20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92583 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #600 på: 26. Feb. 2012, 13:38 »
Og en manager som nekter gå bort fra den slitne 4-4-2en er ikke en manager jeg ser noen fremtid i.

Jeg vil heller havne 10-15 med noe nytt og spennende enn 7-10 med 4-4-2 uten utviklingspotensiale.

Utviklingspotensialet? Nå har vel alle lagene som har vunnet PL spilt 4-4-2 bortsett fra Chelsea under Mourinho som spilte 4-5-1/4-3-3.
Så akkurat dette skjønte jeg ikke så mye av. Spillere kan jo ha like stort utviklingspotensiale uansett formasjon. Redknapp f.eks. er en manager som er trofast mot 4-4-2. Men man trenger selvfølgelig gode spillere om man skal kjempe i toppen.
Tror du at om Wigan bytter formasjon så begynner de å vinne fotballkamper? Eller kan det være at spillermaterialet ikke er godt nok?

Med vårt spillermateriale per dags dato er ikke det formasjonen for oss.
Vi har ingenting som kan regnes som "gode" vinger med litt fart og fotballforståelse, og da må man bruke det man har og heller tilpasse spillestilen.

Christian

• Gjest
« Svar #601 på: 26. Feb. 2012, 13:56 »
Med vårt spillermateriale per dags dato er ikke det formasjonen for oss.
Vi har ingenting som kan regnes som "gode" vinger med litt fart og fotballforståelse, og da må man bruke det man har og heller tilpasse spillestilen.

Frode: 4-4-2 formasjonen funket, men funker ikkje lengre. Det har den ikkje gjordt siden før jul, med enkelte unntak (som t.d mot Man.Utd). Derfor meiner eg det virkleg er på tide å endre på ting.

Liker vingspel eg også, men problemet er at vingene våre ikkje har end product. Du må tilpasse formasjonen etter kva type spillere du har.
:nikke:

Heilt enig med deg snkz, me har ikkje vinger til å spele 4-4-2. Eineste vingen med end product er skadet(Marveaux). Itilegg har me spelarar som Guthrie og Ben Arfa som blir vraket p.g.a 4-4-2 formasjonen, sidan det er ikkje plass til dei.

Midtbanen bør sjå sånn ut:

----------Tiote-----------
Cabaye-Guthrie/Jonas
--------Ben Arfa---------

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 26. Feb. 2012, 14:03 »
Jeg kan ikke se at laget kunne gjort det noe bedre med en annen formasjon. Forsvaret vil fremdeles bestå av de samme spillerne og vil fremdeles være like avhengig av at midtbanen ligger tett og kompakt defensivt.
Vi kan selvfølgelig spille mer offensivt og slippe midtbanen mer til men det vil igjen gå ut over det defensive. Og jeg er heller ikke sikker på at det ville gitt flere poeng.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #603 på: 26. Feb. 2012, 14:08 »
Jeg mener at 4-4-2 er den beste formasjonen for oss. Det har jo skaffet en haug med poeng. Formasjon er uansett bare tall. Spillerroller er like viktige. Med 4-2-3-1 Ville det blitt veldig mye arbeid for midtbanen når de må hjelpe backene hele tiden. Selv om dette hadde vært en spennende formasjon tror jeg fort det kunne blitt en dårlig 4-5-1.

Som Frode sier er spillermaterialet alt for dårlig til å spille blendende fin fotball. Kampen i går var dårlig og de fleste spillerne kan bedre. Med bedre høyreback og Taylor tilbake i midtforsvaret vil dette alene skaffe oss langt mere ballinnehav.  Blir mye "tenk om" her, men Marveux er også en spiller som virker smart og spillende i langt større grad en samtlige vinger vi har.

Jeg mener vi trenger betydelig mer kvalitet i bredden i tillegg mer kvalitet i start 11 for å prestere bedre poengmessig og spillemessig en denne sesongen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 26. Feb. 2012, 14:10 »
Vårt svakeste ledd er backene og dere vil ta bort vingene våre?! Motstandere hadde takket høyere makter om Pardew gjorde dette...

Christian

• Gjest
« Svar #605 på: 26. Feb. 2012, 14:14 »
Mot lag som Man.Utd osv er eg enig.

Men mot lag som Wolves skal 4-4-2 Diamant funke, sidan det er kamper der me SKAL STYRE. Problemet i år, er jo at lag som Norwich, W.B.A, Swansea, Fulham og Wolves har styrt kampene mot oss.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #606 på: 26. Feb. 2012, 14:34 »
Dårlig opptreden av laget i går, hadde håpet på full trøkk og grei skuring av Wolves da de ligger dårlig an og ikke har vunnet på 10 kamper! Det begynner veldig bra og vi leder 2-0 tidlig selvom vi bare har 40% ballinnehav.. Da vi tidlig er i ledelse og er i 3. gir bør det bare gis full gass og rette opp stortapet mot Spurs, men den gang ei. Cissé og Santon er etter min mening eneste som gir 100%. Hvordan 2. omgang utvikler seg er skuffende spesielt på hjemmebane og Toon Army lot spillerne høre det flere ganger!
2-1 målet kommer av elendig "blokkering" hvis man kan kalle det av Simpson. Raylor stenger for innlegg og Jarvis legger over på sin svakere fot og det er nok av tid til å støte før han fyrer av. I forkant av 2-2 målet gjør Pardew en gigatabbe da han foretar ett dobbeltbytte når vi har dødball i mot oss. Side 2 i trenerhåndboken skulle vel være common knowledge.  :sint:
Fullforvirring i markeringene og når vi har alle 11 i feltet er det utrolig at det kan være 1 fullstendig alene til å pirke assisten fra Williamson over linjen.. :fisk:
Guthrie tror jeg hadde det dårligste innhoppet i historien i går, godt at han begynte på benken hverfall..

