20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412938 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #2325 på: 27. Jan. 2013, 18:38 »
Newcastle?s French Fancies ? Player Analysis of Newcastle United?s Ligue 1 Signings:

http://www.just-football.com/2013/01/newcastle-uniteds-french-players-analysis/

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2326 på: 27. Jan. 2013, 21:51 »
Finl lesing den artikkelen der.  :thumbu:
Newcastle United Football Club<3

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2327 på: 27. Jan. 2013, 22:57 »
Newcastle?s French Fancies ? Player Analysis of Newcastle United?s Ligue 1 Signings:

http://www.just-football.com/2013/01/newcastle-uniteds-french-players-analysis/

In Carr we trust!! Sissoko og Yanga-Mbiwa er de som mest sannsynlig går rett i 11'eren, og selvsagt Debuchy. Men de to andre er spennende spillere, som kan vise seg å være gråstein som blir til gullklumper. Da er jeg meget fornøyd jeg. I tillegg så øker bredden i stallen, noe jeg var bekymret for i år, da vi skulle spille mange flere matcher i år enn de tidligere årene.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

asim187

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2328 på: 27. Jan. 2013, 23:26 »
Veldig stille det ble her nå iforhold til noen dager siden... :angel:

Me dont like ::p

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2329 på: 28. Jan. 2013, 00:02 »
Shit, har jo vært fransk invasjon siden sist jeg var innom! Fantastiske kjøp på papiret i hvert fall.

En klassespiss nå, så ville jeg vært i himmelen. Tenk bare om vi kunne fått beholdt Ba...  :phui:

Henke911

• Flaskebærer
  • *
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
« Svar #2330 på: 28. Jan. 2013, 03:15 »
Det var alltid noe som ikke funket med Ba og Cisse sammen, så det var egentlig litt deilig å bli kvitt en av dem selv om jeg digger Demba Ba. Men om vi hadde fått en ny spiss inn som spiller en annen type fotball enn Ba så hadde det vært kult. Vi trenger en spiss som spiller bra sammen med Cisse.
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2331 på: 28. Jan. 2013, 08:36 »
Graham kan (ifølge Tv2 vel å merke) gå for £3,5 mp!! Kaffor i all verden skal vi hente en franskmann når vi kan få han for den prisen!!!!! Dustete transferpolitikk når dei er så nasjonsfikserte at dei ikkje kan hente ein heilt grei fotballspelar til ein HEIL GREI pris!

Veit dokke e uenige, får så vær..

Det kan vel ha noe med det faktum at Newcastle trenger spillere som er bedre enn helt greie, de trenger gode fotballspillere, og det er et par hakk over "helt grei". Heller en god spiss til 8,3mp enn en helt grei til 3,5mp.

8,3 ja.. heilt greit for min del!

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2332 på: 28. Jan. 2013, 08:38 »
Det hadde vært fint med en ny spiss, men jeg mener at det ikke er så prekært. Vi har Cisse som klart førstevalg, og som forhåpentligvis vil finne tilbake til gammel form. Deretter har vi både Ameobi og Gouffran som kan spille helt fremme, ingen av de er i verdensklasse men jeg mener de er god nok backup for Cisse. Ameobi som spiss er faktisk ikke SÅÅ ILLE, det er på vingen han er helt ubrukelig. Jeg tror vi skal klare oss fint til sommeren uten en ny spiss.

Ameobi ja  :nei:

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2333 på: 28. Jan. 2013, 08:44 »
Graham kan (ifølge Tv2 vel å merke) gå for £3,5 mp!! Kaffor i all verden skal vi hente en franskmann når vi kan få han for den prisen!!!!! Dustete transferpolitikk når dei er så nasjonsfikserte at dei ikkje kan hente ein heilt grei fotballspelar til ein HEIL GREI pris!

Gouffran, Haidara og Sissoko for tilsammen £4,8 mill..

:nei: :nei: :nei: :nei: :nei: :nei: :nei:

Viss vi skal være så "blinde" at vi ikkje ser at 3,5 mp for en PL spiss (muligens framtidig landslagsspiss??) er BILLIG så er vi ute og kjøre... Greit nok at franskmennene var billige, MEN dei kan ikkje sammenlignast med en som spelar fast PL-fotball og som har erfaring i ligaen!

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2334 på: 28. Jan. 2013, 08:53 »

Fortell meg grunnen til at du er så forbanna keen på en helt grei, halvgammel reserve fra Swansea?

