20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45  (Lest 82928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45
« Svar #495 på: 03. Des. 2011, 22:44 »
Tragisk med skadene på Taylor og Colo. Dette vil utvilsomt koste oss veldig mange poeng. Hele suksessen denne sesongen har vært bygget på de gode relasjonene og prestasjonene til de 4 bak. Det deffansive har vært førsteprioritet. Hva nå? Vi har ingen friske midstoppere som holder PL nivå. Dette er tragisk.

Det som imponerte meg mest idag var at vi ville spille på egne premisser i denne kampen. Vi tok initiativ og spilte offensivt, ikke bare lå bakpå og pumpet mens vi ventet på overganger. Var muligens også derfor E6 ble åpnet på sida til Raylor. Det tok alt for lang tid før vi fikk noenlunde tettet denne veien til gratissjangser.

Jeg er skuffet over målet vi slipper inn. Cabayes markering av Mate er meget svak. Nå Mata først får slått inn ser vi forskjell på Perch og Colo. Jeg tror ikke Colo ville sluppet drogba så lett til. I bestefall ville Drogba fått en svak heading som Krul ville reddet. Vi skaper mange sjangser i en fin og åpen kamp.
Desverre fører skader til at en god prestasjon ikke bli belønnet med poeng.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #496 på: 03. Des. 2011, 23:04 »
Og eg er heilt sikker på at Simpson fortsatt ville klart seg bra nok sjølv om Chelsea hadde fokusert alt av spel mot han. "Problemet" er at vårt forsvar har vore eit av dei beste i PL til no, og  har kunn slite mot lag som Man Cit,Scums og Chelsea. Desse laga har me ikkje ambisjonar om å komme øve på tabellen heller. Slik sett viss me fortsett med eit av dei beste forsvara i PL framøve so vil både Simpson og Raylor spela. So lenge dei ikkje vert skada. Det skal jo og nemnast at Obertan og Løvekrands ikkje hjelper til heile tiden. Obertan hadde eit par sugande returløp i 2 omg. Det er uansett ikkje Jonas-kvalitet øve dei. Eg skjønnar fortsatt ikkje at du må komma med dine viss/om osv for at du skal kunne innrømma at Raylor var dårleg idag. Det er so latterleg å lesa. Han var langt dårlegare enn Simpson. Idag tykkjer eg mi generelt var rufsete øve heile fjøla. Ja, både Simpson og fleire hadde dårleg presisjon på pasningane. Og me tek ikkje vare på sjansane våre heller. Då tek me ikkje poeng mot dei beste laga. Likevel vil eg sei at det er ufortent at me ikkje tek poeng. Chelsea var og ganske so gode idag, dei utnytta vårt rufsete spel til det maksimale. Og det seier seg sjølv at me sliter defansivt på tampen då me satsar offansivt og er 10 mann...

Vi har sluppet veldig billig defensivt mot QPR, Wolves, Wigan, Everton.. Tror statistikken gir folk flest et falskt inntrykk om hva som faktisk er tilfellet. Personlig synes jeg vi er bedre defensivt mot City og store deler av kampen mot Scum enn i høst, og spillet generelt har utviklet seg til det bedre de siste 5 kampene enn starten av sesongen - selv om vi bare har plukket 1p mot de tre storlagene. Sånn sett er jeg optimist, hvertfall frem til skadene i dag, mtp at vi har vært veldig heldig i noen kamper og likevel fått poeng.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 04. Des. 2011, 01:48 »
Pardew var visstnok forbanne på feiringene til noen i "staffet" til Chelsea etter de to siste skåringene. Noen som fikk med seg hva de gjorde? Villas Boas unnskyldte på vegne av dem til Pardew etter kampen visstnok.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #498 på: 04. Des. 2011, 11:08 »
Da har det skjedd. Colo og Taylor ut. Regner med at vi fort taper poeng nå i kampene fremover, og det kan vi takke hjerneløse troll for. Hadde de fått ut fingeren å kjøpt f.Eks. Pieters i sommer hadde vi ikke hatt dette problemet. Kanskje heller ikke med Raylor, for der hadde vi kanskje hatt annen dekning.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #499 på: 04. Des. 2011, 11:51 »
Midtbanen sin defensive kvaliteter har også vært viktig for å lette jobben til forsvaret. Lite løp som kommer uten å bli fulgt, ballfører som regel under press. Jonas er VIKTIG!!! Raylor er sjanseløs uten!

