20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30  (Lest 62517 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30
« Svar #315 på: 01. April 2012, 23:39 »
Det var ingenting som tydet på at Perch fikk spesielt vondt. Men jeg gidder ikke henge meg opp i at han "filmet" i den situasjonen. I mine øyne markerer han at Reina har skallet han. Jeg mente nøyaktig det samme om Tiote mot Sunderland (husker jeg rett nå?). Dessverre så er det sånn at man "må" overdrive for å få dommerens oppmerksomhet i slike situasjoner. Uansett om Reina treffer Perch med skallen eller ikke, så er det et forsøk på å nikke til han. Det er et soleklart rødt kort. Med tanke på det Perch gjorde i forkant, og den lille "filmingen", så synes jeg også det er på sin plass at Perch får det gule.

Jeg har samme vurdering av andremålet til Cissé. Han er ikke med i spillet, i den grad at han ikke er målet for pasningen.

God post, begge får sin fortjente straff for sine handlinger!

Vi er på 6 plass i PL, hva skjer med verden!?!?!?!?!?!?! :happy: :happy: :toon: :feiring: :feiring: :feiring: :frenetisk: :frenetisk: :frenetisk: :smitten: :smitten: :smitten:

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #316 på: 01. April 2012, 23:45 »
Viss det var suarez, ville reaksjonene basert seg på summen av all den dritten den jævelen har lira av seg i form av rasisme, skuespill og forferdelige holdninger. Det blir derfor ikke helt det samme, nei.

Når det er sagt er det ikke greit å filme, situasjonen er pinlig. Likevel ser jeg på det at Reina rusher opp i ansiktet på Perch som en større forseelse. Violent conduct er værre enn overspilling. Hevnaksjoner er det faktisk nedfelt lov om at skal belønnes med rødt kort. Sånn sett burde dommeren vist ut Reina på bakgrunn av oppførselen hans aleine, og Perch kunne fint latt være å sprelle som en halvkverka hyse.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #317 på: 01. April 2012, 23:46 »
Nå må dere få av dere newcastlebrillene. Hadde det vært suarez som gjorde det samme ville de fleste av dere skreket ut om at slik avføring vil dere ikke ha i PL.
Get real

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 01. April 2012, 23:47 »
Det er jo faktisk heller ikke filmingene han reagerer på, men at Perch saboterer en overgang. Det skjer jo hele tiden jo - jeg ser ikke problemet? Han fikk jo sitt fortjente gule kort for det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 01. April 2012, 23:48 »
Jeg har samme vurdering av andremålet til Cissé. Han er ikke med i spillet, i den grad at han ikke er målet for pasningen.

At han ikke er målet for pasningen har vel ingenting å si? Soleklar offside uansett spør du meg så sant ingen var borti den i duellen mellom Ben Arfa og Pool-forsvareren.
Nå har ikke jeg sett mange av reprisene, men det ser da ut som ballen toucher BenArfa eller en pool spiller før den når Cisse. Vist noen er borti ballen er det ikke offside på Cisse.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 01. April 2012, 23:50 »
HAr jo aldri sagt at han skulle vært straffet mer enn han ble, slik jeg ser det er gult kort korrekt. Men jeg skjønner bare ikke at folk kan hylle Perch for noe jeg ser på som veldig usportslig. Selv om intensjonen er god synes jeg ikke det er greit å sette ut foten for å spenne keeperen. Jeg vil heller vinne på ærlig og rederlig vis. Det dere kaller rutinert, kaller jeg juks. Gidder ikke diskutere denne saken mer nå.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #321 på: 01. April 2012, 23:52 »
Jeg er delvis enig. Skal ikke hylle den obstruksjonen, men så mye å rope om er det heller ikke

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 01. April 2012, 23:53 »
Det er ikke noe annerledes enn når man pådrar seg gult kort midt på banen med en utespiller. Akkurat samme greia. Det er usportslig og belønnes derfor med gult kort for sabotasje av spill. Syns det var helt riktig gjort av Perch.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #323 på: 01. April 2012, 23:53 »
Det som uansett er ettertrykkelig hyklersk er de folkene som hetser Carroll og hyller Perch i og med at begge selvfølgelig utfører helt latterlige filmeforsøk.

Resten gir jeg egentlig faen i .  :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 01. April 2012, 23:55 »
Fikk ikke med meg at krul prøvde å skalle ned carroll.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 01. April 2012, 23:56 »
Sparket til Perch skjønner jeg ikke at folk kan bli oppgitt for. Er da vel akkurat det samme om du drar ned en ving på kontring eller en keeper som setter igang. Ser virkelig ikke problemet her..

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #326 på: 02. April 2012, 00:00 »
Beklager at jeg ikke har vært så aktiv på forumet i det siste, men det skyldes jobb og andre sysler. Men det har sjelden vært så moro å være Newcastlesupporter som nå :happy: :happy: :happy:

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 02. April 2012, 00:01 »
For å si noe om kampen. Det var kanonkjekt å se at vi klarer å holde ballen i laget i store deler av kampen.
Jeg tror vi kan forvente mye fin fotball i de resterende kampene. Nå ser det ut som om Tiote endelig har funnet formen. Plukket neste hver 2.ball som ble stanget ut av skrtel og carra.

Samarbeidet Tiote-Cabaye så veldig bra ut idag. Det er herlig å se en midtbane som virker såpass komfortable med ballen. Jeg tror også at det kommer til å bli enda bedre i kampene som kommer. :nikke:
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #328 på: 02. April 2012, 00:08 »
Ser det er mange som har vært veldig fornøyde med spillet i dag, men personlig synes jeg at vi hadde veldig mye feilpasninger i løpet av kampen. Er selvfølgelig fornøyd med innsatsen, moralen og ikke minst at vi ikke tillater liverpool å skape noe særlig offensivt (ikke at de har gjort det i det siste, men still...)

Synes likevel ikke pasningsspillet vårt sitter så bra som jeg skulle ønska. I mange tilfeller er det misforståelser når Cissé skal legge av ball til midtbanespillerene våre, eller når Cabaye skal tre ballen frem på noen av de offensive. Ærlig talt var jeg litt frustrert over mangelen på presisjon i dag. Er ikke meninga å klage etter en 2-0 mot liverpool, men er det flere som er enige i at vi bomma mye i dag?

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #329 på: 02. April 2012, 00:11 »
Joakim, helt enig. Litt av poenget mitt var at det kan gjQre fryktelig vondt, og av og til reagerer kroppen fQr slaget treffer som en refleks. Uansett regner jeg med det er som du sier at han gjQr det for "A vise" hva Reina gjorde/prQvde pA. Sabotagen av spillet er ganske enkelt udiskutabelt hverken mer eller mindre enn gult kort.

Nordin, TANFlroida kamerat, fra super sports sine vinkler ser man tydelig at ballen skifter retning, videre argumenterte dem I studio med at det er umulig A se om det er Ben Arfa eller Liverpool spilleren som treffer. Ettersom linjedommeren ikke kan se dette heller, og dermed ikke er sikker, skal han la vaere A dQmme I mot. Det var deres syn pA det.

Tveit, har sett Suarez gjQre dette x-antall ganger. Han la seg ikke ned denne kampen tror jeg, men han bQyde seg ned og holdt seg for ansiktet minst 1 gang I dag. NAr det gjelder Suarez tror jeg ikke folk legger merke til det lengre. Shearer hadde nok ikke lagt seg ned, men de fleste spillerene legger seg ned for A vise at det skal vaere rQdt kort nAr slikt skjer. Helt enig med deg I at det er dummt at det er blitt slik.