20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2400 på: 03. Juni 2012, 20:30 »
Jeg blir overrasket om det kommer bud i størrelsesorden £20M+ for Tiote. Grunnen til at jeg tror han kommer til å gå og at han kommer til å koste langt mindre enn 20 mill. er at beilerene er Man.Utd og Chelsea. Dette er klubber som vi rett og slett ikke kan matche. Tiote er 26 år og dersom han er på vei mot "peaken" i sin karriere, og får han sjansen tror jeg han vil gå. Og vil klubben på død og liv beholde en spiller som vil bort? Nå sier ikke jeg at Tiote har uttrykt at han vil bort, men dersom interessen er seriøs tipper jeg han vil gjøre som Modric og be om overgang. Og i motsetning til Tottenham tror jeg ikke styret i Newcastle vil nekte en spiller å dra om budet gir en avkastning på 400% i forhold til hva Tiote ble hentet for.

Og jeg mener folk overdriver Tiotes rolle i laget. Han er blandt seriens beste defensive midtbanespillere, og en av våre beste spillere. Men uerstattelig? Ikke når Guthrie tidvis nesten gjorde samme jobben. Tiote bidrar dessuten lite offensivt, og midtbanespiller bør score mer enn ett mål på to sesonger om man skal være verdt £25M, uansett hvor defensiv spilleren er. Og han gjør fortsatt mange risikable vurderinger, selv tabbene blir færre (tenker på unødvendig balltap langt inne på egen banehalvdel). For all del, jeg håper han blir, men blir ikke veldig lei meg om han forsvinner til overpris.
Black and white since 1996

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2401 på: 03. Juni 2012, 20:35 »
Blir ingen Hoilett på oss

Petter Bø Tosterud ‏@PetterBT (Jobber med bundesliga på Eurosport)
"Junior" Hoilett skal være enig om en 4-års kontrakt med Borussia Mönchengladbach. Fin tilvekst for Die Fohlen. #Bundesliganor

Og Eljero Elia er visst også i innledende forhandlinger med Shalke... Jeg har en følelse av at vi er inne i nok en runde av smoke-screens :) Mulumbu? - som attpåtil har så lenge igjen av kontrakten sin? Hva skal han tilføre oss? Nei, gi meg heller 1 klassesignering i Moussa Sissoko som vi tilføre en ny dimensjon og bringe oss et steg videre!
Mulumbu vil da være en strålende spiller å ha i bakhand om en på midten skulle bli skada. Om han starter sammen med Tiote vil jo det også gi myye mer frihet til Cabaye offensivt.

Tiote-Mulumbu
Cabaye.       Ikke dårlig!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2402 på: 03. Juni 2012, 20:46 »
Carrick kostet vel United rundt 20 mill også.

Nei, kostet 14 mill pund når de kjøpte han, men prisen kunne stige til 18 mill pund etter antall kamper og diverse. Dessuten så er ikke han en rendyrket defensiv midtbanespiller. Han har offensive egenskaper og da ManU kjøpte han fra Tottenham hadde han flest assist i klubben. 

Mascherano og Alonso burde jeg sikkert kommet på i farta, men førstenevnte kostet Barcelona rett over 20 mill pund. Alonso er jo derimot en mye bedre spiller og har egenskaper som gjør at han er en ypperlig spiller offensivt også. Blikk for spillet og noen utsøkte pasninger. Han er ikke så ensidig i spillestilen som mange av de andre defensive midtbanespillerne som Tiote, Mascherano, osv er. Så at Alonso er dyrere er jo helt greit.

Lassana Diarra som noen nevnte gikk for 20 mill pund til Real Madrid, mens Mahamadou Diarra som andre nevnte kostet 18 mill pund.

Så om man sjekker historien er det veldig få defensive midtbanespillere som kostet over 20 mill pund. De aller aller beste ligger rett over den prisen mens veldig mange andre som også er veldig gode ligger rett under eller gikk for en billigere penge.

Jeg tviler ihvertfall meget sterkt på at Ashley og co vil klare å få en Carroll sum for Tiote, uansett hvor harde de er i forhandlingene. Men tiden får jo vise om han i det hele tatt blir solgt og hvem som evt er nærmest i sum......  ;)
« Siste redigering: 03. Juni 2012, 20:48 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2403 på: 03. Juni 2012, 21:19 »
midtbanespiller bør score mer enn ett mål på to sesonger om man skal være verdt £25M, uansett hvor defensiv spilleren er. Og han gjør fortsatt mange risikable vurderinger, selv tabbene blir færre (tenker på unødvendig balltap langt inne på egen banehalvdel). For all del, jeg håper han blir, men blir ikke veldig lei meg om han forsvinner til overpris.

