20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58873 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #315 på: 17. Des. 2011, 18:20 »
Sei me en ting. Dåkke så maser så mykje om det klippekortet til obertan. Koffor i helvette har jonas klippekort på venstrakanten??? Dei 2 siste kampane har han spilt dårligere en obertan....jonas har hatt ingenting og by på dei 2 siste kampane en løping. Kommer ingen verdens ting farligt utav løpa/innlegga has framover...det gjor de faktisk av obertan i dag......

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 17. Des. 2011, 18:22 »
Enig i at Ben Arfa burde ha kommet inn, Sammy Ameobi er milevis fra å være en OK PL spiller, bedre å la Ben Arfa få noen minutter på høyrekanten kontra slite benk.

Men å syte på Pardew er idiotisk, han treffer på alt i dag, taktikken var perfekt, marginer gjør at vi sitter med 1 poeng kontra 3.

Hvordan kan du si det? Mulig Barfa hadde gitt oss 3 poeng idag.

Mulig han hadde mistet ballen på egen banehalvdel også så Swansea hadde puttet også. Når man ser kampen i  sin helhet så var vi totalt overlegne, og med litt mer marginer på vår side så hadde Ba puttet 3 mål. Kjipt at vi ikke vinner, men totalt urealistisk at vi ikke skal gå på noen av disse kampene her i løpet av sesongen.

Er forøvrig enig i at Ben Arfa burde ha spilt, men utover det så mener jeg syting på Pardew er patetisk. En over her som klager over at vi har fått 2 poeng på de 5 siste, ta deg en bolle! Du holder med Newcastle, ikke City.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #317 på: 17. Des. 2011, 18:23 »
Sei me en ting. Dåkke så maser så mykje om det klippekortet til obertan. Koffor i helvette har jonas klippekort på venstrakanten??? Dei 2 siste kampane har han spilt dårligere en obertan....jonas har hatt ingenting og by på dei 2 siste kampane en løping. Kommer ingen verdens ting farligt utav løpa/innlegga has framover...det gjor de faktisk av obertan i dag......

/enig

Ingen av disse viser per idag at de har det som trengs fremover, Obertan går seg fast og finter uten mål og mening, ingen av disse klarer å få på plass innlegg som skaper farligheter, med enkelte unntak selfølgelig.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 17. Des. 2011, 18:25 »
Inspector, har du noensinne sett Shola jobbe tilbake? Ben Arfa jobbet mye tilbake i de kampene han fikk ihvertfall.. Når det er sagt, vil jeg ikle spille med Barfa sentralt som mange mener vi burde. Sentral midt er bare ikke hans posisjon.

Shola jobber MYE bakover, men slike defensive tiltak fra en spiss legges ofte ikke merke til.  I dag befnt han seg nede på vår midtbanesirkel  for  å støtte en sliten Cabaye og en urutinert Vukic når vi ikke hadde ballen.

En tilleggsgrunn til at Shola kom foran kan være antall dødballsituasjoner vi kom til. Vi hadde flere frispark på kant og et tosifret antall kornere hvis jeg ikke tar helt feil? Med Carroll på banen hadde vi vunnet dagens kamp.
Det som hadde vært krise som sagt, er om vi hadde blitt overkjørt av Swansea. Men kampen i dag viser at vi sårt trenger en spiss i tillegg til Ba. Jeg liker Best, men Ba er flere hakk over.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #319 på: 17. Des. 2011, 18:25 »
. En over her som klager over at vi har fått 2 poeng på de 5 siste, ta deg en bolle! Du holder med Newcastle, ikke City.

Og ta med hvem vi har møtt i disse kampene, uavgjort mot Man Utd på bortebane, og resultater som ikke gjennspeiler styrkeforholdet i hverken Chelsea eller City kampen. Tipper denne personen hverken har sett eller vet hvem vi har spilt mot i de siste kampene!

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #320 på: 17. Des. 2011, 18:26 »
Sant. Men føler obertan e skumlere når gan fosset framover. Av og til blir d noe farligt utav d...har virkelig trua på obertan, men han bør selfølgelig heve spillet sitt noen hakk....Ben arfa bør fåbplassen te jonas neste kamp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 17. Des. 2011, 18:28 »
Synes førsteomgangen var veldig bra, men vi sliter med å etablere det samme trykket i andre. Endelig stiller vi med to gode backer, og det fører blant annet til at Perch får en god kamp sammen med Coloccini. Santon beviser at den venstrebacken er hans. Obertan fortsetter i den samme tralten, ca 1 god omgang på to kamper. Førsteomgangen hans i dag var meget bra, kunne fort blitt to målgivende innlegg.

