20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58824 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #330 på: 17. Des. 2011, 18:43 »
Å kritisere pardew for poeng tapa i dei siste kampane blir rett og slett patetisk.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #331 på: 17. Des. 2011, 18:43 »
Selfølgelig er det lov å være kritisk og uenig, men å la Pardew gå fra heltestatus til en svak manager med dårlige taktiske disposisjoner og feil valg er ikke noe jeg kan se meg enig i.

Med Colo og Saylor ute er vi stort sett ute å kjøre uansett, hvem skulle tatt over der og gjort en godkjent jobb? Når i tillegg Williamson er skadet har vi faktisk ingenting å gå på her, Guti og Obertan har mangler, men hva er alternativene? Tror du Ben Arfa hadde gjort seg der ute?

Mulig, men tviler på at vi får se for mye til han i en av disse posisjonene, og i midten har vi Thiote og Cabaye, så hvis Ben Arfa skal spille må det være med Ba alene på topp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 17. Des. 2011, 18:44 »
Han var meeget god tidvis i kampen mot ManC spør du meg, og var uheldig som ikke scoret der. Så god har i mine øyne enda ikke Obertan vært i nærheten av å være. De innhoppene han har hatt har vært variable - men jeg mener da han absolutt har vist en evne til å forsere spillere og skaffe oss gunstige frisparkposisjoner. For meg har han vist nok til å se at der bor noe spennende i han - og noe som ikke blir utløst med å la han råtne på benk. Det er for meg rett og slett trist og frustrerende, og det går garantert ikke lenge før Ben Arfa selv går lei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 17. Des. 2011, 18:44 »
Men Ben Arfa har ihvertfall noen magiske øyeblikk innimellom, som vi kunne trengt idag. Vi manglet kreativitet på slutten. Ben Arfa har bare det å bryte gjennom forsvaret og skape store sjanser, og det var akkurat det vi trengte. Vi ser bare et par glimt av det per kamp, men det kunne vært nok til å skaffe det ene målet vi trengte idag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 17. Des. 2011, 18:46 »
Å kritisere pardew for poeng tapa i dei siste kampane blir rett og slett patetisk.

O store gud - takk for at du la ned loven.
Pardew er på ingen måte untouchable og skal selvfølgelig kunne kritisereres dersom en mener han fortjener det. Jeg sier på ingen måte at han er grunnen til at vi har mistet poeng de siste kampene, spesielt mot Norwich var det veldig lite han kunne gjøre med de skadene som var tilstede. I dag mener jeg han dreit på i valg av innbyttere utover i kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 17. Des. 2011, 18:46 »
Hadde vi ledet 3-0 kunne Sammy og Vuckic komt innpå. At Ben Arfa ikke blir byttet inn idag forstår jeg ikke. Jeg mener han er akkurat det vi hadde trengt idag.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #336 på: 17. Des. 2011, 18:47 »
Selfølgelig er det lov å være kritisk og uenig, men å la Pardew gå fra heltestatus til en svak manager med dårlige taktiske disposisjoner og feil valg er ikke noe jeg kan se meg enig i.

Med Colo og Saylor ute er vi stort sett ute å kjøre uansett, hvem skulle tatt over der og gjort en godkjent jobb? Når i tillegg Williamson er skadet har vi faktisk ingenting å gå på her, Guti og Obertan har mangler, men hva er alternativene? Tror du Ben Arfa hadde gjort seg der ute?

Mulig, men tviler på at vi får se for mye til han i en av disse posisjonene, og i midten har vi Thiote og Cabaye, så hvis Ben Arfa skal spille må det være med Ba alene på topp.

Å gi noen heltestatus etter at 1/4 av sesongen er ferdigspilt er jo som å skyte seg selv i foten... veldig veldig naivt, iallefall med tanke på at han er en manager som har historie for å havne utpå lange strekker med tap. Jeg aldri rost Pardew for å være noen god taktiker eller at han gjør spesielt smarte ting som trener, han kjører et helt ordinært og forutsigbart løp, og feiler han virker han ikke til å ha så mange alternativer i bakhånd.
« Siste redigering: 17. Des. 2011, 19:10 av Dionysos »

