20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92523 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #645 på: 26. Feb. 2012, 21:48 »
Dribleraidene har han alltid gjort. Han har mest sansynlig blitt voldtatt psykisk i Marseille og Lyon også. Litt merkelig at disse to klubbene ikke ville ha en av verdens beste spillere.. Han egenskaper er veldig overdrevet av mange på forumet. Til nå har han ikke repressentert free-floating carpet football som mange hevder. Mer en egoistisk onemanshowgreie. Minner meg litt om C.Ronaldo som 18 åring. Bare at Ben Arfa er 24 (25?)

Skulle ønske at han fikk 3-4 kamper fra start så han kunne bevist enten det ene eller det andre. Han har egentlig fått for lite spillertid til å bevise andre egenskaper en dribleraid.

Veit ikke hva du har sett - men han har bevist langt mer på sine kamper enn annenrangsspilleren Obertan. Både evne til å drible, evnen til å skape mål på egen hånd, samt spille frem medspillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #646 på: 26. Feb. 2012, 21:49 »
Om han er verdensklasse er han da også helt der oppe...?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 26. Feb. 2012, 21:51 »

Ameobi kan på sitt aller beste gjøre fantastisk gode ting. Men han gjør det særdeles sjeldent. Nå sier jeg ikke at det Ameobi gjør på sitt beste er like bra som det Benny gjør - men du skjønner hvor jeg vil hen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Peter

• Gjest
« Svar #648 på: 26. Feb. 2012, 21:54 »

Ameobi kan på sitt aller beste gjøre fantastisk gode ting. Men han gjør det særdeles sjeldent. Nå sier jeg ikke at det Ameobi gjør på sitt beste er like bra som det Benny gjør - men du skjønner hvor jeg vil hen.

Var jo det jeg også egentlig sa.
En Ben Arfa i slag og med selvtillit er verdensklasse. En Ben Arfa uten selvtillit og ikke i slag er nesten nede på Ameobi nivå.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 26. Feb. 2012, 21:58 »
Dribleraidene har han alltid gjort. Han har mest sansynlig blitt voldtatt psykisk i Marseille og Lyon også. Litt merkelig at disse to klubbene ikke ville ha en av verdens beste spillere.. Han egenskaper er veldig overdrevet av mange på forumet. Til nå har han ikke repressentert free-floating carpet football som mange hevder. Mer en egoistisk onemanshowgreie. Minner meg litt om C.Ronaldo som 18 åring. Bare at Ben Arfa er 24 (25?)

Skulle ønske at han fikk 3-4 kamper fra start så han kunne bevist enten det ene eller det andre. Han har egentlig fått for lite spillertid til å bevise andre egenskaper en dribleraid.

Veit ikke hva du har sett - men han har bevist langt mer på sine kamper enn annenrangsspilleren Obertan. Både evne til å drible, evnen til å skape mål på egen hånd, samt spille frem medspillere.

Ja onemanshow. Og han han har vist at han er mye bedre en Obertan på onemanshow. Men som sagt. Skulle gjerne sett ham 3-4 kamper på rad fra start i i ligaen med det best mulige laget rundt seg. Som mange har påpekt er det vanskelig å vise seg fra sin naturlige side i de siste 20 min av en kamp. Derfor håper jeg at han få muligheten til dette.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 26. Feb. 2012, 22:00 »
One man show? Det å spille frem medspillere er ikke one man show. Ja, han er en individualist - men hans kreativitet og flair kommer selvfølgelig laget til gode, selv om det også kan være frustrerende å se på når han ikke lykkes. Jeg foretrekker dog det fremfor en spiller som ikke har noe å gjøre i PL.

Christian

• Gjest
« Svar #651 på: 26. Feb. 2012, 22:01 »

9:30 min med Ben Arfa i Newcastle drakt.  :frenetisk:

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #652 på: 26. Feb. 2012, 22:03 »
Det er litt trist av at alle argumentene som anføres mot Ben Arfa kunne ha blitt ameliorert ved litt god gammeldags spilletid fra start.

Før han har fått en lengre run-in i laget er alle påstander og argumenter om ujevne prestasjoner fullstendig malplasserte.

