20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759831 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2010 på: 25. Mai 2012, 22:11 »
At du liker Kalou er det et sikkert tegn på at mannen er søppel.

Håper du virkelig ikke mener det jeg tror du mener?

Kalou er nå faen meg ikke søppel! Greit at en del her mener at han ikke vil være noe forsterkning. Men søppel? Kom igjen a?!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #2011 på: 25. Mai 2012, 22:12 »
EG BEGYNNER VIRKLIG Å BLI LEI AV KALOU-SAKEN!!  :sint:
Han kommer ikke hit fordi,

1. Han er like sulten som spillerene våre.
2. Han er nok ikke villig til å gå helt ned til 40 tusen pund i uken.
3. Han er 27 år gammal og det fins mye bedre alternativer.
4. Han har ikke defansive egenskaper og har ikke høg work-rate slik man treng når man er newcastle-spiller.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2012 på: 25. Mai 2012, 22:15 »
Det at folk syter over alderen til Kalou er da ganske latterlig. Cisse blir 27 om ca to uker. Aldrende spiller det i enkelte sine øyne her inne. Når man ser på vingene vi har utenom BenArfa, ja hva har vi da? Er Kalou søppel så har vi fryktelig mye skit i egne rekker..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2013 på: 25. Mai 2012, 22:20 »
Det at folk syter over alderen til Kalou er da ganske latterlig. Cisse blir 27 om ca to uker. Aldrende spiller det i enkelte sine øyne her inne. Når man ser på vingene vi har utenom BenArfa, ja hva har vi da? Er Kalou søppel så har vi fryktelig mye skit i egne rekker..

Det er sjelden spillere er late bloomers. De som er gode er gode før de er 27.  Kalou er søppel sammenlignet med hva du betaler. Han er en middelmådig spiller for å være helt spesifikk.  Du får like gode spillere i samme posisjon for brøkdelen av lønna som Kalou krever.

Og ja takk TimKnut! Nettopp derfor blir han aldri nufcspiller.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2014 på: 25. Mai 2012, 22:21 »
At du liker Kalou er det et sikkert tegn på at mannen er søppel. Kalou blir 27 år og har enda til gode å levere stabilt over tid.  155-pl kamper har INTENTING å si så lenge han er en middelmådighet. Carew har 150 pl kamper, men det gjør ham ikke til en god spiller.  Vi skal ha spillere med sulten i behold. Kalou vil -  som Smith, Butt, Owen, Kluivert - se NUFC som en degradering og vil spille deretter.

Meg du sikter til? I så fall foreslår jeg at du fisker frem lesebrillene og finner ut at det jeg skriver er:

- Kalou er ikke på samme stadiet av karrieren som de spillerne du nevner.
- Jeg er langt fra noen fan av Kalou, og ser heller at vi ser på andre alternativer.
- Dersom vi ikke får fatt i noen av disse nevnte bedre alternativene, så vil ikke Kalou være noen katastrofe. Heller han enn ingen, og heller han enn noen som er dårligere og ikke har potensiale til å bli noe bedre.
- De økonomiske rammebetingelsene må uansett være gunstige for vår del.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2015 på: 25. Mai 2012, 22:26 »
4. Han har ikke defansive egenskaper og har ikke høg work-rate slik man treng når man er newcastle-spiller.
Dagens.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2016 på: 25. Mai 2012, 22:27 »

Det er sjelden spillere er late bloomers. De som er gode er gode før de er 27.  Kalou er søppel sammenlignet med hva du betaler. Han er en middelmådig spiller for å være helt spesifikk.  Du får like gode spillere i samme posisjon for brøkdelen av lønna som Kalou krever.

Og ja takk TimKnut! Nettopp derfor blir han aldri nufcspiller.
Ja men nå får du se til å lese det folk skriver. Det er ingen som vil ha Kalou om han skal ha samme lønns sjekk som i Chelsea. Det er ingen som hyller Kalou som en fantastisk spiller. Med de rette rammene rundt penger ville Kalou vert en mer enn en ok signering.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2017 på: 25. Mai 2012, 22:40 »
Har sett mange Chelsea kamper de siste årene og har aldri blitt imponert av Kalou. Hadde heller ville sett Ferguson på venstrekanten enn Kalou.

Heldigvis kommer ikke Kalou til Newcastle.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2018 på: 25. Mai 2012, 22:40 »
Alt dette blir så hypotetisk for Kalou vil aldri gå nok ned i lønn til at jeg vil ha ham. Han vil  akseptere en lønnsreduksjon ja, men ikke så mye at vi snakker om value for money. . HEskey tjente 60 i Villa, og at Kalou vil ha tilsvarende lønn i sin neste klubb trenger vi ikke å tvile på. Så er det psykologien: Selv om han bare er 27 år vil han se sin neste klubb som et steg ned. Dette vil bli den siste langtidskontrakten han inngår også. Smith var bare 25 år da vi kjøpte ham, Owen var 27 år. Alder har lite å si hvis hodet ikke er på rett plass og spilleren ikke føler han har noe å bevise.

Også jeg har sett plenty av Chelseakamper og har aldri latt meg imponere av ham. Ikke særlig fotballsmart, ok teknisk og dårlig til å avslutte. Han kommer til å streve mye mer når han nå begynner å spille på et svakere lag hvor han ikke kan støtte seg på spillere som er bedre enn ham selv.
« Siste redigering: 25. Mai 2012, 22:43 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2019 på: 25. Mai 2012, 22:45 »
Så nå skal det ikke gå ann å hente en eneste spiller på over 26år fra en toppklubb fordi han garantert kommer til å se på oss som et steg ned og kun kommer for å heve lønn. For en latterlig, idiotisk tankegang.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2020 på: 25. Mai 2012, 22:54 »
Så nå skal det ikke gå ann å hente en eneste spiller på over 26år fra en toppklubb fordi han garantert kommer til å se på oss som et steg ned og kun kommer for å heve lønn. For en latterlig, idiotisk tankegang.

Det er en fornuftig tankegang ja! Du har tydeligvis glemt våre tidligere feil hvor det var nettopp slike spillere vi hentet hele tiden fordi vi ikke gadd å gjøre research og finne spillere som var like gode andre steder. Du skal være uhyre profesjonell og finne ny motivasjon til å yte på topp når du har spilt for klubber som Real, eller akkurat spilt CL-finale for Chelsea.

Vi kan gjerne hente spillere som er 26 år som er sultne og som har noe å bevise. Cisse og Ba er gode eksempler. Og du finner oftere slike spillere i mindre klubber enn i de større. Når vi i tillegg tenker på de store økonomiske konsekvensene av feilkjøp så er det best å ha en konservativ tilnærming. Smith har satt oss tilbake 160 millioner alene.

Jeg ser rett og slett ikke poenget i at vi skal kjøpe spillere fra "toppklubber" når vi er i stand til å finne spillere som er like gode andre steder, som koster en brøkdel av prisen og krever mindre i lønn. Hvis du går gjennom spillere vi har kjøpt fra toppklubber de siste årene så er det vel ikke en som har slått til.
« Siste redigering: 25. Mai 2012, 22:59 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2021 på: 25. Mai 2012, 23:02 »
Tror det har mye med hvordan klubben ble drevet nå i forhold til hvordan den ble drevet tidligere. Før var man kun opptatt av navn, nå drives det helt annerledes. Aldri i livet om Pardew hadde kjøpt en spiller på "nivået" til Smith, Butt, Owen, Viduka osv. Vi er i en helt annen verden nå. Hadde Kalou vært nærmere 30 så hadde jeg vært enig, men han er 26 og i sin beste alder. Masse erfaring og god kapasitet. Jeg er overbevist om at vi trenger spillere som kjenner PL også, ikke bare import fra Frankrike og Nederland.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2022 på: 25. Mai 2012, 23:48 »
Har ingen problem med spillere i alderen 26-28 jeg. Ofte da de er på topp i sin karriere. Men Kalou?? Her snakker vi om en spiller uten forståelse for spillet. Kalou på venstre og Obertan på høyre hadde gitt meg evig magesår og høyt blodtrykk resten av livet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2023 på: 25. Mai 2012, 23:57 »
Jeg blir ofte imponert over folk som påstår at blant annet spillere som har vunnet PL, FA-cup og Cl ikke har spilleforståelse. Greit nok at mange har litt å gå på kontra Xavi, Scholes og dem, men jeg er helt uenig at spillere som Kalou og Obertan (ja, tilogmed han) mangler spilleforståelse..
« Siste redigering: 26. Mai 2012, 00:01 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2024 på: 25. Mai 2012, 23:58 »
Hvordan kan du være overbevisst om det når alle våre beste i år var fra nettopp Frankrike eller tyskland?

Skjønner ikke at dere kan ønske dere kalou. Han går jo ned fra Chelsea for å spille for oss. Han er ikke i vår gruppe interessante fotballspillere. pga alder, lønn, motivasjon, arbeidskapasitet. Trodde vi var ferdige med sånne kjøp. Du må seriøst misset noe der Daniel. Ser du ikke at klubben har gjort total vendig og blitt positiv både sportslig og økonomisk. Og det er ikke pga pardew . Det er pga alle har gått sammen lagt ny plan.speidernettet brukes riktig, kjøper unge, sultne spillere på vei opp. Mike har gjort mye rart i klubben( bytte navn på stadion)men gutten har baller og han er en knall god foretningsmann.

konklusjon: hold på filosofien vår! Hold oss unna spillere på vei ned, i feil alder, som må ned i lønn, de som klarer 2+2 her ser at et kjøp av eks kalou er helt feil på alle måter. Og siden vi IKKE har vært/ er linket til han er det vel på tide legge den ballen død.