hvordan vi skal spille, så hadde dette slått positivt ut iform av at vi legger bedre til rette for spillerne som må stå frem offensivt og gjør jobben deres enklere, og dermed presterer de bedre.
Det er hevet over enhver tvil at slik Newcastle fremstår om dagen, ikke er representativt eller ønskelig for noen som helst. Man kan ikke bare sette seg ned og vente på at Cisse, Ba, Cabaye og Ben Arfa skal ha dagen, man må ta grep for at dette skal skje. Og jeg ser ærlig talt ikke hva Pardew har gjort angående dette. Det er mye av den samme diskusjonen som ifjor, litt etter jul, og jeg ser mange av de samme tendensene, at han ikke evner å ta de nødvendige grepene.

Når det er sagt, er problemet selvsagt mye mer sammensatt enn dette. Vi sliter mye med skader, suspensjoner og formsvikt på sentrale spillere og dette sammen med en veldig tynn stall må ta på seg deler av skylden. Men det betyr ikke at Pardew ikke gjør grove feil det heller.
Er som mange andre her inne positiv til en 4-2-3-1 formasjon, som jeg tror vil gjøre at vi får utnyttet våre offensive juveler bedre.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 13. Nov. 2012, 20:08 »
Ny kamptråd noen?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 13. Nov. 2012, 20:17 »