20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92597 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #585 på: 26. Feb. 2012, 12:02 »
Nå er jo ikke spillerne maskiner, og jeg mener nå at den mest sannsynlige årsaken til den spillemessige kollapsen var at for mange hadde en bedriten dag på jobb, og at Wolves var veldig aggressive i press. Det Pardew skal kritiseres for var at han ikke evnet å ta grep tidligere.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 26. Feb. 2012, 12:07 »
                        Krul

Simpson - Williamson - Coloccini - Santon

Tiotè

Cabaye - Jonas/Guthrie

Ben Arfa

Ba - Cissè

Ein 4-1-2-1-2 formasjon. (4-4-2 Diamant)

For min del har jeg alltid hatt sansen for lag som er flinke til å utnytte kantene og godt vingspill, så jeg foretrekker heller det.
Denne formasjonen vil jo også forandre fullstendig på det Pardew allerede har fått resultater med og jeg er ikke videre interessert i det.
Er også litt skeptisk til å la Ben Arfa ligge i rollen bak spissene da han ikke er en typisk spiller til å fordele baller og spille igjennom lagkammerater. Han liker heller å gjøre ting på egenhånd. Hans 22 assist på 200 kamper viser vel det.

Men jeg vet at Milan hadde brukbar suksess med denne formasjonen for noen år siden da Kakà var i klubben. Men han er en helt annen spilletype enn Ben Arfa.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 26. Feb. 2012, 12:10 »
Nå er jo ikke spillerne maskiner, og jeg mener nå at den mest sannsynlige årsaken til den spillemessige kollapsen var at for mange hadde en bedriten dag på jobb, og at Wolves var veldig aggressive i press. Det Pardew skal kritiseres for var at han ikke evnet å ta grep tidligere.

Nei på ingen måte.

Jeg begynner bare bli litt lei av denne forgudelsen av Pardew grunnet en flott høstsesong.

Men vi kan heller ta opp denne diskusjonen når sesongen er over og jeg håper folk generelt har litt tynnere Pardewbriller.  :toon:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #588 på: 26. Feb. 2012, 12:11 »

Denne formasjonen vil jo også forandre fullstendig på det Pardew allerede har fått resultater med og jeg er ikke videre interessert i det.

Tror du Pardew er mannen og strategen for å etablere oss oppe blant "toppen"?

Christian

• Gjest
« Svar #589 på: 26. Feb. 2012, 12:35 »
Frode: 4-4-2 formasjonen funket, men funker ikkje lengre. Det har den ikkje gjordt siden før jul, med enkelte unntak (som t.d mot Man.Utd). Derfor meiner eg det virkleg er på tide å endre på ting.

Liker vingspel eg også, men problemet er at vingene våre ikkje har end product. Du må tilpasse formasjonen etter kva type spillere du har.

Ben Arfa i ein 10-er rolle bak Ba og Cissé trur eg vil funke. For da vil han ha mulighet til å ha ein fri rolle, og bevege seg over heile banene.

Fint sitat Joakim sendte meg idag: "I'm a Ferrari, but you are driving me as if I were a Fiat." - Zlatan. Og det er nettopp sånn det er med Ben Arfa, han er ein Ferrari, men Pardew vil bruke han som ein Fiat. Ben Arfa er ein type spiller som får folk til å komme på tribunene og kjøpe drakter.

edit: Fekk massiv kritikk for å lufte dette med formasjon, Pardew og Ben Arfa før jul pga tabellplassering. (Det var på twitter) Ser ut som fleire starter å sjå det nå. Pardew skal ha all ære for jobben han har gjordt, men nå starter motgangen. Og då er det påtide å gjere noko endringer, og ikkje flyte på gamle resultat.
« Siste redigering: 26. Feb. 2012, 12:38 av Christian »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 26. Feb. 2012, 12:36 »

Med særdeles begrenset spillermateriale så er han mannen som ihvertfall pr dags dato har ført klubben så nærme som overhodet mulig. Atpåtil når vi i godt over 1 mnd måtte klare oss uten våre antatt beste spillere grunnet ACN og at Cabaye på samme tidspunkt fikk 3 kampers karantene.
Å begynne å kritisere Pardew når klubben ligger på en fin 6. plass synes jeg er håpløst. Tror du NUFC med en annen manager ville ligget å kriget med Tottenham og Manchester lagene om ligagullet?