Da tror jeg du bør følge litt mer på Guthrie, Cabaye og Tiote. Hvis jeg husker rett så var vi heldige med kampprogrammet akkurat rundt AM. Vi møtte ikke de sterkeste lagene. Da Tiote var borte var det Cabaye som tok hovedansvaret defensivt, mens Guthrie skulle være den offensive kraften. Det fungerte godt, men gikk på bekostning av at Cabaye som da ble litt mer usnynlig fordi han måtte gjøre grovarbeidet. Dette fikk enkelte til å si at Guthrie var like god som Cabaye.  Guthries store svakhet er derimot hans arbeid uten ball. Han blir springende i mellom og klarer ikke som Cabaye å stenge av de rette rommene. Mot f.eks Tham så ble Guthrie springende i mellom hele tiden.

Med andre ord sammenlignet du Guthrie og tiote når det var cabayes som hadde tiotes rolle da han var fraværende. Tiotes jobb er ikke å skåre mål. Han skal beskytte den bakre fireren. Som sagt, det er mot de beste lagene savnet av Tiote har vært  størst. Vi klarer oss uten ham mot de svakeste som i større grad parkerer bussen. Mot slikte lag må ballen må gå raskt for at vi skal klare å komme gjennom forsvarsmuren. Der har tiote hatt en svakhet fordi han holder på ballen for lenge, men jeg tror den delen av spillet vil komme etter hvert.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2404 på: 03. Juni 2012, 22:31 »
Uenig i at Guthrie er dårlig defensivt Thomas. Husker da vi spilte på Britannia, ga opp å telle alle de gangene han fikk brutt opp Stoke's offensiver med en tå eller fot. Idiotisk å trekke frem Spurs kampen hvor ALLE var rævva som bevis for dine påstander om Guthrie!

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2405 på: 03. Juni 2012, 23:06 »
Thomas: Jeg ser at mitt innlegg kan tolkes dithen at jeg mener Guthrie var en fullverdig erstatter for Tiote, men jeg brukte ord som nesten og skrev rundt Tiotes rolle i laget. Prinsippet da blir at om Cabaye kan erstatte Tiotes defensive jobb, og Guthrie kan erstatte Cabayes rolle, så er/var kanskje ikke Tiote uunnværlig. Dessuten blir det for enkelt å beskrive Guthrie som en som hadde offensivt ansvar, da det var helt avhengig av konstellasjon og press. Uansett, jeg gidder ikke å skrive en analyse av midtbanespillerenes roller. Poenget er at selv om Tiote er viktig, og som flere påpeker, da spesielt mot de aller beste lagene, så er han ikke uerstattelig. Og han er heller ikke verdt £25M, det er det svært få defensive midtbanespillere som er. Man kan jo spørre seg om f.eks. Song er en bedre spiller i samme posisjon, og om han er verdt £25M?
Black and white since 1996

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2406 på: 03. Juni 2012, 23:38 »
Guthrie er ikke noe tap. God i enkeltkamper, men for lavt bunnivå, og jeg er enig med Thomas at Danny ble opphauset pga noen få gode kamper. La villa få ham, da har vi dem bak oss

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2407 på: 04. Juni 2012, 01:25 »
Kanskje Tioté's markedsverdi er under £20M, men med 5 år igjen på kontrakten trur eg ikkje Ashley og Co. hadde nøyd seg med mindre enn £22-25M. Eg personlig hadde takka nei til alt mindre enn £25M, så sant ikkje Carr allerede hadde overbevist meg om at han har spydd opp ein fullverdig erstatter. Så får andre overgangssummer og "markedsverdier" være det det vil. Er ikkje fór å være selgerklubb så lenge ikkje summen er latterlig høy, og det er ikkje £20M i mine øyner, selv om me fekk han for usle £3.5M.

Kanskje eg skriver dette med forebehold at i underbevisstheten min har eg lært at Ashley ikkje punger ut det det hadde kostet for ein fullverdig erstatter ala M'Vila for £16M+, og da ville eg i ettertid heller hatt Tioté, om ikkje Carr hadde overbevist meg om at han har spydd opp ein fullverdig erstatter som sagt. Ashley hoster nok opp maks £10M.
« Siste redigering: 04. Juni 2012, 01:36 av alop123 »
Venter i spenning...

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2408 på: 04. Juni 2012, 01:43 »
Fekk ikkje akkurat mindre lyst på Rhodes av dette intervjuet med Huddersfield-keeperen, virker som ein kjernekar som hadde smeltet fint inni gruppa vår!

Terriers goalkeeper Nick Colgan believes that the former Brentford loanee?s attitude will help him make his mark at any club.

?I?ve rarely come across someone as nice a guy as Jordan in football who has gone on to succeed,? Colgan is quoted as saying in the Daily Record.

?I know the old cliche is that nice guys go nowhere but Jordan is going places.

?And it?s lovely to see someone like him do really well. He?s a smashing kid with exceptional talent. A lot of footballers who have had the press he?s had might start to believe their own hype.

?But if you see him interviewed after any game where he?s scored two, three, four or even five he always talks about the team. It shows how level-headed and down to earth he is.

?I know wherever Jordan ends up he?ll always be like that and that?s a great attribute to have. His

attitude will stand him in good stead going forward. But don?t heap pressure on him. It happens all too often that someone has a wonderful season and suddenly they?re the next Jimmy Johnstone, Dennis Law, Graeme Souness or Kenny Dalglish.

?Jordan has done well up to now but still has a lot to do. The important thing is he doesn?t think he?s the finished article.

?Whether he stays at Huddersfield this summer or goes to a Premiership club or Celtic he?s the type who will want to improve.?

This season, Rhodes scored an incredible 48 goals for club and country after a double for Scotland Under-21s against Bulgaria on Thursday.

Link - http://www.london24.com/sport/fulham/aston_villa_fulham_newcastle_spurs_west_ham_target_can_succeed_anywhere_claims_team_mate_1_1398440
« Siste redigering: 04. Juni 2012, 01:45 av alop123 »
Venter i spenning...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2409 på: 04. Juni 2012, 09:29 »
Thomas: Jeg ser at mitt innlegg kan tolkes dithen at jeg mener Guthrie var en fullverdig erstatter for Tiote, men jeg brukte ord som nesten og skrev rundt Tiotes rolle i laget. Prinsippet da blir at om Cabaye kan erstatte Tiotes defensive jobb, og Guthrie kan erstatte Cabayes rolle, så er/var kanskje ikke Tiote uunnværlig. Dessuten blir det for enkelt å beskrive Guthrie som en som hadde offensivt ansvar, da det var helt avhengig av konstellasjon og press. Uansett, jeg gidder ikke å skrive en analyse av midtbanespillerenes roller. Poenget er at selv om Tiote er viktig, og som flere påpeker, da spesielt mot de aller beste lagene, så er han ikke uerstattelig.

Mitt lille poeng var at når du ikke klarer å skille Guthrie og Cabaye ifht hvem som hadde det defensive ansvaret når Tiote var vekke, hvordan er du i da kompetent nok til å påstå at Guthrie er god defensivt :)  En av hovedårsakene til at ble overkjørt mot Tham var nettopp at vi ikke evnet å kontrollere midtbanen. Det er mot de beste man blir avslørt, ikke mot Stoke som har minst ballbesittelse av alle lag i PL. Tiote er MYE bedre defensivt og Cabaye er bedre i sin rolle foran. Skulle gjerne sett Guthrie bli fordi han er god mot lag på midtre del av tabellen, men skjønner at han har lyst på 1. lagsfotball.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2410 på: 04. Juni 2012, 09:35 »
er litt spent på om noen av topplagene tar sjansen på å satse på en def. midt som skal være borte jan/feb. tviler litt på at chelsea er villig til å miste enda en spiller der til da essien og mikel mest sannsynlig skal der. men er enig med de som sier at 20mp er en grei pris. han er selvsagt veldi god men i årets sesong hadde han veldi mange farlige balltap( hadde han ikke flest balltap på laget?) pluss at han spiller lite. 24 og 26 kamper er lite for en som skal være vår "viktigste" spiller. hadde en tatt modric og rvp ut i 10 kamper denne sesongen tror jeg tabellen hadde vert forandra en del..

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #2411 på: 04. Juni 2012, 09:42 »
Mitt lille poeng var at når du ikke klarer å skille Guthrie og Cabaye ifht hvem som hadde det defensive ansvaret når Tiote var vekke, hvordan er du i da kompetent nok til å påstå at Guthrie er god defensivt :)  En av hovedårsakene til at ble overkjørt mot Tham var nettopp at vi ikke evnet å kontrollere midtbanen. Det er mot de beste man blir avslørt, ikke mot Stoke som har minst ballbesittelse av alle lag i PL. Tiote er MYE bedre defensivt og Cabaye er bedre i sin rolle foran. Skulle gjerne sett Guthrie bli fordi han er god mot lag på midtre del av tabellen, men skjønner at han har lyst på 1. lagsfotball.

Enig med Thomas her. Det er virkelig mot de gode lagene som Totham, City, United, Arsenal vi får testet midtbanen. Disse lagene vil vinne krigen om midten og kontrollere spillet og kampen. For at vi skal ha sjangs i det hele tatt må vi ha de beste spillerne vi kan ha på midten, og der mener jeg vi TRENGER Tiote. Vi er så latterlig svekket når vi ikke har Tiote der, han er for meg vår viktigste spiller - foran Krul, Colo og Cisse. Skal ikke være pessimist og si at vi ikke får inn en erstatter, men historien viser at hvis han selges for £20 så blir ikke alt brukt på en erstatter ;) Som Thomas sier, om Carr har en mann i bakhånd kan jeg gå med på selge. Men hvis ikke er jeg redd vi kan selge oss ut av toppen ved å miste en så unik og viktig spiller.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #2412 på: 04. Juni 2012, 09:51 »
er litt spent på om noen av topplagene tar sjansen på å satse på en def. midt som skal være borte jan/feb. tviler litt på at chelsea er villig til å miste enda en spiller der til da essien og mikel mest sannsynlig skal der. men er enig med de som sier at 20mp er en grei pris. han er selvsagt veldi god men i årets sesong hadde han veldi mange farlige balltap( hadde han ikke flest balltap på laget?) pluss at han spiller lite. 24 og 26 kamper er lite for en som skal være vår "viktigste" spiller. hadde en tatt modric og rvp ut i 10 kamper denne sesongen tror jeg tabellen hadde vert forandra en del..

Grunnen til at han har så mange balltap er at han bruker mye tid til å holde på ball, kontrollere spillet midt i banen, en slags playmaker sammen med Cabaye. Det er en vanskelig rolle, men jeg synes han løser den godt. Mot gode lag er det viktig å ha en som tør å holde på ball så vi får litt possesion. Jeg mener at Tiote og Cabaye uten tvil danner grunnlaget for vårt possesionspill, og i en rolle hvor de har ballen mest, ser jeg det også som naturlig at de mister ballen mest også.

Tiote har spilt de kampene han kunne spilt. ACN som har mesteparten av skylden, + et skadeavbrekk i tidlig vinter. For å snu det siste argumentet ditt på hodet: Tenk om det ikke hadde vært ACN, hvordan hadde tabellen sett ut da? :) Dersom modric eller rvp hadde hatt en liten skade + spilt i ACN hadde det vært et stort minus for dem. Det var det for oss også når han ble skadet OG når han skulle til afrika.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2413 på: 04. Juni 2012, 12:02 »
Å snakke om markedspris i fotball syntes jeg blir vanskelig for hva spilleren blir solgt for avhenger helt av hva den klubben som kjøper han verdsetter han til. Det var sannsynligvis ingen andre klubber som ville betalt i nærheten av £35m for Carroll, men likevel blir dette prisen han selges for i markedet.

Jeg blir overasket om vi får bud på £20m for Tiote. City, Chelsea og Liverpool virker som uaktuelle kjøpere. Arsenal betaler aldri så mye penger og Spurs har gode nok folk der allerede. Man Utd er det åpenbare alternativet, men når de først velger å komme opp i slike beløp er som oftest for yngre spillere enn en som blir 26 i sommer. Denne trenden tror jeg blir forsterket av at de ikke er like konkuransedyktige økonomisk når det kommet til overgang for de beste spillerne. Det har også blitt ryktet om at Ferguson ikke vil betale £20m heller.

Det finnes selvfølgelig andre klubber enn de engelske, men disse må ta med at Tiote må tilpasse seg en ny liga. Tror da £20m også blir mye for dem. At Tiote må spille afrikamesterskapet neste seosng er heller ikke positivt.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2414 på: 04. Juni 2012, 12:04 »
Fra The Journal idag:
On that front, a slew of reports yesterday linked Cheick Tioté with a move away from Newcastle ? including one well-sourced claim that Manchester United have made an enquiry but baulked at the quoted £20m price-tag.

The Journal understands there has been no formal offer for the Ivorian, who has already told his advisers he does not want to leave St James?s Park. Whether a serious bid from the Red Devils would change that remains to be seen.

United supporters can reasonably expect more additions to the squad next season ? with only Romain Amalfitano recruited so far.

The club hope to tie up a deal for Nathaniel Clyne before the end of July.

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2012/06/04/fabricio-coloccini-asks-fans-to-stick-with-side-61634-31107112/#ixzz1wokX9eRn