20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #570 på: 25. Feb. 2012, 21:25 »
For all del, Ben Arfa kan bli bedre på å slippe ballen tidligere. Han kan bli litt mer disiplinert i så måte. Det kan jeg være enig i. Men det betyr ikke at det bare er han som skal endre seg og ikke taktikken.

For det er fremdeles taktikken som er problemet i mine øyne. Den har vært fantastisk, men nå må den endres, fordi den ikke lenger funker.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 25. Feb. 2012, 21:38 »
Jeg har vært litt kritisk til Ben Arfas prestasjoner tidligere, men i dag synes jeg han gjør et greit innhopp. Jeg blir fremdeles frustrert over ego-trippinga hans, men han kommer til to ganske bra skudd som lett kunne gjort ham til dagens store helt. Akkurat som kampbildet ble i dag var det ikke så farlig at han kom inn og gjorde litt selv og var litt ego, ettersom det ikke var noen andre som klarte å spille spesielt godt sammen uansett. Om han derfor kunne kommet inn og gjort alt på egen hånd hadde han derfor bidratt med noe som resten av laget ikke klarte.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #572 på: 25. Feb. 2012, 22:22 »
BenArfa gjorde et greit innhop. Rotet litt, men skapte også mer enn det samtlige gjorde i hele andre omgang. Dette laget skriker som vanlig etter kreativitet og fart. Her er det mye å hente for det er nesten fraværende. Hvordan også BenArfa blir det store samtale temaet etter en kamp der vi etter 2-0 plutselig finner på at Wolves skal få lov til å nesten eige ballen kampen gjennom er et større spørsmålstegn for meg. Taktikken bør absolutt kritiserest. Var til tider jeg nesten måtte se etter om vi var på hjemmebane for det såg jo til tider ut som om vi var på Molineux(?).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #573 på: 25. Feb. 2012, 23:00 »
Jeg kunne virkelig tenkt meg å sett Ben Arfa få TID til å spille sammen med Ba og Cissé. Jeg tror de tre er i stand til å skape underverker sammen, og det kan kanskje gjøre det litt lettere for Ben Arfa å tørre å slippe ballen, i stedet for å gå egotrip.

Jeg ser for meg Ben Arfa som en "falsk" kantspiller (samme hvilken side), med Ba som "møtende spiss" og Cissé inne i boksen, som et konstant uromoment for motstanderens forsvarsspillere. Med to dyptliggende sentrale midtbanespillere i Tiote og Cabaye, og Jonas eller Raylor på motsatt kant som jobber knallhardt begge veier, så har vi potensielt et mannskap som kan oppnå virkelig store ting. Vi har balanse defensivt, og vi har stort offensivt krutt. Dette innebærer vel en slags 4-2-3-1 formasjon (eller kanskje mer riktig 4-2-1-1-2), som jeg absolutt har tro på at kan funke.

Men er det realistisk? Med Alan Pardew ved roret er jeg fristet til å si blankt nei. Men jeg har et ørlite håp.

BTW: Er det noen som har sett en forklaring eller selv har en forklaring på hvorfor vi byttet ut Cissé, og ikke Ba (som tross alt fikk en smell i starten av omgangen, og som generelt spilte en lite god kamp)? Dessuten kom vel Ben Arfa inn som en slags hengende spiss, så hvorfor tok vi da ut Cissé?
« Siste redigering: 25. Feb. 2012, 23:02 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #574 på: 25. Feb. 2012, 23:08 »
Jeg kan lett tippe at det er fordi Ba er så mye mer med i spillet mens Cisse er mer en typisk poacher. Vi blir veldig lette på topp med bare Cisse og Ben Arfa når vi skal vinne dueller.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 25. Feb. 2012, 23:09 »
Leser på NO at Cisse visstnok skal ha gått av med noe som kunne ligne en skade. Skal visstnok ha holdt seg litt til lysken og gikk rett i garderoben.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #576 på: 25. Feb. 2012, 23:17 »
Leser på NO at Cisse visstnok skal ha gått av med noe som kunne ligne en skade. Skal visstnok ha holdt seg litt til lysken og gikk rett i garderoben.
Håper den er så liten at han ikke drar på den totale meningsløse kampen i Afrika, men at han blir klar til neste helg.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 25. Feb. 2012, 23:59 »
avtalt på forhånd at han skulle holde seg til lysken?  :pard:
Mener å ha lest at mange afrikanske spillere blir litt småskadet før vannskapskamper. På samme måte som U-21 landslagsspillere som er viktige på klubblaget
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #578 på: 26. Feb. 2012, 00:08 »
De siste 70 minuttene i  dag var årest dårligste minutter...

Så mye elendighet og talentløshet skal man lete lenge etter...

Steiksild

• Flaskebærer
  • *
  • Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #579 på: 26. Feb. 2012, 01:32 »
For å si litt om kampen så var d noe av d mest frustrerende jeg har sett. Vi fikk 2-0 gratis uten å spille i nærheten av hva vi kan. Etter dette ser det ut som vi er fornøyde med resultatet og begynner å spille på tvers og bakover, noe vi ikke behærsker i det hele tatt, vi gir bort ballen hele tiden. Etter pause er vi helt elendige, og byttene hever oss ikke i d hele tatt. Synes Willo hadde en forfærdelig kamp, Guthrie var katastrofal da han kom inn. Cabaye og Ba hadde også prestasjoner under pari. Og så til mannen alle snakker om; Ben Arfa. For å si d først som sist så er jeg stor fan. Prestasjonen hans i dag var preget av at han følte at han virkelig måtte overbevise. Hver gang han hadde ballen prøvde han på noe ekstraordinært. Jeg tror ikke dette er på grunn av at han er ego. Alle ser at han gjør en elendig prestasjon i dag, men mener fortsatt at han er den eneste som skaper sjangser i andre omgang
« Siste redigering: 26. Feb. 2012, 02:00 av Steiksild »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 26. Feb. 2012, 04:39 »
1 : Lionel Messi > Hatem Ben Arfa (altså, makan til forventninger, han blir jo halshugd hver gang han gjør en jævla feil)

2 : Ekstremt skuffende å gi fra oss en 2-0 ledelse mot et av ligaens svakeste lag...
Same old Shearer, always scoring!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 26. Feb. 2012, 10:17 »
Saken er jo at det er hele taktikken vår som svikter, og det er selvsagt Pardew sin skyld. Vi har en meget ballsikker sentral midtbane, men hva hjelper det når ballene bare flyr over hodene på de?

Nei, altså. Dette er sprøyt.
NUFC har ikke godt nok lag til å kunne "peise på" offensivt, til det er for mange enkeltspillere som er en for stor risiko. Det så vi igår. Underkant av 1 min var spilt da Doyle rett og slett spaserte forbi Williamson og fikk en kjempesjanse. Williamson hadde flere slike glipper tidlig i gårsdagens kamp, og Simpson var også usedvanlig svak. Tempomessig er forsvaret forferdelig og kun Santon har fart til å kunne løpe opp hurtige vinger.

I en kamp tidligere i sesongen, tror det var stortapet mot Fulham, var vel du Daniel en av de som kritiserte Pardew for at laget stor for høyt i banen, noe som også ble gjort hjemme mot WBA, også der endte det med tap. Dette beviser at forsvaret er usedvanlig sårbare og ikke henger helt med uten en god og kompakt midtbane foran seg.
Skal NUFC holde mer på ballen og dominere banespillet i større grad må jo laget, også forsvarsfireren stå høyere. Avstanden mellom forsvaret og midtbanen skal jo være minimal og motstanderne skal jo ikke få komme til i det rommet der. Så NUFC kan ikke flytte opp midtbanen men la forsvaret stå langt tilbake, det blir jo fullstendig feil.

Det er helt greit at dere ønsker at NUFC skal stå høyt, spille ut motstanderne og skape sjanser på sjanser, men så godt lag har ikke NUFC pr dags dato. Om alle har dagen er det mulig, men når kun 50-60% har dagen blir den tanken umulig. Bare å se på gårsdagens kamp og på hvor mange balltap NUFc hadde i midtbaneleddet og ikke minst hvor mange ganger forsvarsfireren spilte ballen opp rett til en Wolves spiller. Dette er jo så definitivt ikke Pardew sin feil.

Angående taktikk så synes jeg Pardew traff ganske godt. Ledet komfortabelt 2-0 til pause og hadde full kontroll selv om enkeltspillere også i første omgangen var ubegripelig elendige. Målene imot kom av svakt og pysete forsvarspill, R. Taylor og Simpson får ta denne, og markeringsvikt av Jonas og elendig jobb i forkant av Williamson på utligningsmålet.

Problemet er vel at Pardew ikke har noen å sette inn når spillere viser dårlig form. Tror alle er enige i at Perch ikke skal inn for Williamson i midtforsvaret og på høyreback er det jo absolutt ingen alternativer. At Ameobi er et 3. valg på spissplass viser vel at det ikke er så veldig med kvalitet å sette inn om spissene sliter litt. Det masser av mer eksempler..........

