20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Ham Søn 11 Nov 16:00  (Lest 29664 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Ham Søn 11 Nov 16:00
« Svar #150 på: 11. Nov. 2012, 18:04 »
Denne sesongen har det stort sett vært forferdelig å se Newcastle spille og i bestefall er det en plass fra 11-15 som er realistisk i år.
Det har blitt poengtap mot en rekke lag som må slås skal drømmen om en ny sesong i toppen være realistisk, og fasiten 3-5-3 etter 11 kamper er faktisk ELENDIG og det er vel bare å innse at forrige sesong bare var et hyggelig blaff.

Med mindre de faktisk klarer å spille seg til nedrykk da, noe som er fullt mulig med så svake prestasjoner som er vist de siste ukene.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 11. Nov. 2012, 18:04 »
Vi taper mot et jevngodt lag og det er ikke noe å si på det. Pardew må ha mistet grepet??
Anita og Ferguson er ingen syndebukker, men de må i langt større grad evne å holde på ballen og forbedre fysikken skal de hevde seg på dette nivået. Sentralt må Newcastle evne å ha langt mer ro med ballen.
Ba synes jeg var godkjent i dag, men neste kamp kan ikke Cisse og Ba starte i lag. Latterlig dårlig kombo.
Newcastle er best når det kan slås langt opp til Ba og Ameobi, punktum.

Tempoet til Newcastle er så svakt i 1.omgang at det må være en bevisst "gameplan" fra Pardew. Det han derimot ikke forstår, er at lagets hans faktisk evner å eie et langt større tempo enn han tydeligvis "ønsker"..
Skammenlig management av Pardew i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 11. Nov. 2012, 18:05 »
Mulig vi er det - men det hjelper vel ikke dersom vi fremstår så lammet offensivt som vi er per dags dato. Vi er hovedsaklig avhengig av at Ben Arfa skaper et eller annet i løpet av en kamp. Tas han ut - er vi skummelt svake. Ba er en annen mann som kan skape noe ut av ingenting og scorer på beundringsverdige få sjanser - atpåtil vanskelige sjanser siden han er klasse. Ellers er det helt for jævlig å se oss angripe. Null tempo, null bevegelse. Bare håpe at Ben Arfa skal dra av 3-4 mann og slå en genial pasning.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 11. Nov. 2012, 18:06 »
Nå bør det begynne å blinke noen rødelys på st.james park, dette er rett og slett for svakt! Vi får null og niks ut av kampen, vi har ikke noen plan for hva vi skal gjøre med ballen,, solo raid eller banke den langt opp..
Her bør Pardew ut og ta sin del av skylden, dette holder ikke.

Blir spennende og se hvor mye Tiote balanserer laget når han kommer tilbake, Gir cabaye mer arbeidro fremmover i banen. Ben Arfa på Venstre kant ASAP, og en med to bein og foretrukket høyrebein, på andre siden.

Forsvarsfireren er egentlig grei, men kunne godt tenkt meg en bevegelig spiss der fremme, for å strekke opp motstanderens forsvar mer.

Det er den sentrale midtbanen som ikke er bra nok, Cabaye henger desverre ikke med, Liten tvil om at det er tiote som er juvel og ikke cabaye

Ja, et bein hadde ikke akkurat vært så praktisk.. ::p

Er det bare meg, eller ser Cabaye ut som en helt annen spiller når han spiller for Frankrike hvor ballen blir spilt langs bakken, og Cabaye får lov til å delta mye mer fremover i banen?
« Siste redigering: 11. Nov. 2012, 18:08 av Eriksen »

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #154 på: 11. Nov. 2012, 18:08 »
Bør Ba og Cisse være på banen samtidig? Virker som om de ikke klarer å samarbeide og uten dem til å lage mål er det ikke mange alternativene igjen.

Dagens kamp er så elendig at det er til å grine av og jeg tror det kommer til å bli en meget tung sesong og lite å glede seg over i PL.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #155 på: 11. Nov. 2012, 18:11 »
greit med to bein, men skulle ikke se bortifra at en med ett bein ikke hadde blitt banens dårligste i dag..
Spent på og høre fra AP i media etter kampen, Vis han sutrer og klager på dommer, skader og anulert mål kan han ta hatten sin og gå.
Det store spørmålet er om han klarer å snu dette nå, og gå på en seiers rekke.. Vis dette er nivået så er det ikke godt nok

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #156 på: 11. Nov. 2012, 18:12 »
Bør Ba og Cisse være på banen samtidig? Virker som om de ikke klarer å samarbeide og uten dem til å lage mål er det ikke mange alternativene igjen.

Dagens kamp er så elendig at det er til å grine av og jeg tror det kommer til å bli en meget tung sesong og lite å glede seg over i PL.

verken Ba, Cisse eller Ameobi bør spille sammen,, burde hatt en spiss type som var lik bellamy, aguero, suarez

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 11. Nov. 2012, 18:16 »
greit med to bein, men skulle ikke se bortifra at en med ett bein ikke hadde blitt banens dårligste i dag..
Spent på og høre fra AP i media etter kampen, Vis han sutrer og klager på dommer, skader og anulert mål kan han ta hatten sin og gå.
Det store spørmålet er om han klarer å snu dette nå, og gå på en seiers rekke.. Vis dette er nivået så er det ikke godt nok

Blir vel det samme som han sier hver gang.. "Vi spilte dårlig, og dette er noe vi må jobbe med.". Ser vi har jobba masse med dette ja.