Når vi er inne på formasjonsdiskusjon her synes jeg at 4-4-2 er en ok formasjon i øyeblikket, men vingene vi bruker ikke er gode nok til å komme rundt å slå innlegg.. Ingen venstrefotet spiller fra start og det gjør det behagelig å være forsvarer, når man før kampen vet at slike innlegg kommer ikke i dag. Siden Jonas har sesongkort hadde det vært bedre å brukt han og Santon på høyresiden. Ferguson og Ben Arfa på venstre, da hadde det blitt bra Wing-Play og nok av innlegg for Cissé og Ba å angripe.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 26. Feb. 2012, 14:50 »
Husker jo at Hughton spilte Benny på venstreving den lille tiden han hadde han tilgjengelig. Jonas var før satt på vensterkant fordi han og Jose hadde et herlig samspill. Nå syns jeg jo at Santon og Jonas stadig blir bedre, men jeg tror at det å kanskje vurdere Benny på venstre og sette Jonas over på høyre kan være verdt et forsøk. Jonas har en okei innleggsfot og kan i mye større grad naturlig legge inn fra høyrekanten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 26. Feb. 2012, 14:53 »
Santon og Benny sammen på venstre kunne blitt meget bra. 2 stykker som faktisk vil spille fotball.
Same old Shearer, always scoring!

Peter

• Gjest
« Svar #609 på: 26. Feb. 2012, 15:26 »
Santon og Benny sammen på venstre kunne blitt meget bra. 2 stykker som faktisk vil spille fotball.

Sikker paa at det ikke hadde blitt litt for mye fotball? Hadde faatt pikk defensivt med Santon og Ben Arfa paa samme kant!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 26. Feb. 2012, 15:29 »
Husker jo at Hughton spilte Benny på venstreving den lille tiden han hadde han tilgjengelig.

Enrique er ligaens beste venstreback og når han spilte for NUFC var han der oppe blant de beste, da er ikke det så farlig å ha en offensviv ving på samme side. Enrique er jo helt vanvittig god 1 mot 1 og med hjelp av den sentrale midtbanen og litt av Ben Arfa selv vil det være enkelt å stenge av den sida. Enrique er jo helt rå defensivt.

Vårt svakeste ledd er backene og dere vil ta bort vingene våre?! Motstandere hadde takket høyere makter om Pardew gjorde dette...

Nettopp! Det er visst vanskelig for enkelte å forstå hvor hvor viktig midtbaneleddet har vært for forsvaret denne sesongen. Bytte vekk dette med sentrale midtbanespillere som i tillegg ikke er av de raskeste slaget ville vært det vi kan kalle gambling på høyt nivå.

Mot lag som Man.Utd osv er eg enig.

Men mot lag som Wolves skal 4-4-2 Diamant funke, sidan det er kamper der me SKAL STYRE. Problemet i år, er jo at lag som Norwich, W.B.A, Swansea, Fulham og Wolves har styrt kampene mot oss.

Hvor ofte ser du Alex Ferguson, Wenger, Mourinho eller noen andre toppklasse managere bytte om på formasjoner og spillemønstre. Blir det gjort er det bittesmå forandringer. De holder seg trofast til sitt selv om de alle verdens muligheter med de spillerne de har til rådighet.
Faktum er at det bare er i CM eller FM verden at det er mulig å bytte formasjon og spillemåte annen hver kamp og fremdeles vinne.

Skal NUFC i større grad styre kamper som dere etterlyser innebærer det at hele laget må flytte etter og stå høyere. Man kan ikke flytte midtbanen opp og la forsvaret stå tilbake, dette strider jo mot absolutt alt som har med sone å gjøre. Flytter man midtbanen opp må forsvaret flytte etter. Da har vi det problemet som NUFC har hatt tidligere med tempoproblemer i forsvaret og manglende evne til å kunne levere fra seg enkle pasninger som det enkelte i dagens lag har.

Får Pardew bedre forsvarspillere så kan laget også stå høyere uten å frykte balltap nærme egen banehalvdel i like stor grad, selv om det uansett bør unngås. Bedre spillere med bedre ferdigheter er derfor etterlyst i forsvaret. Får man det er jeg ganske sikker på at vi vil se ett annet NUFC spill enn dagens. Men intil videre må man bare bruke det man har.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 26. Feb. 2012, 15:34 »

Sikker paa at det ikke hadde blitt litt for mye fotball? Hadde faatt pikk defensivt med Santon og Ben Arfa paa samme kant!

Mot wolverhampton osv, så burde vi da for all del prøve å spille litt fotball også! Drittlei av alt skal være så safe og sikkert. Uansett så er det jo ironisk at vi som skal være så defensivt orienterte spiller med en av PL's dårligste midtstoppere.
Same old Shearer, always scoring!

Christian

• Gjest
« Svar #612 på: 26. Feb. 2012, 15:53 »
Angrep beste forsvar som det heiter.  ;)

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #613 på: 26. Feb. 2012, 15:54 »
Helt enig me Frode her.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 26. Feb. 2012, 15:55 »
Angrep beste forsvar som det heiter.  ;)

Det er en floskel når det kommer til fotball. Hvor mange av de beste lagene er det som i bunn og grunn ikke har et solid defensivt fundament? Nevn ett.