Om du sjekker hva jeg skrev når Pardew først ble ansatt så var det vel få som var mer misfornøyd. Men jeg kan ikke gå rundt å være skuffet når NUFC ligger å kjemper med LFC, Arsenal og Chelsea om den siste CL plassen. Det vil være idioti etter min mening.
Selvfølgelig er jeg som de aller fleste andre skuffet over enkelte resultater. Noen er Pardew sin feil og noen er spillernes og noen en kombinasjon av begge deler.
Det som uansett er ganske sikkert er at Pardew ikke har spillermaterialet som hans konkurrenter Wenger, Dalglish og Villas Boas har. Bredden og de forskjellige spillertypene disse managerne har til rådighet gjør at de har litt flere strenger å spille på og gjør det enklere å gjøre noen bytter som kan forandre kampene. Det har ikke Pardew. Om Cissè og Ba ikke har dagen så er liksom Ameobi løsningen..... Om ikke Williamson har dagen er Perch mannen som skal gjøre det. Om ikke Tiotè eller Cabaye har dagen så er Guthrie mannen vi håper på. osv osv osv

NUFC har et bedre lag enn på mange sesonger, men har allikevel et godt stykke å gå før vi er helt der oppe og kan sammenligne spillertroppen vår med de andre topplagene. Men det er absolutt noe å bygge videre på. Vi har enkelte spillere som er vanvittig gode, men fallhøyden er stor når disse mangler. Det er ikke til å se bort ifra. Steven Taylor er sårt savnet i mine øyne. Williamson er milevis bak han. Men så lenge Pardew ikke har fått noen andre så må han gjøre det beste ut av situasjonen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 26. Feb. 2012, 12:46 »

Ja, kvifor ikkje? Eg trur du lyte ta ein god del steg tilbake. Kva var ambisjonane før denne sesongen? Det var topp 10. Altso ein 10.plass er godt nok. Utifrå vår tabellplassering no so skjønnar dei fleste at denne måtsetnaden har vorte justert opp. Likevel var det topp 10! Sei me no greier ein 7.plass og Europaspel, kvifor skal me då starta ein diskusjon om Pardew er den rette til å ta oss blandt "toppen". Her ser det endeleg ut som me har starta med noko som liknar på "bygg stein for stein" og so kjeme slike so deg og startar ein heksejakt på manageren. Alan Pardew har gjort mange feil denne sesongen han,men eg kan ikkje sjå at han gjorde nokre store eller tydelege i går. Dessutan har han overraska alle og vist seg dyktig. Han må no få lov å utvikla seg og få tid på seg han og(?!). Skal ikkje han få lov til å ha ei læringskurve som alle andre? Totalt sett etter at Pardew kom, peikar ikkje pila oppover?

Heilt til slutt, kven er alle desse med "Pardewbriller" på? Til informasjon so sa eg ca 1000 gonger før denne kampen at me har spelt svakt i dei siste 8 kampane og at eg håpa både Pardew og spelarane kunne få snudd denne trenden. Det greidde dei ikkje.
« Siste redigering: 26. Feb. 2012, 12:49 av lgrinde »

Christian

• Gjest
« Svar #592 på: 26. Feb. 2012, 12:50 »
Heksejakt?  :blink: Har ikkje lest at nokon vil brenne Pardew på eit bål (Sparke han).

Men for enkelte her, så er det "ulovleg" å kritisere formasjon og manager berre pga me ligger i topp 6. Du blir ikkje bedre, om du godtar ting som det er. Du må alltid jobbe for det bedre.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 26. Feb. 2012, 12:51 »
Av nysgjerrighet snkz: Hvilken manager ville du ansatt hvis Pardew fikk sparken?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 26. Feb. 2012, 13:14 »

Ja, kvifor ikkje? Eg trur du lyte ta ein god del steg tilbake. Kva var ambisjonane før denne sesongen? Det var topp 10. Altso ein 10.plass er godt nok. Utifrå vår tabellplassering no so skjønnar dei fleste at denne måtsetnaden har vorte justert opp. Likevel var det topp 10! Sei me no greier ein 7.plass og Europaspel, kvifor skal me då starta ein diskusjon om Pardew er den rette til å ta oss blandt "toppen". Her ser det endeleg ut som me har starta med noko som liknar på "bygg stein for stein" og so kjeme slike so deg og startar ein heksejakt på manageren. Alan Pardew har gjort mange feil denne sesongen han,men eg kan ikkje sjå at han gjorde nokre store eller tydelege i går. Dessutan har han overraska alle og vist seg dyktig. Han må no få lov å utvikla seg og få tid på seg han og(?!). Skal ikkje han få lov til å ha ei læringskurve som alle andre? Totalt sett etter at Pardew kom, peikar ikkje pila oppover?

Heilt til slutt, kven er alle desse med "Pardewbriller" på? Til informasjon so sa eg ca 1000 gonger før denne kampen at me har spelt svakt i dei siste 8 kampane og at eg håpa både Pardew og spelarane kunne få snudd denne trenden. Det greidde dei ikkje.

Jeg har ikke hintet til noen spesielle her på forumet, du burde du kunne lese ut ifra det jeg skriver.
Men kommer til stadighet over kommentarer forskjellige steder om hvor stor en gudegave Pardew er osv.

Og en manager som nekter gå bort fra den slitne 4-4-2en er ikke en manager jeg ser noen fremtid i.

Jeg vil heller havne 10-15 med noe nytt og spennende enn 7-10 med 4-4-2 uten utviklingspotensiale.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #595 på: 26. Feb. 2012, 13:16 »
Det begynner for min del og blitt litt som denne:

"Burn her anyway!"
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 26. Feb. 2012, 13:17 »
Frode: 4-4-2 formasjonen funket, men funker ikkje lengre. Det har den ikkje gjordt siden før jul, med enkelte unntak (som t.d mot Man.Utd). Derfor meiner eg det virkleg er på tide å endre på ting.

