20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759986 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4050 på: 04. Aug. 2012, 02:16 »
Jeg håper fortsatt mest på Debuchy, en spiller som viser så stor interesse for å spille for oss er gull verdt.
Om det stemmer at han har sagt han kun vil forlate Lille dersom det er til Newcastle, vil det være svært synd for både Newcastle og Debuchy om det ikke blir noe av overgangen.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4051 på: 04. Aug. 2012, 03:03 »
Jeg tror heller ikke Deb-sagaen er over ennå. Spørsmålet mitt er hvorvidt det egentlig lønner seg å dra det ut i det lengste. Ja, vi sparer noen millioner kroner på det, men kommer Deb inn sent (om vi skal ta Pardews matching-policy i betraktning) vil han ikke spille fast før kanskje langt ut i september/oktober. Med tanke på at vi faktisk har 5 matcher bare i august vil jeg tørre og påstå at med kommende sesonsgprogram er det viktigere enn noen gang å ha en stall klar så tidlig som mulig. Vi har faktisk ikke mulighet til å vente på Deb frem til januar, som nevnt tidligere her. Som også nevnt tidligere, av ulike forum-brukere, synes jeg det er viktig at man satser litt i europa når man først er der, hvis ikke var jobben til ingen nytte. Derfor mener jeg at stallen egentlig burde være mer eller mindre klar for ligaåpningen.

Ingen av oss kan spå hvorvidt Abeid, Amalfitano eller Bigirimana (som jeg personlig har veldig troen på) kan være en åpenbaring for oss. Og med det i tankene synes jeg Deb-dealen er meget høyt spill. Dealen kan like så godt gå til helvete. Må ingen rakettforsker til for å føleeLilles bitterhet etter å se Cabayes spill i ettertid. Vi trenger klare A-lags forsterkninger og det ASAP. Og igjen må jeg understreke at dette ikke er noe jeg mener fordi laget på død og liv trenger det, men hvis vi skal satse på litt sukksess i europa (som vi jobbet så hardt for), er vi på overtid akkurat nå.

Om Deb-dealen ikke går igjennom synes jeg, i stedet for å hente Van Der Wiel, vi burde se oss om etter en god venstreback og heller flytte Santon over på høyre.

Vi bare avslutte innlegget med å gi ros til Callisto, som ser ut til å være en ny debatant her. Godt å se nye følgere som hever forumet med gode poster  :nikke:
« Siste redigering: 04. Aug. 2012, 03:06 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4052 på: 04. Aug. 2012, 03:11 »
Er på ingen måte krise om Debuchy, eller en eventuelt en annen høyreback, kommer sent i vinduet. Vi kommer ikke til å selge Danny Simpson før vi har erstatteren klar. Pardew kommer selvfølgelig ikke til å bruke innmatchingstaktikken han brukte på Santon på spillere av Debucy/van der Wiel-kaliberet. Cabaye fikk spille fra start han, lissom.

Personlig ser jeg heller ikke på det som krise om vi ikke kjøper noen nye og at Danny får ny kontrakt. En spiller som får tyn uansett hva han gjør, tenk hvor bra han kan bli om folk faktisk stiller seg bak han og gir han litt selvtillit?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4053 på: 04. Aug. 2012, 03:21 »
Ryan Taylor, vår høyreback og høyreving, passet jo selvsagt mye bedre på v.back enn Santon (ikke at han gjorde en dårlig jobb, men det var derfor vi hentet Santon)? Cisse spilte ikke fast fra første spark han heller. Er ikke det at jeg mener de ikke burde spilt fra starten, men det er nå sånn det engang har blitt. At Cabaye startet på midten var vel fordi Nolan var solgt og vi hadde egentlig ingen andre å stille.