Han trenger minimum 10 kamper, utover det trenger han et lag som spiller den type fotball han er fostret opp på.
Dessverre er dette fotball som er forbeholdt de bedre lagene,  med bedre  overlapping og flere pasningsalternativer enn det våre vinger og midtbane kan diske opp med.

Det kan godt hende at Ben Arfa ikke passer inn hos oss. Men det er ikke hans skyld, det er som Pardew sier : Round pegs in square holes. 

Vi burd heller hente Heskey.
If it has tits or wheels, count on problems!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 26. Feb. 2012, 22:12 »
jeg er enig kristoffer. Det jeg reagerer på at folk snakker om verdensklasse osv. Nevner han sammen med Messi, Silva, Modric osv. Det virker som om han kommer til å frelse laget hvis han får starte hver kamp. Men ut ifra det han har vist i løpet av innhoppene og startene har han ikke spillerforståelse i nærheten av spillerne nevnt over.

Hvis de offensive ferdighetene han besitter blir satt litt i system kan han bli en meget godt dribleving for oss. Hvordan det systemet kan se ut vet ikke jeg. Men mer fotball langs bakken vil selvfølgelig være til hans fordel. Da må vi også mer ballsikre spillere (noe jeg håper kommer i sommer).
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Christian

• Gjest
« Svar #654 på: 26. Feb. 2012, 22:16 »
Til dei som seier Ben Arfa er ego, sjå t.d kampen mot QPR her:

Synst Ben Arfa gir frå seg ballen mange ganger eg.

Ben Arfa er ikkje noko Messi, Silva eller Modric i mine auger. Men han er langt bedre enn R.Taylor og Obertan, og er Messi iforhold til dei to. Er det rart folk ønsker seg Ben Arfa på bana?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #655 på: 26. Feb. 2012, 22:23 »
Det er litt trist at folk ikke mener vi har spillere til å i mye større grad bedrive et bakkebasert pasningsspill. Virker som folk tror Pardew har laget gull av gråstein.
Vi har en topp-6 stall spillemessig, våre svake punkter i forsvar blir balansert av våre sterke spillere andre steder. I tillegg bruker ikke Pardew våre beste spillere.

Så lenge pardew er trener hjelper det ikke å hente spillere. Han opererer med to defensive vinger og to defensive midtbanespillere. Hva slags spillere skal vi hente som forandrer hele spillestilen? Jonas og Ben arfa  burde være soleklare førstevalg, og Marveaux når han kommer tilbake.

Folk sa vi kom til å spille annerledes når vi fikk Cabaye og tiote tilbake. Vel, vi hoofer fremdeles - noe jeg visste vi kom til å gjøre da dette skjedde ofte tidligere i sesongen og når de spilte sammen.

Hva er neste unnskyldning for hoofballen?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 26. Feb. 2012, 22:25 »
Det er litt trist at folk ikke mener vi har spillere til å i mye større grad bedrive et bakkebasert pasningsspill. Virker som folk tror Pardew har laget gull av gråstein.
Vi har en topp-6 stall spillemessig, våre svake punkter i forsvar blir balansert av våre sterke spillere andre steder. I tillegg bruker ikke Pardew våre beste spillere.

Så lenge pardew er trener hjelper det ikke å hente spillere. Han opererer med to defensive vinger og to defensive midtbanespillere. Hva slags spillere skal vi hente som forandrer hele spillestilen? Jonas og Ben arfa  burde være soleklare førstevalg, og Marveaux når han kommer tilbake.

Folk sa vi kom til å spille annerledes når vi fikk Cabaye og tiote tilbake. Vel, vi hoofer fremdeles - noe jeg visste vi kom til å gjøre da dette skjedde ofte tidligere i sesongen og når de spilte sammen.

Hva er neste unnskyldning for hoofballen?

det er jo disse som balanserer det svake forsvaret.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #657 på: 26. Feb. 2012, 22:26 »
På bekostning av all offensiv slagkraft. Som igjen inviterer det andre laget inn i kampen igjen.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 26. Feb. 2012, 22:28 »
Jeg føler også vi har en startelver som er blant topp 6. Mangler kanskje bare en "god" ving.

Virker som alle tror vi har en dårlig 11er i forhold til "topplagene". Men dette er jeg helt uenig i.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 26. Feb. 2012, 22:28 »
flatline. Ser du ikke at du motsier deg selv i det innlegget?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /