20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92509 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #630 på: 26. Feb. 2012, 17:55 »
Ben Arfa kom innpå i går og hadde to store muligheter. Allikevel er han den så får mest tyn. Hadde han scora på et av forsøkene(Noe han har gjort tidligere), så er han plutselig Supermann. Jeg forstår det virkelig ikke :)

Ben Arfa er da vitterlig nok ikke den som får mest tyn! Det var noen som kommenterte innsatsen hans, på lik linje med alle andre. Mange fler slengte seg på i diskusjonen, og dermed ble det en lang diskusjon om han.
Med enkelte unntak, var det heller ingen som slaktet Benny. Men han fortjente ikke mye skryt innsatsen sett under et, selv om han hadde et godt skuddforsøk som uheldigvis ikke skrudde nok. Noe som rett og slett er uflaks.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #631 på: 26. Feb. 2012, 20:37 »
Det er ganske uvanlig for et lag innenfor topp-6 å ha å så lite ballinnehav, og en så lite involvert midtbane. Men Pardew mener tydeligvis at midtbanen er der for å beskytte forsvarsfireren, så da blir det naturlig nok et ganske langt mellomrom mellom spisser og midtbanen. Artig for midtbaneleddet å se ballene som suser over huet deres i samtlige 90. 

Pardew lovet oss "free flowing carpet ball" før sesongen startet, dette har vi sett særdeles lite av. Jeg tviler ikke på at han ønsker å spille sånn, men stiller meg tvilende til om han er i stand til å gjøre det i praksis. Jeg kan nevne på èn koldbrann-herjet hånd hvor mange ganger denne sesongen vi har spilt bra, og det samme kan anføres om antall kamper vi har dominert.  Kampen mot Sunderland neste uke tror jeg blir pivotal i forhold til kritikikken mot Pardew. Der møter han en annen manager som også er veldig taktisk orientert - og etter min mening vesentlig bedre på det området.

Jeg er litt bekymret for hvor lang tid det går før  Yohan Cabaye begynner å føle seg løyet til i forhold til hvordan type fotball han ble lovet. Han er etter min mening blitt utplassert altfor dypt og gitt altfor mange defensive plikter i forhold til hva han egentlig kan tilby oss. Takket være sin ypperlige fysiske kondisjon utfører han disse pliktene på en ok måte, men det er tydelig at han er overarbeidet og ukomfortabel - og han har også vært en skuffelse for meg denne sesongen på grunn av dette. Jeg så for meg en intelligent ballfordeler,  istedet må vi se han arbeidende som et pisket esel. Hadde ikke blitt overrasket over om han ønsket seg bort til sommern.

Ben Arfa har jeg allerede gitt opp - han kaster bort tiden sin med Pardew, og går inn i historiebøkene som enda en benket superstjerne ilag med Tevez og Mascherano. Vi får håpe han kommer seg vekk og får en like fin karriere et annet sted som de to.

Sam Allardyce turte ihvertfall å innrømme at han spilte hoofball.

If it has tits or wheels, count on problems!

Christian

• Gjest
« Svar #632 på: 26. Feb. 2012, 20:48 »
Vanskleg å være uenig i den oppsumeringen Flatline. Føler også at Cabaye har alt for mange defensive oppgåver i forhold til ferdighetene sine.

Desverre å sei det, men Ben Arfa går nok inni historiebøkene sammen med Tevez og Mascherano. Her har me ein Ferrari, og så kaster me den bort med å køyre den som ein Fiat.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #633 på: 26. Feb. 2012, 21:04 »
Etterlyser forøvrig debattantene som foretrekker Pardews "play ugly and win"  over Wenger`s "beautiful fotball" . Hvor var dere da Tottenham ble most 5-2 i dag? Dèt laget "didnt let their hair down" ihvertfall  ::p

Nei, det handler om fotballen for meg her. Skal man bygge langsiktig suksess, starter og slutter det med å skape en egen identitet og en egen spillestil der man tar sikte på både ballinnehav og bevegelse.  Hvor er de overlappende løpene? Hvor er vingene som starter på hver sin side og alltid tilbyr bredde og en mulighet til å vri spillet? I omtrent samtlige angrep spiller vi TILBAKE til vingene som ligger dypt fordi de er bedt om å beskytte vingbackene. Da må angrepet startes på nytt. Så spilles det litt frem og tilbake omtrent som på en håndballbane, før vi slipper opp for muligheter og stanger mot forsvaret når siste utvei blir å hoofe.

Man U kampen har blitt halmstrået alle pro-pardew debattanter klamrer seg til ( sammen med  "vi er på 6. ffs ), og resultatet og spillet i den kampen var meget bra. Men ingen av målene kom fra organiserte angrep som ble startet bakfra.

Mål nummer en var en langpasning som Strolla stusset videre til Ba som skjøt på direkten. Det målet der gjentar du kansje 3 av 100 ganger... Mål nummer to var en thunderbastard av et frispark fra langt hold ( cabaye), og mål nummer tre var bare et klønete selvmål på langpasning...

Vi MÅ begynne å spille vårt eget spill istedenfor å drive å "containe og neutralise" det andre laget, det er antifotball...

Wolves spilte bedre enn vi har gjort hele sesongen i andre omgang, og de er  et bånnlag. Stallen vår er verdt 10 ganger så mye, de har ingen manager og spiller på bortebane.

What gives? Vi er bedre enn dette. Hvis Pardew ikke skjerper seg spillemessig, hadde det ikke gjort meg noe om en bedre manager tok over til sommern. AVB er vel snart ledig...
Og hvorfor ikke, på samme måte som når man identifiserer Simpson eller Willo som for svake, kan man ikke gjøre det samme med Pards?

Slutt å se på tabellen, og start å se kamper. Vi spiller heselig. Jeg tror ikke det holder i lengden, om vi har ambisjoner om å bli bedre enn midt på tabellen.

Vi har jo blitt verre enn vi var i høst. Virker som vi regresserer heller enn utvikler oss.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 26. Feb. 2012, 21:16 »
Morsomt lesestoff. Haha sammenligne Barfa med tevez og masherano er komikk. Gårsdagens opptreden fra Barfa minnet mer om obertan. Løpe ballen ut på sidelinjen. Finte seg selv og miste ballen istedet for å slå inn når gal laget vårt er i boksen. Han er kvikk i beina men ikke det skarpeste fotball hode.gjør så mye mer feil enn riktig og det er forbanna frustrerende å se Barfa prøve seg på egenhånd hele tiden. Rotet bort ballen gang på gang. Han må lære seg leksa munez lærer seg i goal:) ballen går fortere enn beina. Sentre for faen!!!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #635 på: 26. Feb. 2012, 21:23 »
Han er den eneste spillern vi har som løper mot mål og prøver å skape noe istedenfor å spille støttepasning. Er det fordi han er den eneste som er god nok, eller er han den eneste som ikke gjør som pardew sier ( og følgelig blir benket): nemlig å sentre bakover?

Følte jeg måtte senke meg ned til ditt nivå for å møte argumentene dine TooN.
Blir i skrivende stund sugd ned i idiotmalstrømmen og tvunget til å debattere der nede for alltid.
hjeeeel.........................................................p

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 26. Feb. 2012, 21:25 »
Jeg tror alle vil at laget skal spille bedre fotball. Eneste forskjellen er at noen forventer at de skal komme med en gang, mens andre vil gi Pardew å spillerne mer tid. De som vil gi mer tid mener at svake spillere i forsvarsleddet må ta mye av skylden for at Pardew har en konservativ innstilling til kampene. Samtidig tror jeg han vil at vi skal være mer spillende enn kampen mot wolves igår (ivertfall med de 11 beste på banen).

Alle ønsker at vi skal spille som Arsenal. Den fotballkulturen Arsenal har utviklet over 10 år, fra A-laget ned til akademiet er fantastisk. I tillegg har de meget gode spille i alle posisjoner på banen. De har gjort fantastisk arbeid over lang tid får å få dette til.
« Siste redigering: 26. Feb. 2012, 21:27 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Peter

• Gjest
« Svar #637 på: 26. Feb. 2012, 21:29 »
Ser ikke problemet med sammenligninga av Tevez, Mascherano og Ben Arfa. Alle ble fryst ut og nærmest voldatt psykisk av Pardew. Her hadde han 3 av verdens beste spillere i sin posisjon, men fordi han liker safety first har han nærmest wasta talentet til Ben Arfa, og det var sikkert like før med de 2 andre.

Jeg støtter Pardew i det meste han gjør, men spillestilen må forbedres samt han må tørre å være litt macho å la Ben Arfa spille mer enn det han gjør. Hadde vært ok at Ben Arfa ikke spillte så mye om vi hadde en sinnsykt rå driblefant på ving/off midt, men når E.T, James Perch og Taylor blir foretrukket i Arfas posisjoner, ser man at noe er galt. Pardew har knukket Ben Arfas selvtillit ganske kraftig ser det ut som, spør du meg. Disse desperasjons driblingene hans og de dårlige valgene kommer av mangel på tillit og en veldig dårlig game plan, der spillernes bevegelser er helt random og bare å se bevegelsene til ett visst esel er nok til å få personen som ser det til å sette seg i første taxi og kjøre rett til nærmeste mental sykehus. Det er faen ikke lett å være Ben Arfa med de spillerne han har hatt rundt seg og den mangelen på tillit han har fått av Pardew.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 26. Feb. 2012, 21:32 »
Nå er jo ikke Ben Arfa blant verdens beste i sin posisjon overhodet. MEN - han er vel vår fremste stjerne, og en vanskelig type ala Tevez og Mascherano. Det hører også med til historien at etter Pardew ble sparket i West Ham spilte Tevez en viktig rolle da Hammers unngikk nedrykk på vårparten. Det jeg føler er berettiget å spørre om er hvordan Pardew takler slike vanskelige spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #639 på: 26. Feb. 2012, 21:33 »
Ingen er uenige i at man må gi Pardew tid. Samtidig må det være lov å kommentere underveis.
Og jeg noterer med bekymret mine at vi ser ut til å ha blitt dårligere, ikke bedre.
Vi var svært heldige i første halvdel av sesongen, fra Chelsea hjemme og utover synes jeg har vært en mer rettferdig tilbakebetaling i form av poeng jamnført med hva vi har prestert. Det er litt synd at man fremdeles forsvarer Pardew til tross for at det er helt åpenbart at mannen ikke makter å ta grep når ting ikke funker. Det funker ikke mot Fulham, det funker ikke mot Tottenham, og det funket ikke her.

Antar vi må skli nedover på tabellen før folk begynner å se på selve spillet heller enn poengfangsten som fremdeles i stor grad preges av vår ufortjent gode start.

Flaks eller ikke, de andre lagene har begynt å finne ut av Pardew. Martin Jol utklasset han i andre omgang på hytta.  Det er jo ikke spesiellt vanskelig å demme opp for et lag med Jonas og Raylor på vingen, og to defensive midtbanespillere i Tiote og Cabaye?

Sett 2 mann på Ba som frimerke, og kjør en 5 manns midtbane med overlappende vinger og vingbacker?
Svaret på våre to svake punkter, nemlig vingbackene, er tydeligvis å sette press på dem  :ler:

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #640 på: 26. Feb. 2012, 21:35 »
Nå er jo ikke Ben Arfa blant verdens beste i sin posisjon overhodet. MEN - han er vel vår fremste stjerne, og en vanskelig type ala Tevez og Mascherano. Det hører også med til historien at etter Pardew ble sparket i West Ham spilte Tevez en viktig rolle da Hammers unngikk nedrykk på vårparten. Det jeg føler er berettiget å spørre om er hvordan Pardew takler slike vanskelige spillere.

Han har oppført seg plettfritt helt siden han ble hentet. Tror det heller har med å gjøre at Pardew ikke vet hvordan han håndterer kreative spillere.