Liker vingspel eg også, men problemet er at vingene våre ikkje har end product. Du må tilpasse formasjonen etter kva type spillere du har.

Ben Arfa i ein 10-er rolle bak Ba og Cissé trur eg vil funke. For da vil han ha mulighet til å ha ein fri rolle, og bevege seg over heile banene.

Fint sitat Joakim sendte meg idag: "I'm a Ferrari, but you are driving me as if I were a Fiat." - Zlatan. Og det er nettopp sånn det er med Ben Arfa, han er ein Ferrari, men Pardew vil bruke han som ein Fiat. Ben Arfa er ein type spiller som får folk til å komme på tribunene og kjøpe drakter.

edit: Fekk massiv kritikk for å lufte dette med formasjon, Pardew og Ben Arfa før jul pga tabellplassering. Ser ut som fleire starter å sjå det nå. Pardew skal ha all ære for jobben han har gjordt, men nå starter motgangen. Og då er det påtide å gjere noko endringer, og ikkje flyte på gamle resultat.

Før gårsdagens kamp så var vel NUFC det PL laget med 4. best form. Det er vi forsåvidt enda da vi har tatt like mange poeng over 6 kamper som 5 andre lag, men målforskjell er ødeleggende.
Så det kan ikke ha vært så hakkandes gale. Siden starten på året står NUFC med 4 seire, 2 tap og 1 uavgjort. De aller fleste av kampene uten Tiotè, Ba, Cissè og Cabaye. Så det er ikke så ille som det dere vil ha det til. Problemet er at de 2 tapene har vært stortap der vi har sluppet inn 5 mål i begge oppgjørene. Det er selvfølgelig ikke bra............ Men å si at formasjonen og taktikken til Pardew ikke funker lenger er å ta noe så inni helsikkes i.

Ben Arfa kan jo få en like fri rolle om han bli plassert på kanten i det forslaget jeg nevnte litt tilbake her. Da vil heller ikke laget måtte gå gjennom en total forandring og noe de har trent på hele sesongen, noe som ikke er bra å forandre på midtveis.
Jeg er enig i at Ben Arfa må ha en fri rolle om han skal spille. Han passer ikke inn ellers. Men jeg tror at Pardew ville gitt Ben Arfa det om han hadde hatt bedre forsvarspillere til rådighet. Forsvaret vårt er enormt sårbart. Det har blitt bevist flere ganger denne sesongen. De sliter med enorme tempoproblemer og enkle ting som pasninger og mottak er en kamp i seg selv for Williamson og Simpson. Da er det ikke alltid like enkelt for en manager å la en av de 4 foran forsvaret få en fri rolle og mindre defensiv jobb.

Jeg har hatt flere diskusjoner med Thomas/Inspector om hvem som er best av Williamson og S. Taylor. Jeg håper kampen igår var et bevis på at S. Taylor er milevis foran. Greit at vi alle vet at Williamson kan bedre enn det han viste igår, men han er uansett altfor svak til at han burde får spilletid i en klubb som kjemper om en 4. plass. Akkurat det har vi litt for mange av i NUFC pr nå. Skulle CL eller E-cup glippe så velger jeg å tro at det er på grunn av litt for dårlig spillermaterialet fremfor at Pardew er en dårlig manager.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 26. Feb. 2012, 13:17 »
Av nysgjerrighet snkz: Hvilken manager ville du ansatt hvis Pardew fikk sparken?

Du jeg har ikke noen navn på papiret akkurat nå. Men jeg ville hatt en louis van gaal/frank de boer type.
Med samme filosofi og som får lov til å holde på i noen år å bygge det opp og hente spillerene vi mangler for å fullføre en slik filosofi.
« Siste redigering: 26. Feb. 2012, 13:25 av snkz »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 26. Feb. 2012, 13:19 »
Skulle CL eller E-cup glippe så velger jeg å tro at det er på grunn av litt for dårlig spillermaterialet fremfor at Pardew er en dårlig manager.

Eller en salig kombinasjon.
Ikke dårlig, men sta kanskje :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #599 på: 26. Feb. 2012, 13:27 »
Og en manager som nekter gå bort fra den slitne 4-4-2en er ikke en manager jeg ser noen fremtid i.

Jeg vil heller havne 10-15 med noe nytt og spennende enn 7-10 med 4-4-2 uten utviklingspotensiale.

Utviklingspotensialet? Nå har vel alle lagene som har vunnet PL spilt 4-4-2 bortsett fra Chelsea under Mourinho som spilte 4-5-1/4-3-3.
Så akkurat dette skjønte jeg ikke så mye av. Spillere kan jo ha like stort utviklingspotensiale uansett formasjon. Redknapp f.eks. er en manager som er trofast mot 4-4-2. Men man trenger selvfølgelig gode spillere om man skal kjempe i toppen.
Tror du at om Wigan bytter formasjon så begynner de å vinne fotballkamper? Eller kan det være at spillermaterialet ikke er godt nok?