20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 413018 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #2310 på: 27. Jan. 2013, 13:35 »
Det er litt skumt da hvis Cisse skulle få en skade eller sykdom eller formsvikt osv. Shola liksom, ideelt sett burde vi ha fått inn erstatter for Ba første uka.

Men jeg håper Cissse finner tilbake til scorings formen han hadde ifjor første halvdel..

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2311 på: 27. Jan. 2013, 13:38 »
Graham kan (ifølge Tv2 vel å merke) gå for £3,5 mp!! Kaffor i all verden skal vi hente en franskmann når vi kan få han for den prisen!!!!! Dustete transferpolitikk når dei er så nasjonsfikserte at dei ikkje kan hente ein heilt grei fotballspelar til ein HEIL GREI pris!

Veit dokke e uenige, får så vær..

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2312 på: 27. Jan. 2013, 13:38 »
Cisse vil nok finne tilbake til scoringsformen så fort Pardew bestemer seg for å bruke han riktig, men om han skal fortsette å bruke han som ving, target man eller semi-playmaker så kommer han til å tusle målløs av banen rimelig ofte. Cisse burde utelukkende få baller i bakrom eller rettvendt innenfor motstandernes 16. meter, det oppbyggende spillet får de andre ta seg av.
Nei.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2313 på: 27. Jan. 2013, 13:39 »
Ønsker Graham eg også KarlRudolf. Men Graham er ikkje akkurat på nivå med dei franskmennene me har hentet dei siste dagene.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2314 på: 27. Jan. 2013, 13:40 »
Graham kan (ifølge Tv2 vel å merke) gå for £3,5 mp!! Kaffor i all verden skal vi hente en franskmann når vi kan få han for den prisen!!!!! Dustete transferpolitikk når dei er så nasjonsfikserte at dei ikkje kan hente ein heilt grei fotballspelar til ein HEIL GREI pris!

Det kan vel ha noe med det faktum at Newcastle trenger spillere som er bedre enn helt greie, de trenger gode fotballspillere, og det er et par hakk over "helt grei". Heller en god spiss til 8,3mp enn en helt grei til 3,5mp.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2315 på: 27. Jan. 2013, 13:45 »

Gouffran, Haidara og Sissoko for tilsammen £4,8 mill..

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2316 på: 27. Jan. 2013, 13:47 »
Engelskmenn med kamper i PL:

Spurs: 11stk. Man.United: 10stk. Newcastle: 9stk. Liverpool: 9stk. Chelsea 7stk. Man.City: 7stk. Arsenal: 5stk

Står det virkleg så dårleg til med engelskmenn her i klubben Karl Rudolf? Om du ønsker enndå fleire engelskmenn, så må du nok nedover i det engelske ligasystemet. (evnt Stoke)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2317 på: 27. Jan. 2013, 13:51 »

Fortell meg grunnen til at du er så forbanna keen på en helt grei, halvgammel reserve fra Swansea?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2318 på: 27. Jan. 2013, 13:51 »
Cisse vil nok finne tilbake til scoringsformen så fort Pardew bestemer seg for å bruke han riktig, men om han skal fortsette å bruke han som ving, target man eller semi-playmaker så kommer han til å tusle målløs av banen rimelig ofte. Cisse burde utelukkende få baller i bakrom eller rettvendt innenfor motstandernes 16. meter, det oppbyggende spillet får de andre ta seg av.
Enig. Cisse skal ligge å lure på offsidegrensen (ja jeg vet han ofte bare løper og løper inn og ut av offside) hele tiden, og inne i boksen. Nå har vi flust av spillere i Sissoko, Cabaye, Anita, Ben Arfa og til og med Gouffran som kan ta seg av den biten. Cisse skal ha nesen mot mål konstant..

