20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760426 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2025 på: 26. Mai 2012, 00:05 »
Beklager, visste ikke at dere hadde fasiten på denne saken. :)
Tar selvkritikk, og legger ballen død :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2026 på: 26. Mai 2012, 00:07 »
Det får gå bra for denne gang men bør ikke gjennta seg :) men at obertan har fotballforståelse. Den er ikke lett svelge! Så en unnskyldning til der ,er kanskje på sin plass.:)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2027 på: 26. Mai 2012, 00:07 »
Feil alder. Allerede der stopper all fornuft.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2028 på: 26. Mai 2012, 00:11 »
Flere som har påpekt at Cisse og Ba er eldre enn Kalou, men det trenger ikke gjennom Daniel.

Nei, er det en ting jeg ikke kommer til å unnskylde, er det at jeg påstår at Gabby har fotballforståelse. :) Det er jeg bombesikker på at han har! I hvor stor grad er jeg derimot usikker på.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2029 på: 26. Mai 2012, 00:17 »
Noe jeg også reagerer på er at vi som ikke ukritisk vil godta at Kalou er søppel plutselig ønsker han til klubben. For min del er han et stykke ned på lista, men det faktum at han er bosmanspiller gjør at han ikke er helt uinteressant under de rette betingelsene.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2030 på: 26. Mai 2012, 00:19 »
Om fotballforståelse er å vite hvordan en f.eks sparker en ball så stopper det der hos Obertan hvertfall. Ta en runde med Chelsea fansen og hør hva de mener om Kalou.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2031 på: 26. Mai 2012, 00:22 »
Noe jeg også reagerer på er at vi som ikke ukritisk vil godta at Kalou er søppel plutselig ønsker han til klubben. For min del er han et stykke ned på lista, men det faktum at han er bosmanspiller gjør at han ikke er helt uinteressant under de rette betingelsene.

Enig.

Stiller meg også litt undrende til at disse enorme motstanderne av Kalou vet så godt at han ikke har driv eller motivasjon lengre. Nå har jeg og flere her nevnt gang på gang at en slik overgang må skje innenfor de rette økonomiske rammene vi har - men vi vet at Pardew og co også er flink til å måle spillere på vilje og innstilling.
Men for all del - noen er vel mer allmektige enn andre her. Forøvrig syns jeg det var en særs flau kommentar angående det at dersom torfinn likte Kalou, så måtte han være søppel..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2032 på: 26. Mai 2012, 00:37 »
Var vel blant annet jeg som dro i gang denne diskusjonen om Kalou sånn skikkelig. Og jeg ønsker meg han faktisk til klubben. Samme som med Torfinn, ikke øverst på lista. Men som mange andre før meg har sagt; under de rette betingelsene! Kristoffer er også inne på noe veldig viktig. Pardew og teamet rundt han er flinke til å finne ut om hodet på spillerne er på rett plass. Noe som ble illustrert under samtaler med Gervinho i fjor sommer..

Den kommentaren om Torfinn + Kalou håper jeg var veldig dårlig formulert. Og ikke ment slik den fremsto, for i så fall er jeg helt enig i bemerkningen din ang akkurat den!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2033 på: 26. Mai 2012, 00:38 »
Ser at Figueroa er bosman, finnes da dårligere backer?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2034 på: 26. Mai 2012, 00:42 »

Men for all del - noen er vel mer allmektige enn andre her. Forøvrig syns jeg det var en særs flau kommentar angående det at dersom torfinn likte Kalou, så måtte han være søppel..

Kan kjøpe den argumentasjonen jeg. Har aldri likt Kalou noe spesielt, ergo er han ikke søppel. :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2035 på: 26. Mai 2012, 00:43 »
Det har du helt rett i. Men jeg mener at vi har bedre backer enn han nå....

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2036 på: 26. Mai 2012, 00:45 »
Siden Kalou ikke er velkommen blant enkelte her inne. Vet det er tatt opp før, men Rodallega er uten kontrakt. Er Rodallega velkommen blant de som mener Kalou er søppel? Er han for gammel? Er han god nok?
Var flere her som ønsket han om han var gratis. Så da spør jeg er Rodallega velkommen, og isåfall hvorfor er han mer velkommen enn Kalou?

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2037 på: 26. Mai 2012, 00:52 »
Haha. Tror faktisk ikke det er en eneste her som sier at de har virkelig lyst på Kalou? Om noen mener det, så er det selvfølgelig greit, men ser ikke ut som det er slik.

Må ikke bli for høye på pæra etter en 5. plass. Hazard osv er ikke i vår liga....Ennå.

Rimelig sikker på Kalou kunne tilført oss mye bra, men som nevnt, så er det vel en 0.0001% sjanse for at det skjer, så lite poeng i å diskutere det.
Same old Shearer, always scoring!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2038 på: 26. Mai 2012, 00:59 »
Kjeder meg, så tar meg den frihet og lager en liten liste over spennende spillere, som ikke spiller i PL.
(Et lite avbrekk fra Kalou-saken :p)

Som midtstopper, så er vel Vertonghen så godt som tapt, så:
 - M`biwa (vært linka til han før.. Er hurtig og flink til å sette i gang angrep! God stopper!
 - Toby Alderweireld (er fra Belgia, blitt 23år, spiller for Ajax. God leser av spillet, god takler, bra pasninger og et "greit" skudd!
 - Douglas (er en villmann som er taklingssterk, god på hodet.. Også flink til å lese spillet!

På backplass, har eg med både h.back(2første) og v.back:
 - Mathieu Debuchy (virker god langs hele linja, er fransk landslagsback og god venn med Cabaye)
 - Cecar Azpilicueta (er spansk, blir 23 i år, spiller for Marseille, bra fart og god over hele linja)

- Roberto Canella (er spansk, blir 24år, spiller for Sporting de Gijon, bra fart, god deffensiv, best offensiv)
 - Aly Cissokho (hurtig og sterk, god deffensvi, best offensiv.. tror han kunne kommt igang igjen hos oss!)

På sentral midtbane, har eg med både DM og vanlig SM:
 - Yann M`vila (er fransk landslagsspiller, blir 22 i år, vært linket med flere toppklubber tidligere men har ikke hørt noe på ei stund. Er hurtig, bra teknisk og har bra overblikk.. hadde vært knall!)
 - Etienne Capoue (er fransk, blir 24 i år, er også hurtig, er bra taklingssterk og har et bra overblikk.. god hjelper til forsvaret! Ser Arsenal har sett på han, men uansett..

- Jordy Clasie (er fra Nederland, blir 21 i år, spiller for Feynoord. Aggresiv, god takler, men slår også gode pasninger.. spennende!
 - Beram Kayal (er fra Israel, blir 24 i år, spiller for Celtic. Er teknisk, har bra fart og er egentlig en playmaker-type.. Blir sikkert vanskelig å skaffe, men er verdt å ha i kikkerten!

Som spiss/vingspiss:
 - Antoine Griezmann (er fransk u-landslagsspiller, blitt 21 i år , spiller for Real Sociedad. Har bra fart og god teknikk, spiller venstre ving/elr spiss.. Kunne ha vært spennende!

- Kevin Mirallas (er fra Belgia, blir 25 i år, spiller for tiden i Olympiacos. Er hurtig, god teknikk, skyter bra med begge bein.. Opptrer både på høyre, venstre og som spiss! Hadde vært digg og fått han!

- Oussama Assaidi (er fra Marokko, blir 24 i år, spiller for Heerenveen. Er hurtig, har bra teknikk og et godt overblikk.. Tror han kunne fungert bra hos oss!

Alle disse ser eg på som realistiske mål for klubben vår! Alle er forhåldsvis unge, de fleste er i besittelse av bra fart, og eg tror det er mulig å lokke dem til oss! Kanskje de sentrale midtbanespillerne blir i vanskeligste laget, men..
Mine favoritter er M`biwa, Debuchy/Canella, M`vila/Clasie og Mirallas!  :D

---Krul---                                                         ---Krul---
--NY/Santon--NY--Colo--NY/Santon                    --NY/Santon--NY--Colo--NY/Santon
                 --Tiotè--                            eller                      --NY--Tiotè--
            ---NY---Cabaye---                                               ---Cabaye---
   ---Benny---Cissè---NY/Ba---                              ---Benny---Cissè---NY/Ba---

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2039 på: 26. Mai 2012, 01:06 »
Helt sikker på at M'vila er totalt urealistisk. Arsenal fikk vel nylig beskjed om at de måtte bla opp minst 170 mill for han. Meget gira på han selv, men er nok plassert på Hazard-hylla er jeg redd. Også meget skeptisk på om Azpilicueta er et realistisk objekt for oss. Ellers er det veldig mange spennende navn du lister opp. Kan ikke skryte på meg å ha sett altfor mange av de i aksjon, men har jo fått med meg navnene :P