Jeg er uenig i å sette inn Sammy og Vuckic i stedet for Ben Arfa, spesielt Sammy. Skjønner godt at han ikke risikerer en sentral midt med Hatem og Cabaye på slutten der, men mener absolutt ikke at Sammy er mer skikket til å bidra til en seier i en slik situasjon, uansett om det er på høyrekant. Men å begynne å klage over Pardew og miste tilliten til han etter 5 kamper uten sier, etter 14 uten tap faller SELVSAGT på sin egen urimelighet. Har nå tatt 54 poeng på 38 kamper, og med den stallen han har disponert i mange av disse mener jeg det er meget bra.

Forresten, kudos til Thomas for å rose Simpson for innleggskvaliteten, men jeg kommer ikke på hvilken situasjon du sikter til der han ikke holdt linja?
« Siste redigering: 17. Des. 2011, 18:30 av torfinn »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 17. Des. 2011, 18:30 »
Selvfølgelig skal vi ikke miste troa -men det får da være måte på hvor snill vi skal være. Det er helt legitimt å kritisere manageren sin for disposisjoner man mener er feile - og i dag syns jeg han gjorde vannvittig feil med å la vår potensielt beste spiller forbli på benk slik kampen forløp seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 17. Des. 2011, 18:33 »
Skulle jo gjerne sett Ben Arfa selv, men faktum er at han ikke har vært veldig overbevisende i de kampene han har spilt hittil, så at det er såååå vanvittig er jeg overhodet ikke med på.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #324 på: 17. Des. 2011, 18:36 »
Potensielt beste spiller? Kanskje, men han har tilgode å vise dette etter skadeproblemene, og nettopp derfor tror jeg han ble sittende idag, liker det ikke, for vi vet alle at han er typen som kan bli utolmodig og ikke finner seg i hva som helst, la oss bare håpe at vår oppfølging og behandling av guttens ego er gjort på en slik måte at dette går i orden og at han er tilbake om ikke så alt for lenge.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 17. Des. 2011, 18:36 »
Han har fortsatt maktet forsere spillere og skapt relativt store målsjanser. Åpenbart mer enn hva Sammy Ameobi har gjort - og jeg syns absolutt det lukter mer farlig av han på banen kontra begge våre to faste vinger også. Er vi redde for at han kommer til å mislykkes i det han foretar seg tror jeg vi gjør best i å selge ham. For han er en type som prøver på det vanskelige og mislykkes iblant. Men det bærer ofte også frukter. Sammy Ameobi er ikke den spilleren som skaper ubalanse i gjestenes forsvar slik Ben Arfa kan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 17. Des. 2011, 18:37 »
Og jo - jeg mener faktisk han på den begrensa spilletida har vist en hel del. Hvorfor skal han bedømmes på andre premisser enn eksempelvis Obertan? Han får jo ekstremt skryt dersom han spiller en grei omgang hvor han sniffer på en målgivende pasning.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 17. Des. 2011, 18:37 »
Torfinn:  Var vel nesten i det 80 minutt. Colo og Perch var på linje, Santon presset opp. Simpson stod en meter bak dem og prøvde å sette Dyer (tror jeg) i offside to ganger på den påløpende pasningen, noe han ikke klarte. Resultatet ble et innlegg som snek seg forbi på bakerste stolpe.

Forøvrig synes også jeg at det blir drøyt å slakte Pards nå. Vi har møtt de tre beste lagene, og vi har vært plaget med mange skader. Med toppet lag tror jeg vi kunne ha fått flere poeng mot alle disse motstanderene,

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #328 på: 17. Des. 2011, 18:37 »
Mener også at det er fullstendig legitimt å kritisere en manager når de siste 3 kampene har vært preget at han ikke gjør optimale valg, uansett skader eller ikke. Det er jo ikke noe man bare ser bort ifra og håper at han lærer og gjør det bedre neste kamp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 17. Des. 2011, 18:41 »
Og jo - jeg mener faktisk han på den begrensa spilletida har vist en hel del. Hvorfor skal han bedømmes på andre premisser enn eksempelvis Obertan? Han får jo ekstremt skryt dersom han spiller en grei omgang hvor han sniffer på en målgivende pasning.

Han bedømmes ikke etter andre premisser enn Obertan, men etter hva jeg kan skjønne har ikke Ben Arfa vært bedre enn det Obertan var i førsteomgang i dag til nå i sesongen. Ekstremt skryt er uansett å ta i for hardt, men han var bra i forhold til forrige kamp.