Vil be enkelte om å ta av seg NUFC brillene et lite øyblikk og sammenligne startellveren til NUFC med lagene rundt. Der er de jo ganske så underlegene. Hvilke andre lag hadde gitt plass til Williamson, Simpson, til dels Santon, en Jonas i dårlig form, høyrekanten vår med eller uten Ben Arfa, + sikkert et par andre som også kommer svakere ut sammenlignet med klubbene rundt.
NUFC har ikke gode nok spillere og god nok bredde til å kunne spille den blendene offensive fotballen enkelte mener vi kan. Den til dels defensive organiseringen av laget har vært en suksessfaktor så langt og er nok den største årsaken til at vi ligger kun 3 poeng bak Chelsea på 4. plassen. Hvem hadde trodd det før sesongstart?

Selvfølgelig er det lov å være skuffet etter denne kampen her. Er jo det selv også. Men jeg synes det blir feil å skylde på Pardew når vi så hvor mange balltap og svake prestasjoner som hemmet laget igår.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 26. Feb. 2012, 10:37 »
Jeg synes vel egentlig ikke at Ben Arfa passer så godt inn i en ren 4-4-2. Vil aller helst se han i en offensiv midtbanesposisjon, eller en ren kantposisjon.

Alt 1:

Tiote   Cabaye

Ben Arfa        Ba        Jonas

Cisse

Alt 2:

Tiote
         Cabaye         Guthrie

Ben Arfa                    Ba

Cisse

Jeg synes det blir feil å sette ned klubbens desiderte toppscorer eller plassere han på vingen. Det siste ville vært håpløst og er noe Avram Grant den dag i dag får pepper for at han gjorde da han var manager i West Ham.

Et alternativ jeg ser for meg er kunne vært:

Krul

Simpson - Williamson - Coloccini - Santon

- Cabaye - Tiotè - Jonas

Ben Arfa

Ba - Cissè

Problemet er at det blir vanvittig store rom å dekke for de 3 på midten når NUFC ikke har ball og det det blir litt skjevt. Mye løping.
Men denne har vel funket for en del andre lag før.
Jeg kunne også tenke meg å se mer av Ben Arfa men vil samtidig ikke bytte om altfor mye på noe som i realiteten har funket så vanvittig bra.

Christian

• Gjest
« Svar #583 på: 26. Feb. 2012, 11:38 »
                        Krul

Simpson - Williamson - Coloccini - Santon

Tiotè

Cabaye - Jonas/Guthrie

Ben Arfa

Ba - Cissè

Ein 4-1-2-1-2 formasjon. (4-4-2 Diamant)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 26. Feb. 2012, 11:54 »

Vil be enkelte om å ta av seg NUFC brillene et lite øyblikk og sammenligne startellveren til NUFC med lagene rundt. Der er de jo ganske så underlegene. Hvilke andre lag hadde gitt plass til Williamson, Simpson, til dels Santon, en Jonas i dårlig form, høyrekanten vår med eller uten Ben Arfa, + sikkert et par andre som også kommer svakere ut sammenlignet med klubbene rundt.
NUFC har ikke gode nok spillere og god nok bredde til å kunne spille den blendene offensive fotballen enkelte mener vi kan. Den til dels defensive organiseringen av laget har vært en suksessfaktor så langt og er nok den største årsaken til at vi ligger kun 3 poeng bak Chelsea på 4. plassen. Hvem hadde trodd det før sesongstart?

Selvfølgelig er det lov å være skuffet etter denne kampen her. Er jo det selv også. Men jeg synes det blir feil å skylde på Pardew når vi så hvor mange balltap og svake prestasjoner som hemmet laget igår.

Jeg ser ikke hvem andre vi skal kunne skylde på.
Når vi spiller såpass elendig mot et lag som på papiret er en del dårligere enn oss de siste 70 minuttene så må det ha skjedd noe strategisk feil. Men nå har jeg vært kritisk til Pardew hele tiden, men det er folk her som ikke vil ta av seg Pardewbrillene sine heller. Jeg synes ikke de riktige valgene ble gjort etterhvert som kampen utviklet seg. Om de haddde blitt gjort, hadde vi ikke gitt fra oss denne ledelsen.

Men det er godt vi har lov til å være uenige.
« Siste redigering: 26. Feb. 2012, 12:01 av Daniel »