Og Simpson-salg har jeg ikke tenkt på engang. Med 50+ matcher ser jeg det som en selvføge at han ikke blir solgt. Blir han det, må vi hente to h.backer. Det må kunne forventes av et lag som skal kjempe om CL inne få år (som sagt i diverse intervjuer), at man har bred, og kvalitativ dekning på plassene, noe jeg mener Simpson er god nok for.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4054 på: 04. Aug. 2012, 03:29 »
Pards er forsiktig med å kaste nye spillere uti det. Smart synes jeg. Og at Debuchy* da ikke får spille fast før sept/okt blir jo skivebom, spesielt når du selv påpeker 5 kamper ila ca 2 uker... Da vil det naturligvis bli rotasjon, og har vil få mange muligheter til å spille seg fast. Selv om den som kommer inn som ny hback, bør være tiltenkt en fast plass, er jeg helt klart for at vedkommende til en viss grad skal vise at han fortjener å være fast... Ikke bare blir det riktig for resten av laget, men man viser også at skal du spille fast på Newcastle, må du ha innsats og kvalitet. Ingen skal være faste, du skal hele tiden prestere. Synes Pardew gjorde det glitrende med Santon, ved å gjøre slik. Simpson er ikke håpløs, så er ikke bekymret for hbacken, såfremt vi faktisk får inn en der.

* gitt at det da er Debuchy som kommer inn..
« Siste redigering: 04. Aug. 2012, 03:32 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4055 på: 04. Aug. 2012, 03:39 »
Bare et lite tankespinn til dere som mener vi skal slutte å "leke" og komme med et "ordentlig" bud på Debuchy. Vi kunne kommet med et "ordentlig" bud på Cissé i fjor sommer også, hadde vi lagt tre-fire millioner ekstra på bordet, hadde han vært vår. Så god som han var den halve sesongen han har spilt for oss så langt, så er det ingen tvil om at han ville betalt tilbake de pengene ganske greit. Men er det dermed sagt at vi burde ha punget ut de ekstra millionene for Cisse, og at det ville vært verdt det? Hvem vet, kanskje kan vi få Debuchy for mindre enn ?6 millioner om et halvt år. Vil det ikke da være like greit å vente et halvt år? Ja, vi trenger en høyreback. Men er det så skrikende nødvendig at vi MÅ bruke tre-fire millioner ekstra på å sikre oss en spiller som vi kanskje kan få vesentlig billigere om vi har is i magen og venter et halvt år? Kanskje kan vi få en omtrent like god spiller til under halvparten av prisen. Vil ikke det være en bedre deal?

Van der Wiel er kanskje ikke like god som Debuchy, eller kanskje er han det. Det jeg vet er at han er yngre, meget god, fast på landslaget og at vi kanskje kan få han til halvparten av det vi evt må betale for Debuchy.

Hvorvidt vi ender opp med Corchia, Van der Wiel, Debuchy eller Espen Ruud er fullstendig likegyldig for meg, så lenge vi får riktig spiller for riktig pris, og kan føle oss trygge på at vi ikke har gjort oss blakke på å kjøpe en ny Albert Luque.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4056 på: 04. Aug. 2012, 06:36 »
Nå er det litt forskjell på hva klubbene krevde og krever i pris. Freiburg ville ha mellom 12-15mill£ for Cisse. Lille krever 1m£ til. Så kan man jo også spørre seg hva er riktig pris? Vi driver jo og vurderer et bud på Carroll opp imot 20m£. Det er galskapen. Det er da man virkelig kan begynne å spørre seg hva er riktig pris for en spiller?

Van der wiel er godt mulig like god eller bedre, og det finnes helt sikkert andre alternativer, men nå har vi muligheten til å ta et skritt videre. Et av de skrittene er å få inn mer kvalitet på backplassen. Er det det da verdt å vente et halvt år og stoppe progresjonen og satse på at det går bra slik som sist sesong? Kunne vi hatt flere poeng sist sesong om vi ikke hadde ventet med å hente inn en ny midtstopper?

Er helt enig at vi ikke skal kaste penger etter spillere, men det virkelig verdt at en såpass god spiller som Debuchy glipper på grunn av en mill?

Callisto

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4057 på: 04. Aug. 2012, 08:50 »
Jeg synes heller ikke det er bra å kaste bort flere millioner pund på en spiller vi kunne fått billigere om et halvt år, men vi må også tenke på at Europa League starter nå i september, og da bør vi være på tå hev fra start med en stall med kvalitet (samme med Premier League, egentlig). Venter vi til januar med å hente Debuchy er det ikke sikkert vi kan lokke med Europa-Cup-spill engang. Et kjøp av Debuchys kaliber ville vært veldig gunstig for å bygge videre på forrige sesong.

Premier League-sesongen blir også veldig viktig. De andre klubbene som blir sett på som bedre enn oss har forsterket mye og har hatt mye endringer i troppene sine. Det har ikke vi, som jo er positivt, men Debuchy ville vært positivt. Vi kan fortsette på bølgen fra i fjor.

Vi bare avslutte innlegget med å gi ros til Callisto, som ser ut til å være en ny debatant her. Godt å se nye følgere som hever forumet med gode poster  :nikke:

Tusen takk, Romance!  ;)

MrKjekk

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4058 på: 04. Aug. 2012, 10:44 »
Er 100% enig med deg Callisto, men vil heller at vi henter Debuchy nå, enn at vi venter til Januar.
Syntes Simpson klarer seg veldig bra på backen, han har enorm løpskapasitet, og jobber hardt, men han er ikke den vanskligste backen å komme seg forbi + at innleggene hans kunne ha vært en del bedere, der er Debuchy fantastisk, god til å takle og innleggene hans er av en helt annen klasse, det kan gi oss enda færre baklengs, og flere goaller fremover.
Blir en av PL beste signeringer hvis vi får det til........

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4060 på: 04. Aug. 2012, 11:50 »
Sitat
The Magpies thought they had a deal in place to secure the services of Mathieu Debuchy only for Lille to change their minds on the original proposals, leaving both the France star and the Toon Army bitterly frustrated.

Dette har jeg lest flere steder nå siste dagene. Hvis dette stemmer, synes jeg det er helt riktig av oss i ikke gi etter. Hvis vi hadde en avtale, som de gikk tilbake på, synes jeg ikke at vi bare bør gi etter og gi dem den siste millionen. Sånne småting er egentlig ganske viktig i mine øyne!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4061 på: 04. Aug. 2012, 13:37 »
Sitat
The Magpies thought they had a deal in place to secure the services of Mathieu Debuchy only for Lille to change their minds on the original proposals, leaving both the France star and the Toon Army bitterly frustrated.

Dette har jeg lest flere steder nå siste dagene. Hvis dette stemmer, synes jeg det er helt riktig av oss i ikke gi etter. Hvis vi hadde en avtale, som de gikk tilbake på, synes jeg ikke at vi bare bør gi etter og gi dem den siste millionen. Sånne småting er egentlig ganske viktig i mine øyne!
Da stiller saken seg selvfølgelig i et litt annet lys. Om man har blitt enig om pris og Lille likevel har avslått så forstår jeg styret mye mer. Samtidig har jo 6m£ grensen vert kjent en god stund nå. Det må jo også bety at Lille har gått under minimumsgrensen sin da det siste budet vi kom med var på ca 5.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4062 på: 04. Aug. 2012, 15:10 »
Ryktene har vært 6 mill ja, så har det vært snakk om både euro og GBP... Hva som stemmer veit ikke jeg, men skjønner frustrasjonen til både NUFC og Debuchy hvis Lille faktisk har gått tilbake på en avtalt pris...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4063 på: 04. Aug. 2012, 15:34 »
Skal vi tro de lokale mediene så har vi bydd 6m£, og dermed møtt kravet til Lille. Da er saken klar, og hele saken med at "klubben har vert gjerrig" faller jo da ganske ihop. Da har styret gjort sin jobb og mer kan man ikke be om.

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4064 på: 04. Aug. 2012, 18:02 »
var det ikke 6 mill euro+bonuser vi bydde?