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #2319 på: 27. Jan. 2013, 15:06 »
Drit i spiss. Legg 10 mp på bordet for Zouma og bruk resten på Thauvin!  :fisk:
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2320 på: 27. Jan. 2013, 15:11 »
I følge de fleste journalistene jeg følger på twitter så er vi ferdige med handling i dette vinduet. Må si at jeg er veldig fornøyd dersom vi ikke mister noen før 1 feb.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2321 på: 27. Jan. 2013, 16:16 »
Vi trenger spiss!!!
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2322 på: 27. Jan. 2013, 16:22 »
Det hadde vært fint med en ny spiss, men jeg mener at det ikke er så prekært. Vi har Cisse som klart førstevalg, og som forhåpentligvis vil finne tilbake til gammel form. Deretter har vi både Ameobi og Gouffran som kan spille helt fremme, ingen av de er i verdensklasse men jeg mener de er god nok backup for Cisse. Ameobi som spiss er faktisk ikke SÅÅ ILLE, det er på vingen han er helt ubrukelig. Jeg tror vi skal klare oss fint til sommeren uten en ny spiss.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2323 på: 27. Jan. 2013, 17:08 »
Jeg er meget fornøyd med dette vinduet, men er som de fleste her inne svært klar for et skikkelig alternativ på spissplass, altså en som kan komme inn og erstatte Ba. Men hvis ingen "rimelige" bud blir akseptert, kan heller Carr & co bruke våren på peile inn skikkelige targets (til en god pris) til sommeren! Da blir vel spissplass og en eventuell erstatter for Colo prioritert.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2324 på: 27. Jan. 2013, 17:11 »
Det hadde vært fint med en ny spiss, men jeg mener at det ikke er så prekært. Vi har Cisse som klart førstevalg, og som forhåpentligvis vil finne tilbake til gammel form. Deretter har vi både Ameobi og Gouffran som kan spille helt fremme, ingen av de er i verdensklasse men jeg mener de er god nok backup for Cisse. Ameobi som spiss er faktisk ikke SÅÅ ILLE, det er på vingen han er helt ubrukelig. Jeg tror vi skal klare oss fint til sommeren uten en ny spiss.

Jeg er helt enig i denne fra Kesse!
Det er som vi i IT-utviklingsmiljøet kaller for "must-have" og "nice-to-have" features.
En ny spiss, er etter min mening, kun et "nice-to-have" i dette overgangsvinduet. Det er absolutt ikke noe kritisk hvis vi ikke får inn en ren spisserstatter for Ba.

Når man tenker på den midtbanen som vi hadde tidligere (satt litt på spissen da) med:

Obertan - Tiote - Perch - Jonas

så sier det seg sjøl at disse ikke akkurat har så mange kreative fibrer fordelt mellom seg, og deretter kan skape noen sjanser for enten seg selv eller for andre foran seg (f.eks. Cisse).

Men med en midtbane bestående av:

Sissoko - Cabaye - Tiote - Marveaux
                     Ben Arfa

så oser det av kreativitet og farligheter foran målet til motstanderne.

Da er det egentlig ikke så farlig om vi ikke har en spiss som putter 15-20 mål i sesongen, dersom målene også vil fordeles på de andre i midten.

Sissoko (av det lille jeg har sett, og gjennom det andre her inne forteller) er jo en slags Yaya Toure (box-2-box-player) og som kan bli med opp og spille vegg med enten midtbanespillere eller spissen, og deretter får fri vei mot målet. Bare se på YouTube-klippene av ham lagt ut på disse sidene tidligere så ser dere hvor gode han kan være med sånt en-to-spill.

Så har vi en Cabaye som har blikket og pasningsfoten til å tre igjennom sine medspillere på midten både til høyre og venstre, og nok til å skape mange sjanser i løpet av en kamp.

Marveaux, og ikke minst Ben Arfa (etter min smak i en litt friere rolle rett bak spissen) kan, som vi alle vet, også skape mye alene pga. sine fart- og dribleferdigheter.

Tiote vil da bli ryddegutten bak som stenger rommet foran våre midtstoppere.

Derfor har jeg ingen som helst tvil på at vår drømmemidtbane vil både skape masse sjanser og score mange mål selv så da trenger vi strengt tatt ikke å få inn noen backup for Cisse.
De spissene som vi allerede har i klubben vår vil kunne gjøre en god nok jobb til sommeren.

Så får vi bruke sommervinduet til å få inn in toppspiss til å pushe Newcastle's nr.9 Cisse til neste sesong, og kompletter spillerstallen.
« Siste redigering: 27. Jan. 2013, 17:13 av nemo »