Herregud så forbanna jeg har vært gjennom hele andreomgang. Hadde planlagt det sinte innlegg med totalslakt av Pardew og hele laget. Nå gidder jeg ikke være like sint - men det må påpekes at den andreomgangen vi presterer i dag er patetisk dårlig.
Førsteomgangen syns jeg er blant de bedre omgangene vi har hatt denne sesongen. Det syns jeg vel sier litt om hvor svake vi egentlig har vært sålangt. Men vi skapte flere brukbare sjanser, og Ba burde hatt enda et mål. Ben Arfa var brilliant den omgangen.
Så andreomgang - og en kan bare lure på om Pardew gir gutta gress i garderoben i pausen. For vi var ikke på nett før de siste 10 minuttene av omgangen og inviterer WBA inn i matchen - og vel så det. Personifiseringen av prestasjonsfallet fra førsteomgang er Ben Arfa som var helt grusom i andromgang. Mister ballen konstant og får ikke til en dritt.
Ellers hater jeg å spille mot Shane Long. Han voldtar oss hver eneste gang føler jeg - vi er på hæla gang på gang etter at han entrer banen. Ikke at Lukaku ikke var god - han lekte seg med både Simmo, Willo og Colo, han. Backrekka vår er ikke god i dag, kanskje med unntak av Santon som spilte brukbart. Stopperne taper for mange dueller og sliter med begge spissene til WBA i dag. Og Simpson var helt grusomt svak i dag. Takk og lov for at han ble tatt av.
Lite å si om det offensive i andreomgang, for det var jo stort sett fraværenede. Obertan gjør en klassisk inntreden spør du meg - river av meg håret av pasningsfeil og elendige innlegg når han er i gode posisjoner. Igjen spør jeg etter spilletid til Ferguson. For vi har masser av gode innleggsmuligheter i dag, men verken vinger eller backer presterer slå gode innlegg nesten. Ferguson gir oss dette. Hiv ut Simpson og sett inn Ferguson på back til neste match. Please.
Ja - og dødballene da. Pardew og co er tilsynelatende totalt inkompetente til dette, så her må vi nok ansette en dødballtrener. For nå er jeg lei av å se de samme, bedritne cornerne og frisparkene som vi har sett i godt over et år nå. Vi er flaut dårlige der.