Synes vi har kommet bra spillemessig ut av de tre siste, er kommende kamper som er viktig! Klarer vi å styre spillet OG midtbanen fortsetter som tidligere har jeg trua, selv uten Saylor og Colo!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 04. Des. 2011, 12:20 »
NeN : Vi spiller uavgjort mot manu og er fullt på høyde med chelsea, er vel da realistisk å tro på seier mot norwich, swansea og west brom?
Same old Shearer, always scoring!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 04. Des. 2011, 12:26 »
NeN : Vi spiller uavgjort mot manu og er fullt på høyde med chelsea, er vel da realistisk å tro på seier mot norwich, swansea og west brom?
Ikke når det ligger ann til et middels CCC-forsvar.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 04. Des. 2011, 12:27 »
Ikke når det ligger ann til et middels CCC-forsvar.

Greit nok, men jeg tippet 11 poeng før kampen i går ;)

Nå er jo såklart flisa snudd.. Men selv med middels CCC-forsvar, så skal vi være det beste laget i disse 3 kampene.
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 04. Des. 2011, 13:02 »
Mener at vi fortsatt skal være det beste laget når man ser på forskjellen på deres angrepsspillere/våre forsvarsspillere og omvendt. I tillegg skal midtbanen vår være betydelig bedre enn diss lagene har.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #504 på: 04. Des. 2011, 14:02 »
Når jeg ser førstemålet til Chelsea i reprise får jeg bare vondt av Perch. Skikkelig tynn og svak fyr som virkelig ikke passer som midtstopper på noe som helst Premier League-lag. Jeg ser frem til kampene nå frem til jul, men er kanskje ikke like optimistisk med tanke på baklengsmål med mindre Krul skal fortsette med å ta "alt".

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 04. Des. 2011, 14:03 »
Jeg ser også frem til kampene. En ting jeg krever, det er å få se Davide Santon.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 04. Des. 2011, 14:35 »
Når jeg ser førstemålet til Chelsea i reprise får jeg bare vondt av Perch. Skikkelig tynn og svak fyr som virkelig ikke passer som midtstopper på noe som helst Premier League-lag. Jeg ser frem til kampene nå frem til jul, men er kanskje ikke like optimistisk med tanke på baklengsmål med mindre Krul skal fortsette med å ta "alt".

Er igrunn einig. Og det er veldig skremmande at Pardew mest sannsynleg kjem til å bruka han som erstattar for S Taylor. Det skjønnar eg ikkje.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 04. Des. 2011, 14:40 »
Hvilke alternativer har han? Håper og forventer at det er kun til januar.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #508 på: 04. Des. 2011, 14:44 »
Ja, det går jo litt på mangel av alternativer. Vi får sikkert sett Santon i løpet av de neste kampene, men om han ikke brukes, så er det jo sikkert fordi han ikke er god nok? Pardew ser jo fyren på trening hver eneste dag og kjenner både det laveste nivået og maksnivået ganske godt nå.

Husker hele Bergen skrek etter at Cato Hansen skulle få så mye spilletid for to sesonger siden. Fikk 10 minutter i noen kamper, og når han spiller fulle kamper i Sogndal ser man hvor satans dårlig han er. Føler det kan være litt det samme med Santon .

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 04. Des. 2011, 14:47 »
Ja, det går jo litt på mangel av alternativer. Vi får sikkert sett Santon i løpet av de neste kampene, men om han ikke brukes, så er det jo sikkert fordi han ikke er god nok? Pardew ser jo fyren på trening hver eneste dag og kjenner både det laveste nivået og maksnivået ganske godt nå.

Husker hele Bergen skrek etter at Cato Hansen skulle få så mye spilletid for to sesonger siden. Fikk 10 minutter i noen kamper, og når han spiller fulle kamper i Sogndal ser man hvor satans dårlig han er. Føler det kan være litt det samme med Santon .

Djises. Ja, då er det i so fall eit bomkjøp av dei store. Eg kan ikkje skjønna at me skal ha greidd å bomma sopass med eit spelarkjøp. Fyren skulle jo erstatta Enrique. Santon må få prøvd seg no framøve. Cato Hansen er heldigvis ferdig i Sogndal.