20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760351 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2385 på: 03. Juni 2012, 16:40 »
Enig med Frode. 20 mill vil være en fin pris for Tiote. Tidligere blitt pratet i Carroll-summer for Tiote, også da har nettopp de grunnene vært nevnt. To ganske ulike scenarioer - og en ung, tradisjonell engelsk 9er-spiss er mer spennende enn et anker som Tiote.

Tiote går ikke for £20 mill som jeg kan tenke meg er markedsprisen for ham. Vi har ikke behov for å selge, ergo betyr det at kjøperen må betale en premie for at vi skal slippe ham. Dvs overpris.  Dessuten er  er Tiote og Colo våre viktigste spillere i følge Pards, og det er jeg enig med ham i. Tiotes innsats smitter over på resten av laget også. Tror Tiote blir enda bedre neste sesong. Å tro at vi kan hente inn en fullgod erstatter for halvparten er naivt.
Enig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2386 på: 03. Juni 2012, 18:11 »
Enig med Frode. 20 mill vil være en fin pris for Tiote. Tidligere blitt pratet i Carroll-summer for Tiote, også da har nettopp de grunnene vært nevnt. To ganske ulike scenarioer - og en ung, tradisjonell engelsk 9er-spiss er mer spennende enn et anker som Tiote.
20 millioner er i mine øyne langt ifra det jeg vil kalle typisk Mike Ashley salgstaktikk. 20 millioner er en fin pris for Tiote, bevares, men det er ikke nok til å tvinge meg til å selge lagets bærebjelke. Tiote er så viktig for laget og hans verdi for oss er i mine øyne betydelig mer enn 20 mill.

Jeg mener vi ikke skal selge Tiote med mindre det vil være direkte galskap å la være. 20 millioner er ikke galskap for en spiller som Tiote. Selv om han er midt i 20-årene, DM og afrikaner, og ikke ung, engelsk spiss. Får vi 25 mill pluss, kan vi begynne å snakke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2387 på: 03. Juni 2012, 18:38 »
Kan ikke sammenligne overgangen til Carroll med en evt overgang for Tiote, forskjellene blir altfor store til det. Når LFC ville ha Carroll visste Ashley og Llambias at LFC hadde fått over 50 mill pund for Torres og kunne derfor presse opp prisen. I tillegg er Carroll ung og engelsk noe som skyter prisen rett til værs.
Får NUFC 20 mill pund for Tiote så må de si seg fornøyde. Hvor mange defensive midtbanespillere har hatt en dyrere prislapp enn det? Jeg kommer bare på Essien, og det var ikke mye over 20 mill pund han heller kostet. Da var han i tillegg kun 22 år, mens Tiote blir 26 senere i sommer.

Lassana Diarra gikk vel for mer enn det?

Mohammedo diarra eller hva han et som gikk fra lyon til real kosta vel 24mp

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2388 på: 03. Juni 2012, 18:48 »
Og Diarra hadde kanskje eit år igjen av kontrakten? Husker ikkje heilt. Enig med Joachim, alt annet mindre enn 25M£ for Tioté er tull. Han har tross alt 5 år igjen på kontrakten, og er i mine auger PL's beste DM på sitt toppnivå, og kommer til å bli enda meir stabilisert på dette høge nivået.
Venter i spenning...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2389 på: 03. Juni 2012, 19:06 »
Ikke glem Yaya nå da! :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2390 på: 03. Juni 2012, 19:08 »
Og Macherano. Og Xabi Alonso :)

Christian

• Gjest
« Svar #2391 på: 03. Juni 2012, 19:08 »
Blir ingen Hoilett på oss

Petter Bø Tosterud ‏@PetterBT (Jobber med bundesliga på Eurosport)
"Junior" Hoilett skal være enig om en 4-års kontrakt med Borussia Mönchengladbach. Fin tilvekst for Die Fohlen. #Bundesliganor

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2392 på: 03. Juni 2012, 19:17 »
Glemte han med svart-hvit-brillene på ei lita stund der ja! Alonso og Mach'sken spiller forøvrig ikkje i PL lenger! ::p
Venter i spenning...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2393 på: 03. Juni 2012, 19:18 »
Carrick kostet vel United rundt 20 mill også.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2394 på: 03. Juni 2012, 19:20 »
Glemte han med svart-hvit-brillene på ei lita stund der ja! Alonso og Mach'sken spiller forøvrig ikkje i PL lenger! ::p
Er det noen som har sagt noe om at de må spille i PL?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2395 på: 03. Juni 2012, 19:23 »
Er det noen som har sagt noe om at de må spille i PL?

Misforståelse. Mitt innlegg var et svar til alop om at Tiote var PLs beste DM. Du tenkte kanskje på noe annet da du nevnte Masch og Alonso. ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2396 på: 03. Juni 2012, 19:32 »
Ahh, ja mitt innlegg var et svar til Frode sitt innlegg, men ser nå at jeg burde ha quotet ja :)

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2397 på: 03. Juni 2012, 19:38 »
Ahh, ja mitt innlegg var et svar til Frode sitt innlegg, men ser nå at jeg burde ha quotet ja :)
jeg skjønte det og la til carrick.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2398 på: 03. Juni 2012, 19:54 »
Blir ingen Hoilett på oss

Petter Bø Tosterud ‏@PetterBT (Jobber med bundesliga på Eurosport)
"Junior" Hoilett skal være enig om en 4-års kontrakt med Borussia Mönchengladbach. Fin tilvekst for Die Fohlen. #Bundesliganor

Og Eljero Elia er visst også i innledende forhandlinger med Shalke... Jeg har en følelse av at vi er inne i nok en runde av smoke-screens :) Mulumbu? - som attpåtil har så lenge igjen av kontrakten sin? Hva skal han tilføre oss? Nei, gi meg heller 1 klassesignering i Moussa Sissoko som vi tilføre en ny dimensjon og bringe oss et steg videre!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2399 på: 03. Juni 2012, 20:24 »
20 millioner er i mine øyne langt ifra det jeg vil kalle typisk Mike Ashley salgstaktikk. 20 millioner er en fin pris for Tiote, bevares, men det er ikke nok til å tvinge meg til å selge lagets bærebjelke. Tiote er så viktig for laget og hans verdi for oss er i mine øyne betydelig mer enn 20 mill.

Akkurat. Spesielt mot de gode lagene er han avgjørende. Det er lett å skryte av Colo, men Tiote gjør jobben hans vesentlig enklere.. Mannen er et beist som tvinger motstanderen til å brette spillet i stedet  og hindrer dermed at det foregår mye i rommet rundt vår midtstopperduo.
« Siste redigering: 03. Juni 2012, 20:29 av Thomas »