20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58804 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #300 på: 17. Des. 2011, 18:09 »
Egentlig en grei kamp, mangler bare det lille ekstra! Trodde virkelig på 3 poeng etter 1.omgang, men klarte liksom ikke å sette Swansea under noe spesielt press i 2.omgang. Men vi holder ennå god kontakt med 3-6 plassen, så lenge vi vinner hjemme mot WBA og minst 1 poeng borte mot Bolton.

Er fornøyd med mange av spillerene, Obertan må virkelig få selvtillit og slutte å nøle så masse! Men skjønner heller ikke hvorfor ikke Barfa kommer inn, men å plutselig begynne å syte på Pardew blir litt for dumt når nesten samtlige har forgudet han fram til de siste 3 kampene. Håper virkelig på 3 poeng på onsdag, trenger litt selvtillit nå og holde oss oppe i toppen slik at vi forhåpentlivis ikke mister sentrale spillere i transfervinduet og klarer å lokke til oss 2-3 gode spillere! :) :coloccini:
Winning isn't everything, it's the only thing!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 17. Des. 2011, 18:11 »
Inspector, har du noensinne sett Shola jobbe tilbake? Ben Arfa jobbet mye tilbake i de kampene han fikk ihvertfall.. Når det er sagt, vil jeg ikle spille med Barfa sentralt som mange mener vi burde. Sentral midt er bare ikke hans posisjon.

Santon var konge idag, og vi skapte mye fra den siden! J
« Siste redigering: 17. Des. 2011, 18:14 av thomashaer »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 17. Des. 2011, 18:12 »
Selvfølgelig er det lov å syte på Pardew selv om man støtte han. Jeg søyt over valg Sir Bobby gjorde uten at det betød jeg hadde mista troen på han.
At ikke HBA får mer spilletid er for meg særs merkelig. Og ja - jeg er forbanna over at han ikke kom inn i dag. Det er jo en type som virkelig kan utgjøre den kjente forskjellen. Hvordan er det meningen at han skal få spille seg skikkelig i form ellers? Med å se Squidward herje uke ut og uke inn? Det er vel dessuten ikke en hemmelighet at Pardew slet litt med lignende stjernespillere mens han var i West Ham...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #303 på: 17. Des. 2011, 18:12 »
Egentlig en grei kamp, mangler bare det lille ekstra! Trodde virkelig på 3 poeng etter 1.omgang, men klarte liksom ikke å sette Swansea under noe spesielt press i 2.omgang. Men vi holder ennå god kontakt med 3-6 plassen, så lenge vi vinner hjemme mot WBA og minst 1 poeng borte mot Bolton.

Er fornøyd med mange av spillerene, Obertan må virkelig få selvtillit og slutte å nøle så masse! Men skjønner heller ikke hvorfor ikke Barfa kommer inn, men å plutselig begynne å syte på Pardew blir litt for dumt når nesten samtlige har forgudet han fram til de siste 3 kampene. Håper virkelig på 3 poeng på onsdag, trenger litt selvtillit nå og holde oss oppe i toppen slik at vi forhåpentlivis ikke mister sentrale spillere i transfervinduet og klarer å lokke til oss 2-3 gode spillere! :) :coloccini:

Dette er virkelig hva vi trenger, per idag er vi veldig skadeutsatt, noe den siste tiden har vist, samt det faktum at 2-3 av de som spiller mer eller mindre fast ikke er gode nok.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #304 på: 17. Des. 2011, 18:13 »

God kontakt med 3. plassen?  :whut:

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 17. Des. 2011, 18:14 »
Enig i at Ben Arfa burde ha kommet inn, Sammy Ameobi er milevis fra å være en OK PL spiller, bedre å la Ben Arfa få noen minutter på høyrekanten kontra slite benk.

Men å syte på Pardew er idiotisk, han treffer på alt i dag, taktikken var perfekt, marginer gjør at vi sitter med 1 poeng kontra 3.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #306 på: 17. Des. 2011, 18:14 »
Ben Arfa har vel ikke bevist noe særlig annet enn at han er en av frankrikes største talenter og skadefri hadde han hatt klippekort på landslaget. Målet mot norge var jo greit?

Hva har Obertan bevist? Bortsett fra å ikke være i nærheten av BENKEN i manchester united? En skadefri ben arfa hadde hatt fast startplass på midten til united ( som sant skal sies riktignok er en av deres svake posisjoner).

Så sammenligninger mellom Gabriel Uberretard og Ben Arfa faller på sin egen urimelighet - eller sagt med fire ord:

Du       driter              deg              ut
If it has tits or wheels, count on problems!