Peter

• Gjest
« Svar #158 på: 11. Nov. 2012, 18:31 »
Hvert bidige intervju med Pardew er jo " ja, vi spilte ikke så bra idag, men jeg er ekstremt fornøyd med instillingen og attituden fra spillerne. De gav alt, og jeg var virkelig stolte av dem (...) " Han snakker jo konstant bullshitt etter hver eneste  kamp. Er dritt lei å bli voldtatt langt oppi rasshølet hver eneste kamp. Vi har SÅ gode spillere, men de spiller så kuk at en skulle tro det var islandsk 3.divisjon.

Null plan. Null mål. Null poeng.

Greit nok å tape av og til, men å tape på denne måten uten å ha hatt en eneste målsjanse... spillerne fortjener ikke lønna for november månede.

Peter

• Gjest
« Svar #159 på: 11. Nov. 2012, 18:32 »
Hva er E-mail adressen til NUFC? Planlegger et fint lite brev til klubben nå :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 11. Nov. 2012, 19:26 »
Pardew kan ta den 4-4-2 formasjonen og den dritt fotballen og stappe i ræva si

Det er nok formasjonen som er feil. Med en annen formasjon hadde nok Cisse bøttet inn mål, Cabaye vært mye mer venn med ballen og slått bedre dødballer. Williamson hadde nok også truffet med flere av pasningene sine, spesielt de lange opp mot ingenting, det samme kan sies om Simpson. Anita hadde vel også stått frem som det bunnsolide ankeret han ble hentet som. I tillegg hadde nok Ferguson kommet til mange flere innlegg.

Nei, igjen, jeg tviler på at dette har noe med formasjon og gjøre. I en god gammeldags CM verden var det enkelt å bare bytte om på formasjonene, gjerne med litt fancy tall, og plutselig vant man alt. Jeg tviler på at det er så enkelt.
Vi har for mange spillere som roter bort ballen for ofte eller som ikke klarer å slå enkle pasninger slik at vi kan ha ballen i laget, stå høyere med spillerne og sette motstanderne under press. Vi har også noen av de spillerne som skal gjøre absolutt alt på egenhånd men som kun lykkes en sjelden gang.
Jeg savner spillere med tempo sentralt og på topp. Spillere som kunne jage over hele banen og som var gode til både og starte og avslutte angrep. Typer som Dyer og Jenas og Robert Lee i sine glansdager.

Til slutt vil jeg påpeke hvor forferdelig dårlig vi er på dødballer. Med store sterke spillere som S. Taylor, Williamson, Ba, Cisse, Ameobi, burde vi kunne få til mer foran motstanderens mål på dødballer. På dette området er vi nok dårligst i PL.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #161 på: 11. Nov. 2012, 19:51 »
I likhet med Frode savner jeg også temposterke spillere i midten og på topp. Vi trenger folk med høy frekvens i forflytningene. Det går dessverre tregt om dagen.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 11. Nov. 2012, 20:18 »

verken Ba, Cisse eller Ameobi bør spille sammen,, burde hatt en spiss type som var lik bellamy, aguero, suarez
This!

Alekss

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #163 på: 11. Nov. 2012, 21:00 »

"At home we want to get the fans in the stadium in a good place but we didn't start well," Pardew told Sky Sports.
"And then we've conceded when we should have squeezed the pitch in that situation. Then we've got a battle on our hands.
"West Ham with the way they play, it's very stop-start. There are a lot of set-plays going into your box and it's fragmented.
"They had a little bit more power on the pitch. But we still created loads of chances. One looks close to being over the line. We needed a break but we didn't get that today.
"We have had nine efforts on goal today and that's enough for two goals really but the shots were just lacking in quality and the final pass was lacking imagination.
"We've given everything we can and we've come off losing today"

Er så dritt lei de politisk korrekte svarene til Pardew.
Har han sett samme kamp som oss?

Tilbake til kampen. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke prøver å skape mer etablerte muligheter der vi bruker kantene og kommer rundt på sidene. Eventuelt å vri spillet mye oftere.
De få gangene vi gjør dette, blir set farlig hver gang.
Som jeg har sagt før så får jeg ekle drillo grøssninger på ryggen med alle de lange oppspillene på lykke å fromme der vi håper på at vi skal kunne ha flaks å skape noe.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 11. Nov. 2012, 21:21 »
Jeg mener vi bør spille 4-2-3-1. Med det mannskapet vi har i dag ville jeg satt Jonas og Tiotè sentralt med Cabaye som offensiv midt. Ben-Arfa høyre og Sammy venstre med Ba på topp.

Når det er 0-0 ligger vi med en av våre to spisser i en femmer på midten, men når vi kommer under så skal disse stå som spisser. Det gjør at det blir alt for store rom der West Ham kan trille ball, og avstand opp til våre to spisser alt for stor. Når Anita og Cabaye møter i midtbaneleddet, bare for å se at Williamson slår langt mot Ba og Ameobi så er vi avhengige av at de kan holde på ball i to-tre sekunder. De har ingen å legge igjen ballen på, er der jeg vil ha Cabaye eller Jonas, så kan Tiote være den som mottar ball langt ned i banen og eventuelt fore Cabaye og Jonas ballen høyere i banen.

Og hva er grunnen til at vi ikke tør å stå høyt mot de "temposterke" Nolan og Carroll ? Nei, håper Pardew ser at med den troppen vi har så kan vi ikke spille 4-4-2.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/