Mine 4 reasons:

1. Han er en local. Han vil blø for drakta i ekte britisk stil. Han har eit forhold til klubben, Mbiwa og co hadde vell ikkje hørt om den en gong?? Han vil virkelig gjære ALT for at vi skal holde oss, og gjære det bra neste sesong. Han er NETTOPP det vi trenger for å holde oss.

For det er målet; Å HOLDE OSS I LIGAEN! Vi kan ikkje tenke champions league finale når vi ligger på båtnen av PL og stuper i retning Championship!

2. Han har erfaring i PL. Han er no inne i sin 3 sesong i PL.

3. Han er må være desperat etter å komme ut av skyggen til Michu. Derfor vil han gi ALT i sin neste klubb.

4. Han er BRITISK! Han vil komme med den britiske given og aggressiviteten, og kan løfte laget bære med det! Han kan være en ledar skikkelse, og kan være ein av dei som virkelig Leder laget.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2335 på: 28. Jan. 2013, 09:06 »
Men denne her svarte du ikkje på KarlRudolf...

Fordi den ikkje passer inn i teorien din om engelskmenn?

Engelskmenn med kamper i PL:

Spurs: 11stk. Man.United: 10stk. Newcastle: 9stk. Liverpool: 9stk. Chelsea 7stk. Man.City: 7stk. Arsenal: 5stk

Står det virkleg så dårleg til med engelskmenn her i klubben Karl Rudolf? Om du ønsker enndå fleire engelskmenn, så må du nok nedover i det engelske ligasystemet. (evnt Stoke)

Den sesongen me rykket ned til Championship, så var det 10 engelskmenn som fekk speletid i PL. Det hjalp oss ikkje akkurat til å overleve den gangen.

Så å kjøpe engelsk betyr ikkje automatisk at me overlever heller.

Det er større sjangs me overlever i PL med dei fem franskmennene nå, enn fem engelskmenn til samme pris.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2336 på: 28. Jan. 2013, 09:10 »
2. Han har erfaring i PL. Han er no inne i sin 3 sesong i PL.
Han er faktisk inne i sin femte PL sesong. Dog lite speletid for Middlesbrough i PL...

Danny Graham PL stats: 66 kamper 16 mål (stats per 9.januar 2013)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2337 på: 28. Jan. 2013, 09:22 »
Dette er frå august 2012:

Greit, med fem nye franskmenn. Så går vår % ned med antall engelskmenn i stallen. Me er langt ifrå dei "verste" klubbene.

Poenget er forsatt, det er større sjangs å overleve med å kjøpe dei fem franskmennene for den summen me har gjort, enn å kjøpe fem engelskmenn til samme summen. Det er det alt handler om, til sjuende å sist. Ikkje kva nasjonalitet dei som er ut på bana har.

Liten oppgåve til deg KarlRudolf, finn meg 1 høgreback, 1 midtstopper, 1 venstreback, 1 sentral midtbanespiller og 1 spiss for £18mill (Sånn ca det dei fem franskmenne har kostet oss). Så klart må all fem du finner være engelske. Bruk http://www.transfermarkt.de sine priser, siden det blir det nærmeste me vil finne rett verdi.

Er spent på kva du finner, om du greier å finne fem engelskmenn som kan matche dei fem franskmennene våre.
« Siste redigering: 28. Jan. 2013, 09:53 av Christian »

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2338 på: 28. Jan. 2013, 11:06 »
Er enig i at Graham hadde vært fint å ha som en backup med tanke på at han er local lad og er som skrevet før villig til å blø får drakten. Viktig å ha noen lokale om mulig får å ha noen som VIRKELIG bryr seg. Samtidig så kan vi ikke bare gå etter engelske og lokale, de er altfor dyre i forhold til kvalitet!! men 1, maks 2 kan være greit
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2339 på: 28. Jan. 2013, 11:32 »
Som eg sa for eit par sider siden, har eg ingen problem med å hente Graham som backup.

Det som er poenget mitt, er at ønske til KarRudolf med engelskmenn er både urealistisk økonomisk og itilegg ingen garanti for å overlevelse i PL. Eit av argumentene hans mot "utlendingene", at dei ikkje vil blø for drakta. Ein spelarar frå London, har like lite føleser for Newcastle som ein frå Paris. Enig at Graham vil blø for drakta, men forsatt vil han ikkje nå Sissoko opp til anklene i kvalitet. Tros han vil ha meir lidenskap for klubben.