20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759746 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2040 på: 26. Mai 2012, 01:16 »
Hehe, du har vel rett! Tenkte også lit på at Azpilicueta kanskje blei "for god" for oss.. Da utelukker vi han og M`vila  :P
Har sett de fleste, om ikke alt for mange ganger, så hvertfall et par ganger xD Eneste Clasie eg bare har lest om og sett høydepunkter av..

Men tror de fleste andre kan være noe å se etter! : )

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2041 på: 26. Mai 2012, 01:22 »
Nei - njet - nope - niks - no - nein til Kalou. Ikke fordi at Torfinn ønsker det, men fordi han ikke er god nok til å dra oss videre. Om vi får han så får vi ikke en vinnerskalle som drar med seg laget i krigen.

At han ikke har fotballforståelse må seff ses opp i mot PL, ikke mot standarden til Romsås 3. Jeg mener da at han ikke har fotballforståelse som en PL spiller

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2042 på: 26. Mai 2012, 01:34 »
Kayal tror jeg også vi kan stryke. Har stjernetilværelse i Celtic og tror kun han drar om en CL-klubb banker på.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2043 på: 26. Mai 2012, 08:09 »
Noe jeg også reagerer på er at vi som ikke ukritisk vil godta at Kalou er søppel plutselig ønsker han til klubben. For min del er han et stykke ned på lista, men det faktum at han er bosmanspiller gjør at han ikke er helt uinteressant under de rette betingelsene.

Spørsmålet du bør stille er hvorfor han ikke får ny kontrakt hos Chelsea. Det er fordi han ikke er ansett som god nok. Så må du da stille spørsmålet: Betyr det at han er likevel er god nok for oss? Jeg mener ikke det. Chelsea havnet under oss på tabellen, og vi er faktisk bedre besatt i  flere posisjoner enn dem

Man kan tro at spillere som kommer fra større lag likevel vil være i stand til å heve nivået, men det er langt fra sikkert. Hvordan vil en slik spiller gjøre det når han må spille på et lag som kommer til å ha ballen mindre, som blir satt mer under press og som ikke får stå å trille ball i angrep. Sunderland kjøpte Brown og O'Shea og trodde de fikk vinnerskaller som ville heve nivået. Det skjedde jo ikke.  Det kommer av at middelmådige spillere kan spille godt  på et topplag hvis de har en manager som evner å bruke dem rett i et system. SAF er en mester i dette.  Når de selges har de ikke dette å flyte på. Det er nettopp derfor vi kan se Fletcher spille godt for ManU, men blir latterliggjort av Hoseth.  Det  som er verre enn en middelmådig spiller er en dyr og umotivert middelmådig spiller.. Og jeg tror faren for å kjøpe slike er større hvis henter dem fra de største klubbene. Det er som sagt en årsak til at de selges. Og at de kommer fra en stor klubb vil ikke si det samme som at de vil heve vår klubbs nivå. Talenter er en annen sak.

Jeg er av prinsipielt grunnlag mot slike kjøp fordi de er så risikofylte. Fallgruvene er mange: Lønn, motivasjon, de selges for en grunn, hvordan vil de tilpasse seg en ny fotballhverdag på banen,  med videre.  Å gjøre gal type spillerkjøp koster så ufattelig mye. For meg er det rett og slett ikke verdt risikoen.
« Siste redigering: 26. Mai 2012, 08:16 av Thomas »

Valdic

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2044 på: 26. Mai 2012, 08:56 »
Capoue er en veldig god midtbanespiller ja.
Men hva med Moussa Sissoko da? Som spiller sammens med Capoue i Toulouse? Er bare 21 år gammel å stygg sterk i taklinger. Har også en del fart :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2045 på: 26. Mai 2012, 09:48 »
Noe jeg også reagerer på er at vi som ikke ukritisk vil godta at Kalou er søppel plutselig ønsker han til klubben. For min del er han et stykke ned på lista, men det faktum at han er bosmanspiller gjør at han ikke er helt uinteressant under de rette betingelsene.

Jeg er av prinsipielt grunnlag mot slike kjøp fordi de er så risikofylte. Fallgruvene er mange: Lønn, motivasjon, de selges for en grunn, hvordan vil de tilpasse seg en ny fotballhverdag på banen,  med videre.  Å gjøre gal type spillerkjøp koster så ufattelig mye. For meg er det rett og slett ikke verdt risikoen.

Det er en ærlig sak at Kalou ikke er en spiller du ønsker, men flere av begrunnelsene er jeg rett og slett ikke enig i av den enkle grunn at du, eller noen andre for den saks skyld, ikke har grunnlag for å dømme han etter dette. Ta f.eks. din begrunnelse med dårlig motivasjon, hva i alle dager får deg til å tro at han ikke skal ha motivasjonen til å spille fotball for en annen klubb i en alder av 26-27 år? Det at han nettopp har vunnet CL er ikke en god og gyldig nok grunn! Ei heller at han evt skal se på en overgang til NUFC som et steg ned. Da kan man like godt snu litt på det å hevde at en overgang til nettopp NUFC vil være riktig veien å gå fordi han da vil få muligheten til å få mer spilletid og det å gli inn i et spillermiljø uten de store "stjernene" å lene seg etter. Her må han skaffe seg et navn selv.
Angående lønn, så sammenligner du han lenger tilbake her med Heskey og hva han tjente. Kalou er jo en mye bedre og mye yngre spiller, så den var mildt sagt et langskudd av dimensjoner. Jeg vet ikke hva Kalou tjener, men tviler på at det er så vanvittig mye som det enkelte andre i Chelsea har.

Skal man gjøre noen litt mer safe spillerkjøp med spillere som er kjent med og har prestert i PL så må man nok også betale hva det koster i lønn. Vi kan jo for all del gå rundt å tro at Pardew og co skal treffe på hver eneste ukjente signering til enhver tid, men det skjer jo ikke, og også de mindre kjente spillerne koster penger.

Vet ikke om det var du Thomas eller en annen som hevdet at Kalou ikke hadde defensive egenskaper og work rate. Da er tydeligvis semifinalene og finalen i CL glemt ganske fort. Viste ihvertfall det stikk motsatte da.

Nå synes jeg uansett ikke at det er på vingene vi i første omgang må forsterke. Ben Arfa er jo bankers på en av sidene etter hva han viste siste del av sesongen, og Jonas, Marveaux, Obertan, Ferguson, Sammy Ameobi får kjempe om den siste vingplassen sammen med Demba Ba om man skal spille med kun 1 spiss. Sistenevnte er vel uaktuell i en 4-4-2 formasjon. Nå er jo Amalfitano også signert og høyreving er jo en av hans posisjoner, så jeg tror og håper vi kan legge flere kjøp av vinger på is intil videre.

Jeg håper forsvaret får flere solide tilvekster. Er bare Coloccini og S. Taylor jeg synes er gode nok. Santon viste gode takter i sesonginnspurten, men bør fremdeles ha mye å gå på. Brukte jo nesten en hel sesong på å tilpasse seg og levere noenlunde ok. Her trengs det både midtstoppere til å utfordre Coloccini og S. Taylor. Nye backer er et must og det tror jeg de aller fleste er enige i.

Jeg synes også at vi kan bytte ut Best og Shola om det lar seg gjøre med en bedre, yngre og mer spennende spiss. ett alternativt til sentralt kunne vi kanskje også trengt, selv om jeg fremdeles har stor tro på Vuckic og Richardson, til dels også Gosling. Håper at de unge får mer enn et par sesonger på å vise seg frem.

Så kort fortalt håper jeg forsvaret får en real overhaling, og at en spennende ung spiss blir det Pardew og co ser etter nå frem mot neste sesong.
« Siste redigering: 26. Mai 2012, 09:51 av Frode »

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #2046 på: 26. Mai 2012, 09:57 »
Her er det oversikt over alle PL-spillerer som går mest sansynlig gratis

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/disse-premier-leaguespillerne-er-paa-bosmanlisten-3791000.html

Noen vi skal merke? Eg kunne tenke meg Hoilett for all del!

Christian

• Gjest
« Svar #2047 på: 26. Mai 2012, 10:05 »
Mohamed Diamé (Har trua på Diame)
Hugo Rodallega  (Backup spiss)
Carlo Cudicini / Heurelho Gomes / Jussi Jääskeläinen  (Backup for Krul)
Salomon Kalou ( Trur forsatt han kan gjere ein jobb i PL )
Junior Hoilett ( Meget god ving )

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #2048 på: 26. Mai 2012, 10:08 »
Her er det oversikt over alle PL-spillerer som går mest sansynlig gratis

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/disse-premier-leaguespillerne-er-paa-bosmanlisten-3791000.html

Noen vi skal merke? Eg kunne tenke meg Hoilett for all del!

Heskey! Det verste er at jeg er seriøs. Om vi hadde spilt en kamp med Heskey+Ameobi på topp hadde det vært et større fotballøyeblikk enn når Norge slo Brasil.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2049 på: 26. Mai 2012, 10:08 »
Jeg tror Thomas har misforstått totalt hva klubbpolicyen egentlig er. Vi har ikke kommet dit vi er på å slenge ut blanket statements om at spillere fra "større" klubber ikke vil til oss og at vi bare skal kjøpe unge, sultne spillere. Jeg er til og med litt usikker på akkurat hva definisjonen på sulten. Jeg regner med Cisse ikke er sulten heller, ettersom han er eldre enn Kalou? Det vi gjør er rett og slett å se på en spillers kvaliteter kontra hva vi trenger i stallen. Vi kjøper ikke lenger spillere som bare har et navn fordi de har et navn, vi ser etter den riktige spilleren for oss. Det er godt mulig Kalou ikke er den spilleren, men å si at han er en has-been på lik linje med Duff eller Viduka føler jeg ikke jeg har grunnlag til å bedømme.

Jeg synes forresten det er særs dårlig stil å si at Kalou ikke kan være god fordi Torfinn sier han er det. Da er vi nede på et lavmålsnivå. Det sømmer seg i alle fall ikke når det slett ikke er sånn at man selv alltid har rett i alle situasjoner.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2050 på: 26. Mai 2012, 10:17 »

Det er en ærlig sak at Kalou ikke er en spiller du ønsker, men flere av begrunnelsene er jeg rett og slett ikke enig i av den enkle grunn at du, eller noen andre for den saks skyld, ikke har grunnlag for å dømme han etter dette. Ta f.eks. din begrunnelse med dårlig motivasjon, hva i alle dager får deg til å tro at han ikke skal ha motivasjonen til å spille fotball for en annen klubb i en alder av 26-27 år? Det at han nettopp har vunnet CL er ikke en god og gyldig nok grunn! Ei heller at han evt skal se på en overgang til NUFC som et steg ned. Da kan man like godt snu litt på det å hevde at en overgang til nettopp NUFC vil være riktig veien å gå fordi han da vil få muligheten til å få mer spilletid og det å gli inn i et spillermiljø uten de store "stjernene" å lene seg etter. Her må han skaffe seg et navn selv.
Angående lønn, så sammenligner du han lenger tilbake her med Heskey og hva han tjente. Kalou er jo en mye bedre og mye yngre spiller, så den var mildt sagt et langskudd av dimensjoner. Jeg vet ikke hva Kalou tjener, men tviler på at det er så vanvittig mye som det enkelte andre i Chelsea har.

At man er 26-27 år betyr ikke at vedkommende fortsatt er motivert. Mye ligger i det psykologiske: Evnen til å beholde motviasjonen og stadig bli bedre. Som Mini sa, dette var styrken til RBK under Eggentiden: Spillerne klarte å nullstille seg. Til tross for at de hadde opplevd suksess ville de ha mer.   Når på den andre siden selges til en svakere klubb vil dette klart være et steg ned i karrieren, uansett hvordan du vrir på det.  Du havner i en svakere stall uten den samme prestasjonskulturen , du er mett på opplevelser og da tror jeg at det skal godt gjøres å bevare samme motivasjon. Og hvorfor skal du bevise deg selv når du allerede har spilt f.eks en CL-finale: Du er jo et av de største navnene i den nye klubben allerede. Statistikken er uansett på min side:  Du kan jo prøve å nevne kjente så kalte gode spillere  som har blitt kjøpt fra en større klubb og som har levd opp til navnet sitt, eller skaffet seg et nytt navn i den nye klubben?

Når det gjelder lønn så har Chesea en av de høyste snittlønningene i PL. Og PL på generell basis har vært idiotisk generøse med lønningene. Carew tjente 60 også i VIlla, og Gamst tjener 50 i blackburn. Beckford tjener 40 i uka i Championship.  Så det vil overraske meg stort om ikke Kalou tjener godt over 60 000.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2051 på: 26. Mai 2012, 10:44 »
Jeg blir ofte imponert over folk som påstår at blant annet spillere som har vunnet PL, FA-cup og Cl ikke har spilleforståelse. Greit nok at mange har litt å gå på kontra Xavi, Scholes og dem, men jeg er helt uenig at spillere som Kalou og Obertan (ja, tilogmed han) mangler spilleforståelse..

Kalou er ok, den kan jeg godta.

Men Obertan mangler det meste på ei fotballbane.
Han eier ikke spilleforståelse eller lignende, er utrolig at han i det hele tatt får knyttet skoene.
Det virker rett og slett som når mannen får ballen i beina, så blir han helt stresset å må finne på noe sykt!

*Edit, ser nå at jeg svarte på en gammel og død diskusjon ;p
« Siste redigering: 26. Mai 2012, 10:46 av snkz »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2052 på: 26. Mai 2012, 10:48 »
M'vila hadde vært en drøm, men jeg tror han er like urealistisk for oss som Hazard.

Spillere som jeg vil ha inn i vinduet her, som er "realistiske" er:

Debuchy, Douglas, Hoillet/(Johnson)/Moses og en ikke afrikansk angriper.

Jeg vil ikke spille noe 4-4-2, så jeg håper vi kjøper spillere som passer inn i en 4-3-3 eller eventuelt en 4-2-3-1 formasjon :)

Peter

• Gjest
« Svar #2053 på: 26. Mai 2012, 11:03 »
Obertans fotballforståelse er like godt utviklet som hjernen til en bille

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2054 på: 26. Mai 2012, 11:04 »
Jeg tror Thomas har misforstått totalt hva klubbpolicyen egentlig er. Vi har ikke kommet dit vi er på å slenge ut blanket statements om at spillere fra "større" klubber ikke vil til oss og at vi bare skal kjøpe unge, sultne spillere. Jeg er til og med litt usikker på akkurat hva definisjonen på sulten. Jeg regner med Cisse ikke er sulten heller, ettersom han er eldre enn Kalou?

Jeg synes forresten det er særs dårlig stil å si at Kalou ikke kan være god fordi Torfinn sier han er det. Da er vi nede på et lavmålsnivå. Det sømmer seg i alle fall ikke når det slett ikke er sånn at man selv alltid har rett i alle situasjoner.

Har du lest innleggene mine ville du fått med deg at jeg skrev at Cisse ikke var et problem å hente nettopp fordi han hadde sulten i behold. Han hadde noe å bevise. Det tror jeg  IKKE har sammenheng med alder, men at han kom fra en mindre klubb og liga.

Tror ikke Torfinn tar seg så særlig nær av den stikkeren der. Vi har hatt våre kamper tidligere også. Når man starter innlegg med å kalle motpartens argumenter for tøv så må man tåle å få litt tilbake..
« Siste redigering: 26. Mai 2012, 11:06 av Thomas »