20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00  (Lest 27414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #150 på: 28. Okt. 2012, 18:49 »
Deilig med 3 poeng, fy fader kor svake vi var i denne kampen! Heilt patetisk dårlig. Spesielt 2.omgang. Kva er det som skjer?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 28. Okt. 2012, 18:49 »
Meget bra oppsumert Kristoffer!

Og så over til Jonas som ving...

Problemet med å bruke Jonas som venstreving(som eg har nevnt 100 ganger før), han blir alt for sentral. Itilegg er han ingen ving. Jonas må enten bli brukt sentralt eller som back.

OBS! Santon sin plassering blir litt feil pga han vart brukt på begge sider i kampen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 28. Okt. 2012, 19:04 »
Vi ligger alt for smal på venstresiden når Santon atpåtil er vensterback siden han også skjærer inn. Derfor ville det å spilt med Ferguson på venstreback bak Jonas være en mulig løsning fordi Ferguson i langt større grad holder bredda offensivt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #153 på: 28. Okt. 2012, 19:18 »
For å vere heilt ærleg synest eg det var rart at Ferguson ikkje var på banen uansett. Eller kanskje han var sliten etter midtuke? Uansett. Må sei Shola Ameobi irriterte meg litt idag.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 28. Okt. 2012, 19:24 »
Meget bra oppsumert Kristoffer!

Og så over til Jonas som ving...

Problemet med å bruke Jonas som venstreving(som eg har nevnt 100 ganger før), han blir alt for sentral. Itilegg er han ingen ving. Jonas må enten bli brukt sentralt eller som back.

OBS! Santon sin plassering blir litt feil pga han vart brukt på begge sider i kampen.

Enig! Idag burde den sentrale midtbanen vært Jonas - Cabaye. Perch har ingenting å gjøre i PL.
Videre vil jeg påpeke igjen at Obertan har vært vesentlig bedre på venstresiden enn høyresiden, og bør være et alternativ der. Ferguson og Obertan har fungert veldig godt i E-cupen på venstresiden. Begge bidrar veldig godt offensivt på forskjellige måter. Defensivt kan det bli et lite problem........

Jeg vil også si at Simpson var grusom idag. Blir rundlurt gang på gang og er så veik og lite deltakende på det offensive at det er skremmende. Håper ikke han signerer ny kontrakt. Nok en spiller som bør selges.
Santon bør over på høyre for å gjøre plass til Ferguson - Obertan som nevnt over. Ihvertfall inntil vi har bedre alternativer.

Jeg vil også ha Ben Arfa i en mer friere rolle slik at han blir fritatt sine defensive oppgaver. Som ving må han nødt til å hjlpe til defensivt, men ved siden av Ba/Cisse på topp kan bruke mer krefter/energi på det offensive. Han har fart, noe som de andre alternativene på topp mangler.

Coloccini - S. Taylor bør heretter være våre faste midtstoppere. Williamson er ikke god nok og beviste det nok engang idag. Lager frispark, taper hodedueller, dårlig teknisk og er kanskje vår tregeste spiller, igjennom tidene......

Forventer flere signeringer i januar.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 28. Okt. 2012, 19:28 »
Tidenes tregeste Newcastle-spiller er Geremi, bare for å ha det på det rene ;)

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 28. Okt. 2012, 19:35 »
Det som er mest frustrerende for min del er at Simpson blir ansett som en fotballspiller og at han blir brukt i stedet for Anita på backen er veldig rart. Greit nok at Anita vil spille midtbane, men å spille må da være bedre enn å ikke spille. Anita har i hvertfall NOE å bidra med på ei fotballbane. Simpson er feig, mangler baller og har sykt lite å bidra med. Middelmådig på sitt beste defensivt, og rææææva offensivt.

Sikkert en fin kis, men han hører ikke hjemme på Newcastle.
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 28. Okt. 2012, 19:39 »

Ok, greit. Kampen om 2. plassen får Williamson kamp om fra Butt. Da regner jeg med alle er enige.....

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 28. Okt. 2012, 19:52 »

Ok, greit. Kampen om 2. plassen får Williamson kamp om fra Butt. Da regner jeg med alle er enige.....

Franck Dumas? Husker han egentlig ikke, men minnes han hadde 1 i hurtighet på CM :o

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #159 på: 28. Okt. 2012, 20:05 »
Nåke nytt om skaden til Ba?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 28. Okt. 2012, 20:19 »

Franck Dumas? Husker han egentlig ikke, men minnes han hadde 1 i hurtighet på CM :o

For få kamper. Tror faktisk jeg aldri så han spille. På den tiden var ikke alle kampene så tilgjenglige heller. Det skal litt til å utfordre pallplassene her, men kan være han er en god kandidat.......

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 28. Okt. 2012, 20:56 »
Fantastisk deilig med 3 poeng og det er jo poengene som teller.

Vi var nok en kamp rett og slett for svake!

Jeg lurer på når Pardew skal våkne og se at måten vi spiller på nå ikke fungerer. Vi er snart 10 kamper inn i sesongen og har fortsatt ikke vært i nærheten av å spille en overbevisende kamp.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #162 på: 28. Okt. 2012, 21:03 »
Perch er helt ålreit som et anker på midten, skjønner ikke at folk klager på han. Vi spiller 4-3-3 i første omgang, og da er det for dust å klage på at Jonas ikke er bred nok.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 28. Okt. 2012, 21:34 »
Perch gjør en helt ok jobb. 4 feilpasninger på en hel kamp er ikke all verden.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #164 på: 28. Okt. 2012, 21:51 »
Synes vi vinner skemmende faa andre baller.. Merkelig passive paa hjemmebane... Blir tvunget til aa lempe lange baller i nok en kamp. MEN, vi vinner mot West Brom som har vært plagsomme mot oss de siste sesongene :)