20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #240 på: 21. Mars 2012, 21:49 »
Jeg forstår meg ikke på de som er i stand til å sette penger på eget favorittlag. Jeg skjønner meg enda mindre på de som vedder MOT eget favorittlag. Det kunne aldri i verden falt meg inn å sette penger på at Rosenborg eller Newcastle taper en kamp, eller får en ræva ligaplassering.

For det første setter jeg ikke penger mot eget favorittlag. Dersom Brann blander seg inn i gullstriden blir jeg veldig overrasket. Og la oss si at jeg hadde vært villig til å betale f.eks 2000 kr om jeg var sikker på at det gjorde at RBK ikke vil ta gull. Om jeg nå setter 600 kr til 4.00 i odds på at RBK tar gull, så blir det en vinn-vinn-situasjon.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #241 på: 23. Mars 2012, 11:25 »
Jeg tror faktisk Janne Jønsson får dreisen på RBK i år, spesielt hvis Iversen ikke blir for mye skadet.

Tabelltipset mitt sier:

1: Molde
2: Rosenborg
3: Vålerenga
4: Viking
5: Aalesund
6:  Brann
7: Tromsø
8: Strømsgodset
9: Lillestrøm
10: Haugesund
11: Stabæk
12: Odd Grenland
13: Fredrikstad
14: Hønefoss
15: Sandnes Ulf
16: Sogndal

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 23. Mars 2012, 11:45 »
Hvorfor tippes TIL så langt ned? Ingenting er bedre for det norske folk - men hvorfor?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #243 på: 23. Mars 2012, 12:03 »
Hvorfor tippes TIL så langt ned? Ingenting er bedre for det norske folk - men hvorfor?

De har mistet begge de som scorte mål for dem i fjor.

Er ganske enig i tabellen, men ville nok byttet om Molde & Rosenborg samt Brann & Odd Grenland.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 23. Mars 2012, 12:07 »
De har fått inn en skalla øst-europeer og Årst kommer til å våkne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #245 på: 23. Mars 2012, 12:10 »
Har egentlig ikke fulgt så mye med på hvem de har hentet ut over Årst, så aner ikke. Men de var jo gode i fjor, men det var primært Mos som scorte målene for dem.

Tror egentlig at LSK kommer til å overraske mange i år. Har hentet veldig mye bra fra Stabæk samt fått inn PVM. Helsike som jeg grugleder meg til kampen på søndag. Men det er tross alt en kamp jeg ser uten noen forventninger, så har ikke helt nervene inntakt faktisk.  :P

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #246 på: 23. Mars 2012, 15:03 »

Nå må jeg vel si at når det kommer til tippeliga fotball så gir jeg blanke i det Norske folks ve og vel, så at jeg tipper TIL så langt nede er ikke noe forsøk på "valium to the Nation" eller noe sånt :p

Jeg tror rett og slett at TIL overpresterte i fjor, og når de nå er svekket på topp så ser jeg for meg at de får det tungt i perioder. Må likevel si at jeg er imponert over det de presterte i store deler av sesongen i fjor.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #247 på: 23. Mars 2012, 15:16 »
Tror ikke TIL overpresterte i fjor. Det er jo en klubb som jevnt over har vært i toppen de siste fem sesongene, og sølv i fjor var helt fortjent.

At TIL har mistet Mos er selvfølgelig et minus, men både Årst og Lysvoll har vært syk/skadet mye i vinter, så de trenger nok litt tid til å finne scoringsformen. I tillegg har vi jo fått inn denne lovende tsjekkeren da, så tror ikke det er så halvgærnt på topp.

Ellers stiller jo TIL nesten uendret fra i fjor. Forsvaret inkl. keeper er jo jævla bra. Midtbanen med Kara, Ruben, Drage og Magnus Andersen/Remi Johansen holder også et meget bra Tippeliganivå.

Tror TIL kommer til å kjempe om medaljer i år igjen, men det blir såpass jevnt at jeg tror det kan bli alt fra 1. til 6. plass. Kommer jo litt an på skader og spillersalg i sommer.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 23. Mars 2012, 20:42 »
For et bytte og for et mål. Haha!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 24. Mars 2012, 02:20 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10064546

Solskjær bør vi nordmenn være evig stolte av!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 24. Mars 2012, 08:48 »
Det der har han ihvertfall ikke fått fra Fergie! :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 24. Mars 2012, 09:22 »
Berget seiler opp som favoritt til årets idiotpris 2012 med dette sitatet:

- Jeg var helt sikker på at han kom til å ta meg i den situasjonen der, og valgte derfor å legge meg.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #252 på: 24. Mars 2012, 12:59 »
At man har stolthet nok og intelligens nok til å ikke erklære ham skadet (akutt krampe, anyone?) bør være en selvfølge, men jeg synes det er stort at Solskjær å ta såpass avstand fra filming som han gjør. Nå skal jo sånne situasjoner ikke skje i utgangspunktet, og at Berget ikke lærte av Wolff Eikrem i fjor er jo bare ganske synd.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 24. Mars 2012, 14:19 »
Berget seiler opp som favoritt til årets idiotpris 2012 med dette sitatet:

- Jeg var helt sikker på at han kom til å ta meg i den situasjonen der, og valgte derfor å legge meg.

:smith:
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 24. Mars 2012, 20:40 »
Det er vel og bra at Solskjær smeller litt mot Berget etter filmingen i går, men herregud, det var jo ganske åpenbart, og han ble jo også busta av dommeren. Jeg vil se hva Solskjær sier den dagen Berget eller Eikrem legger seg ned og får straffe. Et straffespark som ekspederes i mål. Kanskje skjer det til og med i en seriefinale mot RBK eller VIF. Hva sier Solskjær da? Det var ikke mye Fair Play-takter over Sunnyboy på Lerkendal forrige sesong, der han anklaget Lustig for overlagt drap, uten at svensken hadde gjort noe som helst ulovlig (ja, hvis dere husker tilbake, så brydde han seg nada om handsen til Wangberg)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon