20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58854 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #360 på: 17. Des. 2011, 23:21 »
Og når vi også da ser at Swansea i stor grad hadde lært seg demme opp for den fotballen vi spilte i førsteomgang der det faktisk funka relativt bra med Best som targetman - syns jeg det blir enda verre. Ameobi kommer inn for å utføre en ganske lik jobb som Best, men uten at det gav noen som helst uttelling. Jeg syns Ben Arfa burde vært første mann inn enten for Best eller Obertan for å forsøke vinne oppgjøret.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 17. Des. 2011, 23:28 »
fullstendig enig. Vi sto jo å lempa ballen flere ganger i andre omgang selv om vi tapte de fleste hode duellene. Selv jeg såg at når den lange ballen kom var slaget tapt om den ballen. Når Swansea låg så dypt er vel en mann som kan skape litt kaos i formasjonen til Swansea nøkkelen. Som du sier så klarte Swansea etterhevert å demme opp ganske greit med det vi kom med framover, da hadde det kanskje vert greit med en kreativ spiller. Noe det er store mangler av i dette laget..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 18. Des. 2011, 02:08 »
Swansea hadde full kontroll på oss i lufta ja, og vi maktet ikke lage trøbbel for forsvaret dems i andreomgang. Da hadde vi trengt en spiller som tør å utfordre med ball, og som er i stand til å spille geniale veggpasninger. Ben Arfa er den spilleren. Vi har allerede sett hans geniale kombinasjonsspill i tidligere kamper, blant annet mot Man City, som NESTEN resulterte i mål. I denne kampen tror jeg vi ville fått uttelling dersom Ben Arfa hadde kommet inn. Hans geniale overblikk, hans driblinger og hans overraskende skudd var i mine øyne resepten for å åpne et tett forsvar, som egentlig ikke har for vane å være SÅ tett. Det kunne også vært resepten for å "sette ut" Vorm.

Det er ikke sikkert Ben Arfa ville vært like god som mot Everton i fjor, men da var han i toppform, men siden den gang har han ikke spilt fotball på nesten et helt år, og da trenger man tid for å komme tilbake til sitt "gamle" nivå. Og jeg tror denne kampen hadde passet ypperlig for Ben Arfa i så måte.

Men nå får han mest sannsynlig muligheten til å åpne opp Hogdsons stramt organiserte WBA-forsvar, ettersom Cabaye er ute med karantene. Vanligvis blir dette et målrikt oppgjør som ender uavgjort. Men Ben Arfa og Ba KAN være forskjellen på lagene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #363 på: 18. Des. 2011, 02:25 »
Ser det omtrent ikke for meg at Pardew setter inn Ben Arfa neste kamp heller, når Vuckic, Sammy og kanskje også Abeid går før han mot et lag som Swansea... han er sta som et esel. Kjenner jeg er ekstra frustrert over Pardew etter denne kampen her, i og med at jeg hadde gledet meg skikkelig til å se Ben Arfa idag.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 18. Des. 2011, 03:33 »
Inspector, har du noensinne sett Shola jobbe tilbake? Ben Arfa jobbet mye tilbake i de kampene han fikk ihvertfall.. Når det er sagt, vil jeg ikle spille med Barfa sentralt som mange mener vi burde. Sentral midt er bare ikke hans posisjon.

Shola jobber MYE bakover, men slike defensive tiltak fra en spiss legges ofte ikke merke til.  I dag befnt han seg nede på vår midtbanesirkel  for  å støtte en sliten Cabaye og en urutinert Vukic når vi ikke hadde ballen.

Er dette egentlig positivt? Hjemme mot swansea skal ikke spissene jobbe hjemover.
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 18. Des. 2011, 03:35 »
Hadde vi ledet 3-0 kunne Sammy og Vuckic komt innpå. At Ben Arfa ikke blir byttet inn idag forstår jeg ikke. Jeg mener han er akkurat det vi hadde trengt idag.

+1

+2
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 18. Des. 2011, 09:04 »
Inspector, har du noensinne sett Shola jobbe tilbake? Ben Arfa jobbet mye tilbake i de kampene han fikk ihvertfall.. Når det er sagt, vil jeg ikle spille med Barfa sentralt som mange mener vi burde. Sentral midt er bare ikke hans posisjon.

Shola jobber MYE bakover, men slike defensive tiltak fra en spiss legges ofte ikke merke til.  I dag befnt han seg nede på vår midtbanesirkel  for  å støtte en sliten Cabaye og en urutinert Vukic når vi ikke hadde ballen.

Er dette egentlig positivt? Hjemme mot swansea skal ikke spissene jobbe hjemover.

En spiss skal alltid jobbe bakover. Det er flere topplag som bruker den taktikken, se på City og ManU spesielt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 18. Des. 2011, 09:07 »
Jeg faktorer den inn...
Uansett hvordan du vrir og vender på det - så har vi Hatem Ben Arfa sittende på benk - og når Pardew da velger spille Sammy Ameobi istedet, så finner jeg det kritikkverdig. Og det står jeg innefor selv om det tydeligvis ikke sees på som politisk korrekt her inne. Finner ingen grunn til å frede Pardew fra kritikk - og her mener jeg altså han så til de grader fortjener det. Ben Arfa er både en spiller som kan bidra til at vi i større grad kan holde på ballen mot slutten - samt faktisk skape de avgjørende situasjonene der vi kan stikke fra med alle poengene. Pardews taktiske disposisjoner under kamp i dag er jeg ikke fornøyd med. Punktum.

Det skal du selvfølgelig få lov til, uten at de nødvendigvis er feil av den grunn. ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 18. Des. 2011, 09:46 »
En kjempegod førsteomgang etterfulgt av en mindre god eller svak andreomgang er mitt syn på kampen. NUFC hadde noen gedigne muligheter i 1. omgang og burde puttet både 1 og 2 mål. 2. omgangen var dårligere og Swansea hadde den omgangens største sjanse og kunne med hell stjålet alle poengene der.

Ser at flere kritiserer Pardew for å ikke benytte seg av Ben Arfa. Er litt enig med begge leirer. Dette var en kamp der Ben Arfa i form kunne vært forskjellen fra 1 og 3 poeng. Problemet er at Ben Arfa ikke er i nærheten av å være i form. Har fått flere kamper på rad uten å imponere noe særlig. Har hatt enkelte glimt inni mellom, men stort sett vært særdeles annonym. Har jo selv sagt at han fremdeles er et stykke unna formessig. Så vi får stole på det.

Bra at Pardew gir unggutta muligheter og tillit. Sammy har fått flere kamper denne sesongen og at Vuckic også nå er skadefri og får vist seg frem er jo bare bra. Ferguson og Abeid er jo også spillere jeg håper vi kan få sett mer av. Alle er jo i en alder der de snart må få vist hva de er gode for og begynne å kjempe om plass på laget, eller få noen innhopp regelmessig. Bra at de blir foretrukket foran spillere som Smith og Løvenkrands.

Synes kampen viser at vi mangler litt kvalitet offensivt og at laget fort kan gå seg litt fast. Trenger spillere med litt andre kvaliteter enn de vi allerede har. Mangler også en som kan dele ansvaret med Ba om å score mål regelmessig og være mer innvolvert i det offensive. Best og Shola kan komme inn å gjøre en brukbar jobb, men altfor ofte blir begrensningene dems altfor synlige. Lurer på hvilke andre PL klubber disse 2 ville fått like mye spilletid hos????

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 18. Des. 2011, 09:52 »
Synes Ba hadde den største sjansen også i andre omgang, på det nydelige innlegget til Simpson. Kunne kanskje også vært dømt straffe i den situasjonen. Ellers veldig enig i den oppsummeringen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 18. Des. 2011, 10:36 »
God kamp, skuffende resultat. Selv satt jeg og stirret på Danny Simpson hele kampen, og kan konkludere med at han gjorde en meget god kamp, og da faktorerer jeg med at grunnteknikken satt som den skulle. Offensivt var han mint, og hvis Demba Ba ikke hadde fått en i ryggen ville han hatt assist.

Deilig å endelig ha en back som evner å slå gode pasninger og som har den rette grunnteknikken. Ah, den grunnteknikken.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 18. Des. 2011, 10:38 »
 :gp:

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 18. Des. 2011, 10:42 »
Kanskje ikke veldig overraskende, men jeg er helt enig med Eivind. :) Simpsons kamp var glimrende.

Om noen også snart kan forklare meg hva som menes med å faktorere hadde jeg blitt veldig fornøyd. Jeg har tidligere ikke hørt det utenom ymse mattetimer og kunne gjerne tenkt meg å vite hva dette ordet som det virker å ha gått inflasjon i her inne egentlig betyr.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 18. Des. 2011, 10:44 »
Et kjapt google-søk resulterer i: "Mente du faktorene?"  :google:

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 18. Des. 2011, 10:45 »
Spør Thomas. Det er ett av ordene han bruker for å bli tatt mer seriøst.