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #307 på: 17. Des. 2011, 18:15 »
skjønner heller ikke hvorfor ikke Barfa kommer inn, men å plutselig begynne å syte på Pardew blir litt for dumt når nesten samtlige har forgudet han fram til de siste 3 kampene.

eeeeh?? say whaaat? 2 poeng på 5 kamper sier vel egentlig sitt på hvorfor jeg ikke stoler på Pardew.
« Siste redigering: 17. Des. 2011, 18:17 av Dionysos »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 17. Des. 2011, 18:16 »
Enig i at Ben Arfa burde ha kommet inn, Sammy Ameobi er milevis fra å være en OK PL spiller, bedre å la Ben Arfa få noen minutter på høyrekanten kontra slite benk.

Men å syte på Pardew er idiotisk, han treffer på alt i dag, taktikken var perfekt, marginer gjør at vi sitter med 1 poeng kontra 3.

Hvordan kan du si det? Mulig Barfa hadde gitt oss 3 poeng idag.
Same old Shearer, always scoring!

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #309 på: 17. Des. 2011, 18:16 »
Når du ser på lagene i topp 7 skal i hvert fall jeg si meg veldig fornøyd hvis dette er hvor vi havner i år, hadde tatt til takke med topp 10 før sesongen kom igang.

Jeg mener ikke at dette er hvor vi bør ligge iløpet av en 2-3 år, men per idag syns jeg topp 7 er strålende!  :D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #310 på: 17. Des. 2011, 18:16 »
skjønner heller ikke hvorfor ikke Barfa kommer inn, men å plutselig begynne å syte på Pardew blir litt for dumt når nesten samtlige har forgudet han fram til de siste 3 kampene.

eeeeh?? say whaaat? 2 poeng på 5 kamper sier vel egentlig sitt på hvorfor jeg ikke stoler på Pardew.

Jeg ville likt å høre hvilke sannsynlige alternativer som kunne gjort en spesielt bedre jobb med den stallen vi har.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 17. Des. 2011, 18:16 »
Han gjennomfører en fin førsteomgang - men vi mister totalt momentum iløpet av andreomgang og trenger åpenbart en boksåpner. Vi ble slående mye langt opp mot spissene - og det tilpassa Swansea-forsvaret seg godt til i andreomgang. Allikevel fortsetter han i samme sporet uten at det hjelper. Mens Ben Arfa sitter på benk. SELVFØLGELIG ser jeg grunn til å være misfornøyd med Pardews taktiske manøvreringer i kampen i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #312 på: 17. Des. 2011, 18:18 »
Skremmende resultat, men det var da mye bra. Hadde vi bare satt en av våre største sjanser hadde det fort blitt 2 og 3-0.
Pardew's taktiske egenskaper er ikke verdensklasse, men dersom han ønsker å forbedre seg må han gjøre bedre valg og disposisjoner under kamp. Byttene kommer for sent og særlig Ben Arfa burde vært utpå i 2.omgang. Ben Arfa kan, i motsetning til Obertan og Best, skape magi og mål på egenhånd.
Forøvrig hyggelig å se Santon i dag. Han er også vært et offer for Pardews svake sider. Litt smårusk men ellers viser han sine kvaliteter. Måtte han spille hver kamp framover!

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #313 på: 17. Des. 2011, 18:19 »
Ben Arfa har vel ikke bevist noe særlig annet enn at han er en av frankrikes største talenter og skadefri hadde han hatt klippekort på landslaget. Målet mot norge var jo greit?

Hva har Obertan bevist? Bortsett fra å ikke være i nærheten av BENKEN i manchester united? En skadefri ben arfa hadde hatt fast startplass på midten til united ( som sant skal sies riktignok er en av deres svake posisjoner).

Så sammenligninger mellom Gabriel Uberretard og Ben Arfa faller på sin egen urimelighet - eller sagt med fire ord:

Du       driter              deg              ut

Hvem sammenlignet disse?

Hva har Ben Arfa besvist i PL, hvor mange spillere har vært fantastiske før de kom til PL, for å ikke slå gjennom her?

Sier ikke at dette er tilfellet med Ben Arfa, grunnen til at han er hvor han er idag er skaden han fikk mot City, Ben Arfa er en spiller jeg virkelig har tro på, men per idag er han nok desverre ikke den spilleren en del her inne håper/tror han er. Enig i at han må få spille for å komme seg dit, men Pardew & CO vet nok en del mer enn vi her.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #314 på: 17. Des. 2011, 18:19 »

På de kampene spilte vi borte mot begge Manchester lagene og hjemme mot Chelsea(og spilte veldig bra på de 3 kampene, hadde egentlig fortjent mer), selfølgelig hadde vi slått Norwich og Swansea uten skader. Skadene har gjort at vi fikk mindre poeng enn vi burde, Ikke Pardew. Eneste vi kan lure på er hvorfor Barfa ikke spiller, ellers syns jeg ikke vi kan klandre Pardew for noe.
Winning isn't everything, it's the only thing!