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #337 på: 17. Des. 2011, 18:57 »
Har ikke lagt ned noe lov, eg og er enig i at noken av bytta hans e på tryne...men han har gjort en fantastisk jobb med laget så langt.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 17. Des. 2011, 19:06 »
Med Cabaye ute til neste kamp lurer jeg litt på hvor kretiviteten skal komme fra. Obertan hadde en god første omgang men lukter ikke akkurat assist lang på vei. Og Jonas har et bra skudd på idag. Men hva mer gjør han enn å jobbe bakover å skaffe frispark framover? Er virkelig ikke mye kreativt over Jonas. Spissene får ikke akkurat flust å jobbe med fra vingene. Og hvorfor er vi ikke farlig på cornere. Vi har MANGE. Ikke en er farlig. Forstår det ikke enda.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #339 på: 17. Des. 2011, 19:10 »
Håper vuckic tar plassen til cabaye, ben arfa for best og ferguson i plassen for jonas!!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 17. Des. 2011, 19:13 »
Håper vuckic tar plassen til cabaye, ben arfa for best og ferguson i plassen for jonas!!
Skjer ikke. Du får kanskje rett på Vuckic. Ellers blir det det samme. Også kommer byttene på 88 med Sammy og Shola. Slår ikke feil det..

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 17. Des. 2011, 19:13 »
I dag manglet vi virkelig et par produktive kanter! Obertan var særlig i første omgang bra, men klarte likevel ikke å skape de store sjansene. Jonas spilte sin dårligste kamp eg kan huske av han for oss. Feil å sette innpå Sammy synes eg, da vi spilte mot etablert og lavt forsvar. Da trenger vi spillere som kan SPILLE, for å åpne forsvaret eller prikke innlegg. Sammy si forse er å kontre mot lag som står høgt, særlig når vi leder knapt. Forstår at AP setter innpå Shola da vi alle veit hvilken inpact sub han kan vere om han har dagen, men i dag var han tilbake i det slappe, uinteresserte sporet igjen. Santon var inponerende, MEN for de som kriteserer Raylor "klippekort" så kan man spørre seg om utfallet av kampen ville bli anerledes med han på banen. Ser ingen grunn til at vi ville sluppet inn mål pga av han, men foten hans hadde vi virkelig trengt i dag. Uansett imponerer Santon, og har nok plassen for øyeblikket.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #342 på: 17. Des. 2011, 19:32 »
Hadde vi ledet 3-0 kunne Sammy og Vuckic komt innpå. At Ben Arfa ikke blir byttet inn idag forstår jeg ikke. Jeg mener han er akkurat det vi hadde trengt idag.

+1

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #343 på: 17. Des. 2011, 20:00 »
Kampen hadde helt klart trengt Ben Arfa. Ser at mange kritiserer bruken av Sammy, men det er vel egentlig Harri som kom inn der Barfa burde kommet inn.

Pards må ta kritikk for dette, samt at byttene kommer lovlig sent, og det gjør de alt for ofte etter min smak. Et taktisk bytte må nesten få litt tid for å gjennomføres. Der skulle jeg ønske Pards var litt mer som Rekdal, uten sammenligning forøvrig

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 17. Des. 2011, 20:04 »
For en gjeng. Scenario tidligere i sesongen var uavgjort og shola kom inn og avgjorde kampen. Pardew helt. Idag tar han 3 valg inkludert shola og blir syndebukk.

Hadde vi vunnet 1-0 i slutt minuttene som vi fortjente ville stemningen her vært en helt annen. Nå er det mye surk. Ville og se ben arfa allerede fra pause i steden for obertan, men det skjedde nå ikke. Vi var best og tapte 2 poeng, vi tapte ikke 3.

1 poeng mot swansea og norwich er ekstremt labert, men forrige kamp var vi sjangseløse før avspark, idag var det kun ett lag på banen!

Siden jeg ikke har sett noen nevne navnet de siste 3-4 sidene så vil jeg bare si bra Perch! God idag! Tiote og Santon startet svakt og med mye tull pasninger. Neste kamp så er nok disse 2 i godt slag da de hadde en god utvikling iløpet av kampen. Forsvaret spilte topp, Cabaye bra! Ba er ei stjerne og veldig uheldig idag.

Vi snudde trenden etter å ha spilt 4 dårlige kamper. Nå vil vi starte å plukke poeng igjen.

Han kom, ble mett og dett var dett....