Peter

• Gjest
« Svar #641 på: 26. Feb. 2012, 21:37 »

En Ben Arfa i form vil absolutt være helt der oppe blant de beste!
Denne situasjonen kan nesten minne litt om Zlatan greia i Barca. Han spillte bra for ett lag som gjorde det bra, men han hadde en balleløs trener som ikke likte spillere som skilte seg ut fra skoleguttene Messi og Villa, som sleika armsvetten hans.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 26. Feb. 2012, 21:45 »
Dribleraidene har han alltid gjort. Han har mest sansynlig blitt voldtatt psykisk i Marseille og Lyon også. Litt merkelig at disse to klubbene ikke ville ha en av verdens beste spillere.. Han egenskaper er veldig overdrevet av mange på forumet. Til nå har han ikke repressentert free-floating carpet football som mange hevder. Mer en egoistisk onemanshowgreie. Minner meg litt om C.Ronaldo som 18 åring. Bare at Ben Arfa er 24 (25?)

Skulle ønske at han fikk 3-4 kamper fra start så han kunne bevist enten det ene eller det andre. Han har egentlig fått for lite spillertid til å bevise andre egenskaper en dribleraid.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 26. Feb. 2012, 21:46 »
Det er ganske uvanlig for et lag innenfor topp-6 å ha å så lite ballinnehav, og en så lite involvert midtbane. Men Pardew mener tydeligvis at midtbanen er der for å beskytte forsvarsfireren, så da blir det naturlig nok et ganske langt mellomrom mellom spisser og midtbanen. Artig for midtbaneleddet å se ballene som suser over huet deres i samtlige 90. 

Pardew lovet oss "free flowing carpet ball" før sesongen startet, dette har vi sett særdeles lite av. Jeg tviler ikke på at han ønsker å spille sånn, men stiller meg tvilende til om han er i stand til å gjøre det i praksis. Jeg kan nevne på èn koldbrann-herjet hånd hvor mange ganger denne sesongen vi har spilt bra, og det samme kan anføres om antall kamper vi har dominert.  Kampen mot Sunderland neste uke tror jeg blir pivotal i forhold til kritikikken mot Pardew. Der møter han en annen manager som også er veldig taktisk orientert - og etter min mening vesentlig bedre på det området.

Jeg er litt bekymret for hvor lang tid det går før  Yohan Cabaye begynner å føle seg løyet til i forhold til hvordan type fotball han ble lovet. Han er etter min mening blitt utplassert altfor dypt og gitt altfor mange defensive plikter i forhold til hva han egentlig kan tilby oss. Takket være sin ypperlige fysiske kondisjon utfører han disse pliktene på en ok måte, men det er tydelig at han er overarbeidet og ukomfortabel - og han har også vært en skuffelse for meg denne sesongen på grunn av dette. Jeg så for meg en intelligent ballfordeler,  istedet må vi se han arbeidende som et pisket esel. Hadde ikke blitt overrasket over om han ønsket seg bort til sommern.

Ben Arfa har jeg allerede gitt opp - han kaster bort tiden sin med Pardew, og går inn i historiebøkene som enda en benket superstjerne ilag med Tevez og Mascherano. Vi får håpe han kommer seg vekk og får en like fin karriere et annet sted som de to.

Sam Allardyce turte ihvertfall å innrømme at han spilte hoofball.

:gp:

Takk for noen flotte og fine ord.

I aint trust in pards anymore!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 26. Feb. 2012, 21:46 »
Det er jo tøv da. Pardew satte stor pris på o'store Joey Barton - og han gjorde jo alt annet enn å slikke ræv med noen som helst andre enn Morrisey.
Forøvrig er ikke Ben Arfa i nærheten av de der oppe - da hadde han aldri vært i Newcastle United. Han har et svært potensiale og er verdensklasse når han presterer. Men han må da også først lære seg å prestere jevnt - for det har han ikke gjort til nå i karrieren sin.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida