20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759980 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2370 på: 03. Juni 2012, 05:09 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2153861/Manchester-United-quoted-32m-Modric--20m-Tiote-20m-Baines.html

Tiotè kan det se ut som det blir vanskelig å beholde med Manure og Chelski som de største beilerne. Prisen på 20 mill pund kan forsvares.

Håper virkelig ikke at Newcastle selger noen  spillere til Man Utd, og da spesielt ikke Tiote. Dette er mannen vi må bygge laget rundt. :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2371 på: 03. Juni 2012, 10:32 »
Tviler også sterkt at mike godtar 20 mill £ for han. Tror nok prisen blir nærmere 30 om de skal godta. Han sa jo nei til liverpool både på 25 mill£ og 30 mill£ før de godtok 35 mill£. Jeg vil påstå Tiote er viktigere for klubben enn carroll noen gang var. Jeg er egentlig ganske sikker vi kunn mister Ba. Og det syns jeg er greit. De sier jo at luuk de young kommer som erstatter. 6 år yngre Nederlands spiss lukter det blomster av :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2372 på: 03. Juni 2012, 11:36 »
Kan ikke sammenligne overgangen til Carroll med en evt overgang for Tiote, forskjellene blir altfor store til det. Når LFC ville ha Carroll visste Ashley og Llambias at LFC hadde fått over 50 mill pund for Torres og kunne derfor presse opp prisen. I tillegg er Carroll ung og engelsk noe som skyter prisen rett til værs.
Får NUFC 20 mill pund for Tiote så må de si seg fornøyde. Hvor mange defensive midtbanespillere har hatt en dyrere prislapp enn det? Jeg kommer bare på Essien, og det var ikke mye over 20 mill pund han heller kostet. Da var han i tillegg kun 22 år, mens Tiote blir 26 senere i sommer.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2373 på: 03. Juni 2012, 11:46 »
Daily star melder at city vil ha vår kaptein! :( ikke veldig troverdig, men alikevel vondt lesning.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2374 på: 03. Juni 2012, 11:48 »
Kan ikke sammenligne overgangen til Carroll med en evt overgang for Tiote, forskjellene blir altfor store til det. Når LFC ville ha Carroll visste Ashley og Llambias at LFC hadde fått over 50 mill pund for Torres og kunne derfor presse opp prisen. I tillegg er Carroll ung og engelsk noe som skyter prisen rett til værs.
Får NUFC 20 mill pund for Tiote så må de si seg fornøyde. Hvor mange defensive midtbanespillere har hatt en dyrere prislapp enn det? Jeg kommer bare på Essien, og det var ikke mye over 20 mill pund han heller kostet. Da var han i tillegg kun 22 år, mens Tiote blir 26 senere i sommer.

I tillegg startet Pool på 30 mill pund. Så de kan ikke sammenlignes nei.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2375 på: 03. Juni 2012, 11:50 »
Men du glemmer en vesentlig ting Frode, og det er at overgangsummene siden januar i fjor har eksplodert. Og tidene er forandret siden essien gikk til Chelsea. Tipper prisen på essien ville vært nærmere 40 mill med dagens priser. For en av de beste, og prøvde midtbaneankerne i England burde vi klare presse prisen til nærmere 30 mener nå jeg.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2376 på: 03. Juni 2012, 11:52 »
Et kinderegg koster ikke 4 kr lengre ,og 50 øringen er ute av produksjon:)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2377 på: 03. Juni 2012, 11:59 »
Men du glemmer en vesentlig ting Frode, og det er at overgangsummene siden januar i fjor har eksplodert.

Nei, de har ikke det. Siden det gale januar vinduet i 2011 har klubbene vært mye mer forsiktig med pengebruken, bortsett fra ManCity. LFC brukte riktignok en del cash ifjor sommer, men stort sett det meste var penger de hadde til overs etter salg av Torres, Mascherano, Babel, osv.

Men Chelsea har startet friskt i dette overgangsvinduet og er nok villige til å kjøpe seg tilbake til toppen. Spørsmålet blir vel om ManCity, ManU, og de andre topplagene behøver å gjøre like store utskiftninger......

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2378 på: 03. Juni 2012, 12:25 »
Daily star melder at city vil ha vår kaptein! :( ikke veldig troverdig, men alikevel vondt lesning.

My father doesn?t speak really good English, but he understood that and he said, ?Colo, you have to stay. The people love you, the city is nice, the club want you.??Sometimes it is not about the money you are paid, it is about the love of the people.?

Han går ikke! :wub:

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2379 på: 03. Juni 2012, 13:03 »

Lassana Diarra gikk vel for mer enn det?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Peter

• Gjest
« Svar #2380 på: 03. Juni 2012, 13:24 »
Lass gikk vel for 4£?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2381 på: 03. Juni 2012, 14:39 »
Lass kosta Real 20 mill euro fra Pompey

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2382 på: 03. Juni 2012, 15:51 »
Nå som både Chelsea og Man.Utd er sterkt linket til Tiote, tror jeg det blir umulig å holde på han om det kommer et bud. Det er klart at han nok ønsker å spille for en av de klubbene fremfor NUFC.  Jeg synes han kan selges for ca. £16M. En erstatter hentes sikker da for under halvparten. Tiote kom for noe sånn som £3,5M for to år siden, så det må sies å være god butikk om han selges i sommer. Mike Ashley elsker god butikk.
Black and white since 1996

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2383 på: 03. Juni 2012, 16:12 »
Enig med Frode. 20 mill vil være en fin pris for Tiote. Tidligere blitt pratet i Carroll-summer for Tiote, også da har nettopp de grunnene vært nevnt. To ganske ulike scenarioer - og en ung, tradisjonell engelsk 9er-spiss er mer spennende enn et anker som Tiote.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2384 på: 03. Juni 2012, 16:34 »
Enig med Frode. 20 mill vil være en fin pris for Tiote. Tidligere blitt pratet i Carroll-summer for Tiote, også da har nettopp de grunnene vært nevnt. To ganske ulike scenarioer - og en ung, tradisjonell engelsk 9er-spiss er mer spennende enn et anker som Tiote.

Tiote går ikke for £20 mill som jeg kan tenke meg er markedsprisen for ham. Vi har ikke behov for å selge, ergo betyr det at kjøperen må betale en premie for at vi skal slippe ham. Dvs overpris.  Dessuten er  er Tiote og Colo våre viktigste spillere i følge Pards, og det er jeg enig med ham i. Tiotes innsats smitter over på resten av laget også. Tror Tiote blir enda bedre neste sesong. Å tro at vi kan hente inn en fullgod erstatter for halvparten er naivt.
« Siste redigering: 03. Juni 2012, 16:36 av Thomas »